Forum Machete,Modelism,Hobby: Messerschmitt Bf 109 A - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Messerschmitt Bf 109 A A de la "Anton"...1/48 Academy

#1 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2014 - 10:40 AM

Salutare Gringos.

Pentru ca doar ce-am terminat (in sfarsit!) cele 2 proiecte ale mele (Bearcat-ul si La-ul 7), este cazul sa incep ceva nou.
Dupa o lunga cautare in muntele de cutii, o ampla introspectie si vreo 2-3 epifanii (timp in care m-am sucit de cateva ori), m-am oprit asupra acestui subiect.
Principalul argument pentru care m-am oprit la el este ca odata si odata trebuie sa-mi fac curaj sa ma apuc si eu de avioanele mele de suflet - seria 109 a lui Willy Messerschmitt.
Pentru mine, nu cred ca exista un avion mai misto ca seria Bf 109. Adica nu ca nu cred - pur si simplu nu exista.
Excluzandu-l pe IAR 80-81 (pe care il iubesc neconditionat), in topul meu personal doar Focke-Wulf-urile 190 se apropie Bf-ul 109, din orice punct de vedere as privi problema.

Asadar, trebuia sa incep si eu odata un 109 - si pentru ca e bine sa incep cu inceputul (asta e chiar adanca rau), m-am gandit sa incerc sa fac un Bf109A.
A de la Anton...stiti voi...ala care toarna beton...:pardon:

Prin urmare, am extras din maldarul de cutii produsul celor de la Academy - respectiv kitul Bf 109C/D.
Plasticul cam saracacios...unele detalii sunt ridicol de subreprezentate...va fi mult de corectat, pilit, slefuit, adaugat, etc.
Problema principala este ca plasticul este pentru un 109 C/D...care erau destul de diferite de seria 109 A.Care serie 109 A nici macar n-a fost o serie in adevaratul sens al cuvantului , ci mai degraba cateva celule de pre-productie destul de diferite intre ele.
Voi fi deci nevoit sa fac unele modificari - si pentru asta m-am inarmat cu planurile seriilor Bf 109 A-D a celor de la Kagero. Sper ca astfel sa reusesc sa adaptez kitul 109 C/D si sa-l transform intr-un 109 A onorabil si convingator. Sper deasemenea sa pot folosi si cate ceva din fotodecupajele Eduard pt acest kit (editia Zoom).
Comparand plasticul cu planurile (care sunt si la scara 1/48) am constatat diferente fata de planurle de la Kagero, in special in zona botului (capotajul motorului), care depasesc cu siguranta capacitatile mele modelistice. Ar trebui taiat botul, aruncat la gunoi si facut altul. Nu pot asa ceva.
Deci ma voi limita doar sa incerc sa-l aduc la un standard cat mai apropiat de 109A, mizand pe faptul ca problemele de forma ale kitului nu vor fi vizibile cu ochiul liber.

Ma inarmez asadar cu multa rabdare (ca de tutun m-am lasat), pentru ca la mine totul dureaza...si sper sa pot duce si aceasta "calatorie" la bun sfarsit...intr-un viitor sper eu nu foarte indepartat.
Sa vedem...ma gandesc la Spania...1937...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.jpg
  • Imagine atasata: 2.jpg
  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: 4.jpg
  • Imagine atasata: 5.jpg


#2 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 12 December 2014 - 11:04 AM

Abia astept finalul. Vei avea catva de muncit la transformare.

#3 Useril este offline   mamutel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 12 December 2014 - 11:24 AM

Interesant...
Parerea mea: taie botul ala de c/d(cu tot cu elice), fa-l dupa planuri "motz" si trimite-l la Buzau. Apoi ia un Bf-109E1 de la Eduard si pune botul de rasina pe care ti-l trimit inapoi. Ar iesi cel mai tare Bf-109C/D 1/48
Pt Bf-109 A - Clasic Airframes: http://www.ebay.co.u...A-/191446174900 ? - Daca vrei il sun sa mi-l trimita.
In rest "Deutsche uber ales" si un praz verde!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 December 2014 - 02:57 PM


#4 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2014 - 05:23 PM

Da frate...dar ai vazut ce bani cere tipul ala pe 109A de la Clasic Airframes?
Si-am vrut sa-l iau la vremea cand era disponibil si se gasea...insa pe vremea aia nu construisem nimic si doar colectionam si mi-am zis totusi sa ma opresc din cumparat pana nu fac ceva.

Oricum...foarte interesanta sugestia ta cu celula de E1 ...poate o voi folosi vreodata, cine stie.
Deocamdata insa voi continua proiectul asta asa cum este...sper sa scot ceva din el.
Multumesc foarte mult pentru sugestie si oferta, Mamutel :hi:

Vreau sa fac inmatricularea din prima poza....6-7...care este data in 1/72, 1/48 si 1/32 in cartea celor de la Kagero.
Este vorba de un avion care a apartinut de 2/J88 Legiunea Condor, sosit se pare in Spania undeva prin 1937.
Avionul a fost, se pare, zburat in prima parte a anului 1937 de un tip Norbert Flegel...care a si obtinut niste victorii, dar nu stiu exact daca pe 6-7. Avionul a fost apoi rupt la decolare de tipul asta Flegel (de la acest eveniment sunt si pozele de mai jos), dar a fost salvat si reparat, fiind ulterior pilotat de celebrii Rolf Pingel si Werner Molders.
Iata deci...un avion care a purtat in lupta niste tipi foarte cool...deci merita facut cu prisosinta :pardon:

6-7 inseamna practic ca a fost al 7-lea Messerschmitt sosit in Spania. Se stie destul de putin despre aceste prime Messerschmitt-uri sosite in Spania prin 1937.
Unii spun ca ar fi fost vorba de seria 109B-1/early...insa au caracteristici care le deosebesc clar de 109B1 si le apropie foarte mult de caracteristicile prototipurilor si a aparatelor cunoscute drept Bf109A. Din tot ce-am vazut/citit pana acuma, catre aceasta ultima varianta inclin si eu...si cred ca inmatricularile de la 6-1 probabil pana la 6-14 erau asa-zisele Bf109 Anton, in principiu deoarece:
- se stie precis ca 6-1 era de fapt unul dintre prototipuri (parca V4);
- inmatricularile 6-1 la 6-14 (dar se pare ca si unele dupa, despre care se stie ca erau 109B1) nu aveau aparat radio instalat;
- 6-7 (dar si altele din aceeasi serie) are niste capote motor de la care lipsesc cu desavarsire aproape toate orificiile de aerisire caracteristice seriei 109B;
- din cate stiu, nu exista date care sa certifice ca seriile acestor prime inmatriculari de Messerschmitt-uri ale Legiunii Condor ar fi apartinand blocurilor de numere de serie repartizate pentru Bf109Berta.
- 6-15 este primul Bf109B1 al Legiunii Condor despre care se stie precis ca este un B1. Asta deoarece avionul era nou-nout cand a aterizat fortat si a fost capturat de comunisti...trimis in Franta si testat acolo...apoi trimis in rusia si testat si acolo...pentru ca in 1941, dupa Barbarossa, sa fie capturat si recuperat de nemti!!

Deduc de aici ca este foarte plauzibil ca al meu 6-7 sa fi fost un Bf109A.
Acum, uitandu-ma pe poze si citind una-alta, inteleg ca e problema mare cu modul in care erau vopsite aceste prime Bf109A si Bf109B sosite in Spania la Legiunea Condor.
Se stie clar ca erau monocrome. S-a crezut ca e vorba de RLM 02, dar nici vorba, eu nu cred asta.
Altii spun ca erau baremetal - dar si asta mi se pare putin probabil.
Am mai intalnit o teorie care spune ca cel mai probabil erau date cu un grund sau lac de protectie...un fel de primer misterios care ar fi purtat denumirea de "weiss-silber" - ceea ce mie mi se pare foarte plauzibil, uitandu-ma la poze.
Cred ca asa voi incerca sa-l vopsesc si eu. Acesat gen de combinatie "weiss-silber" n-am gasit-o inca la niciun producator...si sper ca, atunci cand voi ajunge acolo, s-o pot obtine dintr-o combinatie de alb si silver.

Ca un amanunt interesant, la aceste celule vopsite "weiss-silber" se pare ca liniile principale de panouri ale fuselajului erau chituite! Daca va uitati atenti in poze, nu veti observa nicaieri liniile verticale atat de caracteritice fuselajului posterior de 109!

Asadar, problema vopsirii e una spinoasa...si pe-afara, si pe dinauntru.
Daca aveti sugestii sau informatii care sa ma lamuresaca sau sa ma ajute fratilor...pls help, imi va prinde bine orice in plus fata de ce am reusit sa adun eu.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 6.jpg
  • Imagine atasata: 7.jpg
  • Imagine atasata: 8.jpg
  • Imagine atasata: 9.jpg
  • Imagine atasata: 10.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 12 December 2014 - 05:31 PM


#5 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 12 December 2014 - 06:15 PM

Hai sa te incurc si eu putin :-D .
Uite ce am gasit intr-un Jagdwaffe (foto) . Ceea ce nu-mi pot da seama este daca straturile de culoare erau transparente , astfel incat sa apara ca un verzuliu-gri- perlat , la final ,sau luciul este dat doar de ultimul strat de vopsea care nu era mat .
Nu tin minte sa fi vazut vreo fotografie color de buna calitate din aceasta perioda , dar imi aduc aminte de un Me 108 Taifun cu inmatriculare romaneasca fotografiat in prim plan langa o linie de Me 109 Emil , ce pare sa aiba aceasta culoare . Am sa-l caut .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzz camo pre 39.JPG
  • Imagine atasata: zzzz camo pre 1939.JPG


#6 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 12 December 2014 - 07:23 PM

De acesta era vorba , insa nici aici nu se poate spune cu certitudine ce culoare avea . (Argintiu , alb-smantana , culoarea de care se facea referire in Jagdwaffe... ?)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzz Bf_108_ARR_color_28_.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 12 December 2014 - 07:24 PM


#7 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2014 - 10:33 AM

Salut Dany.

Multumesc foarte mult pentru amabilitate. Orice farama de informatie este buna.
Si da, poza ta cu Taifun-ul romanesc este foarte relevanta! Cred ca asa aratau si Bf-urile 109 A&early B spaniole...iar asta e prima poza color in care se vede putin culoarea asta mai ciudata!

In cautare de mai multa informatie, am scos si eu artileria grea. Mai precis lucrarea lui Merrick din poza atasata.
Acolo zice ca este cel mai probabil ca avioanele acestea (primele Bf109 trimise in Spania in 1936-37 - prototipurile sau asa-zisa serie A si primele B-uri) sa nu fi fost vopsite propriu-zis, ci sa fi fost trimise doar date cu un fel de primer anti-coroziv codificat 7102 si denumit in carte " zinc chromate primer".
Conform lui Merrick, acest primer era din clasa generala a culorilor/lacurilor gri si avea o nuanta verzuie (acel 02 din codificare ar veni de la RLM 02 - care darea nuanta verzuie) si se dadea in straturi foarte diluate - aproape transparente - astfel incat practic tablele de dedesubt se vedeau clar prin acest primer 7102.
De aici cica ar fi rezultat un finish destul de bare-metal - in sensul ca primerul era transparent si dadea aluminium-ului o tenta gri-alburie...cu foarte subtile nuante de verzuliu deschis date de acea farama de RLM02 din primer.
Ca abordare deci, voi merge pe varianta aceasta (cred ca asta se vede si in poza ta Dany) pentru ca mi se pare suficient de plauzibila - cu toate ca inca n-am idee cum anume voi obtine aceste efecte! :whistle:

Aceste lucruri fiind - zic eu - stabilite in mod rezonabil, mai ramane problema vopsitoriei interioare. Alta problema delicata. Teoretic, ar trebui RLM 02 - dar nu-s deloc sigur ca lucrurile stateau asa. Este foarte posibil ca la interior (Bf109 A si primele B-uri) sa fi fost folositi tot nister primeri speciali de interior...care aveau deasemenea o culoare asociata in general cu silver "argintiu mat". Cica ordinul de a se folosi doar RLM02 la interioare ar fi datat 1938...deci dupa perioada in care au fost construite primele Bf-uri 109...care deci nu prea aveau cum sa fie cu 02 la interior...
Inca mai analizez problema asta.

Ca sa va faceti o idee, va atasez si 2 poze cu acel Bf109B1 inmatriculat 6-15, capturat in Spania de comunisti si testat intesiv la rusi...unde, cunoscandu-se ca avionul era bare-metal (ma rog, cu primerul ala 7102), se poate vedea ca nu exista (eu cel putin nu vad) diferente notabile de nuanta intre interiorul cockpit-ului (lateralele acestuia) si culoarea de exterior.
Asta ma face sa cred ca este putin probabil ca interiorul sa fi fost vopsit RLM02, ci mai degraba tot o nuanta de argintiu, care pe alb-negru pare aproape la fel cu culoarea de exterior.
Altfel, ar fi trebuit sa existe o diferenta de nuanta intre interior/exterior...diferenta vizibila dealtfel in ceea ce priveste tabloul de bord - care este clar ceva mai inchis la culoare- poate RLM 02 sau un fel de gri...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.jpg
  • Imagine atasata: 12.jpg
  • Imagine atasata: 13.jpg


#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 December 2014 - 11:02 AM

Problema vopsiri interiorului la acea vreme este putin nelamurita.
Intr-adevar, din acele poze s-ar putea trage concluzia ca este aceasi culoare ca la exterior. Insa trebuie tinut cont si de lumina. Sa privim si aceste poze
Imagine atasata: Bf-109B-1_31.jpg
Imagine atasata: Bf-109B-1_41.jpg
Imagine atasata: Bf-109B-1_37.jpg
Imagine atasata: Bf-109B-1_46.jpg
Imagine atasata: Bf-109B-1_30.jpg
Interesant cum se vede vopseaua sarita de pe scaun.
Eu inclin sa cred pentru un RLM 02.

#9 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 15 December 2014 - 04:48 PM

Daca te ajuta ce am gasit pe la mine...
Imagine atasata: ILCC09.jpgImagine atasata: ILCC09_2.jpg
Imagine atasata: ILCC09_3.jpgImagine atasata: ILCC09_4.jpg
Imagine atasata: Colors 1.jpgImagine atasata: Colors 2.jpgImagine atasata: Color 3.jpg

Aceasta postare a fost editata de busila: 15 December 2014 - 05:10 PM


#10 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 December 2014 - 04:52 PM

Da Zetule,

Am si pozele pe care le-ai pus tu (multumesc mult pt ajutor Z-mare si Busila!) - sunt exact din acelasi set cu alea pe care le-am pus si eu.
Marturisesc ca si pe mine m-a pus pe ganduri vopseaua aia sarita de pe scaun - care nu prea pare sa arate a vreun lac de protectie argintiu - cu toate ca nici asta nu pot sa bag mana in foc.
Prin urmare, varianta cu RLM02 la interior nu am exclus-o deloc, cu toate ca o consider mai plauzibla pe cealalta cu un primer de protectie interior de culoare metalica.

Inca o chestie - ca tot ziceai ca trebuie sa tinem cont si de lumina...chiar si cu setul asta de poze pe care le-ai pus tu, tot nu e limpede treaba. Adica oricum ar fi lumina, un lucru comun al tuturor pozelor pare sa fie faptul ca nu exista diferente notabile de culoare/nuanta inttre interiorul cockpit-ului si exteriorul acestuia (culoarea pare a fii aceeasi si-n pozele puse de tine).
Prin urmare, daca stim cu siguranta ca exteriorul acestui avion nu era RLM 02...cum naiba ar putea interiorul, care nu pare deloc diferit, sa fioe RLM02?
Este oare posibil ca o culoare metalic-argintie (gen aluminiu) sa lase aceeasi amprenta alb-negru cu un verzui RLM02, astfel incat sa nu poate fi deosebite una de alta?

Vorbim si noi sa mai schimbam o impesie...ca altfel stiu ca aceste probleme n-au putut fi inca solutionate nici macar de tipi care chiar traiesc din scris carti pe tema asta...

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 15 December 2014 - 04:55 PM


#11 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 15 December 2014 - 05:17 PM

DKH L 40/52 (pana in decembrie '37 ) asa cum sunt Heinkel-urile.
Acum , trebuie vazut cu ce se mananca vopseaua asta , si ce corespondent modern are...
O poza pescuita de pe net
Imagine atasata: Dia37crop.jpg

Aceasta postare a fost editata de busila: 15 December 2014 - 05:27 PM


#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 December 2014 - 08:37 PM

Citeaza

Este oare posibil ca o culoare metalic-argintie (gen aluminiu) sa lase aceeasi amprenta alb-negru cu un verzui RLM02, astfel incat sa nu poate fi deosebite una de alta?
Da, este posibil, avind in vedere ca niste culori sunt transformate, pe pelicula cu argint, cu o anumita sensibilitatea cromatica, in tonuri de gri. Functie de aceasta sensibilitate, culori diferite, pot da un acelasi gri sau culori deschise pot da un gri mai inchis decit o culoare inchisa. Asta nu inseama ca cele doua culori de care discutam, cea din cocpit si de pe aripa, nu pot fi aceleasi.

#13 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 16 December 2014 - 12:45 PM

Multumesc mult pentru raspunsuri baieti.

Foarte interesanta si poza aia color gasita de Busila...dar greu de interpretat.
Sa fie griul ala de care se facea referire in materialele postate de busila?
Am mai primit o sugestie de la cineva ca ar mai putea fi vorba de RLM 63...care era un fel de gri deschis care ar fi avut si asta vreo 2 variante, nu se stie sigur :blink: :wacko:

Oricum...inca nu exclud nicio posibilitate. Am lamurit-o beton si pe-asta..

#14 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 16 December 2014 - 03:50 PM

Daca-l faci pana in toamna lui '37 , merge foarte bine un gri-fara nuante verzui .Daca e venit dupa decembrie '37 , atunci sunt alte culori.
Daca l-as face eu ,l-as face gri .

#15 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 17 December 2014 - 10:56 AM

Mda, greu cu culorile astea...:bang:

Pana una-alta, am pus mana pe plastic sa lucrez ceva, ca daca stau eu sa rezolv misterul RLM-urilor nu stiu daca il termin pana ies la pensie.
In secunda 2 dupa ce m-am apucat au inceput si problemele...prima fiind copola kit-ului Academy Bf109D.
Care cupola e o mizerie grosolana ce se aseamana doar foarte vag cu originalul.
Are unele rame ale parbrizului complet gresite...ii lipseste complet separatia dintre geamurile laterale ale partii mobile a cupolei...plus ca, in comparatie cu planurile Kagero, cupola este prea scurta :wtf2:
Ca o concluzie, nu cred ca poate fi folosita/salvata. Deci am inceput glorios prin a avea nevoie de o cupola de Bf 109 early...pana la modelul E3.
Uitandu-ma in stiva de cutii cu plastic in ele, mi-au picat ochii pe cele 3 kituri Bf 109 Zvezda (ce bijuterii! - am 2 F2-rui si un F4). Mi-am adus aminte ca toate au la transparente si o cupola de Emil (E1/3 style) care era data pentru o varianta mai ciudata de F2 cu cupola de E (parca Trautloft a avut un astfel de avion ciudat - un F2 cu cupola de E3)
Intrucat nu am intentia sa construiesc vreodata 3 F2-uri cu cupole de E3 (de fapt, nici unul) - si avand in vedere si scopul nobil implicat, una dintre cupolele Zvezda 109 a fost rechizitionata pe loc si alocata proiectului 109A.
Desigur insa ca transparentul Zvezda nu se potriveste pe cockpit-ul Academy.
Cupola Zvezda este mai lunga (foarte aproape dimensional de planurile Kagero).
Deci m-am apuucat de adaptari...am scos pila...am lungit cocpitul academy...am mai montat si niste straifuri evergreen deoarece cupola zvezda trebuia si inaltata putin sa se potriveasca...etc.
Pana la urma am ajuns la momentul in care cupola Zvezda a fost grefata cu succes pe fuselajul Academy. Cam tot atunci a inceput sa ma deranjeze teribil un defect stupid de turnare al cupolei Zvezda...extrem de deranjant din anumite unghiuri, cand pica lumina intr-un anume fel.
Defectul respectiv este marcat pe ultima poza...si ma face sa cred ca lucrurile nu vor ramane asa si voi cauta alta solutie...

Cam atat deocamdata.
Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14r.jpg
  • Imagine atasata: 15.jpg
  • Imagine atasata: 16.jpg
  • Imagine atasata: 17r.jpg


#16 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2014 - 10:47 AM

Pana gasesc o solutie cu transparentele, am mai lucrat putin la semi-fuselaje.
Mi-am zis sa incerc ca la kitul asta sa pozitionez comenzile aerodinamice (sau macar o parte dintre ele) in pozitii mai dinamice.
Am inceput cu directia...care a fost separata de ampenajul vertical...pentru asta am folosit initial un scriber si apoi o lama de fierastrau fina.
Cele 2 semi-directii rezultate au fost pilite, lipite impreuna, apoi iar pilite si cu niste straifuri de evergreen (half-round) am completat partea de directie care lipsea.

De asemenea, la capota superioara a motorului am umplut cu resturi de stiren sloturile de ventilatie frontale, care sunt specifice seriilor de Bf109B/C/D dar care la 109A nu existau.
Si pe fuselaj si aripi sunt destul de multe chestii ce trebuiesc refacute, care tin de diferentele dintre Bf109A si seriile imediat ulterioare...sper ca in curand sa ma pot ocupa si de asta.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 18.jpg
  • Imagine atasata: 19.jpg
  • Imagine atasata: 20.jpg
  • Imagine atasata: 21.jpg


#17 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2014 - 10:02 AM

Am continuat prin a incerca sa aduc piesele pincipale (fuselaj/aripi) cat ma aproape de standardul Bf109A.

Pe intradosul planurilor am astupat toate capacele/liniile de panou caracteristice seriilor B/C/D...sunt destul de multe...si am gravat eu cateva capace de vizitare noi, specifice doar pt seria A.
Pe extrados aceeasi reteta. Principala chestiune aici la extrados a fost sa prelungesc flapsurile de bord de atac...flapsuri care la seriile 109 A si 109 B1 erau mai lungi decat la toate seriile ulterioare. Aceasta "prelungire" am facut-o natural, gravand in line dreapta in continuarea flapsurilor mai scurte deja existente.
Comparand cu planurile Kagero insa, am constatat cu surprindere ca cei de la Academy au gravat in mod eronat acest flaps de bord de atac....dupa cum se vede in poza, planurile ne spun ca latimea acestor flapsuri era relativ constanta pe toata lungimea lui, fiind oarecum paralel cu bordul de atac al aripii. La kitul Academy, flapsurile astea nu sunt paralele cu bordul de atac, fiind mai inguste spre capatul de plan si latindu-se considerabul catre partea de mijloc a aripii. Aceasta eroare este acum exacerbata de faptul ca eu le-am prelungit si mai mult spre interior.
Cu alte cuvinte, probabil ca le voi umple cu superglue si apoi le voi regrava corect.

La semi-fuselaje, am astupat o serie de sloturi de ventilatie din zona capotei motorului, care la seria 109A nu existau. Am eliminat deasemenea acea ranforsare de pe lateralele cockpit-ului, deasupra prinderii aripii, care din cate stiu nu apar decat la seria Bf109E (si pe care Academy a figurat-o, desi subiectul kitului este u n Bf109D!!).
Probleme sunt si in zona ampenajului, unde sloturile alea (in fata locasului de prindere al ampenajelor orizontale) sunt prea in fata - prea spre bordul de atac al stabilizatorului vertical. Sloturile alea vor fi vizibile - cred ca este vorba de locasul mecanismului de reglare a unghiului de incidenta al stabilizatorului orizontal. Le-am dat mai in spate putin...prin adaos de stiren intr-o parte si largire in partea opusa.

Cam atat deocamdata.
Mai este foarte mult de lucrat la semifuselaje...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 22.jpg
  • Imagine atasata: 23.jpg
  • Imagine atasata: 24.jpg


#18 Useril este offline   eddie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 243
  • Inregistrat: 21-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 21 December 2014 - 10:50 PM

Hai ca poate-mi fac curaj sa termin si eu Bf-ul...

Spor! :hi:




#19 Useril este offline   130130 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 08-March 13

Postat 22 December 2014 - 08:48 AM

Salutare stimate domn
Faina pasare..

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 22 December 2014 - 11:51 AM


#20 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2014 - 09:35 AM

Cu toate ca m-am mai avut timp de lucru, m-am lamurit cum sa rezolv problema cupolei.

Am kitul Royal class Bf109E al celor de la Eduard...in care am plastice complete pt 2 avioane, variante E1/3/4/7.
Totul fiind dublat, am inclusiv 2 transparente type E1/3....iar eu cel mai probabil voi aborda un E3 si un E4/7....asta insemnand ca am un transparent E1/3 style disponibil pt grefare pe Bf-ul 109A!

Zis si facut. Am inlaturat adaptarile pentru transparentele Zvezda...si cand am incercat sa potrivesc la rece cupola Eduard am constatat ca este prea lunga pt fuselajul celor de la Academy :bang:
De ce trebuie sa fie totul asa de complicat?

Avand in vedere ce stiu deja de pe urma masuratorilor, (si anume ca tranparentul academy e prea scurt iar cel Zvezda foarte aproape dimensional de planuri), insemna ca cei de la Eduard au cam sfeclit-o si ei...au facut cupola putin prea lunga fata de planuri. Nu cred insa ca pe kitul eduard e vreo problema cu asta...sa vedem insa ce probleme va pune la kitul academy.

Am lungit deci (din nou!) cockpit-ul Academy, astfel incat sa poata primi transparentele Eduard.
Pentru comparatie, am pus vechea cupola academy pe fuselajul modificat...se poate vedea astfel ca diferenta de lungime intre transparente este semnificativa!
Sper ca aceata chestiune nu-mi va afecta prea tare interiorul cockpit-ului...pentru ca m-am decis...voi folosi tranparentele Eduard.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 26.jpg
  • Imagine atasata: 25.jpg
  • Imagine atasata: 27.jpg


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi