Forum Machete,Modelism,Hobby: Messerschmitt Bf 109 A - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Messerschmitt Bf 109 A A de la "Anton"...1/48 Academy

#41 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 August 2017 - 05:05 PM

Daca te bate rau, ia-mi si mie un A, rogu-te!

#42 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 09 August 2017 - 09:03 AM

Vezi postarea1-0-9, la 06 August 2017 - 08:07 AM, a spus:

Imi place ce vad. Acum ca au aparut si la 1/72 variantele early de A,B,C si D de la AMG, ma tot bate un gand...


Aoleo.Pai hai atunci...baga carbuni la productie, senor 109...asteptam escadrilele de Antoane si Berte, sa coplesim inamicul republican :))

Asa. Ma bucur ca va place domnilor.
Am mai inaintat putin...am instalat montantii de sustinere ai ampenajelor orizontale. Sunt prea lungi asa cum sunt facute piesele, asa ca au trebuit scurtati la capatul dinspre stabilizatoare.

Apoi am montat si fata posterioara a radiatorului pt lichidul de racire. Era o gaura mare acolo, decupata de mine in fazele incipiente ale constructiei, peste care am pus un PE care este la randul sau facut din vreo 4 piese separate.
PE-ul mare l-am lipit cu aracet...dupa uscare am turnat acolo si ceva bicomponent, ca sa fiu sigur ca lipitura este una solida.
Zona asta va fi completata cu capacul mobil al radiatorului (cel de evacuare a aerului)...e tot piesa PE...insa asta mai tarziu, spre final.

Urmeaza sa lipesc capota superioara a motorului, si sa incep sa lucrez la bot...va fi mult de lucru aici.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 81.jpg
  • Imagine atasata: 82.jpg
  • Imagine atasata: 83.jpg
  • Imagine atasata: 84.jpg
  • Imagine atasata: 85.jpg
  • Imagine atasata: 86.jpg


#43 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 16 August 2017 - 09:43 AM

Ola Chicos.

Inainte sa inchid botul, a trebuit sa mai fac unele pregatiri.
In primul rand, desi au facut pe capota superioara a motorului deschiderile pt MG-uri, tipii de la Academy nu au pus nimic in cutie pt tevile mitralierelor care ar trebui sa iasa prin deschiderile cu pricina. Nu stiu de ce...s-or fi gandit ca Messerschmitt-urile trimise de nemti in Spania erau un fel de porumbeii pacii...si nu le trebuia armament... poate erau acolo ca sa arunce cu petale de trandafiri in bolsevici. Cu toate ca avioanele nu erau inmatriculate la Armata Salvarii, ci la cea Nationalista. Ma rog...

Am decis sa folosesc tevi metalice de la polonezii aia, Master. Arata bine. Mai bine ca orice plastic am vazut pana acum.
Treaba e ca ele ar fi trebuit montate acum, inainte sa inchid botul - chestie care mi-ar fi complicat viata teribil la vopsire. Urasc chestiile astea....piesele de genul tevi de mitraliere, tuburi pitot, esapamente, etc, trebuie sa permita vopsirea separata si sa poata fi instalate la sfarsit, dupa vopsirea modelului. Orice constructor decent de modele ar trebui sa stie asta. AI AUZIT, ACADEMY?????

Asa ca am facut eu un fel de suporti care imi permit sa montez si sa aliniez corespunzator mitralierele, chiar si dupa montarea capotei pe restul avionului.
A trebuit sa subtiez la greu si peretii partii superioare a fuselajului anterior, ca sa accepte suportii de MG-uri pe care i-am adaugat la capota.
Diseara sper sa am timp sa-l inchid...si sa ma apuc de regravarea botului, care va fi laborioasa.

Atentamente, caballeros,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 87.jpg
  • Imagine atasata: 88.jpg
  • Imagine atasata: 90.jpg
  • Imagine atasata: 89.jpg


#44 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 17 August 2017 - 08:59 AM

Gata l-am inchis...I-am lipit si capota motorului.

Acum vor urma tone de super-glue, slefuit si re-gravat.
Botul e de departe partea cea mai slaba a acestei machete...sunt foate multe erori in zona asta, e mult de corectat si chiar si asa nu voi putea rezolva chiar toate problemele.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 91.jpg
  • Imagine atasata: 92.jpg


#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 August 2017 - 09:24 AM

Fain pina aici!!! :hi:

#46 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2017 - 09:10 AM

Carevasazica, n-am prea mai avut timp de lucru.

Cat am trecut prin caznele corectarii formei botului si regravarii liniilor de panouri din zona asta, am mai adaugat unele detalii.
Am montat radiatorul de ulei de sub aripa. La primele serii (Anton-Berta) el era montat mai spre incastrarea aripii, apoi a fost mutat putin mai spre exterior. Motivul cred ca a fost pt ca asa cum era amplasat la primele serii, cand trenul era scos, jamba venea cam in dreptul radiatorului si-l bloca....deci crestea probabil temperatura la ulei destul de nasol in rulajul la sol.
Ma rog, idea e ca am montat o piesa PE pe care ar fi trebuit sa pun carcasa radiatorului, conform instructiunilor Eduard. Un fel de placa. Cu nituri, etc...detalii misto...insa studiind mai bine pozele de referinta cu Berta (6-15) capturata de bolsevici in Spania, am constatat ca nici urma de o astfel de placa la radiatorul de ulei. Era montat direct pe tabla aripii, fara nimic intermediar intre.
"Stai jos Eduard, nota 4 la documentare"...

Apoi am montat priza de aer pentru carburator...

Aveam de ales intre o piesa PE (care trebuia curbata cumva ca sa fie adusa la forma necesara) si piesa de plastic din kit, care era PLINA. Am uitat sa fac poza inainte sa modific, sorry. Deci priza de aer furnizata de Academy era pur si simplu un guguloi de plastic. Bravo academy...
Am preferat plasticul...pe care l-am pilit si subtiat pana l-am adus la forma actuala...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 93.jpg
  • Imagine atasata: 94.jpg
  • Imagine atasata: 95.jpg
  • Imagine atasata: 96.jpg
  • Imagine atasata: 97.jpg
  • Imagine atasata: 98.jpg
  • Imagine atasata: 99.jpg
  • Imagine atasata: 100.jpg
  • Imagine atasata: 101.jpg


#47 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 August 2017 - 09:54 AM

:good:

#48 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 September 2017 - 09:23 AM

Buenas dias Cabbaleros.

Continuand treaba in zona botului avionului, am incercat sa montez placa de PE care venea imediat in spatele elicii.

Acum serile 109Anton-Berta (in special Anton) aveau probleme cu racirea motorului...asta este unul dintre motivele pt care la seriile urmatoare (Berta-Cesar) au aparut tot felul de fante de racire in plus pe capotele motorului.
Dar seria Anton nu avea aceste sloturi de racire. S-a crezut ca orificiile de racire prezente pe discul din spatele elicii (se pot vedea si pe plan, butucul elicii nu acoperea complet acele orificii astfel incat ele erau exact in bataia curentului de aer) vor fi de ajuns - dar n-au fost.

Oricum, am incercat sa probez cum se vad orificiile cu placa de PE de la eduard care trateaza exact aceasta problema. Si am descoperit lucruri neplacute - mai exact ca piesa PE de la Eduard poate fi folosita doar pt a fi aruncata la gunoi. Orificiile de racire sunt prea departe de marginea discului (vor fi acoperite complet de butucul elicii, indiferent cat se scurteaza acesta), plus ca numarul si pozitia acestor orificii de racire nu corespunde cu planul.
Asa ca am dat eu niste gaurele direct in plastic, care sa simuleze orificiile de racire. Burghiu de 0,3...am masurat sa fie cat de cat distantate egal...si intr-adevar arata mult mai realistic sub butucul elicii.

Acum ajungem si la elice, care e un dezastru. Seria 109Anton (ca si B-1 early) era dotata cu elice bipala de lemn de tip Schwartz, cu pas fix.
Partea misto, care mi-a permis sa abordez seria Anton, a fost ca desi kitul este pt seria Dora (care avea elice bibala metalica cu pas variabil), totusi in cutie exista si o reprezentare a elicei de lemn Schwartz. Doar ca ea e jalnica...a trebuit sa modific putin forma palelor, ca sa ma apropii de realitate.
Plus ca (am uitat sa fac poza inainte sa modific), butucul elicii este prea lung, se prelungeste prea mult in partea din spate (dupa pale). A trebuit sa elimin complet partea din spate a butucului, exact pana la pale (am marcat cu rosu cam cum arata inainte de modificare.

La elice mai este de lucru...dar acesta este stadiul la care ma aflu pentru moment.

Va salut,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 102.jpg
  • Imagine atasata: 103.jpg
  • Imagine atasata: 104.jpg
  • Imagine atasata: 105.jpg
  • Imagine atasata: 106.jpg
  • Imagine atasata: 107.jpg


#49 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 13 September 2017 - 09:21 AM

Am inceput sa lucrez si la trenul de aterizare.

Situatia e complexa in zona asta.
In primul rand, jambele kitului nu pot fi folosite. sunt niste orori. Mult prea groase...zici ca-s stalpi de telegraf.
A trebuit deci sa caut inlocuitori.
M-am oprit asupra jambelor de la kitul 109F4 de la ICM, pe care oricum nu-l voi face niciodata avand in vedere ca intre timp Zvezda si Eduard au scos F-uri 4 infinit mai bune.
Daca tot am sutit jambele de ICM F4, am luat si trapele aferente. Rotile propriu-zise au ramas cele originale de la kitul Academy.

Ar fi fost misto ca asta sa rezolve situatia cu trenul de aterizare, dar nu este cazul.
Jambele de la ICM F4 nu se potrivesc nici cu orificiile de la rotile academy (s-a rezolvat usor), nici cu orificiile din aripa unde trebuiesc introduse. Zona de contact dintre aripa si jambele trenului de aterizare imi va da mari batai de cap, pt ca piesele nu se potrivesc iar geometria trenului de aterizare la 109 era destul de complexa.

Pana atunci, am modificat trapele trenului de aterizare. Cele de la ICM F4 pe care le voi folosi (dar si cele din kitul academy erau la fel) au in zona inferioara (in dreptul rotii) acea margine care prezenta un unghi..marginea nu era dreapta...in mod sigur avea legatura cu pozitia de 3 puncte a avionului, cand era la sol. Aceasta margine franta se vede si in planurile celor de la Kagero pt variantele 109A-B...insa pe planuri zona in care acoperitoarea rotii face acel unghi este alta, mult mai mica. Am marcat eu cu rosu pe poza despre ce vorbesc.
Apoi, uitandu-ma pe pozele cu 109 Berta a lui Otto Polenz (6-15, cel capturat intreg si demontat la rusi), am vazut ca acea margine franta nu exista deloc la primele serii (la seria Berta cu siguranta nu) - acoperitoarea rotii era perfect dreapta!. Cei de la Kagero, pe planurile lor scumpe, spun insa ca acoperitoarea facea acel unghi...bravos Kagero, frumos va sade sa mintiti poporul modelist...huuoooo!

Asa ca am mers dupa poza de referinta cu acoperitoarea de jamba a lui 6-15 si am modificat in consecinta...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 108.jpg
  • Imagine atasata: 109.jpg
  • Imagine atasata: 110.jpg
  • Imagine atasata: 111.jpg
  • Imagine atasata: 112.jpg
  • Imagine atasata: 113.jpg


#50 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2017 - 08:25 AM

Si la E, linia de jos a capacului era dreapta, in spate avea insa coltul taiat, probabil pentru a avea degajare la aterizari mai dure, sa nu are pamantul cu capacul ...

Acum si in multe poze cu b,c,d uri se vede acel coltz taiat, de asemenea.

Imagine atasata: Messerschmitt-Bf-109B-in-flight-profile-photograph-01.jpg

Dar in altele din Spania, se vede capacul jambei intreg, usoara frantura aparenta e de fapt data de curbura capacului, pentru a se conforma cu profilul aripii :

Imagine atasata: Luftwaffe Colours_vol.1_02_32.JPG

#51 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2017 - 01:16 PM

Vezi postarea1-0-9, la 14 September 2017 - 08:25 AM, a spus:

Si la E, linia de jos a capacului era dreapta, in spate avea insa coltul taiat, probabil pentru a avea degajare la aterizari mai dure, sa nu are pamantul cu capacul ...

Acum si in multe poze cu b,c,d uri se vede acel coltz taiat, de asemenea.

Dar in altele din Spania, se vede capacul jambei intreg, usoara frantura aparenta e de fapt data de curbura capacului, pentru a se conforma cu profilul aripii :


Da boss capacul rotii era taiat exact din motive de ground clearance.
Dar eu n-am vazut la niciun Anton un capac de-asta cu coltul taiat.
Cu siguranta, avionul meu (6-7) avea capacul cu margine dreapta. Desi cam intunecata, in poza atasata se poate vedea ca acel capac era drept la 6-7.
Apoi, stim cu siguranta ca si primele Berta aveau capace drepte. Poza de referinta dupa care m-am luat eu este de la 6-15, primul avion despre care exista dovezi certe ca este din seria 109B.
Pe de alta parte, poza pe care ai pus-o tu (cea cu avionul in zbor) este a unui B2 cel mai probabil. Radiator ulei mutat de la incastrarea aripii mai spre baia trenului de aterizare, echipament radio instalat, elice metalica bipala cu pas variabil. Toate astea au aparut la avioanele B2, din cate stiu. Si capace de roata taiate, deduc pe cale de consecinta:)

Deci cel mai probabil, cazul capacelor de roata cu margine dreapta sau taiate este ca si evolutia sloturilor de aerisire de pe capotele motorului.
La primele avioane nu existau deloc, apoi au inceput gradual sa apara din ce in ce mai multe celule (pe parcursul seriei Anton), pt ca sa se inmulteasca si mai mult la seria Berta..
Fara sa fac o cercetare prea amanuntita, doar pe baza catorva fotografii, cel mai probabil este ca acele capace de roata cu coltul taiat au inceput sa apara pe la seria 109B2 (B2 late).

Ce m-a frapat pe mine este ca cei de la Kagero nu fac aceasta diferenta in ceea ce priveste capacele de roata. Dupa ei, sunt toate taiate - ceea ce poate induce in eroare :acute:
Cu toate ca sloturile de aerisire ale capotelor motorului (tot detalii relative marunte, pana la urma) sunt documentate corespunzator.

Merci mult pt poze, man.

Mare boier! :drinks:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 114.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 15 September 2017 - 01:19 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi