Forum Machete,Modelism,Hobby: Messerschmitt Bf 109 A - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Messerschmitt Bf 109 A A de la "Anton"...1/48 Academy

#21 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 December 2014 - 12:26 PM

De asemenea, am refacut flapsurile de bord de atac.
Initial, le-am lungit (la seria A si B1 erau mai lungi decat la toate seriile ulterioare) pe cele gravate de producator, pentru ca mai apoi sa descopar ca sunt prea late.
Am masurat pe planuri si le-am gravat din nou. Arata mai bine acum. Liniile vechi le-am umplut cu superglue lichid si le-am slefuit. Am prelungit corespunzator si toate liniile de panouri adiacente.
Ma cam batea gandul sa le tai cu totul si sa modific aripa astfel incat sa permita montarea flapsurilor de bord de atac in pozitia deschis...insa am vazut foarte putine poze cu seriile timpurii de Bf109 la care flapsurile de bord de atac sa fie in pozitia deschis la sol.
Cred totusi ca le inchideau mecanicii manual, pt ca ele erau tinute in pozitia inchis doar de presiunea aerodinamica - deci teoretic in zbor sub viteza-limita ele erau intotdeauna in pozitia "scos"....cu atat mai mult dupa aterizare.
Prin urmare cred le voi lasa asa inchise...mai ales ca acest kit imi va da numeroase alte batai de cap.

Apoi am mai taiat si capacul ventral al radiatorului de ulei....care e turnat in pozitia "inchis" de cei de la Academy.
Si capacul dar si interiorul radiatorului sunt date pe coala de fotodecupaje Eduard....dar le voi instala mai tarziu, la momentul potrivit.


Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 28.jpg
  • Imagine atasata: 29r.jpg
  • Imagine atasata: 30.jpg
  • Imagine atasata: 31.jpg


#22 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 31 December 2014 - 04:54 PM

Foarte documentat lucrat. O sa iasa deosebit.
Pt "flaps bord de atac" foloseste cu incredere varianta 100% de aviatie- "Volet de bord de atac".
:-D

#23 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2015 - 09:40 AM

N-am mai avut timp de mare lucru.
Doar am separat profundoarele de stabilizatoarele orizontale. Probabil le voi pune intr-o pozitie mai dinamica...in general, la sol, daca mansa nu era fixata cu numic in cabina, profundoarele nu stateau in pozitie neutra si oarecum pe negativ (picaj). Cred ca asa le voi pune si eu.

Apoi o alta problema este cu zona bechiei. Academy a figurat baia bechiei ca fiind complet inchisa...ceea ce nu era cazul la modelul meu de 109.
Prin urmare am taiat bechia (care va primi probabil alt amortizor) si am luat la pila zona respectiva pana am obtinut o deschizatura reprezentand baia bechiei.
Cam atat deocamdata.

Toate cele bune si La Multi Ani tuturor!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 32.jpg
  • Imagine atasata: 33.jpg
  • Imagine atasata: 34.jpg
  • Imagine atasata: 35.jpg


#24 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2015 - 10:34 AM

Cam astea-s piesele pt cockpit asa cum le dau cei de la Academy.Tabloul de bord si lateralele cockpit-ului nu vor fi folosite. Alte piese vor fi modificate.
Cum ziceam, voi folosi PE-urile Eduard...care-s multe rau...vreo 81 de piese in set, unele dintre ele ridicol de mici.
E prima oara cand incerc asa ceva...experienta mea anterioara cu PE se rezuma la 3 centuri de siguranta si la cateva PE puse pe puntea unui Graf Spee pe care intre timp l-am pus pe hold.
Cam asa a iesit pana acum...si inca mai e o gramada de lucru.
Potrivirea pieselor PE din setul eduard nu este ideala. Aproape fiecare piesa a trebuit testata si adaptata inainte de montaj...uneori a trebuit sa modific plasticul ca sa pot monta PE-ul.

Voi folositi vreun super-glue special pt PE? Eventual unul care sa nu lase urme? Eu folosesc Bison (lighid, gel, depinde de situatie)...care e bun, dar lasa urme evidente daca nu e perfect ascuns sub piese...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 36.jpg
  • Imagine atasata: 37.jpg
  • Imagine atasata: 38.jpg
  • Imagine atasata: 39.jpg
  • Imagine atasata: 40.jpg


#25 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2017 - 10:35 AM

Guten tag, meine damen und herren.
N-am prea vazut keine damen zum heir, da' am zis sa fiu politicos.

Eh, vine o vreme cand, din diverse motive, modelistul descopera proiecte vechi si demult uitate si se reapuca de ele.
Asa si cu mine und meine freund Anton (care toarna beton, ja?).

Purtat de cel mai inaltator avant modelistic (erhebende modelliere impulse, ja?), am sters praful de pe cutie, mi-am adus aminte unde ramasesem si ce aveam de gand sa fac...si am continuat der arbeit im cockpit.
Am instalat restul de PE-uri...practic, excluzand podeaua si peretii despartitori fata-spate, din piesele originale din cockpit am folosit doar scaunul...si ala modificat. In rest, PE-uri eduard...care desi nu se potrivesc perfect, ridica totusi interiorul la un alt nivel. Sehr gut.
Achtung, ele trebuiesc vopsite! Sunt varianta etch simplu, nu cele pre-painted (mai bine, cred).
Bordul a trebuit modificat putin...ca e pentru variantele C-D...manetele rosii de armare al MG-urilor (machinengewehr, ja?) au trebuit mutate mai sus (dat gauri noi, etc). Ar mai fi trebuit relocate si niste aparate de bord, dar totusi ar fi fost prea mult pt posibilitatile mele (schaise..).
Pentru instalatia de oxygen, cei de la Eduard au dat doar cutia aia cu gaurele in care statea dieses verdamt sauerstofflasche. Butelia, impreuna cu regulatoarele alea si aparatele indicatoare, le-am facut eu separat. Handarbeit, cum s-ar spune.
Inca ma mai gandesc cum sa fac un furtun la butelia aia de oxygen.

Altfel...RLM 02...strat de future pt protectie...vopsit detalii (bord, centuri, manete, etc)...wash cu ceva ulei umber...lac mat...si ceva uzura si zgarieturi cu un creion argintiu.
Am testat la rece si piesele principale ale cockpit-ului se potrivesc bine. Exceptie face bordul, care difera ca forma generala fata de locul unde trebuie amplasat. Am pilit deja masiv plasticul in zona aia si va mai trebui lucrat putin ca sa intre ok in lacasul lui.

Acum incerc sa gasesc o solutie pt mansa....la primele modele de 109 (A-B), mansa era genul "covrig" ca la Spitfire (Spitfire?! Wo ist der verdammte englander? Achtung! Alarmstart!! Angriff!...Gutte treffe, ziel zerstort, ja, ja!!) ..pe cand in cutie am mansa stil "stick"...potrivita pt modelele urmatoare (piesele din cutie sunt pt 109D).
Tre' s-o transform cumva..sper zilele astea sa rezolv.

Hai tschuss bai domnilor.
Aaaa, enschuldigung bitte, aufwiedersen am vrut sa zic...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 41.jpg
  • Imagine atasata: 42.jpg
  • Imagine atasata: 43.jpg
  • Imagine atasata: 44.jpg
  • Imagine atasata: 45.jpg


#26 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 January 2017 - 11:56 AM

Und so, besser spät als nie, wie Anton würde sagen.
Es ist gut, dass Sie das Projekt nicht aufgegeben haben.
Wir erwarten weiterhin, mit Interesse.
Wir wünschen Ihnen alles Gute. :hi:

#27 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 09 February 2017 - 11:11 AM

Am fost sehr okupat in der letzten tagen (ca atat de multi alti oameni, dealtfel), asa ca n-am prea mai avut timp sa ma ocup de plastice.

Am asamblat aripile si le-am adus la standard de 109A.
Das ist sehr important, pentru ca plasticul e pentru 109C-D, care diferea in mod seminficativ de Anton. O gramada de linii de panouri si capace de acces de eliminat, altele de gravat, etc.
Etch-urile din baia trenului de aterizare imbogatesc zona respectiva

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 47.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 09 February 2017 - 11:15 AM


#28 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2017 - 10:11 AM

Am montat instalatia de oxigen pe peretele drept al cockpitului.

Apoi am lipit tot cockpitul de jumatatea dreapta a fuselajului...am mai montat peste cutia instalatiei de oxygen si un fel de pompa de mana (handpumpe, naturlich) care am vazut ca era instalata acolo, destul de vizibil. Aceasta pompa de mana apare clar in pozele cu Berta (6-15) capturata si indelung studiata de prietenii bolsevici. Am presupus ca trebuie sa fi fost montata si pe primele modele de Anton:)
Am mai facut si un nou system de prindere a bechiei, care a fost complet modificata fata de cum era.

Acu' tre' sa mai instalez bordul...sa fac mansa (e in lucru), sa termin cu bechia, si apoi pot inchide fuselajul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 48.jpg
  • Imagine atasata: 49.jpg
  • Imagine atasata: 50.jpg

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 10 February 2017 - 10:18 AM


#29 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 10 February 2017 - 10:39 AM

Sehr schön. :hi:

#30 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2017 - 10:28 AM

Am instalat bordul. Nu prea s-a potrivit etch-ul, am fost nevoit sa pilesc destul de serios fuselajul in zona aia (si sa-i schimb putin conturul pe interior) ca sa obtin o imbinare decenta.

Am mai taiat si o fanta de racire in capota motorului...o avem pe planuri dar nu si pe plastic.

Mansa a trebuit s-o modific serios. Era aia standard de 109...gen joystick...insa primele modele (Anton si Berta, cu siguranta) aveau altfel de mansa, cu maner tip spada ca la Spit-uri (verdamte Englander!). Am folosit mansa kitului...careia i-am inlaturat manerul tip stick si l-am inlocuit cu unul tip spada, facut din sarma, pe care am mai pus butonul de foc plus o chestie care s-ar putea sa fi fost frana..plus inca un comutator care nu stiu ce era. Mansa era prea scurta asa a a trebuit s-o si lungesc in partea de jos....partea aia maro este practic un segment in plus adaugat de mine. Am pus-o in pozitia impinsa spre bord, deoarece intentionez sa montez profundoarele lasate in pozitia "picat".

Am vopsit si montat bechia. Am modificat-o si am facut un sistem de prindere care sa-i permita miscarea.

Cam asta deocamdata. In principiu, sunt cam gata sa inchid fuselajul.

Alles gutte,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 51.jpg
  • Imagine atasata: 52.jpg
  • Imagine atasata: 53.jpg
  • Imagine atasata: 54.jpg


#31 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 13 February 2017 - 01:01 PM

Ja, ja, wirklich schön!

#32 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 16 February 2017 - 10:15 AM

Am inchis fuselajul.
Am folosit tot felul de bucati de plastic, ca sa obtin o imbinare solida intre cockpit si lateralele fuselajului.
Scaunul pilotului va fi montat ulterior..mai intai trebuie sa mai pun niste PE-uri in zona posterior-superioara a cockpit-ului, si abia apoi pot lipi si scaunul.

Auf wiedersehen,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 55.jpg
  • Imagine atasata: 56.jpg
  • Imagine atasata: 57.jpg
  • Imagine atasata: 58.jpg


#33 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2017 - 10:22 AM

N-am mai avut timp decat de chestii marunte.

Am terminat cu fanta de racire de pe capota inferioara a motorului...am montat si PE-ul cae reprezinta partea frontal a radiatorului, precum si "buza" de plastic a acestuia.
Am gaurit esapamentele...insa in zona asta sunt multe chestii care ar trebui facute suplimentar, fara de cum sunt piesele din kit...sa vad ce pot sa fac.
Am eliminat toate liniile "naturale" de panouri de pe fuselajul posterior. Asta pentru ca toate Messerschmitt-urile din seriile initiale trimise in Spania (Anton/Berta cu siguranta) aveau fuselaje posterioare "netede"...probabil ca chituiau liniile de panouri. E o chestiune care se vede clar din poze.

A trebuit sa slefuiesc o gramada plasticul din jurul cockpit-ului...asta pentru ca voi folosi transparentele de 109E1/3 de la Eduard. Eu deja am modificat substantial zona ca sa pot folosi cupola Eduard, inca dinaninte de a lipi fuselajul. Longitudinal erau diferente mari si erau rezolvate deja. Insa acu' dupa ce-am lipit fuselajul, am constatat ca transparentele Eduard sunt si sensibil mai inguste decat cockpit-ul Academy...si da-i si slefuieste, ca sa le aduc la aceeasi nivel...

Am mai montat si PE-urile din partea posterioara a cockpit-ului, care nu puteau fi adaugate decat dupa lipirea jumatatilor fuselajului. Dupa ce le vopsesc, voi putea sa montez si scaunul pilotului si cu asta sa termin cu cockpit-ul (mai este doar colimatorul de rezolvat).

Hai ca a venit primavara.:)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 59.jpg
  • Imagine atasata: 60.jpg
  • Imagine atasata: 61.jpg
  • Imagine atasata: 62.jpg
  • Imagine atasata: 63.jpg


#34 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 February 2017 - 12:46 PM

wunderbar, ausgezeichnet!!!!

#35 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 02 March 2017 - 09:27 AM

Guten morgen, meine Spaniche Kameraden!

Doar mici progrese de raportat...am vopsit partea din spate a cockpitului. Am vazut ca in spatele pilotului era o trapa care acoperea un mic compartiment. Pe trapa asta, am impresia ca era pus un buzunar din plastic transparent...sau ceva de genul acesta...in care puteau fi puse tot felul de hartii, documente sau etichete. Se vede clar si in pozele cu Berta 6-15 capturata si testata la bolsevici (Was?I? Wo ist der verdammte republikanichen communist? Angriff, sofort! Abschuss, ziel zerstort! ).
Nu cred ca era locul de afisare al checklist-ului, pt ca notiunea de checklist n-a existat la nemti decat dupa razboi. Dar oricum, ceva de genul asta.
Am folosit un decal (ilizibil) de la cutia de rezerve, ca sa simulez ca scrie ceva acolo.
Am montat si scaunul pilotului. Cu asta, cockpit-ul este gata, mai asteapta sa primeasca doar colimatorul ca sa poata fi inchis.

Am lipit si esapamentele, care au trebuit modificate semnificativ. Pe langa faptul ca le-am gaurit, le-am scurtat si am facut in capete niste sloturi verticale care nu erau reprezentate. Pe interior am montat si niste plastic sa nu se vada prin gaurile de la esapamente.
Datorita modului in care este proiectat botul (adica foarte prost, imbinatile dintre piese nu au nicio legatura cu liniile de panouri naturale), mai toate liniile de panou din zona asta vor trebui complet refacute.

Am pregatit si transparentele Eduard. Ce diferenta enorma intre mizeria de cupola originala a kitului de la Academy, si transparentele Eduard! A meritat tot efortul sa adaptez kitul la cupola Eduard. Sper sa iasa bine cand le montez, inca mai sunt mici ajustari de facut.
Am folosit pentru prima oara masti ca sa maschez transparentele...cele produse de Eduard...bune, usureaza munca, dar nu-s perfecte...au fost zone unde au trebuit sa fie corectate.

Cam atat deocamdata.

Alles gutte, Gringos

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 64.jpg
  • Imagine atasata: 641.jpg
  • Imagine atasata: 65.jpg
  • Imagine atasata: 66.jpg
  • Imagine atasata: 67.jpg
  • Imagine atasata: 68.jpg


#36 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 March 2017 - 10:21 AM

La primele variante, acolo era trusa sanitara. La variantele mai noi, se depozita snapsul! :whistle: Probabil alaturi sint ceva instructiuni de utilizare. Pentru ambele cazuri!

#37 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 July 2017 - 12:51 PM

Eh sa continuam si cu frumusetea asta spaniola.

Ramasesem la cupola. Nu stiu daca mai tineti minte, dar la inceputul constructiei am decis ca transparentele originale ale kitului sunt o mizerie (e un fapt) si am incercat tot felul de alte variante. Am ramas pana la urma sa folosesc transparentele de la un 109E1/3 de la Eduard. O imbunatatire masiva a kitului....insa a trebuit sa modific serios zona ca sa grefez transparentele eduard. Cel mai important, a trebuit sa lungesc serios deschiderea cockpitului.

Apoi, dupa ce am vazut ca am ajuns la dimensionea aprozimativ corecta, mi-am vazut de treaba.

Acu' a venit insa timpul sa montez efectiv transparentele. Ramasesem cumva cu impresia ca rezolvasem treaba, dar nu...cand m-am reapucat acum si am luat treaba cu cupola la bani marunti, am constatat ca la inceput nu facusem decat sa rezolv asa grosso-modo treaba. Adica acum transparentele intrau oarecum pe pozitie...dar vai..diferente mari de potrivire (de profil mai ales) intre transparentele Eduard si deschiderea cockpitului la kitul Academy. Pe langa diferentele de profil, transparentele Eduard sunt mai inguste...a trebuit sa iau la smirghel in mod masiv lateralele fuselajului/cockpitului (la exterior), ca sa ingustez peretii si sa le apropii de dimensiunea transparentelor Eduard.

Probleme mari au fost in special la instalarea perbrizului...acolo au fost zone in care grosimea plasticuluia ramas cata foii de hartie.
Am instalat si colimatorul, este o rasina de la Quickboost...plus inca ceva masere si leviere prin zona parbrizului.
Ma rog, dupa smirghel, pila, kit, etc, am reusit sa instalez parbrizul si partea anterioara (fixa) a cupolei.

Partea centrala (cea mobilla) e gata si ea...va vi adaugata la sfarsit, in pozitia deschis.

Cam atat deocamdata...adios muchachos...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 69.jpg
  • Imagine atasata: 701.jpg
  • Imagine atasata: 711.jpg
  • Imagine atasata: 72.jpg
  • Imagine atasata: 73.jpg


#38 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 August 2017 - 08:59 AM

Ola Gringos,

Am montat aripile si ampenajele orizontale.
Geometria generala a iesit ok, kitul se asambleaza binisor din punctul asta de vedere. Este insa mult de lucru cu liniile de panouri de la incastrarea aripii cu fuselajul, pe burta...in zona radiatorului...sunt multe linii care fie nu se potrivesc, fie nu exista deloc. Si nu toate sunt linii drepte:)

Am mai instalat in cockpit niscai detalii...cum ar fi cele 2 lampi care se aflau in stanga si dreapta ramei parbrizului.

Dupa ce termin cu regravarea, va trebui sa ma apuc sa instalez fata posterioara a radiatorului pt lichidul de racire...care e piesa PE destul de mare pe care trebuie s-o inghesui in gaura din spatele radiatorului...o sa fie interesant...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 74.jpg
  • Imagine atasata: 75.jpg
  • Imagine atasata: 76.jpg
  • Imagine atasata: 77.jpg
  • Imagine atasata: 78.jpg
  • Imagine atasata: 79.jpg
  • Imagine atasata: 80.jpg


#39 Useril este offline   GabrielS 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 161
  • Inregistrat: 16-May 16
  • Location:Sint Maarten

Postat 05 August 2017 - 06:58 AM

RocknRolla, te descurci de minune pana acuma. Imi place maniera documentata de abordare si urmaresc cu interes - abia acum am prins din urma constructia ta.

Felicitari,
GabrielS
Imagine postata

#40 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2017 - 08:07 AM

Imi place ce vad. Acum ca au aparut si la 1/72 variantele early de A,B,C si D de la AMG, ma tot bate un gand...

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi