Forum Machete,Modelism,Hobby: Nakajima Ki-43-II Hayabusa - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nakajima Ki-43-II Hayabusa Șoimul Pelerin al Imperial Japanese Army

#1 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 11 March 2015 - 12:51 PM

Īn preajma izbucnirii celei de-a doua conflagrații mondiale , aviația niponă ( ca de altfel īntreaga societate ) era dominată de contradicțiile īntre epoca feudală din care Japonia fusese nu de mult smulsă brutal de tunurile flotei Commodore-ului Matthew Perry , și epoca modernă īn care Japonia tīnjea atīt de mult să intre. Construcția avioanelor era īncă tributară Bushido - codul Samurailor -lupta onorabilă și sălbatică om-la-om.
Nakajima Ki-43 Hayabusa ( Oscar īn codificarea Aliaților ) era un aparat emblematic acesteui concept : Grațios , elegant , cu un fuselaj subțire īncadrat de aripi lungi, foarte manevrabil și rapid , dar īnarmat practic ca īn Marele Război ( două mitraliere ușoare pe capotă ) , fără un blindaj care sa asigure măcar un nivel decent de protecție pentru pilot și carburant .
Īn mīinile unui expert , Șoimul Pelerin putea fi excepțional de agil și letal...Dar războiul avea să dovedească fără nici un dubiu că victoria avea să fie obținută de producția īn masă a unor avioane puternice , bine īnarmate și blindate , pilotate de aviatori obișnuiți . Epoca samurailor apusese pentru totdeauna .
Kitul este un Hasegawa ( A1-00131 ) din 1987. Tipic perioadei , are gravură fină īn pozitiv , foarte bine turnat , fără bavuri sau defecte deranjante , cu un interior absolut simplist ( podea , scaun , manșă și un tablou de bord simplu , cu un decal īn loc de orice detaliu ) .
Imagine atasata: IMG_0460m.jpg
Am să īncerc să detaliez nițeluș ceea ce oferă producătorul , cu ajutorul unei coli PE Eduard , cupolă Rob Taurus și colimator QuickBoost.
Imagine atasata: IMG_0459m.jpg
Va urma.

#2 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 669
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2015 - 12:57 PM

Interesant! Un Oscar e pe listă, aia cu "As vrea sa-l fac..."

#3 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3993
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2015 - 02:41 PM

Nu vad prea bine in poza atasata, dar eu mi-aduc aminte ca e gravat (in negativ) - fapt care e pozitiv. Imagine postata
Aripa e mai mult lata decat lunga comparand cu mai batranul Ki 27 dar si cu mai tanarul Ki61.
Cand ai nevoie de referinte iti stau la dispozitie. Sa nu te apuci sa-i faci totul in Aodake la interior.
Spor la inaltat soimul calator !

#4 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 12 March 2015 - 12:18 PM

Salutare !
Din păcate , Oscar-ul Hasegawa este īn pozitiv , ceea ce este un lucru mai degrabă negativ :huh: O să folosesc Aero Detail 29 ca sursă de informații, deși am și aici ceva dubii .
Cutia oferă două īnmatriculări :
Ki-43-II b , 50 sentai / 3 chutai , sergent Satoru ( Satoichi) Anabuki , Mingaladon , Birmania , octombrie 1943
Ki-43-II Kai , 59 sentai / 3 chutai , sergent major Hirohata , Noua Guinee , 1943.
Ambele par a fi aluminiu , camuflat la fața locului cu un IJA dark green.
Personal aș opta pentru prima , cea a sergentului Anabuki .
Imagine atasata: Anabuki Oscar.jpg
Asta este singura fotografie reală mai bună pe care am găsit-o . Profilele color găsite pe net nu-s deloc convingătoare , īn sensul că nu-s două la fel...
Așa ca dragă Călin , orice ajutor / informație / sfat va fi mai mult decīt binevenită și bineprimită !
Va urma.

#5 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 669
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2015 - 01:32 PM

EU ASTEA AM GASIT
Imagine atasata: anabuki3.jpgImagine atasata: anabuki3 (1).jpg

Aceasta postare a fost editata de sven_ss: 12 March 2015 - 01:42 PM


#6 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3993
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2015 - 04:27 PM

Niste poze:

Imagine atasata: as3-1200.jpg

Vezi ca la asta de sus, culoarea aia dupa burta nu e confirmata.
Asta o am si mai mare. Daca vrei o trimit pe mail
Din poza pusa de tine eu vad asa: Avionul era vopsit intr-un overall grey-green si patat cu verde. Panourile de langa cockpit si de la radacina aripii au fost inlocuite probabil si sunt aluminiu curat.
In sprijinul afirmatiei, uite o poza color cu grey-green peste tot. Se vede la capacul jambei ca are aceeasi culoare ca cea de pe fuselaj.

Imagine atasata: Ki-43-II_hayabusa_59-Sentai_army-green_captrd_Hollandia_NEI_1944-C-W-1b.jpg


Dupa cum zice poza, epava a fost gasita pe Holandia si ar fi trebuit sa apartina lui 59 sentai. Deci ar fi fost Hayabuse vopsite asa.

O alta poza dintr-un unghi nu prea avantajos (cu soarele in fata) ne-ar cam arata ca ceea ce unii interpreteaza ca verde solid la aparatele din 59, e cam deschis sa fie asa.
Avand in vedere pozitia aparatului intre obiectiv si soare ar fi trebuit (zic eu) sa fie aproape negru in poza.

Imagine atasata: nakajima-type-1-ki-43-oscar-02.jpg


In pozele urmatoare se pare, dupa diferenta dintre hinomaru si restul pare verde

Imagine atasata: Ki-43-49.jpg


Uite si unul cu panouri aproape curatate. M-am intrebat de multe ori de ce asa simetric si de ce numai alea.

Imagine atasata: Ki-43-51.jpg


Pentru interior, culorile au variat mult, Ce vreau sa spun e ca nu e gresit in nici un fel pana cel ce te contrazice nu prezinta dovezi in sensul asta.
Oricum, partile lasate in Aodake erau in general in partea din spate a fuselajului, uneori scaunul si alte parti care nu erau imediat vizibile.
In cockpit, aparatele erau verde nakajima cu butoane negre, sau negre complet. Bordul in general negru.
Uite 2 poze color, poate te mai ajuta. Nu stiu daca ce se vede sunt culorile originale si nu alea date dupa vreo restaurare. Mai studiez.

Imagine atasata: nakajima_ki-43.jpg, Imagine atasata: oryan5.jpg

Acelasi mottle cu verde inchis. De data asta, cu siguranta pe un gri si nu pe metal direct.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Ki-43-40.jpg
  • Imagine atasata: Ki-43-45.jpg

Aceasta postare a fost editata de wurger: 12 March 2015 - 04:34 PM


#7 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 12 March 2015 - 08:00 PM

Vă mulțumesc prieteni pentru interes și ajutor.
O s-o iau metodic :
Sven :
Profilele puse de tine le cunosc . Mi se par eronate ambele . Primul este un Ki-43-II b , serie de mijloc . Ar corespunde perioadei căutate ( octombrie 1943 ) , dar nu are figurate victoriile de pe coadă . Al doilea nu mă interesează , este un Ki-43-I . Poza este valoroasă insă , nu am mai văzut-o pînă acum , dar ...este din perioada în care Anabuki era instructor la Școala de zbor a Armatei Akeno ( în 1944 ).
Călin :
Primele profile le-am văzut și eu , sînt de pe FineScale. Din ele , aparatele par a fi grey-green / dark green. Din toate sursele pe care le-am răsfoit , Ki-43 nu a fost vopsit niciodată în acel grey-green , culoare folosită exclusiv la Zero-urile Marinei . Oscar ( Ki-43-I / II ) au venit din fabrica în aluminiu curat , doar cu panoul antireflex și Hinomaru-urile . Au fost vopsite la unități , după inspirația comandanților , și cu ce vopsele s-au găsit disponibile , inclusiv vopsele aliate de captură ( britanice , americane , olandeze ) .
În poza cu americanul , aparatul pare vopsit overall monocolor , mai probabil însă IJA Green , bine obosită și jumulită. Avionul este un Ki-43-II b . Am văzut multe avioane ale armatei care aveau și capacele jambele în culoare de camuflaj ( ca și FW-190-uri...).
Poza cu soarele în față ...Mie mi se pare destul de clară totuși , este un Ki-43-I în aluminiu necamuflat , se vede clar panoul antiglare în față , este 3 Chutai / 50 sentai ( fulgerul este galben , inelul alb ).Poza următoare ; da , și mie mi se pare verde solid , același 3 chutai / 50 sentai .
Ultima poză mă confuzează :unsure: după fuselaj , aparatul pare vopsit complet in verde...aripile par cîrpite , o fi suferit reparații extensive la aripi , părțile înlocuite par "bidinite" cu verde , nu vopsite solid.
Pozele cu bordul : prima este a unui aparat restaurat în USA , a doua însă ...din ce-am săpat și eu , pare a fi tot o restaurare- poza este făcută chiar la începutul restaurării- , însă cică în avionul restaurat se păstraseră culorile originale , restauratorii doar le-au vopsit fresh .
Ultimele două poze m-au bulversat cel mai tare , căci pare aproape sigur camuflaj bicolor , grey / green sau light / dark green. Am însă o sursă care zice că s-au folosit și camuflaje bicolore , în special la începutul campaniei din Malaya și China ( iar în sprijinul acestei presupuneri vine cumva și faptul că ambele poze reprezintă variante timpurii , un KI-43-II timpuriu - încă are radiatorul de ulei inelar , și pe cel suplimentar mic sub motor - si un Ki-43-I )
Sursa respectiva este asta
Amu , ca să sumarizez :
Avionul pe care vreau să-l fac ar fi , cel mai probabil , aluminiu complet , camuflat cu verde închis aproximativ după pattern-ul din primul profil pus de Sven sau primul profil pus de Călin ( unde în loc de grey-green este de fapt aluminiu ) , panoul antiglare negru albăstriu , cu toate părțile interioare ( calele roților , fuselaj posterior , suportul motor , interiorul capacelor trenurilor ) Aodake-Iro , cockpitul Nakajima interior light green cu tabloul de bord negru , fulgerul ar trebui să fie galben , inelul alb. În decaluri , fulgerul este tot alb...așa o fi ??
Oricum , nu cred că o să mă duc cu el la Smitsonian , și nici la Moson . Mai cercetez și eu ( și așa trebuie să aștept niște PE și niște vopsele...)
Spor să avem !
Sorin

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 12 March 2015 - 08:08 PM


#8 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 26 April 2015 - 09:52 AM

Tīrīș - grăpiș , m-am apucat și de Șoim . Mai precis , am īnceput să-i fac cockpitul și motorul .
Cīte ceva pe lateralele fuselajului :
Imagine atasata: IMG_0467m.jpgImagine atasata: IMG_0468m.jpg
Motorul :
Imagine atasata: IMG_0469m.jpg
Panoul instrumentelor ( īncă nu-i gata , vreau să-i mai pun eu posterioarele mitralierelor , cablurile lor electrice , etc.)
Imagine atasata: IMG_0475m.jpg
Podeaua cockpitului , cu palonierul si diverse instrumente ( si aici mai am ceva de lucru , niște căblăraie , diverse alte mațe...)
Imagine atasata: IMG_0476m.jpg
Și scaunul pilotului :
Imagine atasata: IMG_0479m.jpg

Deja mă gīndesc cu groază la vopsit petele de verde de pe fuselaj , avīnd īn vedere experimentul ratat anterior ( vezi topicul cu FW-urile)
Va urma.

#9 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 669
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2015 - 11:07 AM

Hai cu soimul...la ce detalii ai pus in cockpit credeam ca e in 1:48. Super.

PS- daca iese bine campania asta, urmatoarea o sa fie istorică: Fortele Armate Romāne 1935-1985.

#10 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2328
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 28 April 2015 - 06:54 PM

Salve Sorine!

E clar ca te-ncapatanezi, nu gluma, tinand cont de problemele de sanatate cu care te confrunti. Foarte fain arata detalierea pe interior.
Urmaresc cu placere topicul tau, mai aflu si eu o gramada de lucruri.
Sanatate si inspiratie, spor ai din plin!
Nicu

#11 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 11608
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 April 2015 - 09:03 AM

Intrebare, poate ma inseala pozele, nu era mai bine sa vopsesti PE-urinle, ma refer in special la plansa de bord, inainte de a le monta?

#12 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 29 April 2015 - 12:34 PM

Nu , Z-ule , nu era bine. Era perfect !! Dar...cineva se va chinui mult acum , să le vopsească , dacă l-a mīncat īn MS-DOS să lucreze la panou la 2 noaptea...Atunci nu a putut să vopsească nimic , și , furat de peisaj , a făcut și tabloul de bord ( că īncepusem bine , cu podeaua , motorul , scaunul....). Așa că īn loc de-o pasă-două cu aerograful , urmează un bibilit cu pensula 4/0 la lupă . :pardon:
Bine că nu am făcut altă cretinenie , eventual ireparabilă , pentru ca am lucrat mai mult din plictiseală , eram oarecum "out of line" din cauza unor vechi dar persistente probleme cu spatele.
O rezolv eu īnsă .
Spor !

#13 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 04 May 2015 - 01:38 PM

Dacă tot am lucrat , păi am vopsit și interiorul la Șoim , ca să-l pot īnchide .
Imagine atasata: IMG_0486.JPGImagine atasata: IMG_0487.JPG
Nu-s cele mai bune poze care se puteau face , dar...
Aotake-Iro este Tamiya X-13 , iar verdele este Nakajima interior green , XF-71 Tamiya . S-au dat excelent , īncīt mă bate gīndul că am avut pur și simplu ghinion cu albul , dar o să-l ami īncerc , poate greșeam atunci ceva.
To be continued...

#14 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1368
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi vehicule militare

Postat 04 May 2015 - 03:44 PM

"...dar o să-l mai īncerc, poate greșeam atunci ceva."

De la Murphy citire: "Dacă ceva a ieşit bine, īnseamnă că, undeva, s-a strecurat o greşeală!" :-P

#15 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 04 May 2015 - 06:51 PM

Hihi, să știi că așa este !!
Mai am să-i trag un lac mat , și īnchid fuselajul .Poate īn seara asta...

#16 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 05 May 2015 - 03:18 PM

Ultima poză īnainte de īnchiderea fuselajului :
Imagine atasata: IMG_0493.JPG
Nu este prea rău , daaar , cīnd l-am īnchis , am văzut c-am muncit degeaba . Numai din pozele pe care le-am postat se va ști ce-i īnăuntru , odată īnchis fuselajul nu se mai vede nimic din cockpit , deschiderea este mult prea mică . Să-mi fie īnvățătură de minte , să le fac OOB ...

#17 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1427
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2015 - 06:52 PM

Macar stii ca detaliile sunt acolo.
Data viitoare poate nu este OOB si il faci cutaway si se vede ce este inauntru :drinks:

Spoor!

#18 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3993
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 09:16 AM

Si sa vezi ca din motor o sa se vada doar firele bujiilor.
Eu m-am convins de vreo 2 ani ca nu merita chiar sa le incarci cu toate butonelele. De aia m-am apucat de Swordfish si i-am facut interiorul Imagine postata.
Dar mai am cateva sute nefacute si n-am nici o sansa sa le detaliez pe toate.

#19 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 913
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 06 May 2015 - 12:04 PM

Mi-ai luat vorba din gură ...Exact firele bujiilor se mai văd , am făcut proba...Al :diablo: să fie ăla care o mai lua PE-uri , rășini și alte minuni . Costă de 5 ori kitul , și nu se mai vede absolut nimic , parcă nici nu ar fi . Și dacă mă mai coiesc atīta la UN avion , cu siguranță că NU o să mai trăiesc suficient cīt să le fac pe toate care le am !!

#20 Useril este offline   sven_ss 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 669
  • Inregistrat: 08-January 14
  • Location:Bucuresti

Postat 06 May 2015 - 01:23 PM

OOB forever. Daca reusesc si pot sa mai fac eu ceva, bine...daca nu, asta e.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi