Nakajima Ki-43-II Hayabusa Șoimul Pelerin al Imperial Japanese Army
Postat 07 May 2015 - 11:24 AM
Si le promovezi cum ca ar fi IN DI SPEN SA BI LE !!!
Si cumpara oamenii saracii. Spera sa nu-l mai auda pe ala care zice: Oferta speciala, editie limitata, doar acum, numai cu ajutorul etc.
Postat 08 May 2015 - 05:08 PM

Mulțam !
Postat 08 May 2015 - 09:15 PM
Evident că NU am Surfacer 1500...Pīnă acum nu am grunduit nici o machetă , nu am considerat deloc că-i nevoie , mai ales la scara asta. Offf.
Postat 08 May 2015 - 09:27 PM
dakian67, la 08 May 2015 - 05:08 PM, a spus:

Spune-mi, te rog, de unde le-ai procurat. Ca tare ma mananca (stii tu unde...) sa incerc chestiile astea(m'na, sunt incepator) pentru proiectele (a)viitoare....
Postat 12 May 2015 - 10:05 AM
Daca ai de gand sa faci petele alea free hand (mana gratis) nu e cazul sa te impacintezi.
Probabil solventul Alclad-ului topeste superficial stratul de grund sau email si se agata mai bine si d-aia nu sunt recomandate acrilice de apa.
Postat 21 May 2015 - 08:11 AM
Postat 21 May 2015 - 11:21 AM

Postat 23 May 2015 - 01:04 PM

Mai am īnsă destul de mascat : pentru panoul antiglare ( negru-albastru) și pentru benzile de identificare (galben) de pe bordul de atac al planurilor .
Apoi , cred că trebuie să vopsesc toate īnsemnele Hinomaru , cīt și banda+fulgerul de pe fuselaj. Decalurile sīnt prea groase , zic eu , și se vor vedea aiurea ; plus că , moț pe băț, sīnt din două componente ( alb+roșu) , așa că se īngroașă și mai mult ! Mă mai gīndesc , și asta dintr-un singur motiv : nu văd cum aș tăia perfect rotund măștile de vopsire , fără un cuter special. Mi-e să nu iase un rahat . Fără moț . Doar rahat .
Va urma , zice-se...
Sorin
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 23 May 2015 - 01:06 PM
Postat 01 June 2015 - 04:18 PM

Înainte de a vopsi și benzile galbene de identificare de pe bordul de atac al aripilor , o să mai vin cu o mînă de aluminiu , pentru retusuri și uniformizare.
Sper să termin la termen , nu am atît timp de lucru pe cît mi-aș dori .
Noroc!
PS : ca de obicei , pozele sînt de kkat. Scuze , fraților...

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 01 June 2015 - 04:20 PM
Postat 06 June 2015 - 04:35 PM

P.S : daca nu stiati ( EU nu stiam !!) , Alcladul se curata foarte iute cu alcool izopropilic...Noroc c-am observat la timp , altfel iar vopseam tot avionul !!
Postat 07 June 2015 - 04:03 PM

Pe burtă e mai simplu , cumva , nu mai are și cercul alb, e doar roșu. Și uite așa s-a amînat iar camuflarea cu verde

Pentru viitor , trebuie să-mi cumpăr bandă de mascare Tamiya cît mai lată , asta pentru mascare uz industrial este cam prea lipicioasă , iar jegul de Alclad nu rezistă...Am avut inclusiv surpriza să se jupoaie ( cam 1mmp) inclusiv verziul Tamiya -undeva la baza derivei). Numai că eu am bandă Tamiya îngustă ( de 10mm) și nu mergea să fac șabloanele pentru aripi ( care au 18mm diametru ).
Mai bine luam coala Techmod 72116 ( 30 lei , totuși...

PS ; Cică astea sînt culorile pentru Chutai: alb-1Chutai ; roșu-2Chutai ; galben-3Chutai ; verde-4Chutai ; albastru - Chutai Hombu . Am găsit și-o poză destul de spălăcită , care zice că-i un Ki-43-II , 50 sentai,2 chutai , Burma , 1943 , unde se vede clar fulgerul pe fuselaj , roșu cu margine albă...Dar în fundal mai este un aparat , cu fulger alb - se potrivește perfect cu marginea albă a Hinomaru...Mai sap !
Va urma , totuși.
Sorin
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 07 June 2015 - 04:26 PM
Postat 08 June 2015 - 10:55 PM
Ma bucur ca esti concentrat si ai spor. Chiar daca nu intervin, sa stii ca sunt niste ochi curiosi prin preajma!
Cu bine,
Nicu
Aceasta postare a fost editata de JangBogo: 08 June 2015 - 10:56 PM
Postat 09 June 2015 - 06:33 AM
dakian67, la 21 May 2015 - 08:11 AM, a spus:
Salut Sorin,
Imi vine greu sa cred ca ai coaja de portocala de la Alclad. Alcladul este atit de subtire diluat ca este imposibil sa faca asaceva! Problema ta este grundul Revell lucios. Eu am scris de atitea ori pe forum ca doar vopselele high shine (gen crom si alu.lustruit) se aplica pe o baza neagra lucioasa. Restul se aplica pe un primer normal sau o vopsea acrilica bine uscata (vezi spitfire-ul).
Alcladul se vopseste la presiune mica 0,8 - 1 bar. Maximum. La nuantele de Aluminiu nu am avut probleme de jupuire cu banda Tamiya sau banda similara care se gasea in Hornbach. Daca sa jupuit vopseaua cauza poate fi amprentele pe care probabil le lasi pe macheta sau banda de mascare neadecvata (zici ca sa luat si vopseaua Tamiya) . Mai poate fii si vopseaua Revell o cauza de incompatibilitate. Oricum,sa vopsesti cu o culoare metalica fie aluminiu, argintiu sau orice altceva, ca sa ai un finis perfect nu este usor din cauza scamelor din aer de aceea vopselele astea se aplica in multe straturi succesive.
Am vazut de curind macheta unui avion japonez vopsit de busila, a vopsit-o in mai multe nuante metalice Alclad si a avut un finis foarte bun. Vopselele sunt foarte bune, mai incearca si experimenteaza, nu tot ce gasesti pe internet ca sfat este si util.
Sa ai spor!
Postat 09 June 2015 - 11:39 AM
Nicu : Nu , Alclad-ul nu l-am mai șlefuit după aceea , nu este nevoie , are īntr-adevăr un grad ridicat de finețe , și o suprafață foarte arătoasă.
Tibi : Este īntr-adevăr posibil ca efectul de "coajă de portocală" să fie la vopseaua neagră , nu am observat atunci , nu se vedea prea bine și nici eu nu știam să mă uit neapărat după ceva. Evident că vopsind īn condiții casnice normale ( adică pe masa din bucătărie...), nu īn paint-box sau alte medii controlate , praful/scamele sīnt cumva imposibil de evitat .Īncerc și eu doar să limitez efectele lor. Jupuirea cel mai probabil se trage de la banda folosită , īncă nu am găsit un echivalent Tamiya īn comerț . Alclad II mi se par vopsele foarte aspectuoase , dar foarte pretențioase . Nu prea sīnt pentru īncepători .Odată cu experiența , se va īmbunătăți (cred , sper...)și rezultatul obținut. Oricum , sīnt destul de mulțumit de ele , dar...puține șanse să le mai folosesc prea curīnd . Ca orice vopsea emailică , au un miros insuportabil , deja consoarta m-a amenințat cu toate chinurile iadului dacă mai fac duhoare īn casă

Acum mă lupt să confecționez măștile pentru Hinomaru de pe fuselaj, fulgere și banda dinaintea derivei . Muncă de Sisif...și asta numai din cauza rahaților de la Hasegawa , au niște decaluri de tot kkatul , īn ciuda prețurilor astonomice la kituri

Petele alea verzi par să fi fost vopsite de mecanicii niponi cu pistolul , evitīnd restul īnsemnelor de pe avion .Oricum , poza pe care am pus-o la postarea #4 ,pagina 1 , NU se poate folosi ca referință , am găsit undeva ( nu mai știu unde , am citit pe zeci de site-uri, tot săpīnd după referințe reale pentru lucrarea asta !! ) că este făcută tot la școala de zbor de la Akeno , īn 1944 ; Am citit deasemeni că profilul pe care o să-l reproduc nu este deocamdată documentat de nici o fotografie cunoscută , ci este făcut pe baza jurnalului ținut de Anabuki , și a interviului luat acestuia de un autor nipon , după război , cīnd Anabuki era deja lt.col īn JSDAF.
Așa că las fulgerul alb...
Mulțumesc pentru atentie și ajutor !
Sorin