Forum Machete,Modelism,Hobby: BF-109E-3 romanesc nr.64 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

BF-109E-3 romanesc nr.64 1/48 Airfix

#1 Useril este offline   Dan94 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1148
  • Inregistrat: 07-June 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie 1/48
    Blindate 1/35

Postat 16 September 2015 - 10:54 PM

In tot acest timp in care am stat mai ascuns, am lucrat la minunatul Bf-109E-3 romanesc. Pot spune ca ma declar multumit de rezultat. Insa ca o singura mentiune, nu mi-a placut felul in care Airfix isi toarna piesele intrucat sunt legate prea tare de culee printr-o legatura groasa ce necesita efort pentru desprindere, iar piesa poate avea de suferit in acest proces. Per total recomand acest kit, mai am si unul de la Eduard, voi vedea care iese mai frumos.

Imagine atasata: IMG_3590.JPG Imagine atasata: IMG_3591.JPG Imagine atasata: IMG_3592.JPG Imagine atasata: IMG_3593.JPG Imagine atasata: IMG_3594.JPG Imagine atasata: IMG_3595.JPG Imagine atasata: IMG_3597.JPG Imagine atasata: IMG_3596.JPG Imagine atasata: IMG_3598.JPG

#2 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 16 September 2015 - 11:38 PM

Frumoasa pasare ! Ceva poze mai clare si mari nu sunt ?

#3 Useril este offline   Dan94 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1148
  • Inregistrat: 07-June 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie 1/48
    Blindate 1/35

Postat 17 September 2015 - 12:28 AM

Vezi postareabusila, la 16 September 2015 - 11:38 PM, a spus:

Frumoasa pasare ! Ceva poze mai clare si mari nu sunt ?


Multumesc! Din pacate aparatul meu(telefonul) cam atata poate sa faca Imagine postata Probabil o sa incerc sa mai fac si altele.

#4 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2015 - 07:27 AM

Buna treaba!
In acte, cel putin, Nella era un E7, desi cabina e cea veche, ca de E1-E3, cu parbriz blindat.
Asta inseamna ca , in acte cel putin, putea agatza bombe sau rezervoare.

In a doua poza se poate observa usor linia (rosie) de pe geamul lateral al cabinei, inclinata la 45 grade. Ea era folosita la evaluarea unghiului corect de picaj in misiunile de bombardament . Deci e posibil ca acest avion (fost E3, fost E4 si "tunat" E7 de nemti inainte de a fi livrat la romani) sa fi fost pregatit si pentru bombardament.

In practica insa, eu unul nu am gasit vreodata mentionata macar aceasta posibilitate la avioanele romanesti E3-7.
In poze, nici atat..

Nici macar pentru G2-G6. In primavara lui 43, G-ul 4 era un fel de F22 Raptor. La cele primite de la nemti in Udet, erau obisnuite lansatoarele multiple sau gondolele cu tunuri. Rezervoare insa nu am vazut.

La noi, in apararea teritoriului, am vazut un singur G cu ceva ce pare rezervor suplimentar. Si inca unul probabil, cel cu care a plecat Bazu in Italia. Ceea ce mie mi se pare un soi de neglijenta criminala ; Asta in vreme ce in mai toate marturiile pilotilor sunt mentionate multe avioane aterizate fortzat (si avariate degeaba) in pana seaca de benzina. Nu ar fi stricat niste rezervoare ... Desi aliatii nostri le foloseau din 41, la noi de-abia in vara lui 44 se punea problema sa se discute, sa se analizeze, sa se improvizeze...

Lasand asta la o parte, Nella e un avion special...pe langa faptul ca e avionul lui Vinca, e posibil sa fi fost chiar cel cu care Vinca a scapat din incercuirea de la Karpovka (stalingrad). In cazul lui, demontand radioul, busola , placa de blindaj si (se pare) chiar scaunul, a reusit sa plece in zbor salvind nu unul, ci inca doi oameni. Unul in fuselaj, celalalt, se pare, pe umeri:)

Imagine atasata: images (1).jpg
Imagine atasata: vinca.JPG

Avionul apare in acte ca fiind din cele salvate de la stalingrad (si a avut o cariera lunga, zburand inca in vara lui 44 de la Mamaia, in apararea teritoriului), iar in pozele de mai sus se observa placa de blindaj demontata, ceea ce ar confirma povestea. Dupa imbracaminte si zapada din jur, nu mai zic de fetzele fericite, as tinde sa cred ca pozele astea reprezinta eroii aventurii dupa ce au scapat (vinca e cel din mijloc, cu mustacioara)...

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 September 2015 - 08:20 AM


#5 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 September 2015 - 08:07 AM

Inca o poza cu Vinca , aici se poate observa placa de blindaj.

Imagine atasata: 280592835578.jpg

Aici e 64 la Mamaia, in vara lui 44. E posibil ca deja sa nu mai fi avut marcajele cu victorii, TV , Nella si Bucuresti-Moscova ...

Imagine atasata: vinca0033hl_zps5a717132.jpg

Aici o poza mai mare a Nellei; Desi nu pare, e posibil sa aiba totusi sectorul alb pe coafa elicei (acela fiind o felie de 1/3 din circumferinta, se poate sa nu se vada din cauza unghiului din care e luata poza)

Imagine atasata: 280592835577.jpg

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 17 September 2015 - 08:09 AM


#6 Useril este offline   Dan94 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1148
  • Inregistrat: 07-June 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie 1/48
    Blindate 1/35

Postat 17 September 2015 - 11:47 AM

Multumesc pentru aceasta prezentare frumoasa! Imagine postata Intr-adevar cand am montat bomba mi s-a parut un pic ciudat deoarce, la fel, nu mai vazusem asemenea aparitii in alte poze. Am cedat tentatiilor din instructiunile Airfix care aratau ca se pot monta 3 tipuri de bombe. Mare, medie si un grupaj de bombe mai mici asemanator cu IAR-80. Mie imi place, nu ma mai ating de el, il las asa.

Aceasta postare a fost editata de Dan94: 17 September 2015 - 11:48 AM


#7 Useril este offline   norbi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 566
  • Inregistrat: 29-April 08
  • Location:Deva

Postat 17 September 2015 - 02:53 PM

Frumos! Bravo!Imagine postata

#8 Useril este offline   Dan94 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1148
  • Inregistrat: 07-June 15
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie 1/48
    Blindate 1/35

Postat 17 September 2015 - 03:46 PM

Multumesc frumos! Urmeaza ultimul proiect din vacanta asta, un Bf-109G4 JG27 1/32 :)

#9 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 19 September 2015 - 08:06 AM

Cu nr.64 a zburat Vinca Tiberiu, cel care a obtinut si acele victorii la sol, mai tarziu cand au fost retrase de pe front in apararea teritoriului, a zburat cu el Galea Ion, de pe Mamaia in apararea zonei podului de la Cernavoda, vezi foto cu Galea si Pop Horia langa nr.64 pe aerodromul Mamaia.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 19 September 2015 - 08:08 AM


#10 Useril este offline   aviatie 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 564
  • Inregistrat: 13-August 06

Postat 19 September 2015 - 08:10 AM

Doresc sa fac o precizare.Pregatind un material despre adj.av.MIRON CONSTANTIN,pilot in Gr.9 Vt.in carnetul de zbor apare scris ,,in misiunea din ziua de o8.o8.1944 apare la la rubrica observatii-cu rezervoare suplimentare cu avionul nr.6;;De remarcat ca la ore de zbor apare la rubrica ;durata;-2 ore,fata de o misiune care de obicei dura o ora-o ora si 10 minunte.Misiune se executa de pe Buzau.Acum nu mai stiu daca germani echipau avioanele care faceau naveta de pe Tecuci.

#11 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 19 September 2015 - 09:02 AM

RezervoarE ? asta e chiar ciudat... extrem de putine 109 puteau lua doua rezervoare sub aripi, si aici ma refer la variante de recunoastere, mai degraba.
Poate s-ar fi referit la faptul ca patrula/celula a folost rezervoare...

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi