Forum Machete,Modelism,Hobby: Ferrari 250 GTO 1962 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ferrari 250 GTO 1962 Trilogia Ferrari Partea I

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 March 2016 - 08:29 PM

A trecut ceva vreme pana sa ma decid sa incep .
Ferrari 250 GTO ( Grand Turismo Omologato) imi face cu ochiul de mai mult timp.Am ezitat sa cumpar un kit, din mai multe motive, pe care nu le mai enumar. Totusi,atractia s-a dovedit mai puternica si uite asa mi-am indreptat atentia inspre kiturile ce figureaza modele de Ferrari.
M-am oprit la trei modele clasice,iar primul dintre acestea, pe care imi doresc sa-l asamblez, este 250 GTO.
Pentru reprezentarea lui, cel mai la indemana kit, in comoda scara 1/24 (comoda din punctul de vedere al pretului dar si al spatiului necesar) gasit in acest moment pe piata, este kitul Revell # 07077.
Cu 202 parti componente, macheta oferita se dovedeste surprinzator de bine pusa la punct.
In fapt, in lumea cunoscatorilor, kitul Revell, scos pe piata in actuala formula in 2013,se stie ca-si trage originile din kitul Protar, aparut cu multi ani in urma, in 1979 .


Masina reala, aparuta pentru prima data in 1962 si produsa pana in 1964 in numai 36 de exemplare, a fost conceputa pentru un dublu scop: utilizarea atat pe sosele, cat si pe pistele de curse.Reprezenta o munca sustinuta de modificare a modelului Berlinetta 250 GT, dar cu un ochi indreptat inspre un model de curse, deja consacrat: Testa Rossa. Ca si in cazul acesteia din urma, motorul a fost pozitionat cat mai jos, in sasiul tubular. Gratie adoptarii sistemului de ungere cu carter uscat, a scazut si cantitatea de "plin" la ulei, respectiv dimensiunea baii. Aceasta dispunere a fost in beneficiul caroseriei. Pininfarina a prins din zbor ocazia ce i se oferea,pentru a desena corpul masinii cat mai coborat si cu o linie foarte aerodinamica.

Revenind la kit, mai vreau sa spun doar ca versiunile de inmatriculare(decalurile)oferite de Revell, sunt in numar de trei:
- GTO "rosu" cu sasiul serial no 3757, produs in 1962 si folosit in diverse curse pana in 1965, inclusiv Le Mans 1962 pilotat de Leon Dernier si Jean Blaton;
-GTO "rosu" , aceasi masina cu sasiu 3757, vanduta in 1978 lui Nick Mason, bateristul trupei Pink Floyd (din cate stiu eu, masina se afla si astazi in proprietatea lui);
-GTO "argintiu" cu sasiul serial no. 3851 care de asemenea ,a luat parte la mai multe curse intre anii 1962 si 1964,inclusiv cursa de la Montlhery Paris , unde pilotul Henri Oreiller si-a pierdut viata pe 7 oct.1962, datorita exploziei unui pneu.
In august 2014 aceasta masina, a fost vanduta la licitatie cu suma de 38.100.000$,devenind cea mai scumpa masina din lume
Gurile rele spun ca estimarile s-ar indrepta astazi inspre 50.000.000 $.


Monstrul suna cam asa:
https://www.youtube....h?v=Mf-cx-3B_J0

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 19 March 2016 - 08:42 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 19 March 2016 - 08:58 PM

Pentru exemplificarea stadiului la care ma aflu,pozele cu "monstrul" din stiren, pus la locul sau, in sasiul tubular, ofera un indiciu.

Imagine atasata: 20160316_220452.jpg Imagine atasata: 20160319_180503.jpg

Imagine atasata: 20160319_180542.jpg Imagine atasata: 20160319_180605-1.jpg

Imagine atasata: 20160319_180731.jpg

#3 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 20 March 2016 - 10:03 AM

salutare Longinus.
Frumos subiect. Masina ata este catalogata de unii designeri ca fiind una din cele mai frumoase din toate timpurile.
Si un pic ciudat este ca desi este proverbiala colaborarea Pinifarina - Ferrari, cel mai frumos Ferrari din toate timpurile este creditat lui Giotto Bizzarrini. Bizzarrini a fost seful proiectului, iar dupa o disputa cu Enzo, el impreuna cu echipa de ingineri care avea in responsabilitate 250 GTO-ul au parasit compania. Proiectull a fost dus la bun sfarsit de catre Mauro Forghieri, tanar angajat la acea vreme.
Ca sa revenim la macheta, se pare ca cea mai buna forma o are kit-ul Fujimi, marca ce mie nu prea imi place ca si material folosit.
La KIT-ul Revell, eu consider ca cea mai mare problema este la ramele de la usi!
M-am uitat la fotografiile tale de pana cum: sunrt un pic mici si nu prea imi dau seama;;;; Ai afumat admisiile de aer in carburatoare?
Spor la munca si sunt curios cum iese.
A, si am uitat sa it recomand rotile PE pentru GTO/GTO SWB. Cauta pe net si o sa vezi ca fac minuni il look-ul final.

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 March 2016 - 01:46 PM

Salve Michi.
Intr-adevar 250 GTO este considerat cel mai frumos automobil produs vreodata, desi eu as mai avea vreo doi candidati(cel putin), dintre care unul este fantasticul "330 P4" (aici includ si versiunea CANAM).Celalalt, tot italian, vine de la concurenta.
Cat despre Giotto Bizzarrini... este Doctor Honoris Causa in design industrial al Universitatii din Florenta si cu asta cred ca nu mai are nimic de demonstrat.
Oricum, am mai spus asta, dupa parerea mea italienii au dat ora exacta in lume, in ce priveste designul auto, de-ar fi sa incepem de la piticii "seicento" pana la extraterestrele DeTomaso Mangusta (1) sau ISO Grifo (2)

1Imagine atasata: Gusta.jpg

2Imagine atasata: 157.jpg

Anecdotic, tin minte ca americanii erau clienti fideli pentru designerii italienii, carora le comandau caroserii pentru masinile produse de SUA, prin anii '50. Ei bine, intr-unul dintre cazuri(cred ca era Crysler sau Lincoln) caroseria a fost desenata de italieni (parca Zagato,dar nu sunt sigur),croita si asamblata manual apoi trimisa in State. Ajunsa acolo, americanii au renuntat sa o mai produca, pentru ca oricat au incercat, au ajuns la concluzia ca formele ei sunt imposibil de reprodus in serie !!!!
Masina a ramas un mock-up 1/1,unicat.


Revin (din vise).
Macheta kit Revell: ii cunosc problemele ce privesc chederele usilor ,dar din discutiile purtate pe alte forumuri am vazut ca se argumenteaza ca masinile fiind produse exclusiv manual, nu sunt doua la fel.In fine, este si asta o parere.
Stiu ca ar fi o optiune rotile PE (mi se pare de la Hiro Factory) dar mi-au fost inacesibile, dupa care am renuntat.Totusi,cred ca jantele Borrani, oferite de Revell sunt onorabile,desi ,evident,nu sunt nici pe departe best money can buy.
Admisiile de aer sunt intr-adevar innegrite,nu pentru ca vor ramane asa,ci pentru ca vreau sa le (re)cromez. Si aici as fi preferat un set metal,dar... :pardon:
In schimb cel mai mult ma chinuie vopsirea...de fapt lustruirea suprafetelor. Daca am vopsit cu aerograful trei "maini"...sa zic o ora, am lacuit doua maini si am polisat... in total vreo 12 ore,si inca nu sunt multumit. :bang:

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 20 March 2016 - 01:54 PM


#5 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 20 March 2016 - 07:05 PM

Vezi postareaLonginus, la 20 March 2016 - 01:46 PM, a spus:

Revin (din vise).
Macheta kit Revell: ii cunosc problemele ce privesc chederele usilor ,dar din discutiile purtate pe alte forumuri am vazut ca se argumenteaza ca masinile fiind produse exclusiv manual, nu sunt doua la fel.In fine, este si asta o parere.
Stiu ca ar fi o optiune rotile PE (mi se pare de la Hiro Factory) dar mi-au fost inacesibile, dupa care am renuntat.Totusi,cred ca jantele Borrani, oferite de Revell sunt onorabile,desi ,evident,nu sunt nici pe departe best money can buy.
Admisiile de aer sunt intr-adevar innegrite,nu pentru ca vor ramane asa,ci pentru ca vreau sa le (re)cromez. Si aici as fi preferat un set metal,dar... :pardon:
In schimb cel mai mult ma chinuie vopsirea...de fapt lustruirea suprafetelor. Daca am vopsit cu aerograful trei "maini"...sa zic o ora, am lacuit doua maini si am polisat... in total vreo 12 ore,si inca nu sunt multumit. :bang:


Salut Daniel,

Ma bucur ca abordezi un subiect frumos care dupa cum vezi iti va forta toate cunostintele de vopsire. Doresc sa te intreb cu ce lac lucrezi? Obtinerea unei suprafete super lucioasa cum ai sta bine unei Ferrari necesita atentie de la primul strat al primerului (daca a fost cazul) . Cum am mai scris si in alte rinduri slefuirea caroseriei dupa lacuire este esentiala pentru obtinerea unui finis perfect. Dupa slefuirea lacului netezesti practiv orice imperfectiune sau textura, scoti chiar si scame din lac. Cu pastele de lustruit auto sau Tamiya vei scoate toate zgirieturile din lac. Orice ciara auto te va ajuta sa "sigilezi" rezultatul final.

Succes!

PS. Subscriu cu cele spuse de michi legat de plasticul Fujimi. Este extrem de sensibil si se increteste usor in cazul vopselelor "hot".

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 March 2016 - 09:53 PM

Mulțumesc Tibi.
Vopsirea, lăcuirea şi lustruirea sunt cea mai grea operatiune din toată lucrarea.
Stadiul în care am ajuns nu mă mulțumeşte şi necesită muncă de refacere.
Folosesc vopsea Ferrari Rot glänze de la Revell şi un lac lucios acrilic, la spray. Lacul îl decantez în aerograf şi îl aplic aşa.
Lustrul îl dau cu pasta de polişat auto.
Am avut incidente la vopsire, cam toată gama, inclusiv condens de apă la aplicarea lacului.
Oricum refac munca asta şi sper să mă ridic la înălțimea misiunii.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 20 March 2016 - 09:54 PM


#7 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 20 March 2016 - 09:55 PM

Sers Daniele,
Tare fain subiectul, te voi urmari :-)
Daca vrei sa faci o Mangusta(si la mine la fel de sus in top) uite:

http://www.ebay.co.u...K%3AMEBIDX%3AIT

Spor,
Bill :friends:

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 20 March 2016 - 11:39 PM

Mulțumesc Bill.
Mangusta este pe lista scurtă a bunăciunilor pe care le admir incă de pe vremea revistelor Autoturism, din copilărie. Dacă īți aduci aminte, ultima pagină era un fel de album auto ce prezenta de obicei trei maşini . Īntr-un număr de prin '70, ştiu ca aoărea şi Mangusta. Mi se părea perfectă, nepămānteană(după cum imi pare şi astăzi). Apoi a apărut Pantera.
Ce vremuri ! Ce maşini !!
Macheta de la Bandai cu siguranță va fi a mea.

Revenind la 250 GTO,am refăcut toată vopsirea şi peste 24 de ore(cel puțin) o să lustruiesc vopseaua. De abia apoi o să aplic lacul, după care urnează alte reprize de lustru.
Musai să iasă aşa cum vreau eu, altfel nu am linişte.

Cāt despre Fujimi, nu īmi fac griji pentru plastic, cātă vreme folosesc exclusiv acrilice.

#9 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 March 2016 - 11:43 AM

Salut Daniel,
doar ca sfat, tu faci cum vrei, nu stiu daca este o idee buna sa polisezi vopseaua inainte de lac din mai multe motive:
- poti contamina suprafata;
- incarci plasticul cu curent electrostatic si astfel atragi toate scamele din incapare...;
- reduci aderenta lacului la vopsea.

Incearca sa ai o suprafata cit mai neteda si fara praf sau scame. Lacul va rezolva restul.

Succes!

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 21 March 2016 - 01:07 PM

Vezi postareatibi22, la 21 March 2016 - 11:43 AM, a spus:

Salut Daniel,
doar ca sfat, tu faci cum vrei, nu stiu daca este o idee buna sa polisezi vopseaua inainte de lac din mai multe motive:
- poti contamina suprafata;
- incarci plasticul cu curent electrostatic si astfel atragi toate scamele din incapare...;
- reduci aderenta lacului la vopsea.

Incearca sa ai o suprafata cit mai neteda si fara praf sau scame. Lacul va rezolva restul.

Succes!


Multumesc de sfat Tibi.
Crezi ca ar fi mai indicat sa dau doar cu smirghel de 2000, ud ?
Ma refer la faptul ca inainte de lacuire, vreau sa fiu sigur ca sterg orice eventuala urma de "coaja de portocala"

#11 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 March 2016 - 01:14 PM

Da, atit este suficient. Dupa slefuire spala macheta cu apa rece (sub robinet) si usuca fortat cu aerograful la presiune mai mare. Sa fii numai atent sa nu iti ramana picaturi de apa pe caroserie, daca apa nu este curata poate lasa niste reziduri inestetice care in functie de lacul folosit pot iesii mai tare in evidenta.
Succes!

#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 March 2016 - 09:55 PM

Am mai progresat putin.
Sasiul a fost completat cu habitaclul,insa ceea ce se vede in poze sunt "potriveli" la rece, nimic nu a fost lipit inca.
Imagine atasata: 20160322_213734.jpg Imagine atasata: 20160322_213613.jpg

Imagine atasata: 20160322_213557.jpg Imagine atasata: 20160322_213531.jpg

#13 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 03 April 2016 - 10:50 AM

hmmm, fain.
astept sa vad continuarea...
In ceea ce poiveste vopsirea eu folosesc numai produse dedicate retusurilor auto.
Si fac ca si in realitate: primer, vopea, lac, polish, ceara.
Insa eu sar o etapa de smirgheluire la ud cu 2000 inainte de polish. Face polisharea treaba asta. Riscul pe care il asumi in raport cu efectul final este foarte mare. Iau daor "gorgoazele" care s-ar vedea la sfarsit.
Si ce iese este cam asta inainte de ceara.
Imagine postata
by custom | scale | car, on Flickr
Sper sa nu consideri ca iti poluez topicul. Vreau doar sa te conving sa incerci metoda asta. Plasticul revell suporta vopsea auto.

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 April 2016 - 11:16 AM

Servus Michi. Nu poluezi defel.
Eu am folosit pentru acest kit, fiind un Ferrari, culoarea dedicată : Ferrari Rot. Nu am găsit la repezeală, decāt vopsea Revell din seria Aqua. Se lucrează frumos . Īn rest am dat cu lac auto (direct din spray) şi polish auto.
Rezultatele sunt destul de bune,avānd īn vedere şi lipsa mea de metodă.

#15 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 03 April 2016 - 11:20 AM

A mers lacul auto peste Revell Aqua?
Interesant de stiut asta!
Abia aștept sa vad ce ti-a iesit.

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 April 2016 - 11:29 AM

A mers perfect.
De fapt şi lacul auto este tot acrilic.

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 April 2016 - 12:20 PM

Uite Michi, la stadiul asta ma aflu.
Inca piesele nu sunt lipite(ma refer la caroserie peste sasiu).
Imagine atasata: 20160403_123655.jpg Imagine atasata: 20160403_123803.jpg

Imagine atasata: 20160403_123941-1.jpg Imagine atasata: 20160403_123720_001-1.jpg

#18 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 03 April 2016 - 02:23 PM

Din seria "Jupān Longinus loveşte din nou"! Şi loveşte rău! :-D

#19 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 03 April 2016 - 02:39 PM

Fain.
Din cate vad eu caroseria nu este inca lasata de tot pe sasiu...
Ai grija la garda la sol. Revell o cam feștelește la capitolul asta! Dar se poate regla.

#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 03 April 2016 - 04:26 PM

Vezi postareamichi-ro, la 03 April 2016 - 02:39 PM, a spus:

Din cate vad eu caroseria nu este inca lasata de tot pe sasiu...
Ai grija la garda la sol. Revell o cam feștelește la capitolul asta! Dar se poate regla.


Mulțumesc Florin.
Michi,ai dreptate: caroseria nu este coborâtă complet, pe şi DA, într-adevăr, garda la sol va fi o problemă, am observat deja, în special pe puntea față.Reglajul o să-mi facă ceva necazuri.
Cât despre ceruire...încă nu am dat cu ceară, pentru că urmează
să-i pun decalurile. Dacă dau strat de ceară, adio decaluri.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 03 April 2016 - 04:30 PM


Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi