Forum Machete,Modelism,Hobby: He-112 in perioada neutralitatii? - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

He-112 in perioada neutralitatii?

#1 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 06 April 2017 - 07:57 PM

Buna ziua! Poate cineva sa imi spuna cum aratau avioanele He-112 din dotarea Romaniei in vara anului 1940? Erau vopsite integral in RLM 02 (inclusiv capota motorului si coafa elicei), fara dunga galbena de pe fuselaj? Aveau cumva dungi galbene pe aripi precum avioanele Hurricane si Bf 109E? Emblema cu Pluto exista deja pe avioane sau este post 1941? Cocardele erau doar pe aripi sau si pe fuselaj? Ce dimensiune aveau? 1000mm ca pe Bf 109E?

De asemenea, stie cineva ce numar avea avionul cu care Nicolae Polizu a interceptat avionul Ca-135 maghiar?

#2 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2017 - 09:35 PM

Nu stiu in '40, dar la livrare aratau cam asa :

http://c8.alamy.com/...1939-CPJ2MN.jpg


macar vedem pozitionarea cocardei sub aripa.

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 06 April 2017 - 09:35 PM


#3 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 06 April 2017 - 10:44 PM

Vezi postarea1-0-9, la 06 April 2017 - 09:35 PM, a spus:

Nu stiu in '40, dar la livrare aratau cam asa :

http://c8.alamy.com/...1939-CPJ2MN.jpg


macar vedem pozitionarea cocardei sub aripa.

Multumesc! Adica zona mai deschisa la culoare peste care e suprapus codul D-I ? Eu nu vad mai mult de o culoare acolo, dar poate tu presupui ca tricolorul a preluat locul unde era fostul logo german, ceea ce ar fi logic.

Vreo idee ce culoare reprezinta zona mai inchisa din jurul tevilor de esapament?

Eu am gasit profilul asta pe un site rusesc:
http://img.wp.scn.ru.../pics/213_2.jpg
Imi pare logic, dar nu stiu pe ce se bazeaza.

#4 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 07 April 2017 - 06:38 AM

Culoarea se pare că era RLM 63. Foarte asemănător cu 02.

#5 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2017 - 09:56 AM

Vezi postareaFinn, la 06 April 2017 - 10:44 PM, a spus:

Multumesc! Adica zona mai deschisa la culoare peste care e suprapus codul D-I ? Eu nu vad mai mult de o culoare acolo, dar poate tu presupui ca tricolorul a preluat locul unde era fostul logo german, ceea ce ar fi logic.

Vreo idee ce culoare reprezinta zona mai inchisa din jurul tevilor de esapament?

Eu am gasit profilul asta pe un site rusesc:
http://img.wp.scn.ru.../pics/213_2.jpg
Imi pare logic, dar nu stiu pe ce se bazeaza.


Citisem undeva ca marcajele romanesti erau deja vopsite pe avioane la livrarea din Germania si acoperite cu o vopsea temporara de care se temeau ca in drum va disparea si vor aparea cocardele care erau similare cu cele franceze...nu mai stiu unde era povestea asta...parca intr-o monografie de la inceputul anilor 90.

In alta ordine de idei, doua poze pre-war din cartea lui Denes , He-112 in action.
Cel mai probabil, zona din jurul esapamentelor era neagra, pentru a atenua efectul afumaturii...se practica si la Me-109.
Dupa cum se vede, avionul nr1 are dunga galbena pe fuselaj, deci probabil ca si pe aripi. Nu par a avea mascota Pluto

Imagine atasata: he112.JPGImagine atasata: he1122.JPG

#6 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 07 April 2017 - 11:41 AM

Vezi postareamersu, la 07 April 2017 - 06:38 AM, a spus:

Culoarea se pare că era RLM 63. Foarte asemănător cu 02.

Ah, o discutie mai veche tragea concluzia RLM 02:
http://www.cartula.r...1165#entry11165
Prefer sa nu o redeschid, pe de o parte pentru ca am incredere in evaluarea lui Radu si, pe de alta parte, dezbaterile in privinta culorilor au o tendinta sa scape de sub control pe forumul acesta. Nici nu vreau sa spun.. galben! Imagine postata


Vezi postarea1-0-9, la 07 April 2017 - 09:56 AM, a spus:

Citisem undeva ca marcajele romanesti erau deja vopsite pe avioane la livrarea din Germania si acoperite cu o vopsea temporara de care se temeau ca in drum va disparea si vor aparea cocardele care erau similare cu cele franceze...nu mai stiu unde era povestea asta...parca intr-o monografie de la inceputul anilor 90.

Interesant. Multumesc pentru informatie!

Citeaza

Cel mai probabil, zona din jurul esapamentelor era neagra, pentru a atenua efectul afumaturii...se practica si la Me-109.
Dupa cum se vede, avionul nr1 are dunga galbena pe fuselaj, deci probabil ca si pe aripi. Nu par a avea mascota Pluto

Multumesc frumos! Sunt primele fotografii cu cocarde pe care le vad. Cocarda in sine pare sa fie genul cu punctul albastru mai mare, precum #2 de pe coala lui Radu pentru Bf 109E. Ai cumva vreo poza in care sa se vada/intuiasca dungile galbene de pe aripi?

EDIT: coafa la nr.1 ti se pare mai deschisa la culoare (alba de exemplu) decat fuselajul sau crezi ca e doar efectul luminii?

Aceasta postare a fost editata de Finn: 07 April 2017 - 11:44 AM


#7 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2017 - 12:27 PM

Oh, ce vremuri...ce discutii...


Mergi fara grija pe 02, sau 63 , tot aia e...

Povestea cu cocardele era intr-un un numar al revistei Aripi din 1991, integral despre Grupul 5 Vt. Parca acolo era povestirea cu drumul avioanelor catre Romania.

Coafa , nu cred ca era diferita la culoare fata de restul avionului.

Despre dungile galbene de pe aripi, nu bag mana in foc, dar la macar unul din cele verzi, erau exact la linia flapsului . Ai putea face la fel si cu unul gri :

Imagine atasata: d0801-2.JPG

Despre numarul avionului implicat in doborarea Ca-135-ului maghiar, nu il stiu, poate dl. Antoniu, poate RaduB ne pot lamuri...

Oricum, pentru ca poza de mai jos e datata 1940, Campia Turzii (aerodromul unde fusese detasata esc 51 din Grupul 5Vt pentru a combate avioanele maghiare de recunoastere care faceau incursiuni) cred ca poti face fara grija numarul 4 , era de acolo....

Imagine atasata: he112_1940.JPG

O mica atentionare, daca faci numere mai mari, aparent dunga galbena era sub numar :

Imagine atasata: he112_no15.JPG

#8 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 08 April 2017 - 12:09 AM

Nr.4 e cel mai usor de facut pentru ca exista pe decalul din kit-ul de la RS, dar nr.1 are si dungile alea care il fac mai interesant ... Sau poate ca less is more. Ma mai gandesc. Imagine postata Inca o data multumesc!

#9 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 18 April 2017 - 03:03 PM

He 112 au fost aduse pe calea aerului de pilotii romani, aveau imatriculatie germana. Insemnele germane au fost acoperite cu vopsea originala si vopsite cocardele romanesti.

Exista foto cu ele la Pipera cu insemne germane.




#10 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 18 April 2017 - 07:49 PM

Multumesc! Numarul avionului pilotat de Nicolae Polizu il cunoasteti cumva?

#11 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 22 December 2017 - 02:31 PM

Poate cineva sa imi dea detalii despre modul in care erau pozitionate centurile avioanelor He-112 din dotarea noastra? Nu am gasit nicio poza care sa arate detaliul acesta pe avionul real, iar desenele si pozele cu machete in constructie se cam contrazic (de la centuri prinse doar de lateralele scaunului la centuri iesind prin gauri din partea superioara a spatarului sau prinse undeva deasupra spatarului).

Aceasta postare a fost editata de Finn: 22 December 2017 - 02:32 PM


#12 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 30 January 2018 - 11:04 PM

O sa-mi raspund singur la intrebare, in ideea ca poate mai vine cineva interesat de subiect si il scutesc de un efort. Nu am reusit sa gasesc o poza cu spatarul avionului real, dar am gasit blogul unui modelist spaniol care face macheta celor de la Classic Airframes (la 1/48):
http://www.model34.c...php?topic=979.0
Nu e chiar versiunea noastra, dar atentia lui pentru detalii si abilitatile lui de scratch building sunt de aplaudat si pot fi o sursa de inspiratie pentru interiorul avionului.

Ar mai fi si recenzia unui alt kit la 1/48 (din rasina) unde se vede piesa scaunului:
http://kits.kitrevie...9reviewbg_1.htm
si desenul asta de epoca:
http://www.alamy.com...-129887288.html
Aparent centurile ieseau prin doua gauri din spatarul scaunului.

#13 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2018 - 07:53 AM

Nush' ce sa zic de spaniolul asta, pe langa ca am mai prejudecati privind artistii din Spania, cu toate artificiile lor , simplul fapt ca pana la final nu i-a pus un colimator pe bord ma face sa am mari intrebari privind seriozitatea cu care si-a facut temele....

Imagine atasata: He1125-68.jpg
Imagine atasata: HE112_140_009.jpg

#14 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 31 January 2018 - 05:45 PM

Oricum, am ajuns cu constructia in faza meditativa. Adica la carlinga. Nu ma asteptam ca nu se potriveste chiar in halul asta (pe langa faptul ca nu e corecta). Cred ca solutia cea mai eleganta ar fi sa o tai si sa o fac deschisa, dar o vroiam inchisa. Din pacate nu sunt la nivelul la care sa-mi fac singur piese asa ca va trebui sa-mi fac curaj sa o ajustez pe asta. Come what may...

#15 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 24 September 2022 - 02:41 PM

O sa postez tot aici ca sa nu mai deschid un thread nou.
Tevile de esapament ale He 112B erau cumva la fel (macar la 1/72) cu cele ale Bf 109E? Tocmai am inceput kit-ul Heller si e unul din aspectele pe care le-as imbunatati.
Are cineva o poza sau un desen care sa detalieze cat de cat baia trenului de aterizare? Gaurile tunurilor MG-FF de pe aripi sunt chiar in dreptul baii trenului si sunt curios daca treceau vizibil pe acolo (acoperite cumva probabil).


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi