Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati

#261 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 08 October 2015 - 09:16 PM

Mersi frumos de aprecieri. Deci, pt ca imi confirmi si tu care cunosti foarte bine avionul asta merg mai departe :) cu ea asa.

Am "evazat" cocoasa in cadrul V si cabina am "mulat-o" peste ea pt ca asa era, nu? :) .

In partea de jos spate a tablei cabinei am tinut cont ca intaritura finala din interior era un cadru in "U", de acolo luciul acela pt ca ramane linie dreapta.

Mersi,
Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: iar 80 coca 006.jpg


#262 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 09 October 2015 - 10:07 AM

Mergi mai departe ca mergi bine, felicitari. Spinarea se "evaza" exact cum ai facut-o in desenul asta. Deschiderea de pe partea de sus a spinarii, pe unde trecea sina din spate a cupolei, era "evazata" si ea, adica nu era un dreptunghi ci un trapez. Ce imi place e ca ai studiat desenele si ai facut-o cum trebuie. Simplu si elegant. ;-)
Radu

#263 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 10 October 2015 - 04:54 PM

Salut !

Inițial nu am avut de gând sa postez, dar văzând ca dvs chiar aveți ambiția sa faceți o clona digitala a avionului, m-am răzgândit...
Cred ca aveți poza asta :

Imagine atasata: Coca 1.png

După cum vedeți lonjeroanele omega nu sun torsionate și nici curbate... ok poate doar puțin. Cu piesele astea nu-i de jucat, alcătuiesc structura de rezistenta.
Atenție și la forma "ovala" a ultimelor coaste. Fuselajul posterior chiar avea forma de "morcov" Turtit bine la capăt.

Imagine atasata: IAR80C.png

Cu stima.

PS: Ati pus lonjeronul inferior prea sus lângă deriva de aceea iese curbat. Nu era paralel cu partea de jos a cocii.

Edit: Sa nu uit. Nu știu de când a apărut moda capătului de plan "Foke-Wulf-ist". Cum bine a atras atenția și Dl. Dan Iloiu din poze (și nu numai) se vede "rotunjit"

Aceasta postare a fost editata de Asgard: 10 October 2015 - 05:10 PM


#264 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 10 October 2015 - 07:03 PM

Salut,

Foarte bine ca ati intervenit, multumesc in primul rand pt bunele intentii.

Cand am inceput avionul acum un an(proiectarea), am plecat de la desenele D-lui Iloiu, si nu am putut sa inchid fuselajul, simplu, sunt gresite. E clar ca munca dansului a fost una mare, nu neaga nimeni asta, doar ca a gresit in acea zona.

A avut probabil aceleasi desene ca si mine, doar ca eu am interpretat corect(nu doar eu :) ) desenele din cartuse, cred, plus ca in cadrele lipsa am avut un ajutor de nadejde in SolidWorks care este manusa pt genul acesta de proiecte.

Ar fi bine de lamurit ca "nu este morcov", in poze te poate pacali. Daca va uitati atent in poza postata de dv cadrele finale sunt "ascutite" pe intrados.
Inca dupa atata timp nu s-a lamurit problema fuselajului, dar incet si cu rabdare o lamurim, Mie mi-a luat un an, dar cred ca nu-s departe de adevar.

Va pun atasat cadru X(cel de unde incepe deriva), L in desenele D-lui Iloiu daca nu ma insel, din desenele "de fabrica".
Va mai pun si o poza din SW dintr-un unghi ciudat sa vedeti cum va poate insela unghiul de privire asupra cadrelor.

Daca va uitati in cadrul X va veti da seama, ca da, lonjeroanele se torsioneaza, intr-adevar SW accentueaza efectul, dar nu au cum sa fie altfel decat torsionate, unghiurile sunt cotate si sunt diferite de la cadru la cadru.

Nu am inteles ce ati vrut sa spuneti cu pozitia lonjeronului superior. Si ea e cotata si e unde trebuie de la cap la coada.

Numai bine,
Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cadru X.jpg
  • Imagine atasata: iar 80 cadre V-XI.jpg


#265 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 10 October 2015 - 07:16 PM

Prom,
CAD-ul ti-a iesit cum trebuie, Tine-o tot asa. ;-)
Radu

#266 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 11 October 2015 - 02:43 PM

M-am inselat :), ce-am postat era cadrul IX(K Iloiu). Mi-a scapat, scuze.

Am incercat chiar sa calculez cam ce eroare as putea avea la cadrele lipsa, am estimat un 0.7mm la scara 1:4, ~3mm scara 1:1, deci acceptabila.

Numai bine,
Sorin.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cadru IX.jpg

Aceasta postare a fost editata de Prom: 11 October 2015 - 02:54 PM


#267 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 October 2015 - 05:28 PM

Salut

V-am făcut un desen:
Imagine atasata: Lonjeron.png

Dvs faceti totul cu computerul ! Acum 75 de ani ma indoiesc ca aveau asa ceva. De exemplu avem 10 nervuri si trebuie sa le fac sa intre intr-un anumit spatiu. Daca acest spatiu nu se divide precis atunci se compenseaza de exemplu mutand 7 sau 8 nervuri (cat e necesar) cate un milimetru sau chiar juma de milimetru. L 7 nervuri ai 7 mm si nu-i obligatoriu sa fie indicat in plan. O fac meseriași in fabrica cand construiesc sablonul pe care se face aripa (sau restul avionului) . Dupa ce sa executat sablonul / matrita nu se mai deranjeaza nimeni sa modifice 1 mm pe desen.

Cu lonjeronul e aceeași poveste, cadrul (coastele) este făcut din 6 parți (cele finale). Credeți ca sau deranjat dacă nu iese o elipsa perfecta ?! Ma īndoiesc, fotografiile o arata.
Eu am spus (lonjeronul) ca este drept, dar nu perfect. Daca va iese curbat mai ales īn plan vertical... ceva cote nu sunt īn regula sau cadrele nu sunt dispuse unul fata de celalalt la distanta care trebuie. Atenție distanta dintre ele nu este egala, sunt diferențe destul de mari.

Cu stima.

PS: Eu am īncetat de aproape un an sa ma mai ocup de acest avion. Poate cānd documentația originala (nu bat nici un apropo, chiar nu-mi pasa) va fi disponibila o sa-ma ocup de el.
Sunt prea multe necunoscute pentru a īmi pierde timpul cu descifrarea lor. Va urez spor !

#268 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 11 October 2015 - 06:05 PM

:)

Ne uitam la aceeiasi poza si vedem lucruri diferite. Va inselati grav. Va rog uitati-va la corectura mea(cu galben).

unghiuri diferite, domnule! :)

Am masurat lonjeroanle de la muzeu cu ruleta/rigla 3 saptamani, nu glumesc.
Stiti care a fost rezultatul? erau la milimetru facute, desi erau facute manual. Ati inteles concluzia.

Puteti explica ce ati vrut sa spuneti prin drept in plan vertical?

Numai bine,
Sorin

PS:

by the way, SolidWorks este prin excelenta un program parametric, adica ii bagi pe gat asa numitele SKETCH-uri(2D sau 3D), niste desene tehnice, si d-abia dupa port genera obiecte.
Alte softuri o fac nativ in suprafete.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Lonjeron.png

Aceasta postare a fost editata de Prom: 11 October 2015 - 06:21 PM


#269 Useril este offline   MUGUREL 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 06-October 05

Postat 04 November 2015 - 07:08 AM

Vezi postareaProm, la 05 August 2015 - 10:18 AM, a spus:

ii.
Momentan ma focusez pe elice, tren(incerc sa le fac la un cnc) si cum sa fac un DA120 sa mearga CCW.

Spor la muca si tie.


Salut,

intr-o discutie cu Atro, acesta mi-a spus care e problema, eu am inteles gresit problema cu CCW. M-am gandit putin si cred ca se poate rezolva! Nr meu 0744620446 ca sa nu poluez topicul. Momentan nu pot scrie mesaje.

Spor la treaba!
Mugurel

#270 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2016 - 11:36 AM

Stie cineva care este pasul niturilor, la scara 1/1???
Din desene, pentru scara 1/32 mi-a iesit 0,25, imi par cam dese. Stiu ca nu toate au acelasi pas, dar barem cel mai uzual.
Multumiri.

#271 Useril este offline   Prom 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 72
  • Inregistrat: 06-August 13
  • Location:Bucharest
  • Interests:aeromodelism

Postat 25 February 2016 - 01:20 PM

Cam 25 mm pt scara 1:1 pt coca, aripa, ampenaje.

Mai variau pe ici pe colo, deci la 1:32 un 0.8mm

Aceasta postare a fost editata de Prom: 25 February 2016 - 01:27 PM


#272 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2016 - 02:47 PM

Inca o data multumiri, lamurit!

#273 Useril este offline   Babacu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 341
  • Inregistrat: 20-October 06
  • Location:Tīrgoviște

Postat 26 February 2016 - 08:15 AM

Salut,

Mă interesează ce fel de compresor avea motorul IAR K14 (producător, caracteristici tehnice, etc.) Dacă aveți cumva și poze cu el montat pe motor v-aș fi recunoscător dacă le-ați arăta aici.

#274 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 26 February 2016 - 02:44 PM

30 mm pe capota motorului

Imagine atasata: 109Tenx.jpg

Cu stima.

PS: Mulțumiri lui 109 pentru foto făcute la muzeu.

#275 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 26 February 2016 - 05:11 PM

Niturile nu au fost aplicate la acelasi "pas" pe tot avionul. De asemenea avionul a folosit nituri de diferite dimensiuni. Unele nituri au fost inecate pe cand unele erau semirotunde. Pe langa nituri erau si prezoane de diferite dimensiuni.
Pe desenele de uzina sunt distante intre nituri de 25, 30, 50 mm. Exista si linii de nituri in care distanta dintre nituri se schimba pe aceeasi linie.
Efectiv este imposibil sa faci linii de nituri "100% corecte" pe o macheta la scara fara desene de uzina, un vizor optic bun si cateva sute de ore de munca. Niturile trasate cu o niteoza sint o solutie mai simpla si la fel de eficienta. Trebuie totusi tinut minte ca niturile au in medie un diametru in jur de 7 mm si la scari mici (0.097 mm la 1/72) nu ar fi prea vizibile.
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 26 February 2016 - 05:39 PM


#276 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 03 May 2017 - 08:10 PM

Buna ziua!
In conditiile in care kitul Amodel 72170 IAR-81C nu se mai gaseste pe nicaieri, se poate obtine un IAR-81C combinand fuselajul din kitul 72169 IAR-81 BOPI cu aripile din kitul 72204 IAR-80DC? E vreun detaliu care imi scape mie (gen lungime aripa sau fuselaj) ori piesele mentionate sunt de fapt cele din kitul IAR-81C?

kit-urile Amodel:

IAR-81C
https://www.super-ho...r-IAR-81-C.html

IAR-81 BOPI
https://www.super-ho...PI-1634353.html

IAR-80DC
https://www.super-ho...er-Version.html

#277 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 03 May 2017 - 10:26 PM

Nu vad de ce nu. Aripile lungi de la unul, fuselajul lung de la celalalt...o sa coste ceva, din pacate... Sau ai putea incerca si varianta de a lungi aripile de la bopi si a le regrava.

#278 Useril este offline   Finn 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 260
  • Inregistrat: 05-April 14

Postat 03 May 2017 - 11:34 PM

Multumesc!

Ma intreb de ce tocmai IAR-81C a disparut de pe piata. Asta daca nu cumva de fapt Amodel nu mai produce niciunul din kit-uri si cele care se mai gasesc acum sunt doar cele care nu s-au vandut inca.

Ca tot vorbeam de costuri, mai am o intrebare. Elicea din kit are problemele cunoscute, iar conform unor opinii o elice de Yak-3 s-ar potrivi si la IAR-ul 80/81. Ce-ar fi de preferat (din punct de vedere al acuratetii) elicea din kitul Amodel
https://www.super-ho...-3-VK-107A.html
sau Hobby-Boss?
https://www.super-ho...viet-Yak-3.html

#279 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12631
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 May 2017 - 05:51 AM

Nici una nu e perfecta, dar cea de la Hobby-Boss e mai buna.

#280 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2017 - 06:24 AM

Pai au disparut pentru ca au fost kituri short run, aparute prin 2009.

In general, cind e vorba de kituri short-run, e ideal sa cumparam aceste modele imediat cum apar.
De obicei, calitatea turnarii scade repede, odata cu uzarea/invechirea matritelor facute din cauciuc, plus ca in general nu sunt multe...poate 500 poate 1000, 2000.

Cu elicea, eu la unele din ele pur si simplu am rasucit palele celei din cutie si le-am mai profilat un pic..a fost suficient pentru mine.

Imagine postata

Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • « Prima
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi