Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80/81, probleme, dileme, intrebari, neclaritati

#41 Useril este offline   mersu 

  • Christian von Turela
  • Grup: Members
  • Postari: 1260
  • Inregistrat: 04-April 06
  • Location:Bucuresti (care este!)
  • Interests:StuG fan!

Postat 29 June 2013 - 01:54 PM

Vezi postarea1-0-9, la 29 June 2013 - 12:02 PM, a spus:

........ preshading :))


:)))))))))))))

#42 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 29 June 2013 - 11:38 PM

Da'păi fainoşag nu-i pui? :-P

#43 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 30 June 2013 - 11:09 AM

Daca prin fainosag intelegem :

- proteina vegetala din soia
- amidon din cartof
- zaharuri (zahar, dextroza)
- potentiator de aroma (glutamat monosodic)
- antioxidanti (ascorbat de sodiu, vitamina C)
- colorant (carmin)
- maltodextrina
- emulgatori (esteri de mono si digliceride)
- gelifiant (caragenan)
- aroma
- conservant (nitrit de sodiu)

...raspunsul este nu :)

#44 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 04 August 2013 - 05:14 PM

Modul de prindere a centurilor - prin tetiera - e cam dubios . Bietul pilot ajungea plin de vanatai... sau cu capul spart...ceva document lamuritor nu e pe undeva ?

#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 August 2013 - 08:44 PM

Da, mie mi se pare cel putin dubios ca pe tetiera sa fie niste piroane tapene, iesite in afara. Nu am reusit sa lamuresc problema.

#46 Useril este offline   anstro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 427
  • Inregistrat: 12-January 10
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie

Postat 04 August 2013 - 08:58 PM

Daca imi aduc bine aminte, centurile erau prinse undeva in spatele scaunului si doar ieseau prin tetiera.... Nu pot sa verific pozele, ca sunt in renovari si am toata casa cu susul in jos, dar cine stie mai multe poate confirma sau infirma...

Aceasta postare a fost editata de anstro: 04 August 2013 - 08:59 PM


#47 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 August 2013 - 08:14 AM

Imagine atasata: IAR-80BW_1 044.JPG

#48 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 05 August 2013 - 10:19 AM

Alea sunt doar niste chestii care culisau prin niste fante. Nu erau piroane.
In plus capitonajul pernei se ridica deasupra acelor ghidaje si occipitalul protejat de casca de zbor matlasata nu ajungea niciodata in contact cu saibele respective.
Cand tragea de centuri, alea coborau undeva putin deasupra umerilor.

(sau ajungea si acesta era semnul dupa care se recunosteau pilotii de IAR 80.....2 zgaibe pe ceafa)

Aceasta postare a fost editata de wurger: 05 August 2013 - 10:20 AM


#49 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 August 2013 - 12:37 PM

Posibil sa fie asa... pentru mine (mai greu de cap) , e cam foarte improbabil . Deci le voi face in oricare alta pozitie ( placuta ochiului meu ) , numa' asa nu.... o sa iasa un IAR mai greu de cap....

Aceasta postare a fost editata de busila: 05 August 2013 - 12:38 PM


#50 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 August 2013 - 01:28 PM

Vezi postareabusila, la 05 August 2013 - 12:37 PM, a spus:

Posibil sa fie asa... pentru mine (mai greu de cap) , e cam foarte improbabil . Deci le voi face in oricare alta pozitie ( placuta ochiului meu ) , numa' asa nu.... o sa iasa un IAR mai greu de cap....


Nu probabil - sigur este asa cum spune würger ! M-am uita in carte si am gasit citeva fotografii care in mod sigur atesta faptul ca cele doua inele care ies din tetiera si sustin centurile sunt putin mai jos de umar. Deci capul nu era in pericol sa incaseze lovituri neplacute de la acestea.

#51 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 05 August 2013 - 01:33 PM

Sigur ,Tibi . Da' eu o sa le pun cum place la mine....tot nu reusesc sa-mi dau seama(defect din nastere) care era mecanismul lor si cum actionau in timpul violentelor G-uri negative si pozitive fara sa pocneasca sau sugrume pilotul .... vorba lui Craciunescu (arbitrul) " pozitie nefireasca"

Aceasta postare a fost editata de busila: 05 August 2013 - 01:36 PM


#52 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2013 - 10:30 AM

In cazul asta nu mai e vorba de ne-putirinţă ci de ne-voinţă.
Nu am cartea lui Radu Brânzan la mine dar cred ca acolo este dată o schemă cu sistemul din spatele blindajului, cu un resort care tensiona centurile.

Acu', tu poţi sa-l faci si cu curea Levi's, dacă vrei să demonstrezi ceva.

#53 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 06 August 2013 - 12:25 PM

Vezi postareawurger, la 06 August 2013 - 10:30 AM, a spus:

schemă cu sistemul din spatele blindajului, cu un resort care tensiona centurile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: centuri.jpg


#54 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 06 August 2013 - 02:08 PM

Am cartea lui Radu ....am studiat-o si tot nelemurit(dar fara sa caut aiurea nod in papura) sunt... Elementul cheie , si care lipseste cu desavarsire- este pozitia tetieriei si dimensiunea ei , in scheme prezentata de Cantacuzino.
Ce nu s-a inteles e urmatorul lucru-pornind de la premisa urmatoare : cataramele centurilor trebuiau sa fie cel putin pe linia umerilor .
Logic , deasupra liniei era un gat si cap(de pilot).
Din ultimul desen-pag87- al cartii lui Radu-rezulta ca tetiera venea pana spre mijlocul spatelui (cam dubios...parerea mea).
Tot din cartea lui Radu - desenul postat de Cantacuzino- precum si din ultima poza(amandoua pag. 128) rezulta clar ca centurile urmareau linia umerilor , din ultima poza ( pag.128) reiese clar ca erau putin deasupra spatarului scaunului.
Pe cale de consecinta :
1. Tetiera venea pana la jumatatea spatelui ( repet , nu cred asa ceva )
2. Pe ultimul desen(pag.87) cataramele tre', coborate mai jos ( pozitie mult mai fireasca).
Tot din ultima poza ( pag.128) , spatarul scaunului e deasupra liniei carlingii.Din schitele de la pag.83 ,spatarul scaunului e mult sub linia cupolei.
D'aia m-i se pare oleaca neclara povestea si merg pe ultima poza-pag.128.
Sa zicem ca-i o ne-claritate...
Normal ca daca am chef le pot fixa pe coama si marca sa fie Wrangler (ce vremuri....) , numa' Z-mare sa faca What If-uri ?
Da' sa nu exageram.....

Aceasta postare a fost editata de busila: 06 August 2013 - 02:10 PM


#55 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 06 August 2013 - 03:01 PM

O singura problema ar fi cu desenul postat de Cantacuzino (si care este si in cartea lui Radu). Am impresia ca reprezinta tipul vechi de centuri, nu cele prinse in tetiera. (nu am cartea la mine dar se mentioneaza cred si acolo)

#56 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 06 August 2013 - 05:15 PM

@ paul - au fost doua tipuri de centuri si sisteme de prindere sa zic asa. Din cartea lui Radub reiese ca primele 250 au avut sistemul care este cu acel resort de intindere.
Incepind cu nr. 251 au fost cu sistemul acela de care busila isi face griji (oricum prea tirziu) prin care centurile erau prinse in tetiera cu acele inele.

@ busila - care este poza aia de la pag. 128 ca eu nu vad nici un scaun peste nivelul liniei carlingii?? Te referi la desen?

#57 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 August 2013 - 08:03 AM

Schema data in carte, si de Cantacuzino, este pentru variantele timpurii. In caest caz, cureaua nu era prinsa in tetiera.

Citeaza

Tot din ultima poza ( pag.128)
Ce se vede acolo, nu este spatarul scaunului. Scaunul, vopsit in culoare deschisa, ar fi dat acea zona luminoasa, nu intunecata.
Parerea mea este ca atit desenul din cartea lui Radub, cit si cel din revista Modelism, sunt putin eronate, in sensul ca acele catarame veneau prinse pe tetiera, dar putin mai jos. Asta se vede destul de bine in imaginile de la paginile 128, 124, 123, 87, 47.

#58 Useril este offline   Bogdan_Constantin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 29-January 13
  • Location:Timisoara, Romania
  • Interests:Aviatie, Modelism, Istorie

Postat 12 August 2013 - 07:48 PM

Salut,

Vreau sa cumpar un kit de la parcmodels si sa il fac pe "101" din cartea luii Radu.
1.Ce modificari va trebui sa fac kit-ului?
2.Ce vopsele trebuie sa cumpar tinand cont ca nu am absolut nicio vopsea acasa?
Ma gandesc ca imi vor trebui mai multe nuante si pentru cabina si stabilizator.
3. Decal-urile din cutie sunt bune?
Cam asta ma interesa, daca mai trebuie sa stiu ceva pentru IAR spuneti-mi.

Toata stima,
Bogdan

#59 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 August 2013 - 08:09 AM

1. Kitul de la Parcmodel este pentru varianata M, cu tunuri, deci trebuie schimbat intradosul aripii, probabil si extradosul. Nu am acum la indemina kitul, dar trebuie avut in vedere si schimbarea capotajului din spatele inelului Naca, adica astupate din gaurile de aerisire.
2. Culorile pentru cocpit le ai mai sus, in rest ai nevoie de RLM 83 si RLM 76, galben rosu si albastru.
3. Merg

#60 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 August 2013 - 09:27 AM

Vezi postareaZ-mare, la 13 August 2013 - 08:09 AM, a spus:

1. Kitul de la Parcmodel este pentru varianata M, cu tunuri, deci trebuie schimbat intradosul aripii, probabil si extradosul. Nu am acum la indemina kitul, dar trebuie avut in vedere si schimbarea capotajului din spatele inelului Naca, adica astupate din gaurile de aerisire.
2. Culorile pentru cocpit le ai mai sus, in rest ai nevoie de RLM 83 si RLM 76, galben rosu si albastru.
3. Merg



Completez ce a zis Z-mare:

Extradosul este OK pentru BoPi. De asemenea, in cutia de Parcmodels gasesti tot ce trebuie pentru varianta de atac in picaj. Bombele sint cam ciudate, dar cred ca poti improviza ceva.

Intradosul este pentru varianta cu tunuri, deci va trebui sa elimini unele carenaje si sa gravezi altele. Daca vrei.

Aerisirile laterale din zona esapamentelor trebuie astupate.

Pentru vopsire, culorile sugerate (RLM) sint estimate/presupuse - inca nu se stie sigur-sigur ... poti lua ca model culoarea de pe panourile de IAR gasite de Horia & co in munti. Poza asta (de pe site-ul lor de facebook - Romanian WW2 Aircraft Archeology ) e aur curat, pentru ca olivul nu pare uzat, in plus apare si bleu-gri-ul de intrados (acela ar putea fi rlm-76, fara nici o problema).

Imagine atasata: 941610_463402727067873_903082788_n.jpg

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 13 August 2013 - 09:28 AM


Arata acest topic


  • 17 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi