Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 80 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 80 Hobbyboss 1/48

#161 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 10 February 2020 - 03:01 PM

Nu te gindii sa turtesti teava, e greu, mie nu mi-a iesit. Eu am polizat un ac de cusut.

#162 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2020 - 03:17 PM

Vezi postareaZ-mare, la 10 February 2020 - 03:01 PM, a spus:

Nu te gindii sa turtesti teava, e greu, mie nu mi-a iesit. Eu am polizat un ac de cusut.



Exact la asta cu turtitul tevii ma gandeam, de fapt :rolleyes:

Stiu ca e delicata treaba, insa ma gandesc sa turtesc un tub de alama foaaaartre usurel sub un indoitor d-ala de PE-uri. Din acela genul cu robinet cu filet deasupra...permite dozare foarte fina a apasarii si cred aceasta poate fi cat de cat constanta, pe toata lungimea tubului, daca teava e bagata sub corpul principal al piesei.
Cel putin in teorie. Acum e prea tarziu, dar la urmatorul sper sa nu uit sa incerc chestia asta. Si daca nu iese, folosesc tub normal in continuare.

#163 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 February 2020 - 08:02 PM

Ti-as sugera sa introduci in tub un fir de otel/nichelina, cu diametrul mai mic decit interiorul tevii apoi turtesti teava. Firul va impiedica turtirea excesiva si neuniforma. E o sugestie, nu am incercat.

#164 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2020 - 10:51 AM

Gata. In sfarsit, l-am terminat. Nu mi-a luat decat doi ani sa-l fac:)
Dar acum am si eu in IAR 80 de pus in vitrina si sunt tare bucuros din cauza asta.

Deci, IAR 80 nr.2 asa cum arata (aproximativ) incepand cu August 1940, cand avionul a facut parte din Escadrila de experiente de la Aerodromul Pipera. Spun "aproximativ", pentru ca in perioada respectiva avionul avea totusi cupola early fara oglinda retrovizoare, pe care n-am putut s-o reproduc (diferea si forma/volumul cupolei, nu doar prin faptul ca nu avea oglinda). Cupola nu este lipita insa si pe viitor daca gasesc o solutie, voi putea s-o inlocuiesc. Oricum avionul a capotat cel putin odata cat a fost folosit ca avion incercator la Pipera si cupola a fost in mod sigur inlocuita cu una mai noua.
Ulterior, avionul a activat operational in cadrul Escadrilei 60 Vanatoare.
A fost un adevarat supravietuitor, care a trecut prin mai multe accidente...a inceput ca avion de incercare, apoi a indeplinit misiuni operationale pe front, apoi probabil a fost folosit ca avion de scoala avansata. Daca nu ma insel a fost reformat dupa razboi, prin 1948.

Ce frumos ar fi fost sa fi fost uitat demontat pe undeva, printr-un fund de hangar!...dar nu, au avut grija sa nu ramana nimic...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 207.jpg
  • Imagine atasata: 208.jpg
  • Imagine atasata: 209.jpg
  • Imagine atasata: 211.jpg
  • Imagine atasata: 212.jpg


#165 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2020 - 11:08 AM

Kitul Hobbyboss este decent, in ciuda unor erori de documentare si executie. Se imbina bine si se poate scoate din el ceva care arata a IAR 80, chiar direct din cutie.
Trebuie insa muncit ceva la el pt a scoate o replica cat mai apropiata de realitate. Sunt unele erori destul de flagrante (distanta intre baile trenului de aterizare, de exemplu) si multe detalii care lipsesc cu desavarsire sau sunt reprezentate prea simplist sau prea grosier. Le-am prezentat pe unele dintre ele pe parcursul lucrarii si cu putina munca pot fi corectate si depasite fara dificultati.
Important este deci ca avem un kit de plastic scara 1/48 care poate fi folosit fara probleme ca baza de pornire pentru in IAR 80 din seriile 1-20 si 21-50.
Avem si aftermarket pt acest kit...exista tabloul de bord de la Yahu, mitralierele de la Quickboost si decalurile de la Radu Branzan. Toate produse foarte bune, care vin sa completeze si sa ridice calitativ oferta celor de la Hobbyboss.
Asta este un lucru foarte bun, pentru ca inainte de asta, nu exista nimic practic.
Din pacate, nu prea vad multe machete de IAR80 construite si desi sper ca poate cei de la Hobbyboss vor veni si cu alte serii de IAR80/81, incep sa ma indoiesc de asta.
Dar na, speranta moare ultima:)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 213.jpg
  • Imagine atasata: 214.jpg
  • Imagine atasata: 215.jpg
  • Imagine atasata: 216.jpg
  • Imagine atasata: 219.jpg


#166 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2020 - 11:12 AM

Mie mi-a facut o placere deosebita sa lucrez la el si il recomand tuturor.
Construiti cat mai multe, macar noi sa le facem!
Eu cu siguranta voi mai face cel putin un avion din seria 21-50 si inca sper ca HB sa vina si cu alte serii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 220.jpg
  • Imagine atasata: 221.jpg
  • Imagine atasata: 222.jpg


#167 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 February 2020 - 12:18 PM

Bravo Rock.
Ai scos un IAR superb. Au trecut ei, cei 2 ani, oricum ar fi trecut, dar vorba ta, acum ai un "80" in vitrina.
Felicitari. :hi:

#168 Useril este offline   SorinTanase 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 631
  • Inregistrat: 17-March 12

Postat 24 February 2020 - 12:42 PM

Superb!felicitari!o intrebare totusi .difera cumva gabenul de pe coafa si dungile de identificare de pe fuselaj si aripi fata de cel de pe cocarde si tricolor?primul imi pare mai spre portocaliu.

#169 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 24 February 2020 - 01:30 PM

Frumos, foarte frumos, bravo, felicitari si spor la urmatorul.
:hi:

#170 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2020 - 01:46 PM

Multumesc domnilor, ma bucur ca va place!

Vezi postareasorintasnase, la 24 February 2020 - 12:42 PM, a spus:

Superb!felicitari!o intrebare totusi .difera cumva gabenul de pe coafa si dungile de identificare de pe fuselaj si aripi fata de cel de pe cocarde si tricolor?primul imi pare mai spre portocaliu.

Da intr-adevar galbenul de pe dungile de identificare de pe fuselaj/aripi este in mod intentionat mai inchis decat cel de pe cocarde/directie. Este un galben normal peste care am dat cu orange transparent.
Am facut asta asta pt ca in cartea "Vanator - Romanian Hunter" a lui Radu Brinzan sunt prezentate niste poze cu Nr.2 de la primul accident (capotaj), facute pe vremea in care avionul era inca inmatriculat cu cocarde, de unde reiese ca galbenul de pe dungile respective (aripi/fuselaj) era o nuanta clar mai inchisa (probabil gen orange) decat galbenul de pe cocarde/tricolor. Nu am gasit nicun argument sau motiv care sa contrazica interpretarea lui RaduB, asa ca am preluat si folosit ca atare ipoteza asta.

Toate cele bune!

#171 Userul este online   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2020 - 01:56 PM

Superb! :hi:

#172 Useril este offline   SorinTanase 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 631
  • Inregistrat: 17-March 12

Postat 24 February 2020 - 02:57 PM

Vezi postareaRocknRolla, la 24 February 2020 - 01:46 PM, a spus:

Multumesc domnilor, ma bucur ca va place!


Da intr-adevar galbenul de pe dungile de identificare de pe fuselaj/aripi este in mod intentionat mai inchis decat cel de pe cocarde/directie. Este un galben normal peste care am dat cu orange transparent.
Am facut asta asta pt ca in cartea "Vanator - Romanian Hunter" a lui Radu Brinzan sunt prezentate niste poze cu Nr.2 de la primul accident (capotaj), facute pe vremea in care avionul era inca inmatriculat cu cocarde, de unde reiese ca galbenul de pe dungile respective (aripi/fuselaj) era o nuanta clar mai inchisa (probabil gen orange) decat galbenul de pe cocarde/tricolor. Nu am gasit nicun argument sau motiv care sa contrazica interpretarea lui RaduB, asa ca am preluat si folosit ca atare ipoteza asta.

Toate cele bune!
in
Interesanta si pretiosa iformatie.multumesc

#173 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2020 - 03:25 PM

E impecabil man!

Cu galbenul, e destul de clar, exista poze color si cu 109e , la care galbenul de pe directie e mai "lemon" decat cel de pe bot, inele sau cruci.

#174 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 February 2020 - 11:52 AM

Superb ! :clapping: :hi:

#175 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2020 - 08:55 PM

Chiar e o macheta excelent realizata ... era si cazul, la cat ai pigulit la ea :)

#176 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 26 February 2020 - 02:29 PM

Felicitari, arata excelent! La atita munca, un rezultat pe masura!

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi