Forum Machete,Modelism,Hobby: Remorcherele romanesti din clasa FARUL - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Remorcherele romanesti din clasa FARUL

#21 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 31 January 2019 - 07:38 PM

Multumesc pentru raspuns.Ramane in continuare un mister dar mai cautam.

#22 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 10 February 2019 - 10:27 PM

.....

Imagine atasata: thumbnailrr.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 10 February 2019 - 10:27 PM


#23 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 11 February 2019 - 07:28 PM

In revista Marina Romana 10/84/2001 este publicat un articol despre MIRCEA in care este inclusa si o fotografie cu NS116 in culori civile.

Imagine atasata: mircea si voinicul.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 11 February 2019 - 07:29 PM


#24 Useril este offline   bogdan1 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-November 12

Postat 11 February 2019 - 09:53 PM

Pentru ca lucrurile să meargă mai ușor fără restricțiile aplicate navelor militare, înainte de plecarea în marș cele două remorchere au fost înregistrate la NAVROM. Mai mult, toți marinarii militari au fost încadrați pe funcțiile de marinari civili corespunzătoare celor două remorchere dar au existat la bord și ofițeri și marinari din marina civilă. Legat de culoarea în care au fost piturate, jurnalele de bord spun că au fost repiturate iar pe coșuri a fost aplicată emblema NAVROM-ului. Logic, culoarile ar fi trebuit să fie cele specifice remorcherelor NAVROM-ului din epocă. Am văzut și eu fotografiile din articolul din revistă, originalele, acum mai bine 15 ani, nu îmi mai amintesc exact, oricum erau alb-negru, cel mai probabil suprastructura albă, bordajul negru.
Legat de cartea SOS în golful furtunilor, am citit-o, (se găsește pe internet la prețuri derizorii de 3-5 lei, aproape 200 de pagini în format mic) e un volum pe gustul marinarilor dar în tradiția prozei și romanului realismului socialist, probabil a fost compromisul necesar pentru autor ca volumul să vadă lumina tiparului. Deși autorul îi roagă pe cititori încă de la pagina 2 să vadă în această carte întâmplări și personaje numai și numai posibile, cine a trecut prin Marina Militară o să recunoască imediat personajele de legendă care la vremea respectivă au făcut parte din echipaj (maistrul Nicolae Micu este șeful de echipaj maistrul Vasile Miu, Brudan este căpitan-comandorul (după gradele actuale, pe atunci era după modelul sovietic) Alexandru Hârjan care a comandat convoiul, Profir este locotenent-comandorul Zamfir Petre, cel care a comandat N.Ș.Mircea pe timpul deplasării la Hamburg și care a salvat-o de la dezastri, etc.). Foarte interesant este faptul că deși a fost publicată în anul 1980, când primul dintre cei doi era în activitate iar al doilea abia trecuse în rezervă de un an, autorul a redat, detaliat chiar, starea de animozitate, ulterior de relații complet înghețate între cei doi protagoniști. Totul a pornit de la recunoașterea meritelor celui care a salvat N.Ș.Mircea. Oficial, meritul a revenit căpitan-comandorului Hîrjan (avansat în retragere în 2014 la gradul de contraamiral de flotilă - cu o stea, cu puțin timp înainte să moară, Dumnezeu să-l odihnească), comandantul misiunii și al convoiului pentru că așa e ... în armată, există un singur comandant. A fost un marinar desăvârșit și sincer să fim nici nu avea ce să facă mai mult, era ambarcat pe Voinicul care a avut și el probleme și nu avea nici un mijloc să intervină în salvarea navei. Părerea mea este că meritul este integral al locotenent-comandorului Zamfir Petre (în prezent viceamiral rtg., trăiește încă, are 96 de ani anul acesta, la origini fost maestru de marină cu o poveste foarte interesantă), de fapt asta a susținut toată viața și l-a dus la o situație aproape conflictuală cu fostul său coleg de promoție, foarte mulți ani nu și-au vorbit, faptul este de notorietate în marină. În concluzie cartea este un roman inspirat de fapte reale dar nu o să găsiți informații documentate despre marșul la Hamburg iar cei care nu sunt familiarizați cu N.S.Mircea, contextul și marina militară nu o să înțeleagă prea multe.
Tot legat de subiect, în vara anului 2008 eram la Brest cu N.Ș.Mircea iar la bord a fost organizat un eveniment care a reunit pe membrii actualului echipaj cu salvatorii din 1965 ai bricului, chiar cu comandantul remorcherului Rhinoceres care a reușit atunci să-l remorcheze pe Mircea. Articolul din revistă îl găsiți aici https://www.navy.ro/...mere/rmr138.pdf la pagina 47. Am pe undeva și un reportaj video cu același subiect, să văd dacă îl mai găsesc.

Aceasta postare a fost editata de bogdan1: 11 February 2019 - 09:57 PM


#25 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 February 2019 - 10:59 PM

Bogdan1, mulțumesc. Scurt și concis. :hi:

#26 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 12 February 2019 - 10:56 AM

Interesant de stiut si ce culoare avea Mircea inainte de modernizarea din 66.

#27 Useril este offline   bogdan1 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1432
  • Inregistrat: 24-November 12

Postat 12 February 2019 - 01:57 PM

Explicația greșită a fotografiei dintr-un album al Academiei Navale este - Remorcherul Voinicul cu Mircea la remorcă 1965. Din ce văd eu pare să fie un remorcher al șantierului pe Elba în 1939 după lansarea la apă sau 1966 după reparații.
Dane, ți-am răspuns în MP
Imagine atasata: mircea.jpg Imagine atasata: mircea 1.jpg

#28 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 12 February 2019 - 05:29 PM

Remorcherul de mare larga (remorqueur de haute mer) A668 "Rhinocéros" care l-a adus pe MIRCEA la Brest.

Imagine atasata: rhino_13.jpgImagine atasata: RHM RHINOCEROS (Palma de Majorque 1977).jpg

In serviciul marinei franceze din iulie 1947 (lansat la Levingston Shipbuilding Co., Orange, Texas la 13.04.1945 sub indicativul ATA226, US Navy)
radiat 21 nov,1981
deplasament : 640/ 885 tone
lungime: 43,85 m
latime : 10,26 m
pescaj : 4,65 m
viteza 12,60 nd
echipaj : 39
armament : 3 x 20 mm
propulsie diesel- electrica, o singura elice, doua motoare diesel + doua generatoare

Surse franceze mentioneaza faptul ca VOINICUL a avut o avarie la carma si a ajuns Brest la remorca remorcherului francez A670 "L’Implacable". Neavand acces la jurnalele de bord ale navelor romanesti, aceasta informatie nu poate fi confirmata sau negata.
Imagine atasata: Copy of limplacable-la Brest in 1966.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 12 February 2019 - 05:32 PM


#29 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 12 February 2019 - 10:02 PM

Am uitat de "Patron François Hervis", o alta nava de salvare prezenta alaturi de "Rhinocéros" si "L’Implacable":

Imagine atasata: patronFrancoisHervisAD_L03k.jpg

#30 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 February 2019 - 08:13 PM

suprastructuri

Imagine atasata: thumbnfffffffail.jpg

#31 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 24 February 2019 - 09:36 PM

.............

Imagine atasata: thumbnail (32).jpgImagine atasata: thumbnail (36).jpgImagine atasata: thumbnail (39).jpg

#32 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 24 February 2019 - 10:01 PM

Bravo. Prinde contur,sa zic asa. Il urmaresc cu placere, sunt curios cum va arata la final.

#33 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 10 March 2019 - 09:52 PM

@Longinus
Varianta pe care am ales-o este cea de la finalul serviciului activ, adica 1998-2002. Fata de varianta originala, au aparut cateva modificari rezultate in urma numeroaselor lucrari de de reparatie.

Imagine atasata: thumbnail (44).jpgImagine atasata: thumbnail (45).jpgImagine atasata: thumbnail (46).jpg

#34 Useril este offline   dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 456
  • Inregistrat: 17-January 05
  • Location:galati
  • Interests:navomodelism,airsoft.

Postat 12 March 2019 - 07:47 PM

Ai mai aflat ceva de tunuri si de amplasarea lor pe nava?

#35 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 March 2019 - 11:53 PM

Au fost instalate:
-un 70K la prova pe o platforma in fata comenzii; barca de salvare a fost eliminata
-vinciul hidraulic a fost montat la pupa, in locul lui fiind asezat al doilea 70K
-doua mitraliere MR2N au fost asezate pe comanda

Imagine atasata: nb4977-1.jpg

La prova am asezat afetul tunului cal. 37mm de la Zvezda, 1/75
Imagine atasata: thumbnail (48).jpgImagine atasata: thumbn  ail.jpg
Imagine atasata: thumbnail (42).jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 13 March 2019 - 11:56 PM


#36 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 19 March 2019 - 07:49 PM

...............
Imagine atasata: Copy of ppp.jpg

#37 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 23 March 2019 - 11:25 PM

Primul test l-am facut astazi, fara suprastructuri, cu pescaj minim si fara racire pentru motoare.

Imagine atasata: thumbnail (55).jpgImagine atasata: thumbnail (53).jpgImagine atasata: thumbnail (51).jpg

#38 Useril este offline   lunganu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 129
  • Inregistrat: 23-March 19

Postat 26 March 2019 - 06:16 AM

http://russianships....spomog/a202.htm

#39 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 01 April 2019 - 09:07 PM

Am efectuat o proba cu sprastructurile montate (prinse cu banda adeziva) pentru stabilirea pozitiei acumulatorilor.
Imagine atasata: unnamed (3).jpgImagine atasata: unnamed (2).jpg

Lest:
Imagine atasata: unnamed (1).jpg

#40 Useril este offline   lunganu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 129
  • Inregistrat: 23-March 19

Postat 02 April 2019 - 05:15 AM

Vezi postarea177, la 01 April 2019 - 09:07 PM, a spus:

Am efectuat o proba cu sprastructurile montate (prinse cu banda adeziva) pentru stabilirea pozitiei acumulatorilor.
Atasament unnamed (3).jpgAtasament unnamed (2).jpg

Lest:
Atasament unnamed (1).jpg


frumos lest .eu am folosit odata aproape toata trusa dar era alta scara [nava nu trusa]

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi