Forum Machete,Modelism,Hobby: Trei degete - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Trei degete Ju-88 A4, scara 1/72

#1 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 March 2019 - 10:29 AM

Numit asa din cauza celor doua motoare mult iesite in afara bordului de atac al aripii, ce semanau cu cele trei degete, aratator, mijlociu si inelar, de la o mina, Ju 88 a fost pe departe cel ma utilizat avion din timpul WWII, fiind, cu cele aproximativ 15.000 de aparate construite intre 1939 si 1945, din care peste 9000 au fost bombardiere, pe locul trei, dupa Bf-109 si FW-190. A fost un avion multirol, un fel de bunic al lui Panavia Tornado, fiind utilizat ca bombardier, bombardier in picaj, bombardier-torpilor, vinator, distrugator de tancuri si puitor de mine iar, dupa Batalia Angliei, cind Luftwaffe „renuntase” la bombardarea Angliei, Ju88 devine, impreuna cu Bf-109 sau FW-190, bomba zburatoare, asa zisul Mistel (compozit). Dar, in urma tristei experiente de la Scapa Flow, programul trece in umbra.
Ju - 88 a operat pe toate teatrele de razboi, Europa, Mediterana, stepa Rusa, Norvegia.
Ju – 88, cerinta, in 1935, a proaspetei Luftwaffe, ca bombardier rapid, este pusa in aplicare de catre W.E. Evers si designerul american Alfred Gasner. Prototipul Ju 88 V1 zboara pentru prima data pe 21 decembrie 1936, pe terenul de la Dessau. V1 a fost motorizat cu doua motoare de 1000 c.p., Daimler – Benz 600. Varianta V2 zboara in aprilie 1937. Varianta V3, echipata cu doua motoare de 1000 c.p. Junkers Jumo 211A scoate din competitie rivalii FW-57 si Me-162. Varianta V4 zboara pe data de 2 februarie 1938, avind aripile mai lungi, botul vitrat si o gondola dorsala echipata cu o mitraliera MG15, de 7,9 mm.
Ju-88 A4, provine din varianta A1, la care i-au fost alungite aripile la 20, 08 m, intarit trenul de aterizare, modificate eleroanele si motorizata cu motoare de 1340 c.p. Junkers Jumo 211 F sau J. A fost imbunatatita protectia echipajului cu blindaje suplimentare si au fost montate pe aripi suporti pentru bombe de 250 kg.
Ju 88 are si o aventura romaneasca, Ju – 88 A4 intrind in componenta Grupului 5 bombardament greu, escadrilele 77, 79 si 80. Am avut si un Ju 88 D, recunoastere foto, in escadrila 2. Acest aparat „emigreaza” in Cipru, in iulie 1943, pilotat de Nicolae Teodoru, dupa ce decoleaza de la Mariupol. Aparatul este confiscat de americani, fiind singurul Ju - 88 care a tranversat Oceanul Atlantic. Din pacate camuflajul original a fost inlocuit cu unul gresit dar, din ce stiu, a fost restaurat corect si se afla, in prezent, la Muzul Fortelor Aeriene Americane din Dayton, Ohio.
Biblografie
- Colectia revistei Modelism
- Junkers 88 A series by Philip J.R. Moyes
- www.google.com

Kitul
Imagine atasata: IMG_1924e.jpg
Este un kit Hasegawa, scos prin 2006. In cutie se gasesc 20 de rame din plastic gri inchis, ce contin 150 de piese, din care 2 nu se folosec.
Imagine atasata: IMG_1925e.jpg
Imagine atasata: IMG_1926e.jpg
Imagine atasata: IMG_1927e.jpg
Imagine atasata: IMG_1928e.jpg
Plasticul este frumos injectat, cu detalii fine, gravate in negativ, bine centrat, fara bavuri.
Imagine atasata: IMG_1928ee.jpg
Imagine atasata: IMG_1929e.jpg
Fuselajul a fost gindit pentru mai multe variante, asa ca este facut din doua parti, cocpitul si restul fuselajului. Nu prea imi convine asta, nu stiu cum se vor potrivi cele doua parti. Mai gasesti, pe ici pe colo, exact unde nu trebuie, pini de impingere, dar asta e mai degraba treaba inginereasca, decit modelistica. Treaba modelistului e sa scape de ele! Bombanind si descintind, cu toti sfintii din calendar.
Mai gasim, in cutie, patru rame din plastic transparent, cu 21 de piese, din care 3 nu se folosec. Injectia este buna, fara "valuri" sau bavuri, dar plasticul il consider putin cam grosut.
Imagine atasata: IMG_1930e.jpg
Decalurile sunt pentru trei inmatriculari si arata destul de bine, sper sa se aseze fara silvering sau alte probleme.
Imagine atasata: IMG_1935e.jpg
Instructiunile de montaj sunt clare, intuitive si ci explicatii ajutatoare.
Imagine atasata: IMG_1931e.jpg
Instructiunile de vopsire sunt pentru trei inmatriculari, 8.KG51, Rusia, Oblt. Werner Baumbach I./KG 30, Norvegia, 1941 si 2. Gr.106, culorile sunt date in clar, cod Gunze si RLM.
Imagine atasata: IMG_1932e.jpg
Suplimentar, am un plic Big Ed, ce contine PE-uri pentru interior, cu piese vopsite,
Imagine atasata: IMG_1933e.jpg
pentru exterior
Imagine atasata: IMG_1934e.jpg
si un set de masti. Astea din urma fac toti banii, nu stiu cum s-ar putea face, manual, cele aproape 100 de petice si peticele, cu care se acopera botul vitrat, si nu numai!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 14 March 2019 - 11:00 AM


#2 Useril este offline   kromag 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 540
  • Inregistrat: 06-May 09
  • Location:Rm. Sarat.

Postat 14 March 2019 - 11:57 AM

Deci, asta e anul bombardierelor pentru Z-mare.. :-D
Spor si rabdare (mai ales pt. 1/72 si cu atatea PE-uri).
Am rezervat un loc in primul rand.
:hi:

#3 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 15 March 2019 - 09:16 AM

Logica alegerea, iti trebuia si un frate pe masura pt. Heinkel-ul 111.

Spor sa ai!




#4 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 18 March 2019 - 03:54 PM

Salutare!
Ia sa-mi trag si eu un scaun in fataImagine postata, caci subiectul ma intereseaza.
Spor!
P.S. Faina prezentarea de inceput; asa mai aflu si eu chestiuni istorice.Imagine postata

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 March 2019 - 03:54 PM

M-am apucat de adunat PE-urile pentru interior. E o chestie, magazia de munitie pentru tunul din fata, care are urmatoarele piese:
Imagine atasata: IMG_1941e.jpg
Adica piesa 98, peste care e lipita piesa 83, se lipeste pe piesa 80, care, la rindul ei, se lipeste pe interiorul cupolei.
Piesele arata cam asa (mai putin 83 care inca nu a fost liita)
Imagine atasata: IMG_1942e.jpg
Cu alte cuvinte, pesele 98 si 83, destl de grele, se sprijina doar pe acele mici lipituri!!! Da, si o sa tina de la amiaz pina la 12! Mintenasi te trezesti cu ele zanganind prin cupola, normal dupa ce ai lipit-o de fuselaj si ai vopsit-o! Nu stiu cum s-au gindit cei de la Eduard la asa ceva!
Asa ca, am dat o gaura de 0,5 mm in cutie, am lipit un fir de 0,5 mm in ea, iar firul va fi lipit intr-o gaura data in cupola, cu un lipici bicomponent. Asa nu o sa mai fie probleme!
Imagine atasata: IMG_1943e.jpg
Mai sunt o gramada de maruntele sau chiar mai mari, care nu prea stiu cum o sa fie prinse sau sa incapa la locul indicat de Eduard. O sa mai pun poze.

#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 April 2019 - 05:04 PM

Am pregatit toate PE-urile pentru vopsit, acelea care se pot vopsi in acest stadiu.
Cutii de munitie si aparatura de prin cocpit:
Imagine atasata: IMG_1948e.jpg
lateralele cocpitului:
Imagine atasata: IMG_1950e.jpg
Din pacate, scaunele pilotului sunt sub orice critica, mai ales cel cu blindajul mulat dupa cap. Cred ca va trebui sa refac unul din ele (sunt data doua variante) sa vedem care e mai la indemina!
Trenul de aterizare si alte piese de prin cala trenului, frinele aerodinamice si trapele de la cala trenului:
Imagine atasata: IMG_1951e.jpg
Imagine atasata: IMG_1954e.jpg
blindajele mitraliorului din partea din spate a cocpitului si de pe partea ventrala:
Imagine atasata: IMG_1955e.jpg
motoarele:
Imagine atasata: IMG_1957e.jpg
Aici, din neatentie, am inchis capotele, uitind ca trebuie montate cele trei "ceasuri" de pe capota. Cum dezlipirea capotei pudea duce la daune mari, am rezolvat problema scobind in capota, pe exterior, si montind PE-ul asa. Va trebui chituit si dat du hirtie abraziva, dar se rezolva.
La lipirea PE-urilor, am folosit superglue, lipici bicomponent, Future si cositor. Lipirea cu Future da rezultate bune acolo unde nu intervin presiuni asupra piesei, dupa lipire. In cazul lateralelor cocpitului, de exemplu, am lipit cu superglue suprafetele mari. Bezile acelea subtiri, erau destul de greu sa fie lipite cu superglue, fara sa porcaiesti suprafetele alaturate, asa ca am pensulat cu Future toata zona, acele straifuri subtiri rigidizinduse. Am mai obtinut un avantaj: "grunduirea" partilor metalice.
Mai sunt o gramada de PE-uri de montat, unele vopsite, ca aparatura din cocpit, iar celelate se vor lipi abia dupa finisarea si vopsirea modelului, altfel le ...ia vintul! :whistle:

#7 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 April 2019 - 04:40 PM

Am dres scaunul, atit cit s-a putut:
Imagine atasata: IMG_1958e.jpg
Imagine atasata: IMG_1959e.jpg
In alta ordine de idei, am nevoie de putin ajutor, pentru a lamuri ceva. Pe coala de PE, sunt date niste "aparate", care vin montate pe cupola/parbriz. Adica piesele 58, 53 si 40 impreuna cu filmul B.
Imagine atasata: IMG_1961e.jpg
Numai ca, in realitate, film B si piesa 58, arata cam asa:
Imagine atasata: IMG_1960e.jpg
Piesa 53, are cam dimennsiunile piesei 58. Are cineva cartea Aero Detail nr.20, sa ma lamureasca si pe mine ce si cum cu acest "aparat"?
Multumiri!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 08 April 2019 - 04:40 PM


#8 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 08 April 2019 - 06:13 PM

Salutare!
Poza asta va ajuta?
Imagine atasata: Ju88-158.jpg
Sau, mai bine, pun linkul de unde am descarcat-o, desi intuiesc ca il stiti:
https://www.worldwar...2/junkers_ju88/


Aceasta postare a fost editata de zachs: 08 April 2019 - 06:24 PM


#9 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 09 April 2019 - 08:59 AM

Poftim boier Z-mare
Imagine atasata: 20190409_085818.jpg

Din păcate nu ma lasa sa pun imaginea întreagă, așa că am fost nevoit să o tai .

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 April 2019 - 11:49 AM

Multumiri!!!
Aha, deci asa arata acea cutiuta (o fi scrumiera??? :whistle: )! Vad ca are niste decupari care nu sunt la PE si nici nu se vede paleasca aia de film B!! Oare ce rol are, ca nu ma prind?

#11 Useril este offline   zachs 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 306
  • Inregistrat: 28-September 13
  • Location:Suceava

Postat 09 April 2019 - 01:05 PM

Hmmm....
Oare asta e "scrumiera"Imagine postata?
http://www.warbirdph...CBW/Ju88-61.jpg
Imagine postata

#12 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 April 2019 - 06:12 PM

E, asta e rezolvarea misterului. :iiam: Ma gindisem si eu ca e un fel de colimator/vizor. Asta ar explica si film B! Bun, acum stiu cum s-l tratez, desi e un chichirimichi atit de mic, ca nu se vede mare lucru.
Inca o data mutumiri!!

#13 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 April 2019 - 10:12 AM

Acum ca am rezolvat :iiam: , cam asa arata gîgîlicea:
Imagine atasata: IMG_1962e.jpg
Imagine atasata: IMG_1963e.jpg
Cred ca e un colimator, dar la ce foloseste...Sa fie pentru bombardamentul in picaj?
Regulatoarele de presiune pentru masti:
Imagine atasata: IMG_1964e.jpg
si montate in dispozitivul lor:
Imagine atasata: IMG_1965e.jpg
Sunt patru, pentru fiecare membru al echipajului cite unul, numai ca in instructiuni iti arata unde sa montezi doar...doua. M-am uitat si pe pozele mele si pe net, dar zau daca vad unde sunt montate celelalte doua! Probabil pe undeva de nu se vad, deci....
Cam asa arata cocpitul:
Imagine atasata: IMG_1967e.jpg
Imagine atasata: IMG_1968e.jpg
Imagine atasata: IMG_1970e.jpg
Imagine atasata: IMG_1971e.jpg
Imagine atasata: IMG_1973e.jpg
Imagine atasata: IMG_1976e.jpg
Imagine atasata: IMG_1978e.jpg
Imagine atasata: IMG_1981e.jpg
Imagine atasata: IMG_1979e.jpg
Imagine atasata: IMG_1980e.jpg
Mai sunt de montat inca niste chestii, cutii de munitie, mitralierele, colimatorul de pe bord, care iar nu prea stiu la ce foloseste, ca mitraliera e alaturi. Probabil s-a facut o compensare de paralaxa ca sa poata trage, la nevoie, si pilotul.
Si cum Murphy nu doarme, diferenta de culoare dintre interiorul laturii stinga si ineriorul laturi dreapta, nu se datoreaza erorii de fotografiere, ci erorii de ...plonjare. Partea incriminata mi-a cazut din penseta, unde altundeva decit in borcanelul unde spal pensula, desi masa e hăăăăăt de vreo suta de ori mai mare decit borcanelul, iar borcanelul, in mod normal inchis!!
Imagine atasata: IMG_1983e.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 April 2019 - 10:14 AM


#14 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 April 2019 - 10:21 AM

Vezi postareaZ-mare, la 22 April 2019 - 10:12 AM, a spus:

Acum ca am rezolvat :iiam: , cam asa arata gîgîlicea:

Cred ca e un colimator, dar la ce foloseste...Sa fie pentru bombardamentul in picaj?



Da, este colimatorul pentru bombardamentul in picaj...Stuvi cred ca se chema...in mod normal statea cumva rabatat intr-o pozitie in afara campului vizual al pilotului si trebuia adus in pozitie doar cand se executa bombardament in picaj.

Arata foarte bine interiorul, Z! :good:

#15 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 22 April 2019 - 06:22 PM

Maestre, mai omorat. Sper ca il sectionezi pe lungime ca sa se vada toate detalile. Si sa nu uiti sa-l pui si sub o lupa cu lumina.
Sincer, :hi: :hi: :hi: . Felicitari !

#16 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 April 2019 - 07:04 PM

Multumiri pentru aprecieri si informatiile suplimentare, e bine de stiut! :hi:
Am semiasamblat, daca pot spune asa, cocpitul si am cam montat ce era de montat. Mai vin mitralierele si benzile cu cartuse, dar asta mai incolo. Va fi o operatiune destul de dificila, o serie de piese se vor lipi altele nu, trebuie aranjate si miscate fara sa sara de la locul lor, vad io...
Imagine atasata: IMG_1990e.jpg
Imagine atasata: IMG_1991e.jpg
Imagine atasata: IMG_1992e.jpg

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 April 2019 - 01:16 PM

Pentru ca zona dintre motor si cala trenului era nuda rau si se vedea cam nasol, m-am gindit sa o impodobresc nitel: o cutie, niste tevi, o placa, cite ceva, acolo, sa umple locul:
Imagine atasata: IMG_1993e.jpg
Imagine atasata: IMG_1994e.jpg
Nu are nici o legatura cu realitatea, e clar, dar nici nu am avut poze cu acea zona!
Am lipit capatul de plan, acea alungire a aripii pe care o are A4. Din pacate, zona e varza:
Imagine atasata: IMG_1995e.jpg
Imagine atasata: IMG_1996e.jpg
Chestia e ca pentru reparat zona, am citeva planuri care se... bat cap in cap! Am unele din fosta Modelism, desene de Ionescu Serban, 1999, ceva desene rusesti si unele nemtesti din Flugzeug, Typendokumentation. Diferentele intre desenele din Modelism si restul, sunt foarte mari, atit la liniile tablariei, cit si la dispunerea acestor linii. Daca ma iau dupa desenele din Modelism, ar trebui sa modific desenul de pe intreaga aripa, atit ca linii de panou, cit si pozitia lor si dispunerea capacelor. Si nici nu stiu daca sunt corecte!! Celelalte desene, sunt foarte apropiate cu ce este pe aripa din kit, ma rog, mai putin bilbele de mai sus, asa ca, in lipsa de altceva mai sigur, am sa ma folosesc de desenele din Flugzeug, Typendokumentation.

#18 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 30 April 2019 - 05:15 AM

Z-mare daca ai răbdare azi cand ajung acasă o sa pun scanuri din Aero Detail

Z-mare daca ai răbdare azi, cand ajung acasă o sa pun scanuri din Aero Detail

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 April 2019 - 08:23 AM

Merci, alea cred ca ar fi bune. Din pacate nu am cartea, dar niște desene pentru varianta A4, vedere de sus si de jos ar fi suficiente!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 30 April 2019 - 08:24 AM


#20 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1066
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 30 April 2019 - 11:20 PM

Citeaza

mai putin bilbele de mai sus

Cel putin pentru intrados, eu nu cred ca sunt balbe, chiar erau "decalate" unele linii de panouri. Uite mai jos o poza de pe unul real din muzeu.

Imagine atasata: afm_ju-88d_08.jpg

si o poza de prin acele vremuri

Imagine atasata: Ju-88 A4 aripa.jpg

Cred ca zona trebuie finisata mai bine, dar nu regravata.

Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 30 April 2019 - 11:26 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi