Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, septembrie 2019 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, septembrie 2019

#121 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3519
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 September 2019 - 08:03 PM

2019 se pare ca va fi ultimul an in care troleibusele Skoda 14Tr vor mai functiona in San Francisco :cray: , fiind inlocuite de Flyer Xcelsior .Se pare nu fara regrete insa , troleibusele cehesti fiind foarte apreciate in decursul celor vreo 15 ani de activitate in SF,datorita fiabilitatii ,vitezei si capacitatii de a urca pantele abrupte ale orasului ... in timp ce noile troleibuse nu sint prea grozave la aceste capitole , se spune , insa poate fi vorba si de o anume nostalgie legata de vechile mijloace de transport .
https://www.youtube....h?v=XXAaNXuV2Yc
Adevaru-i ca aratau foarte cool si inedit.
Aici si Skoda 14TR european " naturel "... ( :bad: :nea: :pardon: ) , pentru a se vedea de la ce s-a pornit .
https://www.youtube....h?v=CvXVKfHwos8

#122 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3519
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 September 2019 - 08:20 PM

Si tot la capitolul mijloace de transport , tramvaiele RCP Design Global din Tours . Desi au aparut de ceva timp ,multi spun ( eu sint in acord ,in special in ce priveste designul exterior ) ca ar fi "The most impressive & beautiful tram in the world "
https://www.youtube....h?v=tinqPZFCHS0

#123 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 29 September 2019 - 09:23 PM

https://www.youtube....h?v=yFcbbw-BOy4 si

https://www.youtube....h?v=aM3QgJwBeIg

#124 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7178
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 29 September 2019 - 10:58 PM

Vezi postareadany, la 29 September 2019 - 08:03 PM, a spus:

2019 se pare ca va fi ultimul an in care troleibusele Skoda 14Tr vor mai functiona in San Francisco :cray: , fiind inlocuite de Flyer Xcelsior .Se pare nu fara regrete insa , troleibusele cehesti fiind foarte apreciate in decursul celor vreo 15 ani de activitate in SF,datorita fiabilitatii ,vitezei si capacitatii de a urca pantele abrupte ale orasului ... in timp ce noile troleibuse nu sint prea grozave la aceste capitole , se spune , insa poate fi vorba si de o anume nostalgie legata de vechile mijloace de transport .
https://www.youtube....h?v=XXAaNXuV2Yc
Adevaru-i ca aratau foarte cool si inedit.
Aici si Skoda 14TR european " naturel "... ( :bad: :nea: :pardon: ) , pentru a se vedea de la ce s-a pornit .
https://www.youtube....h?v=CvXVKfHwos8


Fugi domle de-aci ! Adică a dat San Francisco bani buni pe Škoda, în loc să cumpere niște Kakaolu Drajéé din Turcia ? Incredibil !! Ăia acolo pe coasta Pacificului ce primar au ?
Ș' apoi dacă ar fi sa vorbim mai serios...nu știu cine-i Flyer Excelsior ăla, parcă sună a marcă de ciocolată, dar Škoda făcea mașinării și arme pe vremea când America abia trecuse la vest de Mississippi.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 29 September 2019 - 11:00 PM


#125 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3519
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 September 2019 - 08:28 AM

Citeaza

Adică a dat San Francisco bani buni pe Škoda, în loc să cumpere niște Kakaolu Drajéé din Turcia ? Incredibil !! Ăia acolo pe coasta Pacificului ce primar au ?

:-D Da ...Longinus , ... aproape ca mi sa facut mila de turcaleti , cand am citit la inceput comenturile pe forumurile noastre , cu atat mai mult cu cat Boc tocmai ce ne luase Mercedesuri si electrice din fonduri europene nerambursabile si din donatia elvetiana
. Erau asa de mandrii turcii ca au luat jackpotul ,si ca in capitala noastra vor fi cele mai multe autobuse care "dau din buric" , dar poate or fi bune la tavaleala prin Bucuresti . Sint mai ieftine , pot incasa mai multe fara pretentii prea mari , liniile sint mai lungi , mai dispuse la stricaciuni si vandalizare , drumurile sint cum sint , soferii nu au atata grija de ele , au si o garantie avantajoasa ... nah , " easy come easy go" .
Cica Firea le-a promis ca-si va infige gherutzele si in noile Mercuri Citaro , care arata superb ... dar sa vedem > https://www.youtube....h?v=hlFOWhqsaaA si descriere in engleza https://www.youtube....h?v=Ji5mjzRRwL4

Citeaza

nu știu cine-i Flyer

E foarte cunoscuta in state .
Nu au avut intotdeauna modele extrem de performante ;..De fapt citisem la un moment dat ca produsesera o " duda"care avusese "privilegiul" sa fie cel mai prost troleibus din SF .
La inceput era canadiana , apoi a fost preluata de un olandez dintr-o familie cunoscuta de carosieri europeni , apoi a decazut si mai nou sa ridicat asa de mult ca au reusit sa devina o corporatie grasuna ,reusind sa inghita si un producator englez de top. Dennis .
https://en.wikipedia.../wiki/NFI_Group

Aceasta postare a fost editata de dany: 30 September 2019 - 09:02 AM


#126 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7178
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 September 2019 - 10:50 AM

Am glumit. Stiu cine-i Flyer, bineinteles, dar ma gandeam ca o firma infiintata in 2004 sau cam asa ceva, nu se poate compara cu una deschisa la 1860.
Sau poate ?
Ca fapt divers spun: in Florenta am ramas uimit(pe langa operele de arta vazute) ca autobuzele din oras sunt Breda si arata mai mult decat decent,unele fiind actrionate hybrid sau cu LPG, dar multe cu propulsie electrica.Cam tot asa prin Verona.
In Lisabona am vazut multe exemplare,Mercedes daca bine imi amintesc, care purtau inscriptia(in portugheza,desigur) ceva de genul " Eu functionez cu gaz" asta pe langa celebrele tramvaie istorice sau firobuzele moderne si tramurile ultima generatie.Orasul are cam 550.000 de locuitori(oficial) insa zilnic (ma refer in plin sezon) mai apar cam 50 sau 60.000 de turisti care bineinteles vor sa se miste prin cartierele urbei.
Nici Florenta si nici Lisabona nu sunt orase de talia Bucurestiului, bineinteles, dar asta numai din perspectiva numarului de locuitori.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 September 2019 - 10:52 AM


#127 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3519
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 September 2019 - 12:25 PM

Citeaza

Sau poate ?

... Depinde :-D
Cehii au fost si au reusit sa se mentina cu mult succes in top dar multe firme de prestigiu si-au inchis afacerile disparand ca niste umbre incepand cu anii 90 -2000 , sau au trebuit sa fuzioneze care cum au putut.
Am sa dau ca exemplu din vest producatorii englezi , care dupa ce s-au unit in vreo 3 mari corporatii ,nu au reusit sa opreasca declinul . Nici francezii nu au dus-o prea bine pana de curand .
Din est as vrea sa dau un exemplu desi nu atat de longeviv , totusi inovatori si cu un real succes cam peste tot in tarile fostului bloc comunist si chiar mai incolo ( Grecia ,intre altele ) la concurenta uneori cu cehii > Ikarus - bacsi ... . S-a dus de nici nu am simtit cand a disparut . Si ei au exportat candva in USA celelbrele lor autobuse , dar nu aratau asa fain ca cele cehesti :-P .

Citeaza

Ca fapt divers spun: in Florenta am ramas uimit(pe langa operele de arta vazute) ca autobuzele din oras sunt Breda si arata mai mult decat decent,unele fiind actrionate hybrid sau cu LPG, dar multe cu propulsie electrica.Cam tot asa prin Verona.
In Lisabona am vazut multe exemplare,Mercedes daca bine imi amintesc, care purtau inscriptia(in portugheza,desigur) ceva de genul " Eu functionez cu gaz" asta pe langa celebrele tramvaie istorice sau firobuzele moderne si tramurile ultima generatie.Orasul are cam 550.000 de locuitori(oficial) insa zilnic (ma refer in plin sezon) mai apar cam 50 sau 60.000 de turisti care bineinteles vor sa se miste prin cartierele urbei.
Nici Florenta si nici Lisabona nu sunt orase de talia Bucurestiului, bineinteles, dar asta numai din perspectiva numarului de locuitori.


Pai nah...
Au avut Citaro , cand orase ca si Cluj sau Timi nici nu visau ...Dupa cateva luni deja se stricau (...) . La noi pe atunci inca mergeau DAC si Rocar foarte bine . Erau intretinute , curate , drumurile acceptabile iar calatorii arareori le vandalizau si chiar si in cazul acesta le reparau repede . E drept ca traseele sint mai scurte ... Tramvaiele Tatra ( second hand ) la fel ; abia acum in 2019 au inceput sa de-a semne de oboseala .
Ceea ce doresc sa spun , fara ranchiuna sau infumurare este ca uneori intr-un oras ca si Bucuresti ,cel mai bun produs nu este cel mai modern sau elegant ,( " fitzos" cred ca e mai potrivit) ci acela care reuseste sa se descurce cel mai bine cu " regimul" la care este supus ( infrastructura , trasee sau populatie,intretinere ) fatza de costul de operare . Iar eu zic ca Otokarul e potrivit , cel putin o perioada . Cat despre poluare , cred ca sint Euro 6 .
... Partea naspa insa din ce am citit este afacerea din spatele achizitiei , fiindca puteau prin fonduri europene sa se descurce mult mai bine , dar au trebuit sa o puna de un ... bacsis , pesches , rahat ...
Ps. As avea si o intrebare , poate stiti cumva ... De la ce vine " Kent" ? ( denumirea> mi se pare haioasa ) :-D

Aceasta postare a fost editata de dany: 30 September 2019 - 12:37 PM


#128 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3519
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 September 2019 - 02:36 PM

Bucurestiul va avea si el Mercedes hibrid din primavara anului viitor .
https://mobilitate.e...tobuze-hibride/

#129 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2019 - 05:52 PM

Citeaza

... Partea naspa insa din ce am citit este afacerea din spatele achizitiei , fiindca puteau prin fonduri europene sa se descurce mult mai bine , dar au trebuit sa o puna de un ... bacsis , pesches , rahat ...


Unde ia citit , Dany?

A fost licitatie pe SEAP. A luat calculatorul/serverul bacsis? Ca la licitatie au participat si Mercedes si altii. Descalificati au fost niste romani de prin Ciorogarla, pentru ca nu au depus oferte pentru toate produsele (nu faceau articulate). Au contestat prosteste, sustinand ca sunt discriminati.

Daca e de dat spaga, crezi ca nemtii s-ar abtine?

#130 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3519
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 September 2019 - 07:42 PM

Citeaza

Unde ia citit , Dany?

Din presa , Flo .

Citeaza

Daca e de dat spaga, crezi ca nemtii s-ar abtine?

. Pai ... tocmai cu nemtii se spune ca au probleme fiindca astia nu vor sa de-a spaga ,iar asta nu fiindca nemtii ar fi neaparat corecti , ci fiindca pentru ei nu este atat de profitabil in felul acesta ... Prefera sa investeasca , sa scoata profitul si sa plateasca statului contributia stabilita , plus ca nici nu le prea sta in caracter sa se lege la cap cu cine stie ce lotri vremelnici ( probabil stiu de la colonistii austrieci ...) .
Pt. nemti se pare ca e mult mai profitabil sa investeasca pe termen lung , ca sa fie linistiti si asigurati cel putin vreo 10 -15 ani , fiiindca desi nu castiga mult dintr-o lovitura , castiga de cateva ori mai mult in timp , constant .
, iar din acesta cauza au nevoie de stabilitate , adica un contract ferm .
De partea statulul avantajul ar fi de aici investitia , tehnologia si practica plus castigul suplimentar din comenzi , iar in felul acesta este profitabil si pentru stat
Altii prefera sa dea un tun . Dau spaga , fac o manareala impreuna cu cei la care au platit , umfla potul si au plecat .
Asta e metoda preferata de politicianul roman , fiindca e si cam prost , stie bine doar o metoda de furt mereu aceeasi , nu-l intereseaza decat ce se intampla in prezent si nu stie cat va ramane in functie . Se spune ca se duce direct si intreaba " Mie ce-mi iese" .
Aceste metode a fost destul de mult desbatute prin presa sau la tv incat sa le retin .

Citeaza

A luat calculatorul/serverul bacsis?

Daca a fost facut de chinezi ...pe un vapor turcesc , cine stie ... sau a luat cel care opera calculatorul? :-D
Acum pe bune , de ce crezi ca nu au ales Mercedes .In CJ sint Conecto si sint doar putin mai scumpe iar calitativ compenseaza . Se spune ca sint rentabile iar achizitionate din fonduri nerambursabile , e chiar ok .
Pana la urma de ce au ales Otokar ?
A fost un acord politic , date fiind relatiile noastre bune cu turcii si situatia economica de acolo ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 30 September 2019 - 08:08 PM


#131 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2019 - 08:27 PM

Pai bine, Dany, ce scrie presa reprezinta document oficial? Daca presa mananca rahat, tu musai o crezi?

Pai draga , Dany, tocmai o firma nemteasca care produce autovehicule este protagonista celui mai mare scandal international privind inselaciune si coruptie.

Citeaza

Daca a fost facut de chinezi ...pe un vapor turcesc , cine stie ... sau a luat cel care opera calculatorul? :-D
Acum pe bune , de ce crezi ca nu au ales Mercedes .In CJ sint Conecto si sint doar putin mai scumpe iar calitativ compenseaza . Se spune ca sint rentabile iar achizitionate din fonduri nerambursabile , e chiar ok .
Pana la urma de ce au ales Otokar ?

Cele scrise mai sus demonstreaza ca nu ai habar despre ce vorbesti. Autobuzele au fost achiztionate printr-o licitatie desfasurata pe SEAP, avand criteriul de atribuire pretul cel mai mic. Cunosti ce inseamna asta? Ma indoiesc ca ai cunoaste.
Simplist inseamna cam asa: dupa lansarea procedurii de catre autoritatea contractanta (aici Primaria Capitalei) mai multi ofertanti care considera ca au produse care indeplinesc cerintele din specificatiile tehnice si care considera ca pot indeplini toate cerintele din caietul de sarcini prezinta oferte. Acestea sunt analizate ce catre o comisie care admite ofertele conforme si le respinge, adica descalifica, pe cele necorespunzatoare. Cele care se califica participa mai apoi in sistemul electronic de licitatie, CARE NU ESTE OPERAT de catre autoritatea contractanta. Adica cel care ofera pretul cel mai mic este declarat castigator.

Acum pricepi ca nu au existat unii care "au ales Otokar"?

Aceasta postare a fost editata de flo: 30 September 2019 - 08:28 PM


#132 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7178
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 September 2019 - 09:53 PM

Flo, nu mă intere foarte tare ce soi de busuri circulă in București, dar să știi că principiul "prețul cel mai mic" este un principiu păgubos de cele mai multe ori și asta e valabil nu doar la faza cu autobuzele.
De ce spun că este păgubos? (Și asta susțin mulți alții de jdemii de ori mai avizați ca mine)
Pentru că,pe de o parte,un produs de calitate nu are cum să fie "cel mai ieftin" nicăeri în lumea asta,nici măcar dacă luăm în calcul o ciocolată.
Apoi ar mai fi problema "actelor adiționale" cu principiul "dacă mai vrei și din alea sau din alealalte, mai plusezi nițel" iar cu plusatul ăsta,numai ieftin nu mai iese.
Și nu vreau să par eu cârcotaș, dar am umblat ceva prin lumea largă și mă întreb de ce chestia asta cu prețul cel mai mic e considerată marea șmecherie doar aici, pe la noi ? De ce pe la alții prin ogradă treburile sunt mai puse la punct? Ei nu au noțiunea de "cel mai mic preț "?
Nu știu cum e cu șpaga deși am văzut tot felul de neica nimeni ajunși putred bogați de la bec, la foc automat. Dacă ar fi să dau un exemplu foarte cald, și fără vreo legătură cu autobuzele din capitală, mă întreb cum naiba să faci o sponsorizare de 800.000 de ron,din împrumuturi(!!)pe care mai apoi le achiți in trei zile, ca să nu mai pună unii întrebări ?!?!
800.000 de lei...sincer, nu cred că aș fi în stare să-i număr fără să mă încurc !
Întâmplător am idee cam cum merge sistemul bancar, chestia aia cu lupta împotriva spălării banilor, împotriva terorismului etc etc, și cu atât mai mult mă întreb cum poți introduce în sistem atâta bănet, CASH (!!!)și să nu te întrebe nimeni de noroc ?!?!
Sau cum naiba poate o portăreasă ieșită la pensie să dețină un Mustang Shelby de o sută și ceva de mii de euro, asta așaaa, la prima mână?

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 September 2019 - 10:07 PM


#133 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3519
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 September 2019 - 10:00 PM

Citeaza

Cele scrise mai sus demonstreaza ca nu ai habar despre ce vorbesti. Autobuzele au fost achiztionate printr-o licitatie desfasurata pe SEAP, avand criteriul de atribuire pretul cel mai mic. Cunosti ce inseamna asta? Ma indoiesc ca ai cunoaste.

Nu asa se intampla si la alte licitatii masluite Flo ?
Inclusiv la cele ale armatei .
Criteriul era pretul cel mai mic si de obicei nu se ajungea la nimic , sau in timp ramaneau doar anumite firme ,dintre care una sau doua erau complet neserioase si erau descalificate , dar erau puse acolo pentru scandal , una era mai importanta , dar oferea un produs bun insa la un pret mai mare si una era cea care trebuia sa castige . ... si dupa ceva timp se luau toti cu mainile de cap cand ieseau la suprafata dedesubturile .
Videanu cum isi castiga licitatiile ... sau Berceanu ... sau altii
Parca aveau si un nume tipul asta de licitatii prin care ajungeau sa aleaga firma dorita de ei . Licitatii ...?
.... Dar in fine ... ce sa-mi mai bat eu capul ... sa fie sanatosi cu calculatoarele lor cu tot . :-D

Citeaza

Pai bine, Dany, ce scrie presa reprezinta document oficial? Daca presa mananca rahat, tu musai o crezi?

Flo , draga ... nu cred sa cunosc pe cineva de pe aici care sa nu fie influentat de aceasta . Si tu , si eu ...
Eu imi dau seama de asta cand compar in oglinda conceptiile mele cu cele ale celor care au puncte de vedere divergente , contrare mie .
E o marfa pe care o halim pentru ca o dorim , iar ei stiu exact ce gust sa-i de-a ca sa ne placa si sa o cumparam . Ideea ( jocul ) e sa stiu/gasesc unde e bucatica aceea de adevar reala nedistorsionata . Problema e ca pana sa o gasesc uneori ajung sa ma intoxic si ma las pagubas .

Aceasta postare a fost editata de dany: 30 September 2019 - 10:27 PM


#134 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3519
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 September 2019 - 11:04 PM

Citeaza

principiul "prețul cel mai mic" este un principiu păgubos de cele mai multe ori și asta e valabil nu doar la faza cu autobuzele.

Longinus iti dau dreptate .
Bunicul meu avea o vorba : " Sintem prea saraci ca sa ne permitem lucruri ieftine "
Talcul este a ajungi sa platesti mai mult pe ceva care se strica des decat pe ceva bun si durabil

#135 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2019 - 11:16 PM

Vezi postareaLonginus, la 30 September 2019 - 09:53 PM, a spus:

Flo, nu mă intere foarte tare ce soi de busuri circulă in București, dar să știi că principiul "prețul cel mai mic" este un principiu păgubos de cele mai multe ori și asta e valabil nu doar la faza cu autobuzele.
De ce spun că este păgubos? (Și asta susțin mulți alții de jdemii de ori mai avizați ca mine)
Pentru că,pe de o parte,un produs de calitate nu are cum să fie "cel mai ieftin" nicăeri în lumea asta,nici măcar dacă luăm în calcul o ciocolată.
Apoi ar mai fi problema "actelor adiționale" cu principiul "dacă mai vrei și din alea sau din alealalte, mai plusezi nițel" iar cu plusatul ăsta,numai ieftin nu mai iese.
Și nu vreau să par eu cârcotaș, dar am umblat ceva prin lumea largă și mă întreb de ce chestia asta cu prețul cel mai mic e considerată marea șmecherie doar aici, pe la noi ? De ce pe la alții prin ogradă treburile sunt mai puse la punct? Ei nu au noțiunea de "cel mai mic preț "?
Nu știu cum e cu șpaga deși am văzut tot felul de neica nimeni ajunși putred bogați de la bec, la foc automat. Dacă ar fi să dau un exemplu foarte cald, și fără vreo legătură cu autobuzele din capitală, mă întreb cum naiba să faci o sponsorizare de 800.000 de ron,din împrumuturi(!!)pe care mai apoi le achiți in trei zile, ca să nu mai pună unii întrebări ?!?!
800.000 de lei...sincer, nu cred că aș fi în stare să-i număr fără să mă încurc !
Întâmplător am idee cam cum merge sistemul bancar, chestia aia cu lupta împotriva spălării banilor, împotriva terorismului etc etc, și cu atât mai mult mă întreb cum poți introduce în sistem atâta bănet, CASH (!!!)și să nu te întrebe nimeni de noroc ?!?!
Sau cum naiba poate o portăreasă ieșită la pensie să dețină un Mustang Shelby de o sută și ceva de mii de euro, asta așaaa, la prima mână?

Ai dreptate ca acest principiu poate fi pagubos in multe situatii. De ce este la noi mare smecherie? Simplu! Este un criteriu mai putin ofertant pentru contestatii. In plus este "obiectiv" , cel care face achizitia nu poate fi acuzat ca a intervenit in numirea castigatorului. Legat de actele adtionale, pot sa-ti spun ca in domeniul auto, la MAI, era lege sa nu se accepte acte aditionale care sa conduca la costuri suplimentare. Nu stiu cum este acum.
Afaceri zic ca s-ar putea face numai atunci cand soliciti un produs sau un serviciu complex intr-un termen scurt, motiv pentru care nu se prezinta decat ala/aia care cunosc intentia ta.
Sponsorizare ca aia este deregula obtinuta din evaziune fiscala. Acolo e castig baban. Nu i-a achitat, a stins datoria oferind bunuri. Ca ele nu faceau banii aia, e alta treaba.

Pai de ce sa te intrebe? Nu zice Constitutia ca averea se prezuma a fi obtinuta in mod licit? Sincer eu nu prea inteleg cum functioneaza ANI. Bun, poate sa aprecieze ca un functionar nu poate justifica o suma. Dar asta nu inseamna ca a probat ca a obtinut-o prin frauda, caci ar trebui sa prezinte care este modalitatea ilicita.

#136 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2100
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2019 - 11:24 PM

Vezi postareadany, la 30 September 2019 - 10:00 PM, a spus:

Nu asa se intampla si la alte licitatii masluite Flo ?
Inclusiv la cele ale armatei .
Criteriul era pretul cel mai mic si de obicei nu se ajungea la nimic , sau in timp ramaneau doar anumite firme ,dintre care una sau doua erau complet neserioase si erau descalificate , dar erau puse acolo pentru scandal , una era mai importanta , dar oferea un produs bun insa la un pret mai mare si una era cea care trebuia sa castige . ... si dupa ceva timp se luau toti cu mainile de cap cand ieseau la suprafata dedesubturile .
Videanu cum isi castiga licitatiile ... sau Berceanu ... sau altii
Parca aveau si un nume tipul asta de licitatii prin care ajungeau sa aleaga firma dorita de ei . Licitatii ...?
.... Dar in fine ... ce sa-mi mai bat eu capul ... sa fie sanatosi cu calculatoarele lor cu tot . :-D


Flo , draga ... nu cred sa cunosc pe cineva de pe aici care sa nu fie influentat de aceasta . Si tu , si eu ...
Eu imi dau seama de asta cand compar in oglinda conceptiile mele cu cele ale celor care au puncte de vedere divergente , contrare mie .
E o marfa pe care o halim pentru ca o dorim , iar ei stiu exact ce gust sa-i de-a ca sa ne placa si sa o cumparam . Ideea ( jocul ) e sa stiu/gasesc unde e bucatica aceea de adevar reala nedistorsionata . Problema e ca pana sa o gasesc uneori ajung sa ma intoxic si ma las pagubas .

Dany, achizitia produselor speciale se face potrivit altei legislatii.
In ce consta asa zisa masluire? O gramada de idioti apareau la tv si spuneau ca s-a cumparat Otokar in mod incorect, dar nici unul nu spunea in ce consta ilegalitatea.
Eu zic ca-i bine sa ne batem capul, nu sa inghitim fara sa ne documentam si fara sa gandim un pic.

Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi