Forum Machete,Modelism,Hobby: Latécoère 28-3 "Comte de la Vaulx" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Latécoère 28-3 "Comte de la Vaulx" SBS resin model 1/72.

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 April 2020 - 04:01 PM

De multe ori, in urma anilor privind, îmi amintesc de vremea tenișilor de pânză, din cei cu început de găuri la bombeu - sunt sigur că mulți dintre voi au avut așa ceva - și de abonamentul de la biblioteca școlii, de unde trebuia să-mi scot lecturile obligatorii pentru vacanța de vară. Era o vreme când grijile lipseau, eventual aveai doar gândul de unde să-ți faci rost de rulmenți noi, pentru ...un căruț.
Și printre cărțile alea...nu știu, dar parcă și acum îmi mai aduc aminte rafturile alea cu cărți, am găsit una pe care am luat-o doar pentru că pe copertă era schițat in avion. Cartea , în 2 volume, avea un titlu simplu: "Mermoz"
Habar n-aveam cine era omul care zâmbea de pe copertă, dar era important avionul. Era frumos, era biplan - desigur că nu știam atunci că așa se cheamă.
Și am citit-o peste vară, și-apoi mi-am dorit și eu să văd cum ar fi să zbori. Și era frumos avionul acela și mă gândeam cam cât de mare o fi fost în realitate ..și așa mi-a trecut vara, cu gândul la avion și la omul de pe copertă. Nici măcar nu mai știu care vară a fost aceea, în care an anume, dar de atunci țin minte numele pilotului: Jean Mermoz.
Eroul aviator comemorat și astăzi pe 3 continente, omul care spunea :
"L'accident, pour nous, ce serait de mourir dans un lit" (Mes vols).

Prieten bun și coleg de breaslă la Aéropostale, Antoine Saint Exupéry a scris după moartea lui Mermoz "Totul moare...epoca eroică cedează locul erei industriale, nebunii zburători sunt înlocuiți de administratori și politicieni".
Asta era istoria aviației

Și tot ce citisem atunci, am uitat peste ani, dar mi-am amintit printr-o întâmplare. Puricând netul, intru din simplă curiozitate pe siteul ungurilor de la SBS și derulez la rubrica "produse" în sus și-n jos. Observ prima dată, apoi a doua oară, și cred că a fost si a treia, un kit, un avion ... vopsit cu roșu, ...
Închid , e scump, si după o vreme îmi pare că știam ceva, dar nu sunt sigur și intru iarăși. Clar, mă luminez, e "Comte de la Vaulx" nr.919, hidroavionul lui Mermoz,cel cu care a trecut pentru prima dată Atlanticul de Sud, între Africa și America de Sud, într-un zbor continuu. Citisem despre asta, în copilărie, și acum aveam in față kitul din rășină al avionului cu pricina. Și costa ceva bănuți dar...ce mai contează, musai trebuie să-l am. Și bingo, l-am cumpărat. A venit, iar acum lucrez la el.
Un kit de maestru,turnat top of the edge, inginerit cu inteligență, îmbinări
corecte, lucrat după masterul scratch build al lui Gabor Szabo, cumpărat de cei de la SBS și reprodus în serie, scos prin 2013. Daca știu bine, a fost primul lor kit complet.
Despre asta,însă, o sa mai vorbim.
Imagine atasata: mcpcc32a.jpg
Imagine atasata: late28.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 26 April 2020 - 04:15 PM


#2 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 26 April 2020 - 04:54 PM

Epoca de aur a aviatiei, de mult apusa...

Am si eu acest kit, e inceput dar abandonat (nu vreau sa te deturnez, dar cred ca am facut silicoza de cat am pilit la el) intr-o cutie, alaturi de Fokker "Southern Cross"...poate le voi termina, vazand ca altul poate :))

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 April 2020 - 06:00 PM

Am depășit faza tăieturilor. Într-adevăr, blocurile de rășină sunt mari, cel de la fuselaj bate toate recordurile, am tăiat cu freza, că altfel n-aveam nicio șansă. Am făcut o mizerie de nedescris, praf peste tot, dat până la irmă l-am scos.
Trebuie să recunoastem, sunt piese turnate perfect și se îmbină magistral, daca ne gândim că avem de-a face cu un resin kit.
Nu intru în detalieri deocamdată, dar pilitul e numai una dintre "plăceri".
Cu toate astea nu aș renunța la el pentru nimic în lume.

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 May 2020 - 08:53 PM

E gata.
Pe scurt: Jean Mermoz, un zbor transatlantic, intre 12 si 13 mai 1930, legand coasta Senegalului, punct de plecare din Saint Louis, cu Brazilia, punct de amerizare in Natal, intreprins cu acest "Nr 909, F-AJNQ" Latecoere 28 - 3 cu motor Hispano Suiza 12 Lbr de 620 CP . In sensul spre America de Sud, zborul a fost un succes, dar la intoarcere, dupa cca 2/3 din traseu, motorul aparatului a suferit o scurgere a uleiului din sistemul de ungere, fapt ce a determinat intreruperea zborului si amerizarea fortata. Un avizou francez aflat in zona a salvat echipajul si a luat avionul la remorca, insa datorita faptului ca unul dintre flotoare a fost inundat, aparatul a luat banda si s-a scufundat.


A fost o placere sa lucrez acest kit, desi piesele mari au fost cam dificil de scos de pe blocurile de turnare. Mult de taiat, pilit si slefuit.Totusi, datorita subiectului inedit si a calitatii lucrului celor de la SBS Models, deranjul a meritat.
La inceput, demult, a fost o carte. Acum sta in vitrina si subiectul, cel putin in parte. Peste timp ? Vreo 40 de ani si multe adunate din viata; din viata mea.Stiu, e sentimental, dar cum spuneam, a meritat.

Ceea ce trebuie subliniat: piesele sunt frumos turnate, fara bavuri, oricum nu mai mult decat este absoluta nevoie.Piese care se potrivesc bine, repere PE suficiente, avand in vedere ca aparatul real era destul de simplu.
Mentiune deosebita :ansamblul motorului aparatului, turnat dintr-o singura bucata, masiva. O piesa absolut remarcabila.
Puncte slabe? Ar fi de mentionat decalurile, prin care sunt excelent reproduse toate inscrisurile avionului real, in registru si cu saturatia optima, dar care sunt EXTREM de sensibile. De evitat ca liniile lungi sau inscrisurile subtiri si lungi (gen Compagnie generale...)sa se incalece, rasuceasca,etc. Se pot rupe foarte usor, cu efecte neplacute,poate chiar ireversibile.

Poze, ca sa va formati o opinie.

Imagine atasata: 20200502_211958.jpg Imagine atasata: 20200504_194324.jpg

Imagine atasata: 20200504_194446.jpg Imagine atasata: 20200504_194549.jpg

Imagine atasata: 20200504_194614.jpg Imagine atasata: 20200504_194713.jpg



Imagine atasata: 20200504_194850.jpg Imagine atasata: 20200504_194933.jpg

Imagine atasata: 20200504_195016.jpg Imagine atasata: 20200504_195241.jpg

Imagine atasata: 20200504_194801.jpg Imagine atasata: 20200504_194732.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 May 2020 - 09:05 PM


#5 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2020 - 09:08 PM

Superb!
Subiect interesant.
Felicitari!

#6 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 04 May 2020 - 10:21 PM

Ti-a iesit absolut superb, man !

...deci asa trebuie sa arate. Nu cred ca am vreo sansa. Iar textura aia de lemn de pe elice, m-a spart !

O mica mentiune. Daca mai ai probleme cu decaluri friabile, fa pe dracu in patru si fa rost de un spray Decal Bonder de la Testors (cat mai sunt inca in business) . O sa ma pomenesti :))

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 04 May 2020 - 10:21 PM


#7 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1718
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 04 May 2020 - 10:32 PM

Pur și simplu minunat :clapping:
Jos căciula în fața ta , nobile roman !!
Sincere felicitări de la Dunăre ! :drinks:

#8 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2020 - 12:20 AM

e superb ... si avionul, si macheta.

bashca, un subiect total inedit, mai colorat decat majoritatea lucrarilor prezentate p-aciulea.

aplauze ...

ce i-as mai fi facut, ar fi fost niste wash-uri minimale, macar prin zonele esentiale (gen deriva, baza parbrizului, panouri motor, imbinari montanti cu flotoare etc.) - da' asta e si o chestie de gust.

felicitari maxime.

#9 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 05 May 2020 - 08:26 AM

Excelent , Longinus !!! BRAVO ! :clapping: :hi:

Citeaza

Iar textura aia de lemn de pe elice, m-a spart !

Chiar ca a iesit extrem de bine ! Ne spui te rog cum ai facut-o ( adica pasii ) ?

#10 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2020 - 08:49 AM

Foarte reusit modelul. Arata superb.
Felicitari :clapping:

#11 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 05 May 2020 - 02:25 PM

Multumesc.

Inca o data trebuie sa spun, lucrul celor de la SBS este foarte bine facut. Kitul inginerit in mod logic, astfel incat sa te ajute, mai ales la vopsire.
In cutie nu sunt masti pentru suprafetele vitrate, astfel incat e nevoie sa ti le prepari singur. Ca am adus vorba: de remarcat ca "geamurile" kitului sunt din rasina transparenta, foarte bine turnata,cu distorsiuni zero. Cristal clear. Inutil sa mai spun ca se potrivesc fara probleme, ca de altfel restul montajului.

Despre culori: pliantul de asamblare, pe ultima pagina, da schema de vopsire doar generic, fara vreo referire la un cod de culoare al vreunui producator.
E doar "white", dark red", "silver" " wood" s.a.m.d.
Eu am folosit alb Tamiya X2 acrilic, rosu inchis H327 (water based)de la Hobby Color, aluminium de la Humbrol(doza spray, acopera extrem de bine, nuanta potrivita si strat stabil),cuprul de la Revell.
Peste vopseaua rosie am aplicat un rand de lac gloss de la Mr Hobby(spray). Aripile si ampenajul vopsite in alb, au ramas doar cu stralucirea vopselei, fara alte adaosuri. Aparatul real era invelit cu placaj, pe structura din lemn iar faptul ca opera in mediu marin a necesitat,cu siguranta, straturi de protectie suplimentare(lacuiri). Din cauza asta am procedat si eu la fel.
Si bineinteles in prealabil strat de grund, extrafin , doza de spray Tamiya.
Pentru elice, care vine asamblata din 3 parti - coafa, plus doua pale separate - am folosit Alclad Polished Aluminium, iar lemnul l-am "pictat" manual din 4 straturi consecutive.
Anume: grund, dupa uscarea lui, 2 straturi fine de " light sand" (doza spray de la Tamiya). Pentru culoarea de baza merge orice nuanta de sand sau chiar light yellow.
Dupa uscarea stratului de baza, am pictat cu pensula fina 000 fibra lemnului(da, a durat vreo 2 ore cu lupe pe ochi). Pentru asta am folosit vopsea de ulei nediluata, nuanta brown - merge orice fel de sienna arsa. Vopseaua de ulei se usuca in cel putin 24 de ore, dar daca ati trasat vreo "fibra" prea groasa sau ati gresit ceva, are avantajul ca se poate corecta f.usor cu enamel thinner. Ochi odihniti si mana sigura.
Dupa uscarea vopselei de ulei, am folosit bait pentru lemn, din cel amestecat cu lac. Pe asta l-am aplicat cu aerograful. EXCLUSA aplicarea cu pensula, pentru ca se pot sterge "fibrele" lemnului pe care le-ati pictat cu uleiuri. Deci bait de lemn(orice esenta) aplicat SUBTIRE SI DE LA DISTANTA, cu aerograful.
In functie de cate straturi se aplica, culoarea finala al "lemnului" va fi mai deschisa sau mai dark.
Dupa uscare(dureaza putin mai mult timp) baitul poate fi lustruit cu un betigas cu vata si eventual pasta de polish(am folosit pasta de la Tamyia).
Atentie la doua lucruri: curatati urgent aerograful,dupa folosirea baitului, altfel riscati sa-l aruncati. Baitul se usuca mai incet, dar o data uscat cu siguranta blocheaza duza, acul,etc.
Si ar mai fi ceva: straturile de vopsea - baza, fibra lemnoasa, bait plus lac(sau strat de lac aplicat separat, fie gloss sau semigloss) sa nu fie din aceasi clasa chimica.
Adica folositi enamel, apoi acrilic,apoi ulei, apoi water based,etc. Doua straturi, consecutive,de acelasi fel(acelasi tip de solvent) pot duce la amestecarea lor si tot efectul si munca de pana atunci se duce naibii.
Cam, asta ar fi.
Despre decaluri: nu sunt friabile de loc, dar producatorul le-a printat pe un film atat de fin incat efectul de silvering,de plida, este zero. Asta are dezavantaje: se desprind de pe suport mai greu, trebuiesc mentinute in apa o perioada mai lunga(exclus intervale de 15 - 20 de secunde sau asa), dar daca se desprind de pe foaie si raman in apa au tendinta de a se "innoda" fiind foarte subtiri,se manipuleaza cu dificultate, iar daca cumva se incaleca sau se rasucesc pe macheta, adio Roma.
Asezarea corecta este mai dificila si necesita un strat de apa aplicat direct pe model in zona de interes, pentru a usura manipularea ulterioara si fixarea pe pozitia dorita. In caz contrar unde se depun acolo se si lipesc iar incercarile de a le corecta pozitia nu fac decat sa le distruga.
Se muleaza foarte bine si nu necesita dupa uscare niciun tratament cu zemuri.

Wash am punctat subtil cu Black panel line de la Tamiya, dar doar "lineatura" de pe copajul motorului, tevile de esapament si celelalte cavitati si deschideri de pe capote.
Orice alta tentativa de wash peste vopseaua rosie, risca sa lase pete inestetice si cred ca ar fi aratat mai rau cu,decat fara, asa ca am renuntat.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 05 May 2020 - 02:31 PM


#12 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1364
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 05 May 2020 - 04:28 PM

Superb!!!

#13 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 05 May 2020 - 07:02 PM

Extraordinar!Imagine postataImagine postata

#14 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 05 May 2020 - 11:46 PM

Multumesc mult de raspuns , Longinus . :friends: :hi:
... Da , uite la bait nu m-as fi gandit , desi l-am folosit adesea la lucrari non- modelistice . :good:

#15 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 08 May 2020 - 03:14 PM

N-am vorbe; e' demential!

#16 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1416
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 April 2021 - 07:14 PM

Jean Mermoz

#17 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 April 2021 - 10:02 PM

Da,177 multumesc pentru link.
Aparatele pe care a triumfat Mermoz, continuind cu Curcubeul si terminand cu ultimul din seria traversărilor, un superb
cvadrimotor Latècoere 300 pe care sper să-l văd vreodată produs la scară. Poate fi chiar creația celor de la SBS,în acelasi ton cu Comte de la Vaulx.
Crucea Sudului în culorile Aeropostale...rămane pentru mine un mare wish

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 April 2021 - 10:09 PM


Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi