Forum Machete,Modelism,Hobby: F-100D - Vietnam - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

F-100D - Vietnam 1:72, doua la numar

#1 Useril este offline   Dihoru 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 28-March 20
  • Location:Bavaria - Sud

Postat 08 October 2021 - 08:53 PM

F-100D, primul supersonic de serie American, zis si foenul de la baie.
De altfel un avion proiectat ca interceptor cu mare efort la inceputurile aerodinamicii supersonice, ca apoi sa fie folosit in Vietnam exclusiv pentru suport la sol (exceptand primele faze ale conflictului).

Kitul este Trumpeter la 1:72, adica asta:
https://www.scalemat...r-sabre--102769

care ar fi, zic cei mai multi, cel mai bun in scara. De altfel kitul e demontat si demolat pe internet cat se poate. Eu zic ca nu e deloc asa, chiar din contra cu distanta mai bun decat concurenta. Gasisem o parere foarte pertinenta legat de it chiar exprimata de un fost pilot, dar din pacate nu mai gasesc linkul. Pe scurt, omul zice ca arata per total foarte bine in forme, mai putin doua elemente.
Pe scurt, cele doua elemente care deranjeaza maxim si fara de care chiar nu merge, zic eu:

#1. Admisia din bot este gresita ca forma in kit. Ea trebuie sa fie perfect ovala/simetrica, pe cand in kit e turtita jos, practic plata. Asta nu prea e o chestie subiectiva de moft, e evidenta. Se poate corecta cu o piesa de rasina:
https://www.scalemat...re-nose--131534
Imagine atasata: 0.JPG
#2 Rotile din kit sunt serios supradimensionat si au si niste imprimari ciudate pe cauciuc care nu au existat. Practic pozitia definitoriu a lui F-100 cu nasul in sus e stricata de rotile astea foarte mari. Se pot fie micsora cele din kit sau inlocuite (cum am facut eu) cu acestea:
https://www.scalemat...t-masks--225213

Mai sunt diverse alte mofturi si defecte, dar la care se pot inchide ochii eventual. Unii sugereaza o oarecare inacuratetea a ampenajului vertical (desi aici depinde si care planuri sunt luate ca referinta ca si alea difera). Altii zic ca ar fi fuselajul o idee prea lat sau ca numarul de lamele pentru evacuarea de urgenta a combustibilului (bordul de fuga al ampenajului vertical) ar avea numarul incorect. Personal m-a mai deranjat faptul ca aripile sunt evident prea subtiri, dar asa ceva nu prea se corecteaza usor. Decalurile in sine (pentru cine vrea sa foloseasca schema din kit) mi s-au parut calitatic foarte bune. Nasol este in schimb ca pentru pilonii de pe aripa nu se ofera absolut nimic, desi in realitate erau pline de stencil-uri.

Am vrut neaparat sa fie cel putin unul in NMF, adica metallic nevopsit (unele era vopsite argintiu). Am ales de pe foaia de decaluri de la Xtradecal (excelent de altfel) urmatoarea schema:
https://www.scalemat...r-sabre--149147
Imagine atasata: 01.JPGImagine atasata: 10.JPG

Aceasta postare a fost editata de Dihoru: 08 October 2021 - 09:11 PM


#2 Useril este offline   Dihoru 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 28-March 20
  • Location:Bavaria - Sud

Postat 08 October 2021 - 09:07 PM

Si elementul terminat. Este cred primul finish in culoare metalica pe care l-am facut vreodata. Am folosit Alclad Polished Aluminium, Alclad Steel si Alclad White Aluminium. Inca nu m-am lamurit cum trebuie wheatherit metalul.
Nu e perfect, mai se vad diverse hibe pe alocuri. Nu te iarta deloc finalizarea asta metalica... O chestie vazuta acum e tubul Pitot, care e o idee in aer.

Imagine atasata: 1.JPG Imagine atasata: 2.JPG Imagine atasata: 3.JPG

Am incercat si interiorul de la Aires, care a fost pur si simplu excelent. O mare aditie unui interior sarac si cu decaluri oferit de Trumpeter.
https://www.scalemat...pit-set--214546
Imagine atasata: 4.JPG Imagine atasata: 5.JPG Imagine atasata: 6.JPG Imagine atasata: 7.JPG

Pentru evacuare am incercat totusi un set de rasina ca experiment. Si asta mi se pare ca aduce calitativ mult:
https://www.scalemat...-nozzle--151028

Imagine atasata: 8.JPG Imagine atasata: 9.JPG


Cel mai probabil pilonii cu cate doua Sidewidere sunt o configuratie fictiva pentru avionul in cauza, fiind folosit deci exclusiv pentru bombardament. Am vrut totusi sa am si varianta de interceptor. Personal inca nu am reusit sa vad absolut nicio poza din Vietnam cu F-100D inarmat cu 4 SIdewider.

Imagine atasata: 11.JPG

Si pentru final si o mini diorama cu domnul pilot de la Aerobonus si el excelent calitativ, micsorat de la 1:48 aparent:
https://www.scalemat...r-pilot--666167

Imagine atasata: 12.JPG Imagine atasata: 13.JPG Imagine atasata: 14.JPG

Aceasta postare a fost editata de Dihoru: 08 October 2021 - 09:15 PM


#3 Useril este offline   SorinTanase 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 631
  • Inregistrat: 17-March 12

Postat 08 October 2021 - 09:17 PM

Superb.imi place bogăția de detalii din baile trenului de aterizare.felicitari!

#4 Useril este offline   Dihoru 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 28-March 20
  • Location:Bavaria - Sud

Postat 08 October 2021 - 09:33 PM

Si al doilea baiat rau, de data asta in elementul lui asa cum a fost el folosit cel mai mult in Vietnam.

Imagine atasata: 16.jpg


Am folosit o foaie de decaluri de la Caracal Models pentru a reproduce celebrul "Colleen" a lui Joe Vincent. De altfel cred ca se gasesc aceleasi decaluri in mod standard deja in ceva kit de la Italeri.

Imagine atasata: 15.JPG Imagine atasata: 17.JPG


Din moment ce in kitul de la Trumpeter nu sunt oferite decat rachete, pe bombele Mk82 le-am luat de la Eduard:
https://www.scalemat...2-bombs--967261

Aceasta postare a fost editata de Dihoru: 08 October 2021 - 09:56 PM


#5 Useril este offline   Dihoru 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 28-March 20
  • Location:Bavaria - Sud

Postat 08 October 2021 - 09:42 PM

Si finalizat. Pozele includ si scamele traditionale.

Imagine atasata: 18.JPG Imagine atasata: 19.JPG Imagine atasata: 20.JPG


Imagine atasata: 21.JPG Imagine atasata: 22.JPG Imagine atasata: 23.JPG


Imagine atasata: 24.JPG Imagine atasata: 25.JPG Imagine atasata: 26.JPG


Imagine atasata: 27.JPG Imagine atasata: 28.JPG


Si Joe Vincent pe langa.
Imagine atasata: 29.JPG

Aceasta postare a fost editata de Dihoru: 08 October 2021 - 09:43 PM


#6 Useril este offline   Dihoru 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 28-March 20
  • Location:Bavaria - Sud

Postat 08 October 2021 - 09:55 PM

Si impreuna. Mai mergea un smoc de iarba printre placile de beton.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20210817_151144.jpg
  • Imagine atasata: 20210817_151153.jpg
  • Imagine atasata: 20210817_151245 (1).jpg
  • Imagine atasata: 20210817_151312.jpg


#7 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2021 - 10:10 AM

wow ... superbe, tati, ambele. felicitari totale.

kitul trumpeter chiar pare foarte foarte bine facut (bonus pentru gravajele finutze si pentru calele trenului), iar toate upgrade-urile in care ai investit se vad bine la final si-si merita banii si munca depusa pentru a fi integrate.

personal, un punct in plus pentru coleen - am vrut intotdeauna sa fac un camo de vietnam, da' pana acuma nu mi-a iesit :). tie clar da.

tot personal, le-as fi facut mai curatzele, sau mai exact mai putzin murdare (ca tehnici folosite, mi se pare ca ai lucrat superb, doar la cantitate as mai fi inmuiat-o), dar asta e si o treaba de gust.

figurinele de la aerobonus pe mine nu m-au dat pe spate (cred ca o am si eu p-asta, sau daca nu, am alt pilot cu bereta de la ei, plus inca un sofer si un pilot ww1 ceva) - mi se par turtite cumva: oamenii par grashi, iar capetele, ca niste banitze. de incaltaminte nici nu mai vorbesc, ca e clar ca nu s-au chinuit prea mult.

prin comparatie, cmk sunt rachete stelare, iar la piloti de vietnam, au ceva marfa.

felicitari inca o data si spor in toate.

#8 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 09 October 2021 - 05:32 PM

Foarte faine amandoua , rasinile isi merita toti banii .

#9 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 09 October 2021 - 06:16 PM

Superbe!

#10 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 09 October 2021 - 06:57 PM

Salutare. Absolut superbe , in special "Colleen".



#11 Useril este offline   George_nkl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 257
  • Inregistrat: 07-May 07

Postat 10 October 2021 - 07:16 PM

Foarte faine ambele!

#12 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 10 October 2021 - 09:30 PM

Mi-nu-na-te !
Deși nu-s deloc fan al jeturilor moderne( nu că nu mi-ar place, dar este foarte periculos să-mi placă ȘI astea :diablo: ), ai două machete grozave. Îmbunătățirile se văd, ai muncit ceva la ele !
Și mi-a plăcut teribil efectul de pe coada celui NMF. Simularea metalului încins mi se pare operă de artă.
Tot respectul, cu atît mai mult că spui că este primul tău metalizat natural.
Bravo-bravissimo !
:hi: Sorin

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 10 October 2021 - 09:37 PM


#13 Useril este offline   Dihoru 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 96
  • Inregistrat: 28-March 20
  • Location:Bavaria - Sud

Postat 11 October 2021 - 09:44 PM

In primul rand multumesc mult de tot tuturor! Imagine postata

Vezi postareaalexelu_marinelu, la 09 October 2021 - 10:10 AM, a spus:

kitul trumpeter chiar pare foarte foarte bine facut (bonus pentru gravajele finutze si pentru calele trenului), iar toate upgrade-urile in care ai investit se vad bine la final si-si merita banii si munca depusa pentru a fi integrate.

personal, un punct in plus pentru coleen - am vrut intotdeauna sa fac un camo de vietnam, da' pana acuma nu mi-a iesit :). tie clar da.

tot personal, le-as fi facut mai curatzele, sau mai exact mai putzin murdare (ca tehnici folosite, mi se pare ca ai lucrat superb, doar la cantitate as mai fi inmuiat-o), dar asta e si o treaba de gust.

figurinele de la aerobonus pe mine nu m-au dat pe spate (cred ca o am si eu p-asta, sau daca nu, am alt pilot cu bereta de la ei, plus inca un sofer si un pilot ww1 ceva) - mi se par turtite cumva: oamenii par grashi, iar capetele, ca niste banitze. de incaltaminte nici nu mai vorbesc, ca e clar ca nu s-au chinuit prea mult.

prin comparatie, cmk sunt rachete stelare, iar la piloti de vietnam, au ceva marfa.

felicitari inca o data si spor in toate.


Sincer nu stiu cat de bine a iesit camuflajul ala. Nu sunt convins de acel galben-beige, de aia am si incercat sa il mai modulez o idee, pentru ca prima nuanta chiar nu a fost ce trebuie. Nici culoarea finala nu e inca 100% ce trebuie, dar se apropie. Cel putin la galben-beige modulatia a fost mai mult ca sa repar nuanta Imagine postata, nu neaparat ca sa il dramatizez :).


De altfel, legat de curat/necurat, e posibil sa fi exagerat putin de data asta, nu neg. Una peste alta raman totusi cu impresia ca aproape toate aparatele USAF din Vietnam (deci nu marina neaparat) erau de un jeg si uzura considerabile chiar si dupa scurt de timp de operatiuni. Pe Super Sabre l-am perceput similar. In unele poze nici nu se distinge prea bine unde se separa cele doua nuante de verde. Acum desigur, exista si poze de atunci in care sunt avioanele curate si se distinge camuflajul bine.

Personal imi place la figurinele de la Aerobonus (de aici si apelativul "excelent") pentru ca formele (cu unele exceptiI) sunt foarte clare si bine definite. E adevarat, aproape toate au o problema de proportie pe undeva, aici sunt ghetele, la care eu as mai adauga si ceafa aia de mistret. Practic domnul in cauza nu are gat, e un cap conectat la o jacheta. La CMK inca nu am dat peste ceva sa ma dea pe spate, dar am avut eu ghinion cred. O sa ii mai incerc si pe CMK.


Vezi postareadakian67, la 10 October 2021 - 09:30 PM, a spus:

Mi-nu-na-te !
Deși nu-s deloc fan al jeturilor moderne( nu că nu mi-ar place, dar este foarte periculos să-mi placă ȘI astea :diablo: ), ai două machete grozave. Īmbunătățirile se văd, ai muncit ceva la ele !
Și mi-a plăcut teribil efectul de pe coada celui NMF. Simularea metalului īncins mi se pare operă de artă.
Tot respectul, cu atīt mai mult că spui că este primul tău metalizat natural.
Bravo-bravissimo !
:hi: Sorin


Pai eu faceam numai elici inainte (acum vreo 10 ani), dupa care m-au prins toate astea de dupa anii 50 si pana inspre mijlocul anilor 90. Mai ales cele de la inceput au un farmec aparte. A doua perioada de Cowboy/western a aviatie daca ma intrebi pe mine.
Uite si un moment de cowboy cu Super Sabre actor principal, daca tot vorbim de asta:

Imagine atasata: 96.jpg Imagine atasata: 98.jpg Imagine atasata: 99.jpg

Au incercat sa il lanseze cu o racheta direct de pe camion.


"The launches were easy, the mat landings were a fiasco -- hard on aircraft, hard on pilots, entirely impractical. ZELMAL was halted after a few dozen launches. Although the mat landings were a bad idea, the rocket take-offs had actually worked pretty well, and in 1957 the Air Force decided to revive that part of the concept. The idea was to launch a nuclear-armed strike aircraft from a truck trailer, bomb a target, then have the pilot bail out over friendly territory. The scheme became simple "zero length launch", abbreviated as "ZELL", truncated to "ZEL"." The Super Sabre was seen as best suited to the scheme, with two F-100Ds modified for booster launch. However, the F-100D weighed over twice as much as the F-84, and so required a really big booster rocket to get it into the air. The booster was built by Rocketdyne and generated almost 578 kN (59,000 kgp / 130,000 lbf) of thrust for four seconds, providing a maximum acceleration of 4 gees. The aircraft would be instantly airborne, flying at an altitude of 120 meters (400 feet) and almost 450 KPH (275 MPH) at rocket burnout.Engineers conducted preliminary launch tests with an "iron bird", a structure of steel and concrete that simulated an F-100. The iron bird performed some really impressive maneuvers, such as backward somersaults, that demonstrated the importance of precisely aligning the booster.

The first actual shot with an F-100D went fine. The test pilot, Al Blackburn, found it "exhilarating" and "better than any ride you can find at Disneyland." The second launch didn't go so well. The booster didn't separate, and nothing Blackburn could do would shake it off; he had to eject and let the aircraft crash into the desert. A postmortem showed the booster had hung up on the attachment bolts, which were supposed to shear off, but didn't. The attachment scheme was modified with explosive charges that could blow the bolts off on command. Fourteen more flights were performed between March and October 1958. All these shots went well, and flights became perfectly routine. Indeed, it seems that the general impression was that they were great fun; one pilot performed a ZEL launch for a public demonstration, and did a slow roll immediately after booster separation. There was no doubt of the technical feasibility of ZEL, but by that time there were doubts that hauling a nuclear-armed fighter around the countryside on a truck was really such a good idea after all."




Metalul decolarat de pe coada a fost o improvizatie, mai de graba un experiment . Initial am dat Alclad Polishe Aluminium, umbrid si modulat cu Alclad Steel, ca apoi sa dau cu email-uri foarte diluate de Silver amestecat fie cu albastru sau cu rosu. Nu ma asteptam sa iasa atat de decent, desi departe de ce imi doream eu. Pentru viitor mi-am procurat Alclad Hot Metal Red si Hot metal Blue. Inca nu le-am incercat.


Imagine atasata: 96.png Imagine atasata: 97.png


De altfel, culorile pe partea de fuselaj de pe avionul real in zona aia variaza atat de mult, lasa loc de fantezii cromatice. Cateva exemple. Una peste alta, gradientii de culoare/diferentele puternice pe suprafete mici face cam imposibila o reproducere frumoasa la 1:72, de aceea am preferat totusi ceva mai discret.

Imagine atasata: 91.JPG Imagine atasata: 92.jpg Imagine atasata: 93.jpg Imagine atasata: 94.jpgImagine atasata: 95.jpg


#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 October 2021 - 11:48 AM

Ce sa zic, nu mai zic nimic, ca au zis altii inaintea mea! Jos colopul! :hi:
De un lucru m-as plinge: pozele mai clare.
Inca o data felicitari! :good:

#15 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 October 2021 - 07:34 AM

Excelente si acestea , Dihoru , Felicitari !

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi