M-am apucat de acest kit, am fost cumva curios...Și doream să fac și altceva , un avion grec este ceva mai outre, prin grămada de nemți, ruși , americani și englezi...
Aviația militară elenă este singura care a folosit efectiv în luptă avionul polonez PZL P.24, acesta constituind coloana vertebrală a vînătorii elene , cara mai dispunea de 8 Bloch MB-151, 2 Gloster Gladiator Mk.I și 2 Avia B-534-II.
Am avut și noi în dotare, atît cumpărate de la polonezi (6 buc) cît și fabricate în licență (25 buc.), versiunea E. Au mai avut și bulgarii, și turcii. Nu vă plictisesc, mulți dintre voi cunoașteți istoria acestui avion mai bine ca mine.
Grecii au avut 12 F-uri ( avioane înarmate și cu două tunuri Oerlikon de 20mm, convertite rapid de greci în G-uri, din cauza lipsei de muniție pentru acestea) și 24 G-uri ,numerotate de la D-101 la D-136 ( D provine de la Dioxia=Vînătoare), împărțite la 3 Mirae (escadrile), anume 21( staționată atunci la Trikkala),22 ( la Salonic) și 23( pe aerodromul din Larissa)
Grecii au luptat cu mult curaj împotriva Italiei, provocînd pierderi mari Regiei Aeronautica, în ciuda faptului că bietul P.24 era deja mult inferior vînătorilor italieni Fiat G.50 sau Macchi MC.200, ba chiar inferior și biplanului Fiat CR.42
Sosirea Luftwaffe ( operațiunea Marița) a frînt însă aripile elenilor, inferioritatea calitativă și numerică fiind copleșitoare...
Kitul IBG este bun. Chiar foarte bun. Frumos detaliat, potrivire excelentă. Cutia oferă 3 variante de înmatriculare , D-116 dinainte de începerea războiului, și două aparate camuflate, D-102 și D-129.
Bineînțeles că am optat pentru o variantă camuflată , anume pentru D-102. Și am început săpăturile...Asta era la mijlocul lui iulie...Cele mai credibile informații ( IMHO) le-am cules de pe Forumul modelistic grecesc. Dupa principiul că dacă nici grecii nu știu despre avioanele lor...Am găsit 3 poze de epocă cu acest avion, plus una colorizată. Netul este plin de profile cu acest avion , cele mai multe fanteziste.
Mai multe , un pic mai tîrziu.
Cockpitul este...simplu. Chiar prea simplu. Am mai pus cîte ceva pe-ici , pe-colo ,cadranele la ceasuri ( din rămășițe ), plus puținele PE-uri oferite chiar de kit.



Mi-ar fi plăcut să fac și pompa manuală de combustibil , aflată undeva pe peretele din stînga al cockpitului, dar am găsit prea tîrziu o poză lizibilă cu ea...Și nici nu era prin preajmă avatarul lui Alexelu' , să mă ajute

M-am ocupat apoi de motor. Power-egg-ul este absolut separat, așa ca se poate face dinainte. Încă o bilă neagră pentru IBG, elicea nu este mobilă. Și cum pentru mine acesta este un "must be", am purces la o operație chirurgicală în urma căreia elicea este mobilă ( găurit carterul motorului, prelungit axul elicei, securizat cu un pin de alamă care permite totodată montarea elicei doar la final, făcut un căpăcel de stiren pentru a mă asigura că nu se împinge cilindrul de securizare al axului înăuntrul cavității celui de-al doilea rînd de cilindri)


Am închis fuselajul. Potrivirea aproape perfectă. Și cockpitul se potrivește mănușă. Am folosit un IP de la Yahu, deși cred că cel furnizat de kit, împreună cu decalul , ar fi făcut o treabă la fel de bună .


Aripile s-au asamblat ușor.Am asamblat totul ( o mare greșeală, după cum se va dovedi ulterior...mi-a complicat vopsitul extrem de mult, și inutil. Și doar știam deja că piesele se potrivesc perfect...puteam vopsi separat fuselajul și aripile, apoi asambla totul...)


To be continued...
Numai bine dragilor !
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 11 September 2025 - 09:19 PM