Forum Machete,Modelism,Hobby: Colectia lui Ionut - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Colectia lui Ionut Machete auto

#241 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:01 AM

Poate nu ar fi rău, însă am decis să nu aduc modificări modlelelor decât în cazuri speciale. Altfel, efectul de imagine ar fi destul de mic iar riscurile de a deteriora ceva destul de mari. ;-) Poate doar să trec cu câte una pe la întâlnirile lunare "de lucru" şi să mă ajute cineva dintre voi cu mici şi uşoare modificări...

#242 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:12 AM

Citroen DS 23 Pallas, 1973

Citroen este un reper important în istoria fabricanţilor de automobile datorită multiplelor inovaţii aduse în această industrie de-a lungul anilor. Debutând în producţia de automobile în 1919, compania producea prima maşină europeană construită integral din oţel în anul 1928. În 1934 lansa pe piaţă faimosul Traction Avant, primul autoturism de mare serie din lume cu tracţiune pe roţile din faţă, având de asemenea puntea din faţă cu roţi cu suspensie independentă. Impactul acestui model a fost unul foarte important şi cu efecte pe termen lung, în ziua de azi aproape toate atomobilele adoptând această soluţie constructivă. N-ar trebui uitată nici longevitatea sa, de aproape 23 de ani, Traction Avant ieşind din producţie de-abia în 1957. Nu în ultimul rând merită amintită contribuţia modelului 2CV (e drept, nu una singulară) la interpretarea conceptului de automobil low-cost, o idee aplicată cu succes şi în prezent de diverşi constructori.

În 1955, în contextul în care Traction Avant, o limuzină rafinată şi avansată tehnologic la vremea debutului ajunsese un model destul de uzat moral, Citroen a dorit să lanseze o maşină cu totul aparte, menită să producă senzaţie şi să revoluţioneze (din nou) lumea automobilistică. Noul model a primit indicativul DS.

Imaginaţi-vă fascinaţia pe care trebuie s-o fi exercitat printre contemporani această maşină, al cărei design pare şi astăzi suficient de modern şi actual. Este poate una dintre cele mai frumoase automobile fabricate în perioada postbelică. Însă inovaţiile cu adevărat importante nu erau limitate la nivelul caroseriei cu un pronunţat carácter aerodinamic şi pavilion din fibră de sticlă. Citroen DS a impresionat prin sistemele servoasistate. Se mai făcuseră maşini cu frâne şi direcţie asistate, însă modelul francez a extins această facilitate asupra comenzii cutiei de viteze şi a ambreiajului. Peste toate, complicata dar foarte confortabila suspensie hidropneumatică a constituit amprenta tehnologică a maşinii, contribuind la imaginea DS de vehicul apărut cu mult înaintea vremii sale.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01.jpg


#243 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:13 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 02.jpg


#244 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:13 AM

Pe de altă parte, pentru a reduce costurile, DS a fost dotat la început cu un motor destul de slab, de 6 cilindri opuşi şi răcit cu aer, dezvoltat pe baza micului motor de la 2CV. Conştienţi că produc o maşină foarte scumpă, cei de la Citroen au încercat să atragă noi categorii de clienţi lansând o variantă numită ID, ce avea în comun cu DS doar caroseria, fiind lipsită însă de toate sistemele servoasistate.

Cu o durată de viaţă comparabilă cu a predecesorului Traction Avant (DS/ID s-a fabricat până în 1975), modelul a suferit uşoare modificări de-a lungul vremii. Cea mai notabilă modificare a fost apariţia farurilor carenate (în 1967), o altă inovaţie care a ajuns astăzi un numitor comun pentru toate maşinile, dar care la acea vreme era preferată doar de câţiva producători de autovehicule sportive. În plus faţă de această carenare, două din cele 4 faruri se puteau roti odată cu direcţia. Şi motorizarea a evoluat de-a lungul timpului, DS trecând de la motorul de 1,9 litri la 2,0, 2,1 şi mai apoi la cel de 2,3 litri, pentru ultimele două existând şi opţiunea aprinderii electronice (Citroen DS Pallas). Au existat şi alte variante de caroserie: cabriolet şi break.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 04.jpg


#245 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:14 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 05.jpg


#246 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:15 AM

Macheta este una din piesele de rezistenţă din colecţia mea, fiind destul de detaliată şi foarte atent lucrată. Ea reporduce varianta sedan DS 23 Pallas din 1973, apărută spre sfârşitul vieţii modelului. Din păcate, ca şi la celelalte machete Norev, uşile din spate nu se pot deschide. La acest model însă nici portbagajul nu poate fi deschis. La exterior, ceea ce se poate reproşa este poate doar textura vopselei, particulele metalizate fiind un pic prea mari şi prea vizibile (mai greu de redus şi vopseaua la scara 1/18). În rest, toate celelalte detalii sunt la înălţime.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 06.jpg


#247 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:15 AM

Geamurile de protecţie ale farurilor au grila de dezaburire vizibilă, semnalizatoarele faţă sunt încadrate de rame argintii (vopsite), tampoanele barelor de protecţie sunt alcătuite din cauciuc moale. Clanţele uşilor au relief şi sunt perfect vopsite iar rama cromată de încadrare a geamurilor nu prezintă deloc neregularităţi. Mai mult, parbrizul şi geamurile laterale mai sunt încadrate încadrat şi de dungi neagre vopsite pe post de chedere. Pe capota motorului se pot zări două puncte de vopsea argintie ce figurează stropitorile pentru parbriz. Ştergătoarele sunt suficient de subţiri şi profilate pe curbura geamului. Toate înscrisurile sunt foarte bine executate, chiar şi cele foarte greu vizibile cu ochiul liber. Numerele de înmatriculare sunt vopsite şi nu făcute din abţibilduri aplicate. În partea din spate toate lămpile sunt din plastic colorat transparent, cu excepţia semnalizatoarelor din colţurile lunetei care sunt figurate cu vopsea metalizată. Sub bara de protecţie spate se pot vedea ataşate două foarte fine lămpi de marche arriere. Pe plafonul caroseriei (care este din plastic, caroseria metalică oprindu-se practic la nivelul superior al uşilor) există o antenă de radio uşor flexibilă, spre deosebire de cele 2 oglinzi retrovizoare exterioare foarte rigide şi foarte uşor de rupt. Uşile din faţă şi capota motorului se îmbină relativ bine cu restul caroseriei, fără spaţii vizibile. Roţile, cu pneuri de dimensiuni relativ mari, sunt mai puţin detaliate. Doar un inel vopsit discret în alb în jurul capacului cromat al jantei, pe care este figurată şi o mică valvă.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 07.jpg


#248 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:16 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 08.jpg


#249 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:17 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 10.jpg


#250 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:17 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.jpg


#251 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:18 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 20.jpg


#252 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:19 AM

Interiroul este printre cele mai detaliate pe care le-am văzut la această scară. Balamalele uşilor sunt complet mascate. Podeaua este în întregime mochetată, în dreptul scaunului şoferului fiind aplicat un mic covoraş (presupus din cauciuc la modelul adevărat). Banchetele şi feţele interioare ale uşilor sunt confecţionate din plastic moale de culoare maro, ce imită pielea. Se pot zări de altfel în relief cusături pe muchiile scaunelor şi al cotierei. Buzunarele din feţele uşilor sunt reale. Toate mânerele de pe uşi sunt piese cromate separate, ca şi scrumierele care pot vedea poziţionate pe spătarele scaunelor din faţă. Bordul este la rându-i foarte detaliat, toate tuşele de vopsea argintie aplicate sunt precise iar ceasurile sunt lizibile. E uşor de distins chiar şi sigla Citroen de pe unicul braţ al volanului. Oglinda retrovizoare de pe bord are aplicat un abţibild cromat pentru sugerarea geamului. Întregul plafon şi montanţii sunt acoperiţi de un plastic alb în care sunt figurate parasolare şi chiar mici plafoniere. Pe montanţii centrali se pot vedea mânere de susţinere şi centuri de siguranţă, acestea din urmă au corespondent elementele de prindere între cele două scaune din faţă.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 13.jpg


#253 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:19 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 14.jpg


#254 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:20 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19.jpg


#255 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:20 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 15.jpg


#256 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:21 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 16.jpg


#257 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:22 AM

Compartimentul motor este suficient de detaliat, făcut totuşi pe principiul că doar ceea ce se vede clar merită figurat. Roata de rezervă, înainte de toate, fixată cu ajutorul unor curele, ceva cablaje, filtru de aer proeminent, o baterie fără borne şi o piesă ce aduce a bobină de inducţie (ce o fi de fapt?). Blocul motor este uşor ascuns, fiind plasat destul de în spate şi de jos.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 21.jpg


#258 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:22 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 22.jpg


#259 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:23 AM

Şasiul maşinii este, în contrast cu restul maşinii, ignorat aproape complet. O placă de la un capăt la altul pe care singurul detaliu de remarcat este traseul evacuării, cu ţevile finale găurite. Ar mai fi de adăugat apărătoarele de noroi din faţa roţilor din spate. Elementele de fixare pe suportul de prezentare sunt suficient de proeminente ca să strice imaginea generală şi destul de greu de îndepărtat prin tăiere din cauza ţevilor de eşapament apropiate de acestea. Pe şasiu există şi un comutator care depărtează roţile de caroserie pentru a sugera suspensia reglabilă a maşinii, din păcate ideea (ingenioasă) este anulată de suspensia moale care aduce la acelaşi nivel faţă de sol caroseria, indiferent de poziţia comutatorului.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 24.jpg


#260 Useril este offline   ionut 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 08-November 05

Postat 16 April 2007 - 12:24 AM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 23.jpg


Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi