Forum Machete,Modelism,Hobby: Nardi FN 305 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Nardi FN 305

#41 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 July 2020 - 05:29 PM

Cam astea sint , Longinus .
... Mai cunosc unul " alb" cu cabina patrata interesant , dar cu inmatriculare germana ., o epava intr-un cimitir de avioane ,la sfarsitul razboiului .

Ps. Oare cele verzi cu cocarde de dupa 23 august ar fi putut ramane crem sub burta ,cel putin o perioada si vopsite cu olive doar deasupra , sau or fi fost revopsite cu albastru sub burta atunci cand le-au vopsit verde deasupra ?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: nardi crucea m.jpg
  • Imagine atasata: nardi crucea m 1.jpg
  • Imagine atasata: nardi 1 cocarde.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 July 2020 - 05:43 PM


#42 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2020 - 05:30 PM

Longinus,

Nu vad care e problema/ intrebatea...poza aia reprezinta un Nardi de dupa aug 44, la cativa ani si un razboi dupa livrare. Se poate sa fi fost "alb"( de fapt crem) initial, iar apoi revopsit verde.

#43 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 July 2020 - 05:52 PM

Aici am vrut să mă lămuresc pentru că așa am intenția să-l pictez și eu: verde, doar că nu am vrut să greșesc "încadrarea".
Dacă e după august 44 dar încă nu am devenit "republicani" atunci s-ar lega nuanța de verde, chiar daca avem unu hard top.
Din cate știu, cel putin exemplarele venite de la italieni, aveau jambele trenului de aterizare vopsite în roșu, ca să fie mai ușor de observat poziția lor - era o normă a producătorului, fie Nardi sau Piaggio.
Dany, mersi de poze.
Da, gurile de ventilare erau diferite, in funcție de motorul din dotare, deci da, trebuie sa fiu pe fază și la capitolul ăsta.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 July 2020 - 05:53 PM


#44 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 July 2020 - 05:58 PM

Vezi postareaLonginus, la 13 July 2020 - 04:15 PM, a spus:

Păi tocmai asta-i Dany, că nu știu.
După ce am parcurs tot topicul prezent, am rămas cu niște concluzii care, mai apoi, s-au clătinat în fața pozei cu pricina.
Eu știam ca dacă e cu post de pilotaj "descoperit" e "verde" iar dacă-i cu carlingă închisă, e "alb".
Apoi văd poza de pe wiki și nu mai știu ce să zic. Am întrebat aici pe topic pentru că mă gandeam că între 2007-data ultimei postări- și ziua de astăzi, or mai fi apărut și alte informații despre subiect, altele decat ce s-a spus deja în topicul ăsta.

una din greșelile care s-a perpetuat este cea cu - post de pilotaj "descoperit" e "verde" iar dacă-i cu carlingă închisă, e "alb" - ambele aveau posturile de pilotaj închise, cu mentiunea că cel "verde" adică Nardi II il zburau ei cu cupola dată jos sau glisată dând impresia că lipseste cabina si deci este "descoperit". Acest Nardi II "verde" a fost inial la livrare alb, apoi din luna mai 1941 a devenit "verde" sau de camuflaj verde-maro.
Corect vine spus Nardi II initial alb, apoi verde sau verde/maro avea cupola rotunjita, iar a doua serie Nardi IV "alb", avea cupola dreaptă. Acest Nardi IV a venit "alb", apoi după 23 august 44 au fost revopsite verde, iar din 1948 iară "albe"!

#45 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 July 2020 - 06:22 PM

Citeaza

apoi după 23 august 44 au fost revopsite verde

Horia , nu sti cumva daca sub burta le-au lasat crem ( " alb") dupa ce le-au vopsit verde deasupra , sau le-au vopsit si sub burta cu albastru ?

#46 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 July 2020 - 07:15 PM

Horia, mulțam de specificație. Într-adevăr norma cu cele doua modele deschis/închis s-a perpetuat. Tocmai din acest motiv nu vreau să greșesc.
Este clar că Nardiul avea carlingă fie că era serie II sau serie IV, dacă nu de altceva, măcar daca m-aș orienta după producătorii de kituri: niciunul, indiferent de scară, nu vorbește despre modelul open top.
Totuși, vorba lui Dany, ar fi interesant de știut dacă după revopsire, pe burtă au rămas "albe" "albastru" sau verde complet

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 July 2020 - 07:31 PM


#47 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 July 2020 - 07:23 PM

Vezi postareadany, la 13 July 2020 - 06:22 PM, a spus:

Horia , nu sti cumva daca sub burta le-au lasat crem ( " alb") dupa ce le-au vopsit verde deasupra , sau le-au vopsit si sub burta cu albastru ?


greu de zis. cel puțin până în 48 sunt destul de putine poze cu ele, iar cele în care se vede ceva dedesubt sunt și mai putine. Atasez cateva unde se vede clar că burta era alta nuanță, dar și o poză cu el văzut din fata unde e greu de zis.

P.S. ce am scris mai sus se referă strict la Nardi IV.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: n1.jpg
  • Imagine atasata: n2.jpg
  • Imagine atasata: n3.jpg
  • Imagine atasata: n4.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 13 July 2020 - 07:26 PM


#48 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 July 2020 - 07:29 PM

Horia, încă o data mulțam pentru poze.
Înseamnă mult pt.mine.
P.S.
Nardiul văzut din față, ăla cu capota motorului deschisă, are elice metalică ?! Mie așa îmi pare.

#49 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 July 2020 - 07:34 PM

Vezi postareaLonginus, la 13 July 2020 - 07:29 PM, a spus:

Horia, încă o data mulțam pentru poze.
Înseamnă mult pt.mine.
P.S.
Nardiul văzut din față, ăla cu capota motorului deschisă, are elice metalică ?! Mie așa îmi pare.


Toate au avut elice metalică, indiferent de motoare!

#50 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 July 2020 - 07:43 PM

Am întrebat pentru că eu știam că cele produse la SET, parte dintre ele, aveau motoare Argus 10C de 220 CP și aveau elici bipale din lemn care erau antrenate direct de axul motorului cu rotație în sensul invers acelor de ceas.
Exemplarele astea erau diferite pentru că aveau planurile inegale, ca să anuleze efectul de cuplu motor.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 July 2020 - 07:46 PM


#51 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 13 July 2020 - 07:47 PM

Vezi postareaLonginus, la 13 July 2020 - 07:43 PM, a spus:

Am întrebat pentru că eu știam că cele produse la SET aveau motoare Argus 10C de 220 CP și aveau elici bipale din lemn care erau antrenate direct de axul motorului cu rotație în sensul invers acelor de ceas.
Exemplarele astea erau diferite pentru că aveau planurile inegale, ca să anuleze efectul de cuplu motor.

da, corect, cele cu motor Argus avea elice de lemn! Au fost doar vreo 20 de bucăti cu Argus parcă, restul produse la SET erau cu motoare IAR.

Late edit. De la Nr.75 la nr.100 erau cu Argus!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: n6.jpg

Aceasta postare a fost editata de horia: 13 July 2020 - 07:53 PM


#52 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 July 2020 - 08:08 PM

Horia multumesc mult de informatii si poze . :hi:

#53 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 13 July 2020 - 09:57 PM

Multe din avioanele italiene foloseau aripile asimetrice pentru a atenua cuplul motorului. Si macchi 200/202/205 aveau o aripa mai mare.
La noi nu s-a luat in calcul asta cand s-au remotorizat cu Argus, care se invartea invers si evident a inrautatit situatia, rezultand suficiente accidente pentru a deveni studiu de caz inclusiv intr-o carte cu accidente si incidente in aviatia romana ( din pacate nu mai retin autorul) , pe care o citeam cu nesatz cand eram mic. Intre alte incidente, era mentionat ju-52 ul bossului Dej, care era sa il omoare pentru ca i se montase o priza de aer pentru ventilatia cabinei vip , si era montata fix in siajul esapamentelor motorului central .. sau linia de il-14 care a cazut toata de c@@r dupa o ninsoare mai zdravana...chestii, socoteli

#54 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 July 2020 - 10:14 PM

Citeaza

rezultand suficiente accidente pentru a deveni studiu de caz inclusiv intr-o carte cu accidente si incidente in aviatia romana


Imi aduc aminte ca am citit si eu pe undeva ...
Isi capatase chiar si infamul renume de " cosciug zburator " , parca .
Din ce imi amintesc avea o problema cu vria . Ori nu mai iesea , ori intra in vrie plata ... din care deasemenea nu mai putea fi scos . (?)

#55 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 July 2020 - 11:22 PM

Ps. Si se angaja fara avertisment ( de obicei se simte in comenzi si sunet ) , pilotii trebuind sa fie mereu atenti la viteza .
Altfel executa toata gama de acrobatie .

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 July 2020 - 11:30 PM


#56 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 July 2020 - 07:00 PM

Ok. Lămurit pană acum, totuși aș mai avea o întrebare(sacaitoare):
Nardi-ul "alb" era de fapt ...crem ?
Bej ?
Partea împanzită, hai sa zic, dar capotele motorului ? Aluminiu sau tot crem ?

#57 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 17 July 2020 - 07:55 PM

Alb/crem integral.

#58 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 17 July 2020 - 08:15 PM

Milțumesc Horia.
Poți sugera o nuanță de crem ? Eventual un acrilic Tamyia ?!

#59 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2020 - 08:28 PM

Mr Paint fac o nuanta pentru asa ceva :

Imagine atasata: mrpaint-mrp-307-bianco-avorio-30ml.jpg

Pe model iese cam asa :

Imagine atasata: IMG_20200107_143412.jpg

#60 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 17 July 2020 - 08:38 PM

Pe "tavola", exemplul nostru de Bianco Avorio 5 e mai roscat nitel :

Imagine atasata: coloricmpr_1.jpg

In realitate, culoarea e mai alba nitel , mai spalacita :

Imagine atasata: Savoia-Marchetti_SM79_Sparviero_LebaneseAirForce_L-113_LR-AMC_84_MuseoCaproni.jpg
Imagine atasata: show_pic2.jpg

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi