Marina romana nave disparute
#261
Postat 26 November 2024 - 09:49 AM
Īncă o īntrebare: echipamentele de la bordul navelor sīnt īn construcție Atex?
#262
Postat 26 November 2024 - 09:36 PM
Babacu, la 26 November 2024 - 09:49 AM, a spus:
Īncă o īntrebare: echipamentele de la bordul navelor sīnt īn construcție Atex?
Nu cunosc motivele pentru care corpul navelor a fost reproiectat. ICPRONAV a avut si reusite si esecuri, ca orice alt birou de proiectare. Daca ar fi omologat proiectul mai intai, iar apoi ar fi lansat productia de serie,lucrurile ar fi luat alt curs.
La ce te referi cu Atex?
#264
Postat 29 November 2024 - 05:16 PM
Babacu, la 29 November 2024 - 09:30 AM, a spus:
Nu cumva se folosea expresia ANTIEX ? Pana prin 1990 am lucrat ca electrician si denumirea pt solutiile de protectie la explozie era aceasta. Zic si eu .
Aceasta postare a fost editata de flo: 29 November 2024 - 05:16 PM
#270
Postat 02 November 2025 - 08:05 PM
https://en.topwar.ru...stojaschee.html
Aceasta postare a fost editata de ionicaf: 02 November 2025 - 08:06 PM
#271
Postat 01 December 2025 - 11:10 AM
#272
Postat 03 December 2025 - 07:07 PM
177, la 01 December 2025 - 11:10 AM, a spus:
Citeaza
Prin 1995 pompierii au avut finantare pt o ambarcatiune din fibra de sticla. Un esec. Stau si ma intreb, In 1985 eram oare capabili sa realizam un corp bun?
Va amintiti ce dezastru a iesit cu elementele de caroserie (aripi fata) pt Dacia 1310? Sau caroseria de Lastun?
Aceasta postare a fost editata de flo: 03 December 2025 - 07:09 PM
#273
Postat 03 December 2025 - 09:08 PM
flo, la 03 December 2025 - 07:07 PM, a spus:
Prin 1995 pompierii au avut finantare pt o ambarcatiune din fibra de sticla. Un esec. Stau si ma intreb, In 1985 eram oare capabili sa realizam un corp bun?
Va amintiti ce dezastru a iesit cu elementele de caroserie (aripi fata) pt Dacia 1310? Sau caroseria de Lastun?
Nu cred ca romanii stiau ca pt.1259 va fi abandonat. Oricum, erau mult superioare dragoarelor de rada romanesti.
La SEVERNAV se lucra in fibra de sticla, se faceau barci de salvare. De asemenea, vedetele proiect 0111C aveau acoperisul comenzii din fibra de sticla. De aici pana la realizarea unui corp de nava de 100 tone e cale lunga.
In cazul Lastun, problemele au fost numeroase. Fara forta de munca pregatita, experienta si tehnologie, nu poti avea rezultate.
#274
Postat 03 December 2025 - 11:22 PM
177, la 03 December 2025 - 09:08 PM, a spus:
La SEVERNAV se lucra in fibra de sticla, se faceau barci de salvare. De asemenea, vedetele proiect 0111C aveau acoperisul comenzii din fibra de sticla. De aici pana la realizarea unui corp de nava de 100 tone e cale lunga.
In cazul Lastun, problemele au fost numeroase. Fara forta de munca pregatita, experienta si tehnologie, nu poti avea rezultate.
Pai asta e destul de grav, ca nu intuiau cel putin. Firesc este sa intelegi ca un produs e la capat de drum. Si erau bune acele barci? Pt ca corpul realizat in 1995 sau 1996 nu rezista la UV, in doi ani s-a exfoliat, era defectuos ranforsat.
Aceasta postare a fost editata de flo: 03 December 2025 - 11:28 PM
#275
Postat 10 December 2025 - 01:19 PM
flo, la 03 December 2025 - 11:22 PM, a spus:
Se mai intampla. Polonezii au facut-o si mai lata: au cumparat licente sovietice pentru dragor maritim (pr.254) si vanator de submarine (pr.122bis) pe care le-au fabricat ei ca sa descopere ca erau niste tampenii. Sovieticii stiau deja, dar au tinut secret. Dupa 1991, au aparut articole critice in presa rusa la adresa celor doua tipuri de nave, cu reprosul principal:''ati stiut de la inceput ca a fost un esec. De ce ati construit atat de multe? cu banii aia se putea face alteceva!Huo!"


Ajutor

Sus



