Pagina 1 din 1
Blenheim Mk. I nr.34 (ARR) - pareri
#1
Postat 18 May 2005 - 06:08 PM
Bristol Blenheim Mk. I (ARR)
Blenheim Mk. I nr. 34 Escadrila 1 (Recunoastere- Bombardament). Basarabia 1941.
Kit-ul este Bristol Blenheim Mk.I 1/72 Eastern Express 72262. Fuselajul a fost regravat in intregime deoarece gravarea era in pozitiv si foarte putina, cocpitul era extrem de sarac si a fost, cat de cat, refacut. Vopsirea s-a facut cu Revell Matt 68 si Matt 82 pt extrados si Revell Matt 59 pt intrados. Decalurile sunt Kanga 72019.
Mai multe poze in galerie.
Astept parerile voastre.
Blenheim Mk. I nr. 34 Escadrila 1 (Recunoastere- Bombardament). Basarabia 1941.
Kit-ul este Bristol Blenheim Mk.I 1/72 Eastern Express 72262. Fuselajul a fost regravat in intregime deoarece gravarea era in pozitiv si foarte putina, cocpitul era extrem de sarac si a fost, cat de cat, refacut. Vopsirea s-a facut cu Revell Matt 68 si Matt 82 pt extrados si Revell Matt 59 pt intrados. Decalurile sunt Kanga 72019.
Mai multe poze in galerie.
Astept parerile voastre.
#2
Postat 18 May 2005 - 06:27 PM
Oricand foarte bucuros sa vad o inmatriculare ARR :idea:
Subliniez din start ca, nu stiu cu exactitate cum trebuie sa arate un Blenheim din ARR si ca urmare ridic cateva intrebari, poate nefondate ?!
- de ce apare culoarea cupru-roscat la motoare ?
- varfurile de la palele elicei trebuie sa fie galbene ?
- putin cam accentuate si de dimensiuni mari, ciupiturile de vopsea
- mi se pare mie sau chiar se vad 2 gauri langa imbinarea planului stang cu fuselajul ?! Ce-ar fi alea ?!
Subliniez din start ca, nu stiu cu exactitate cum trebuie sa arate un Blenheim din ARR si ca urmare ridic cateva intrebari, poate nefondate ?!
- de ce apare culoarea cupru-roscat la motoare ?
- varfurile de la palele elicei trebuie sa fie galbene ?
- putin cam accentuate si de dimensiuni mari, ciupiturile de vopsea
- mi se pare mie sau chiar se vad 2 gauri langa imbinarea planului stang cu fuselajul ?! Ce-ar fi alea ?!
#3
Postat 18 May 2005 - 06:51 PM
Citeaza
- de ce apare culoarea cupru-roscat la motoare ?
Sincer nu stiu de ce aveau Blenheim-urile asa ceva, dar asa erau.
Citeaza
- varfurile de la palele elicei trebuie sa fie galbene ?
Din poze asa reiese.
Citeaza
- putin cam accentuate si de dimensiuni mari, ciupiturile de vopsea
Blenheim-urile au fost intens folosite in Campania de eliberare a Basarabiei si erau foarte uzate.Intr-o poza cu nr 34 se observa cum lipseste o parte mare din vopsea.
Citeaza
- mi se pare mie sau chiar se vad 2 gauri langa imbinarea planului stang cu fuselajul ?! Ce-ar fi alea ?!
Intrare in Bleinheim se facea prin partea de sus a fuselajului. Acele 'gauri' sunt 'trepte'.
#4
Postat 18 May 2005 - 09:41 PM
Nu, e culoare e chiar..."cuprul" tevilor de esapament! Blenheim avea o caracteristica aparte: capetele motoarelor erau acoperite cu o "gluga" ce colecta evacuarea gazelor arse (similar la motoarele de la Lysander). De aici si culoarea ruginie-arsa a zonei.
Frumoasa macheta. Felicitari! Imi place cum lucrezi!
Dupa mine, nu faptul ca sint mari ciupiturile "bate la ochi", ci ordinea si simetria lor: fiecare din cele patru colturi ale fiecarui panou are vopseaua sarita de pe exact aceeasi suprafata! La fel pe intrados.
Aceeasi "ordine" a vopselii sarite si pe bordul de atac!
Pe elice, vopseaua este "roasa" mai mult in treimea superioara si numai pe "bordul de atac", adica partea palei care taie aerul. Exceptie fac elicile avioanelor din desert, la care nisipul a "polizat" elicea aproape pina la butuc.
Daca nu ma insel eleroanele erau impinzite, deci......
Apoi e un contrast prea evident intre vopseaua sarita si ....curatenia ireprosabila a insemnelor. Albul, galbenu, trebuiau murdarite putin!
Gravarea ai facut-o tu? Intreb deoarece "santurile" mi se par cam "late"! Indiferent de scara, acestea nu trebuie sa fie mai late de 0,1 -0,15 mm
Pe viitor tine cont de cele de mai sus!
Alexandru
Frumoasa macheta. Felicitari! Imi place cum lucrezi!
Dupa mine, nu faptul ca sint mari ciupiturile "bate la ochi", ci ordinea si simetria lor: fiecare din cele patru colturi ale fiecarui panou are vopseaua sarita de pe exact aceeasi suprafata! La fel pe intrados.
Aceeasi "ordine" a vopselii sarite si pe bordul de atac!
Pe elice, vopseaua este "roasa" mai mult in treimea superioara si numai pe "bordul de atac", adica partea palei care taie aerul. Exceptie fac elicile avioanelor din desert, la care nisipul a "polizat" elicea aproape pina la butuc.
Daca nu ma insel eleroanele erau impinzite, deci......
Apoi e un contrast prea evident intre vopseaua sarita si ....curatenia ireprosabila a insemnelor. Albul, galbenu, trebuiau murdarite putin!
Gravarea ai facut-o tu? Intreb deoarece "santurile" mi se par cam "late"! Indiferent de scara, acestea nu trebuie sa fie mai late de 0,1 -0,15 mm
Pe viitor tine cont de cele de mai sus!
Alexandru
#5
Postat 19 May 2005 - 08:12 AM
Citeaza
Gravarea ai facut-o tu? Intreb deoarece "santurile" mi se par cam "late"! Indiferent de scara, acestea nu trebuie sa fie mai late de 0,1 -0,15 mm
Pe viitor tine cont de cele de mai sus!
Pe viitor tine cont de cele de mai sus!
Da,eu am facut gravarea. Am sa tin cont de sfaturile date, multumesc.
Multumesc pt felicitari.
#8
Postat 20 May 2005 - 06:15 PM
Mgc151184, la May 18 2005, 06:08 PM, a spus:
Bristol Blenheim Mk. I (ARR)
Blenheim Mk. I nr. 34 Escadrila 1 (Recunoastere- Bombardament). Basarabia 1941.
Decalurile sunt Kanga 72019.
Blenheim Mk. I nr. 34 Escadrila 1 (Recunoastere- Bombardament). Basarabia 1941.
Decalurile sunt Kanga 72019.
De unde ai procurat decalurile Kanga ?!
Au fost scumpe ?
Cum ti s-au parut calitativ ?
Si felicitari si dij partea mea !!
#9
Postat 21 May 2005 - 12:02 AM
Citeaza
Foarte frumoasa macheta....
O singura intrebare: Blenheim-urile aveau containerul ala cu mitraliere ?
Eu l-am pus la al meu, dar acum nu stiu sigur daca e corect.
Inca o data felicitari!
O singura intrebare: Blenheim-urile aveau containerul ala cu mitraliere ?
Eu l-am pus la al meu, dar acum nu stiu sigur daca e corect.
Inca o data felicitari!
Blenheim Mk. IF avea acel container cu mitraliere, versiunea Mk. I nu avea. Daca ai facut Blenheim-ul cu inmatriculare ARR ai gresit punand acel container (ARR a folosit doar versiunea Mk. I).
Multumesc pt felicitari.
Citeaza
De unde ai procurat decalurile Kanga ?!
Au fost scumpe ?
Cum ti s-au parut calitativ ?
Si felicitari si dij partea mea !!
Au fost scumpe ?
Cum ti s-au parut calitativ ?
Si felicitari si dij partea mea !!
Decalurile sunt de la Dl. Pavel, are 6 versiuni de imatriculare din care una este ARR, cu Blenheimul nr. 37 alb. Nu mai stiu exact pretul (parca 60 000 lei). Mie mi s-au parut bunicele, nu am avut probleme cu ele (crucile sunt putin cam mari).
Multumesc pt felicitari.
#11
Postat 03 June 2005 - 10:22 PM
Foarte interesanta poza. Schema de vopsire (pare) in 2 culori cu linia de demarcatie, intre verde/maro si bleu, ridicata.
Nr 25 a apartinut Esc 3. Acest avion este mentionat, in cartea "Aviatia Romana pe frontul de est si in apararea teritoriului" (editura Tehnoprod 1993), intr-o intamplare de pe aerodromul Barlad (iulie 1941).
Nr 25 a apartinut Esc 3. Acest avion este mentionat, in cartea "Aviatia Romana pe frontul de est si in apararea teritoriului" (editura Tehnoprod 1993), intr-o intamplare de pe aerodromul Barlad (iulie 1941).
Arata acest topic
Pagina 1 din 1