asa e. nu putem vorbi despre "captura" din cauza tricolorului de pe coada (acoperit cu RLM-71 se pare; oricum, eu asta am folosit la macheta), din cauza emblemei grupului si nu in ultimul rand din cauza timpului foarte scurt trecut de la "marea suceala" (23 august '44), zborul catre Foggia avand loc pe 27 august; personal cred ca domnea o mare confuzie in zilele alea, plus ca mai cred ca multor unitati germane li s-a permis, de catre armata romana, o retragere in liniste cu tot cu tehnica...
Messerschmitt BF 109 1:72 E-3 ParcModels & G-6 Academy
#21
Postat 01 February 2009 - 10:41 AM
asa e. nu putem vorbi despre "captura" din cauza tricolorului de pe coada (acoperit cu RLM-71 se pare; oricum, eu asta am folosit la macheta), din cauza emblemei grupului si nu in ultimul rand din cauza timpului foarte scurt trecut de la "marea suceala" (23 august '44), zborul catre Foggia avand loc pe 27 august; personal cred ca domnea o mare confuzie in zilele alea, plus ca mai cred ca multor unitati germane li s-a permis, de catre armata romana, o retragere in liniste cu tot cu tehnica...
#22
Postat 02 February 2009 - 07:52 PM
"...Nu stim cand se va putea lamuri acest amanunt - lipsa documentelor si informatiile contradictorii, fiind obstacol greu de invins - deocamdata, insa, ne multumim cu ce avem: o fotografie...Mariri succesive ale acesteia, reprezentand G-ul ramas schilod in Italia, au dat la iveala un amanunt esential: din umbra lasata de profundor peste partea inferioara a directiei fotografiile au extras un numar:166133, numarul de fabricatie al avionului. O sursa autorizata precizeaza ca avionul a iesit din fabrica la inceputul lui august 1944. Cabina Galland montata pe acel G-u 6, nu-l recomanda a fi component al vreunui grup romanesc de Messerschmitt-uri. Putem presupune ca e unul dintre cele depozitate in padure la Boteni - pe care desantul german din 24 august 1944trebuia sa le captureze - adus pentru trecerea pe Messerschmitt-uri a celor din Grupul 6, sau in completare la grupurile 7 si 9; nu-i exclus totodata sa fi fost un avion venit din Werf, originar din vreo unitate germana echipata cu acea serie - noua - de G-uri, dirijat dupa reparare la una din unitatile romanesti.
Intr-o discutie (autorul articolului Ion Taralunga) recenta sublocotenentul aviator Mircea Teodorescu din Grupul 1 Vanatoare, aflat la Grupul 6 - pe Popesti-Leordeni - pentru trecerea pe Messerschmitt-uri, preciza ca a zburat atunci "numai pe avioane Messerschmitt cu vizibilitate spre inapoi" deci, cu cabina Galland. Se contureaza posibilitatea ca avioanele aduse la Grupul 6 Vanatoare sa fi fost dintre cele noi, echipate cu noua cabina, care dupa reorganizarea Grupului 9, la 5 septembrie 1944 - au intrat in serviciul acestui grup. Asa s-ar putea explica si prezenta G-urilor cu cabina Galland , la Gr. 9 in primele zile ale campaniei din Translivania. Nu-i de neglijat nici posibilitatea de a fi unul dintre avioanele capturate dupa evenimentele de la 23 august 1944"
Mai este o continuare a articolului in numar 3 al revistei, dar acela nu-l posed...cine stie poate se face mai multa lumina acolo
In primul numar al aceleiasi reviste...ca o concluzie, acelasi autor (Ion Taralunga) in urma unor interviuri efectuate cu mai multi piloti veterani spune ca avionul care a fost pregatit si care a plecat la Foggia cu Bazu Cantacuzino, a fost no.13 albastru al locotenentului Greceanu si nu avionul lui Dusescu 31 alb, acesta a fost pregatit initial pentru misiunea de dimineata dar dupa cum este posibil aceasta varianta a fost gresit inteleasa pentru ca Dusescu, a plecat in misiune in acea zi, dar doar ca si escorta a lui Bazu.
Acum daca avionul a fost captura sau a fost unul din ultimile loturi primite habar nu am, oricum unii dintre voi ar trebui sa stiti mult mai multe, poate postarea mea va ajuta ...
Salutari si numai bine
Aceasta postare a fost editata de claudiu_ne2000: 02 February 2009 - 08:10 PM
#23
Postat 02 February 2009 - 08:52 PM
Cate ceva spre drumul lui Cantacuzino in Italia, aici
#27
Postat 02 February 2009 - 10:09 PM
P.S. tot căutīnd informaţii despre G-6 -le īn discuţie l-am găsit īntr-o revista dat ca fiind bulgăresc:
Aceasta postare a fost editata de Babacu: 02 February 2009 - 11:05 PM
#28
Postat 02 February 2009 - 10:41 PM
revin cu o completare...dupa cum se vede si in poza din plan apropiat a avionului, se poate observa foarte bine ca "steagul american"...e "foarte" proaspat vopsit...din cauza curentilor puternici de aer stelele pictate pe drapel s-au "lungit"...bine de tot, pana acum am crezut ca e un defect al pozei, dar la o cercetare mai apropiata, cu lupa, se pare ca vopseaua s-a lungit pe fuselaj...
#29
Postat 03 February 2009 - 01:17 PM
Acum dupa mai multe verificari si observatii, inclusiv pe acest site, observ ca Greceanu intradevar a zburat in 1944 pe un G6, 13 alb, dar care nu avea cabina Erla si care a fost doborat in 23 iunie 1944...e posibil ca dupa aceea acesta sa primeasca alt avion, chiar cel in speta...
Un alt amanunt care iese in evidenta, chiar din pozele G-ului de la foggia, sunt urmele de fum de pe fuselaj, foarte accentuate pentru un avion, scos din fabrica in luna august, am mai vazut poze cu G-uri, dar parca nu erau asa de afumate ca si asta.
Ce spuneti?
#30
Postat 03 February 2009 - 01:38 PM
Citeaza
Ce spuneti?
Benzina nashpa!
#31
Postat 03 February 2009 - 04:37 PM
mersu, la 3 Feb 2009, 13:38, a spus:
sau am putea da crezare relatarilor din epoca cum ca avionul ar fi avut probleme la motor, dand rateuri si de aceea a ramas la Foggia, Bazu intorcandu-se cu un Mustang acasa
Aceasta postare a fost editata de Mikoian_Gurievici: 03 February 2009 - 04:37 PM
#35
Postat 08 February 2009 - 10:32 PM
dany, la 8 Feb 2009, 19:11, a spus:
Iap. In plus este exact identic si la fel cu Tamiya - care este excelent. Difera ceva la elice, parca. Probleme apar la kit-urile mai noi - matrita da semne de batranete si creaza ceva bavuri. Recomand.
#37
Postat 08 February 2009 - 11:19 PM
No offence, mr. Pavel.
Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 08 February 2009 - 11:21 PM
#38
Postat 09 February 2009 - 09:42 AM
ovichelu, la 8 Feb 2009, 22:11, a spus:
da...de acolo provin si sunt excelente; la fel de bune mi se par si cele de la Parc Models; sunt un pic mai fragile (mai ales tricolorul de pe coada), dar cu multa grija se obtin machete reusite. pot sa spun ca sunt fan decaluri Parc Models
#39
Postat 09 February 2009 - 12:03 PM


Ajutor

Sus



