Junkers Ju-87D Stuka ‘Rumanian Air Force” 1/48 - Hasegawa
#202
Postat 03 March 2010 - 08:17 PM
Chestia cu rezolutia si dimensiunile o inteleg, dar ce este watermark-ul?
Am cam fost provocat sa continui discutia asta! Poate era mai bine sa nu o fac?
Daca nu am voie sa public fotografiile, nu sunt insa oprit cu nimic de la publicarea unor scheme color bazate pe acestea. Din pacate, nu asta este specialitatea mea, eu sunt axat pe desene tehnice. In plus, de curand mi-a fost zdravan virusat calculatorul si in prezent nu dispun de nici un program de grafica! Ma voi gandi totusi ce pot face sa ajut.
Da, crucile de pe intradosul lui "861" nu sunt vizibile, banuiesc doar unde ar putea fi.
Pentru "Si bucurie" am o singura fotografie, din stanga/fata. Si prozator nu am fost niciodata, prima regula invatata in modelism a fost ca trebuie sa te documentezi zdravan. Nu spun ca nu am facut si greseli, pe vremea Raposatului informatiile nu erau usor accesibile!
Fotografiile nu sunt chiar indisponibile, practic provin dintr-o sursa semi - publica, dar las pe seama altuia pacatul de a le face total publice pe degeaba! Daca ajunge la ele! Si daca mai exista, asta nu stiu.
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 03 March 2010 - 08:20 PM
#203
Postat 04 March 2010 - 10:21 AM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
In privinta "derzvaluirii" pozelor, nu cred ca este greu, avind in vedere ca nu se obtine un profit pecuniar, ci unul documentar, sa mai vorbesti (daca e posibil) cu persoana in cauza si sa renegociati interdictia. Eu sunt de parere ca un document nu mai e document daca e tinut la obroc.
#204
Postat 04 March 2010 - 11:41 AM
Dupa cum am spus, fotografiile provin de fapt dintr-o sursa semi publica. Adica nu sunt proprietate chiar privata, dar accesul este restrans. Si da, ce e dat pe post aici sunt din acelasi set, la care de-a lungul timpului au avut acces mai multe persoane si au fost publicate in mai multe lucrari. Diferenta este ca eu detin un numar mai mare de fotografii, la prima mana (adica direct de pe film), nu copi-copi-copiate. Oricum, si ce e pe aici este de calitate suficienta, tinand cont ca rezolutia a fost probabil micsorata pentru a putea fi postate.
Vezi ca in fotografia postata de Cartula cu "Si bucurie" (prima parte a postarilor), avionul are spirala pe coafa elicei. Dar fotografia este usor trunchiata, in cea originala se vad si ampenajele, din pacate partial mascate de aripa. Si este clar un 8, din pacate din 1 nu se vede decat partea de jos, dar ce alta cifra mai stii care seamana cu un bat vertical?
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 04 March 2010 - 11:43 AM
#205
Postat 05 March 2010 - 10:41 AM
Poza provine de aici: http://www.cartula.ro/forum/Junkers-Ju-87D...orce-t5143.html si a fost pusa de Cartula.
Se vede ca face parte din aceasi serie de poze, personajele si locul sunt aceleasi.
#207
Postat 05 March 2010 - 01:06 PM
Si ar mai fi ceva de adaugat, poate gresesc si daca scriu o prostie ar fi bine sa nu o luati in considerare, dar majoritatea avioanlelor au numele scrise pe partea stinga sau pe stinga si pe dreapta. Dece ar avea avionul acesta scris numele pe dreapta? Aici mi se pare un lucru care nu se leaga...
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 05 March 2010 - 01:12 PM
#208
Postat 05 March 2010 - 05:28 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Aceste doua mesaje mi-au aprins un beculet de ...detectiv.
Sa luam in calcul urmatoarele:
- in ambele poze in care se vede partea singa de la "....si bucurie", nu arata ca ar fi ceva interpus de la spatele cabinei pina la coada, deci zona e libera.
- de aici putem presupune ca nu se vede toata deriva din motive de neincadrare, nu ca ar fi un obstacol acolo.
- pe partea dreapta 861 este un cifra 1 spre directie (coada cirmei)
- pe partea stinga cifra 861 este cu cifra 8 spre directie
- deci, la o incadre incomplecta ar trebui sa vedem 61, si nu 86 sau 81.
#209
Postat 05 March 2010 - 09:59 PM
Ce ma impiedica acum: lipsa soft pentru scaner; lipsa soft pentru descarcare fotografii pe compul meu (aici voi apela totusi la un cunoscut); lipsa program grafica pentru modificare fotografie (prefer Adobe Photoshop)< nu stiu sa postez o imagine - asta e chiar de ras, unde gasesc indicatii?
Ar trebui sa folosim un limbaj comun si corect cand descriem avionul, altfel nu ne intelegem. Partea dreapta este partea din dreapta pilotului, cum sta in scaun si priveste spre botul avionului. Nu "partea stanga cum te uiti la avion din fata". Si singura poza cu "Si bucurie" (cel putin pe care o stiu eu, aceeasi cu cea postata aici) este facuta din dreapta, nu din stanga! Asa ca pe dreapta 8-ul va fi spre sarniera directiei, iar pe stanga va fi spre bordul de atac al derivei.
Dupa cum am spus si dupa cum vei vedea, deriva (mai precis partea superioara) este acoperita de aripa, datorita unghiului de fotografiere.
Ma opresc aici. Z-ule, ceva ce ai scris mi-a aprins tocmai acum o luminita in cap si mie! Pun mana pe o lupa si reiau la studiat cateva detalii. Va informez ce mai gasesc!
#210
Postat 06 March 2010 - 09:59 AM
- Data: daca este vorba intr-adevar de septembrie, cum notase reporterul, este la inceputul lunii - avioanele mai au crucile, iar timpul este foarte calduros, soldatii care apar in fotografii sunt toti la chiloti si papuci, sandale sau majoritatea desculti;
- Ora: putin dupa 12, umbrele sunt aproape verticale, foarte putin inclinate;
- Locatia: neprecizata, dar este un platou mare, plat, cu munti in fundal - ma bate gandul ca este Balomir, dar nu pot fi sigur;
- Avioanele parcate in biute protejate pe doua parti, cu distante mari intre ele; biutele sunt proaspete, pamantul e adus din alta parte;
- Pe aerodrom mai era cel putin o unitate - apare un He.111 in fundal, in departare, dar silueta este inconfundabila;
- In fotografii apar 6 avioane, "861" are partea leului;
- "861" este singurul la care se vede complet numarul, celelalte avioane sunt fotografiate mai mult sau mai putin din fata si de aproape, activitatea personalului fiind subiectul principal;
- Fotoreporterul a vrut sa prezinte mai multe aspecte: reparare motor - doua fotografii, acelasi avion, are ceva scris pe capota motor/dreapta (aceasta este pusa jos langa avion, dar se vede de sus, numai partea superioara a inscriptiei se vede, indescifrabil); acrosarea unei bombe de 250kg pe lansatorul ventral (trei fotografii, acelasi avion); pregatire misiune, incarcare tunuri 20mm (trei fotografii, acelasi avion); acrosare bombe 50kg sub aripi , plecare in misiune (3 fotografii, acelasi avion); repaus (fotografie cu aproape tot personalul, un avion in fundal, dar cam neclar); pornire motor, plecare, intoarcere (6 fotografii, "861"(;
- "Hai noroc!" NU ESTE SIGUR acelasi avion cu "Si bucurie...!"! Pe langa tot ce v-am pomenit anterior, am mai descoperit ceva: echipaje diferite (vezi poza postata de cartula - echipajul de jos, care intinde mana la cei doi de pe aripa lui "Si bucurie...!", este echipajul lui "Hai noroc!"); "Si bucurie...!" are vopsite, pe partea frontala a carenajelor rotilor, cu negru si cu pensula, un "K" - practica foarte frecventa la Ju.87 germane, era parte a matricolei germane - acest "K" nu apare la "Hai noroc" si nici la vre-un alt avion; la "Si bucurie...!", cercul galben vopsit in fata ampenajelor este ciudat, parca ar fi fost vopsit in doua faze, este intrerupt circular de o umbra verde - parerea mea este ca a fost initial mai ingust, apoi a fost adus (neglijent) la latimea standard; inscriptiile au fost facute de persoane diferite, stilul de scris este diferit;
- "Si bucurie...!" are o parte din numar "81" - clar, nu este o confuzie, nu poti confunda 8 cu 6, este stilul ala de 8 alungit, facut continuu, dintr-o singura miscare;
- Soc si pentru mine - mata aia in cerc mai apare la doua avioane: la "Si bucurie...!" (se vede pe partea din stanga, dar numai picioarele din spate) si la avionul inarmat cu bomba de 250kg (se vede pe dreapta, dar numai jumatatea de sus);
- Alt soc, si mai mare: la "Si bucurie...!", pe partea stanga a capotei motorului este pictata inscriptia "Mat" (adica pisica mica - frustrant ca nu pot scrie cu diacritice!)!
- Dupa cum am spus, am ajuns la concluziile astea dupa 3 ore de studiu detalii (zgarieturi si adancituri de tabla pe avioane, inscriptii, pozitia avioanelor fata de umbre, echipaje, dar mai els, pentru a face legatura intre poze diferite ale aceluiasi aparat, am analizat actiunea personajelor si mai ales, factor determinant, elemente din jur - petele de ulei / esapament de pe iarba, huse aruncate pe jos, lazi si cutii, carpe, un ciocan, jaloane de marcaj.
Parerea mea personala este ca cele doua avioane faceau parte din aceeasi patrula si zburau des impreuna, unul langa celalalt. Si, cand cei de pe "861" si-au vopsit pe avion "Hai norc!", ceilalti le-au raspuns cu "Si bucurie...!". Pozitia in zbor ar fi fost cu "861" pe dreapta, pentru ca echipajele sa poata citi inscriptia de pe avionul colegului de patrula.
Cu toate scuzele de rigoare, stiu ca multi vor fi dezamagiti, dar chiar ca acum nu mai pot sa sustin cu probe foto tot ce am spus. Ar insemna sa postez aici tot setul de fotografii, si inca la rezolutie maxima - chestie pe care nu o voi face, chiar daca am voie sau nu!
Ce am aici, de abia acum imi dau si eu complet seama, este cam prea valoros pentru a fi dat degeaba din mana. Inca odata, toate scuzele! Nu trebuia sa ma angajez in topicul asta - desi, dupa parerea mea, va fi totusi util pentru unii.
Va doresc un week-end placut - al meu nu prea va fi, am masina stricata (ghinioane dupa ghinioane), dar asta este!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 06 March 2010 - 10:02 AM
#211
Postat 06 March 2010 - 11:07 AM
Cu siguranta veti gasi o posibilitate sa faceti profit de pe urma acestor fotografii si speram sa apara si intr-o carte. Ma tem doar ca va fi prea tirziu si acest, sau mai bine zis aceste avioane, nu ne vor mai interesa la momentul respectiv.
#212
Postat 06 March 2010 - 01:04 PM
Incepusem sa scriu o lucrare despre modul de vopsire al avioanelor romanesti in al doilea razboi mondial. Din pacate sunt prea chitibusar, pierd prea mult timp cu analiza si documentarea, altii mi-au luat-o inainte. Nu stiu daca asemenea lucrare ar mai prezenta interes. In plus, nu cunosc aici un grafician capabil sa execute profile color de buna calitate.
Eu cu asta inchei aparitiile la acest topic, daca cineva mai este interesat de avioanele acestea, rog sa ma contacteze prin mesaje private, sa vad daca il pot ajuta.
#215
Postat 06 March 2010 - 07:12 PM
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Citeaza
Parerea mea sustinuta si de poze. Te-ai luat dupa decaluri si ai gresit. Crucile au fost astupate cu vopsea de culoare mai inchisa, RLM 70 noua sau ceva similar.
#217
Postat 06 March 2010 - 07:44 PM
Parerea mea totusi este ca arata bene!
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 06 March 2010 - 08:18 PM
#219
Postat 06 March 2010 - 08:47 PM
Si sa stiti ca cei de la Aeromaster nu mi-au respectat intocmai indicatiile. Crucile germane trebuiau intr-adevar acoperite "la bidinea" si cu o nuanta mai inchisa (de acord, cred ca mai inchisa datorita decolorarii vopselei originale), iar albastrul din crucile romanesti trebuia sa fie mai inchis.
TLM mi-e prieten, dar e putin cam departe.
Si cu asta chiar ca am terminat, ca asa o lungesc in contraziceri si "povesti" pana la Revelion!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 06 March 2010 - 08:52 PM
#220
Postat 06 March 2010 - 09:02 PM