Forum Machete,Modelism,Hobby: Messerschmitt Bf109 G-10 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Messerschmitt Bf109 G-10 Revell 1/48

#21 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 04:32 PM

Mai am de la Radub coala cu Bāzu, dar am doar G2, G4 si G6, coala tot de la Radub cu IAR Ga-6, de la ventura decals, Captured G-2 si un E-3 romanesc si inca o coala de la Aviation Usk, destul de incorecta spun eu, dupa crucea Regelui Mihai, dar si acolo sunt G2, G3/R2, G4, E3...

Deci pentru G10 sunt cam blocat.

#22 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 28 April 2009 - 04:48 PM

Vezi postareaRomulus, la 28 Apr 2009, 15:12, a spus:

Nu am apucat sa studiez care e diferenta dintre G-10 si G-2 sau G-14.


Toate sunt diferite, dintre care G-10 (ultimul model de 109) este cel mai radical. Din G10 nu ai cum sa faci un G2 sau un G14 fara efort considerabil. Diferenta cea mai mare si semnificativa consta in forma capotajului motorului.
Radu

#23 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 06:03 PM

Multumesc mult Radu.

Am nevoie de un sfat... Ce sa fac... Sa merg inainte cu botul galben a-la Revell? Imi place stropul ala de culoare... Sa elimin galbenul si sa vopsesc ca si cum n-ar fi fost?

Sa vopsesc JG1 cu banda rosie? In instructiuni, tot avionul e RLM 76 si spinner negru cu spirala alba si banda pe fuselaj rosie... Sa-l fac asa?

Ce ati face in locul meu? Sa-l pun deoparte si sa astept vremuri mai bune?

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 28 April 2009 - 06:03 PM


#24 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12632
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 April 2009 - 07:14 PM

Citeaza

Dar in aceste circumstante nu stiu care e treaba cu botul galben... Botul era galben (fie o banda, fie partea din fata a botului) la G10 din Luftflotte 4 dar nici JG27 si nici JG 1 nu prea au avut de-a face cu asta...
Crede-ma, Radub stie ce zice!
Alta inmatriculare sau acoperi galbenul!

#25 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 08:45 PM

Pai Z-mare, e evident ca stie ce spune, n-am contestat. Am intrebat ce sa fac in continuare. Sa fac unul prost, unul maghiar, unul fara galben (ar fi corect?) sau sa pun macheta deoparte si sa astept zile mai bune sau decaluri mai corecte... :D

#26 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 10:01 PM

Vezi postareaZ-mare, la 18 Apr 2009, 17:40, a spus:

[...]
A, acuma vad!! Si G10, la 1/48 de la Revell, are aceeasi meteahna ca si G10 la 1/72: pozitia incorecta pentru trenul de aterizare! :clapping: Acesta trebuie montat putin mai aproape de fuselaj.


Acum ca tot imi fac temele de casa la Gustavuri... Din ce citesc eu, G10 a avut distinctiv departarea jambelor de fuselaj... Esti sigur ca e gresit?

#27 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 10:14 PM

Vezi postareaRomulus, la 28 Apr 2009, 22:01, a spus:

Acum ca tot imi fac temele de casa la Gustavuri... Din ce citesc eu, G10 a avut distinctiv departarea jambelor de fuselaj... Esti sigur ca e gresit?


...hmmm.. cred ca mai degraba a avut jambele altfel inclinate , dar din cite-mi amintesc plecau din acelasi loc.
Unul din multele lucruri remarcabile la 109 e ca trenul se fixa cumva de fuselaj, nu de aripi, lonjeronul de care era atasat fiind astfel mult mai scurt, deci mai usor. Nu cred ca acel lonjeron a fost modificat, marit fata de g2/4/6, pentru ca oricum cele mai multe G10 erau tot G-uri mai vechi "refurbished".
Asa ca pune mina si corecteaza :))

#28 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 28 April 2009 - 10:22 PM

Vezi postareaRomulus, la 28 Apr 2009, 21:01, a spus:

Din ce citesc eu, G10 a avut distinctiv departarea jambelor de fuselaj...


Jambele erau montate in acelasi loc pe Bf.109 incepand de la modelul F pana la ultimul model, mecanismul de escamotare a ramas acelasi de la modelul F pana la ultimul model. Ce spunea Z-mare era ca acel kit are o belea acolo, adica e eronat kitul.

Ce era distinctiv la G10 era motorul, care avea un turbocompresor atat de mare incat a necesitat modificarea batiului atat de mult incat a trebuit sa ii fie refacut intregul bot. Din acel kit, daca nu vrei sa il faci G10, tu nu poti face decat vreun avion cu motor DB605AS, DB605D, DB605M, adica G6 ori G14 remotorizate . Romanii nu au avut asa ceva, deci crucile iti sunt inutile.

Exista carti destul de groase care explica pe indelete care erau diferentele, iar G10 este un subiect de carte groasa in sine. Daca vrei sa incepi sa le deslusesti pe toate, eu zic sa te pornesti de aici. http://www.messerschmitt-bf109.de

Radu

#29 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 10:36 PM

Citez din cartea "Messerschmitt 109G" de Robert Peczkowski (pagina 65) in introducerea capitolului despre G-10:

Citeaza

As compared to earlier versions the engine compartment was reshaped to take the new engine, and the main wheel legs were spaced further apart as in the K version. [...]


Acum eu nu ma pricep, dar sa citesc ma pricep si omul asta asta spune. Are si niste poze...

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 28 April 2009 - 10:37 PM


#30 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:00 PM

Uite si un Walkaround 109 G-10 ca sa fie clar ca Robert nu vorbea aiurea...

http://www.ipmsstockholm.org/magazine/1999...09g10_wings.htm
Imagine postata

Martin Waligorski a spus:

Despite the seemingly identical configuration, the undercarriage of the G-10 and K-4 was miles away from that of the earlier variants. Some of the changes are visible here: undercarriage track was considerably widened, resulting in the prominent "gaps" between the leg and the inner end of the wheel well. Legs had been made thicker, and the wheel covers split into two-part assemblies.

The rectangular openings between the wheels are spent cartridge ejection chutes for the fuselage-mounted guns.

This aircraft lacks the centerline drop tank rack, but the four hardpoint hooks and a fuel line for it can be seen further aft.



Din prima poza se vede clar...

Aceasta postare a fost editata de Romulus: 28 April 2009 - 11:02 PM


#31 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:10 PM

Din poza mi se pare ca jambele tot acolo sint... carenajul merge mai mult spre interior

#32 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:12 PM

Pai la G-10 din ce citesc, capota era mult marita, chiar asimetric, pe stanga fiind mai mare... Mie nu mi se pare ca sunt tot acolo, dar inca odata, nu sunt specialist. Am cautat si eu informatii despre G-10 si am gasit. Acum cat sunt de corecte, de unde naiba sa stiu? In cine sa am incredere... :) E greu cu documentarea...

#33 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 28 April 2009 - 11:12 PM

Acum sunt doua optiuni:
Optiunea 1: ma contrazici, eu te bombardez cu informatii, tu vei spune ca ale mele nu sunt bune, apoi eu te voi bombarda cu si mai multe informatii, apoi eventual treci la insulte si o sa spui ca eu insist ca am dreptate intotdeauna, struguri acri, capra vecinului, etc. Eventual te vei convinge ca am dreptate, dar va fi prea tarziu.
Optiunea 2: Mai documenteaza-te si te vei convinge ca am dreptate.
Radu

#34 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:15 PM

Uite doua poze cu un G6. Dupa cum vezi, jamba pleaca la ambele EXACT in dreptul liniei de imbinare a aripii.
Imagine atasata: PAG30_2.JPG
Imagine atasata: PAG30s.JPG

#35 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:19 PM

@1-0-9: n-a vorbit nimeni aici de G-6. Subiectul era doar G-10. Pozele si citatele referindu-se strict la G-10. Pozele cu G-6 nu au relevanta.
@radub: pai nu incerc sa te contrazic... Doar vad ca altii prin alte carti si documentari sunt de alta parere. Acum eu ce vina am?



@radub: pe mine nu ai sa ma vezi insultand pe cineva... :)



Vezi postarearadub, la 29 Apr 2009, 00:12, a spus:

Acum sunt doua optiuni:
Optiunea 1: ma contrazici, eu te bombardez cu informatii, tu vei spune ca ale mele nu sunt bune, apoi eu te voi bombarda cu si mai multe informatii, apoi eventual treci la insulte si o sa spui ca eu insist ca am dreptate intotdeauna, struguri acri, capra vecinului, etc. Eventual te vei convinge ca am dreptate, dar va fi prea tarziu.
Optiunea 2: Mai documenteaza-te si te vei convinge ca am dreptate.
Radu


OK, inteleg optiunile... Ca ce spun astia in text e incorect, pot intelege. Dar poza aia nu e reala?



IPMS Stockholm a spus:

Our subject this month, the Bf 109G-10 werk nummer 611943, has been built at the Wiener Neustadt factory in 1944. It saw service with II./JG52 on the Eastern Front, but was surrendered to the American forces at Neubiberg Airfield near Munich at the end of hostilities. Brought back to the USA for evaluation, this machine was saved from scrapping by Planes of Fame Air Museum founder, Ed Maloney, in 1957.

It is currently on display at Grand Canyon division of the Planes of Fame where these photos were taken.


#36 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:22 PM

Au cea mai mare relevanta. Daca te uiti ATENT, ai sa vezi ca jamba pleaca din acelasi loc, si la g6 si la g10, doar ca la g10 wheelbayul intra mai mult inspre interior; pina la panoul cu evacuarile alea doua. De aici IMPRESIA ca's mai departate jambele la g10.

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 28 April 2009 - 11:22 PM


#37 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:23 PM

@1-0-9: pornesti de la ipoteza, ca au aceeasi capota si din ce citesc, asta nu e adevarat. Daca vrei iti pot pune citatele relativ la capota...

#38 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:24 PM

Man, e momentul sa ma retrag...sau, daca vrei, trec la insulte? Tu ai citit ce am scris mai sus?

#39 Useril este offline   Fenomers 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 01-February 09
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:27 PM

Poti trece la ce vrei tu. Nu pricep de ce te enervezi, tu spui ca pleaca din acelasi loc, raportandu-te la capota motorului, care la G-10 e refacuta si mult mai mare. Eu spun ca nu vad ce spui tu si nu ma pot referi la capota...



Vezi postarea1-0-9, la 29 Apr 2009, 00:22, a spus:

[...]
Imagine postata


Avionul asta avea aspiratia de aer de la turbo pe dreapta?

#40 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4943
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 28 April 2009 - 11:36 PM

Da, e o varianta speciala intoarsa, de pe net...

De unde ai scos ca ma raportez la capota motorului...ma raportez la imbinarea aripii.

Mai fac o incercare.

Imagine atasata: 165227.25.jpg
Imagine atasata: detail_bf109g10_13.jpg

Acum vezi vreo diferenta?

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi