Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#174
Postat 11 February 2011 - 08:08 PM
Leo2003, la 11 Feb 2011, 19:42, a spus:
Incepem sa vorbim aceiasi limba.
ionutfifa, la 11 Feb 2011, 19:48, a spus:
Am retinut propunerea! Prima etapa va fi probabil la Salonul National de Modelism Militar - editia din anul acesta si pentru partea de vest a tarii am sa propun acelasi lucru colegilor cere organizeaza Salonul International de Machete de la Alba Iulia. Probabil ca atat noi la Bucuresti cat si prieteni din Alba vor reusi sa facem saloanele si anul asta (inca mai avem ceva sprijin). Nu stiu ce va mai putea fi la anul si mai departe.
Bafta!
#175
Postat 11 February 2011 - 08:14 PM
crios, la 11 Feb 2011, 19:28, a spus:
Sa ne spui si noua, te rugam, cum dai curbura puntii!! Suntem cativa pe aici care avem ochii mari, mari de tot ....... sa te vedem mai bine
#178
Postat 12 February 2011 - 12:24 AM
Puntile pe care le avem noi au doua mari dezavantaje:
- sunt din doua bucati;
- sunt dintr-un placaj rigid, greu de curbat;
Pentru cei cu mai multa experienta una din solutii ar fi:
- inlocuirea traverselor oferite cu altele, avand suprafata superioara curbata, astfel incit in axa navei sectiunea traversei sa ajunga de la 4x4 (la coaste) la 4x6-7. Cred ca la scara acestei machete sageata in axa navei nu e mai mare de 2-3mm. Asta pentru o curbura simplificata, in arc de cerc. Aici mai trebuie studiat.
- refacerea puntilor dintr-un placaj mult mai flexibil;
O solutie la indemana tuturor, cu ce avem in acest set, pare putin probabila, dar, sa asteptam si opinia lui crios.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 12 February 2011 - 12:34 AM
#179
Postat 12 February 2011 - 04:15 PM
Leo2003, la 12 Feb 2011, 00:24, a spus:
Multumesc pentru incredere!
Leo2003, la 12 Feb 2011, 00:24, a spus:
Pentru cei ce se afla la inceputul modelismului si incep cu aceasta nava, recomand sa urmareasca instructiunile date de catre DeAgostini.
De ce? Pentru ca indiferent cum ar fi acestea, vor duce catre realizarea sigura a machetei.
Leo2003, la 12 Feb 2011, 00:24, a spus:
- inlocuirea traverselor oferite cu altele, avand suprafata superioara curbata, astfel incit in axa navei sectiunea traversei sa ajunga de la 4x4 (la coaste) la 4x6-7. Cred ca la scara acestei machete sageata in axa navei nu e mai mare de 2-3mm. Asta pentru o curbura simplificata, in arc de cerc. Aici mai trebuie studiat.
- refacerea puntilor dintr-un placaj mult mai flexibil;
Pentru cei cu mai multa experienta ... ei stiu deja asa ca solutia este pentru cei cu mai putina experienta si mai mult curaj
Metode sunt doua
- cea amintita de Leo2003
- metoda curbari traverselor
Pentru ambele metode este bine de facut un sablon astfel incat curbura sa fie aceiasi la toate traversele. Placajul, mie personal, mi s-a parut destul de docil, dar in situatia in care nu se lasa curbat la mana, fara prea mare efort, poate fi inlocuit cu un placaj ceva mai subtire sau chiar cu furnir pe care sa se lipeasca un rand de file si pe partea de jos.
Asta este situatia care poate fi aplicata atunci cand sunt deja toate piesele necesare realizarii osaturii.
Sunt metode care ajuta la aducerea cat mai aproape de ceea ce ar trebui sa fie, insa pentru o sectiune "adevarata", intreaga osatura ar trebui inlocuita ... sau mai exact, totul trebuie regandit.
Fiecare va merge pe calea care ii este permisa de cunostinte, curaj, scule, pasiune, chef, etc.
Bafta!
#180
Postat 12 February 2011 - 05:37 PM
#181
Postat 12 February 2011 - 07:47 PM
Se observa ca ce avem noi este o structura simplificata care va face o cala mult mai mica.
P.S. Cand ma documentam pentru acest galion mi-am copiat de pe net cam ce ma interesa. Din pacate nu mai stiu de unde. Este oricum de pe un site rusesc. Daca e vreo problema se poate sterge postul.
#182
Postat 12 February 2011 - 08:06 PM
#185
Postat 13 February 2011 - 08:33 AM
Aici se observa inelele ancorelor matisate.
Aici se observa mica ajustura facuta si indelung dezbatuta.
Aici clestele de indoit baghete "homemade", o bagheta 4x4 de balsa, citeva straifuri de furnir mahon 0.8mm, si niste cuisoare 0.8x10mm. In afara de cleste, toate celelalte gasite prin cutia cu "minuni" la care nu mai umblasem de ceva timp.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 09:28 AM
#187
Postat 13 February 2011 - 01:54 PM
DeAgostini spune asa:
- scara 1:50
- lungime 780mm
- inaltime 660mm (dupa alte surse 664mm)
- latimea la cuplul maestru (?) 160-177.8mm (asta nu o spun ei, ci eu, dupa anumite cercetari).
Acum sa vedem ce dimensiuni ar avea galionul real.
- lungime 39000 mm = 39m
- inaltime 33000-33200mm = 33-33.2m
- latimea la cuplul maestru 8000-8890
Ori, din documentarea mea, acest galion avea cu oarece aproximatii:
- lungimea 50m
- inaltimea 40m
- latimea la cuplul maestru 11m
In acesta situatie mie imi iese o sara de fix 1:63 dupa ce am mediat valorile de scara.
Pentru cine este interesat pot prezenta si calculele.
Ceata si mai totala.
Naspa, asa e cand nu ai niste planuri serioase.
Mergem mai departe insa. Nu ne incurcam noi la niste amarate de scari.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 02:31 PM
#188
Postat 13 February 2011 - 02:28 PM
SXT, la 13 Feb 2011, 13:46, a spus:
Dupa cum am mai zis, eu nu folosesc decat baitz chior pe baza de apa. Nu folosesc dublu component. Cum si pe mine, ca si pe multii altii, m-a luat repede flama si am folosit ce aveam. Aveam trei baitzuri lichide, teck, mahon, pin, si bait pulbere, cred ca nuc.
Am facut niste probe pe o bucatica de placaj de balsa (si aici e cam naspa, ar trebui facut pe placajul original) si m-am hotarat asa:
- etrava si coastele - teck;
- intradosul puntilor - pin;
- extradosul puntilor - natur + lac mat;
Pentru ancora vopsea acrilica (o aveam).
- ancora si bride traverse - negru;
- traverse - maron (pentru a imita lemnul);
- ultrior lac mat si puse la pastrare;
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 02:35 PM
#189
Postat 13 February 2011 - 04:59 PM
Sunt nou intrat, si am si eu o problema...m-am apucat de puntea de la numerele 1 si 2, hop si probleme...in ghid scrie sa trasam la 35-70-35 si prima la 70...dar toata prima punte are 148 mm, deci ar trebui sa intre 2 scanduri....ma poate lumina si pe mine cineva cum fac?
Am vazut ceva la Leo...dar ce fac cu urmatoarea?
Am decis sa astept pana vine si continuarea, sa vad apoi cum trasez scandurile...
Cu respect,
Olimpiu
#190
Postat 13 February 2011 - 05:20 PM
olimpiu, la 13 Feb 2011, 16:59, a spus:
Puntea trebuie sa arate in acest moment ca in poza 3 din postul meu de mai sus.
Puntea se traseaza exact ca in instructiunile de la DeAgostini daca folosesti aceasta solutie.
Mai rasfoieste topicul de la capat. Poate te lamuresti.
#192
Postat 13 February 2011 - 05:43 PM


Ajutor

Sus



