Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#615
Postat 11 March 2011 - 01:01 PM
#617
Postat 12 March 2011 - 01:49 PM
ButonEL, la 11 Mar 2011, 10:39, a spus:
In primul rand doresc sa salut toti membrii acestui forum fie ei mai experimentati fie incepatori, desi mi-am propus sa astept pana la numarul 10 pentru a incepe montajul propriu zis, nu am reusit din curiozitate dupa ce am citit pareri si sfaturi utile, m-am apucat sa calfatuiesc puntea teuga ea fiind dintr-o bucata si ne mai continuand cu alta punte (caz in care ar fi trebuit sa am grija ca "rosturile" dintre scanduri sa corespunda si pe cealelalte bucati de punte ) am aplicat metoda descrisa de ButonEL dar folosind ata neagra de papiota iar rezultatul pentru mine a fost multumitor
#618
Postat 12 March 2011 - 02:06 PM
traian, la 11 Mar 2011, 15:43, a spus:
Confirmarea din partea ta a mai adaugat tarie alegerii mele. Mai apelez la un sfat din partea ta, Traian.
Observ in pozele postate de rus ca atunci cand a realizat calafatuirea, ata atarna disperata in toate partile, si este normal sa te incurce. Uneori se poate intampla chiar sa aiba portiuni de ata care sa faca "cocoase" si sa iasa inafara scandurilor.
Oare ar fi o solutie sa tai bucati de ata ceva mai mari decat lungimea puntii de calafatuit, sa o agat cu o greutate la capat si s-o impregnez cu ceva (eventual adeziv folosit la kiturile de plastic) astfel incat dupa uscare sa rezulte un calafat drept, mult mai usor de utilizat?
Ma intreb daca totusi daca nu cumva adezivul va intari prea mult calafatul, iar acesta sa nu mai permita apropierea estetica a scandurilor puntii.
#619
Postat 12 March 2011 - 03:13 PM
Eu asa ceva am folosit la o nava plasticoasa, pentru a putea forma/pozitiona mai usor "scarile" (imi scapa termenul corect) ce urca spre catarge, precum si la unele manevre.
E doar o solutie (printre multe altele), la una din micile probleme de care va veti bate toti cei care vrei sa finalizati corabiuta asta.
Spor sa aveti.
#620
Postat 12 March 2011 - 07:51 PM
O intrebare pentru mai tarziu... vad ca au aparut si coastele de la mijlocul navei...insa nu vad "dublurile" pentru fixarea filelor de bordaj...in DVD-ul atasat la numarul 2 se trece foarte repede peste aceasta etapa...
Am in vedere cuirasatul Bismark care a aparut cu coastele dublate, in vederea fixarii optime a filelor de bordaj...dar acesta e un navomodel, pe cand galionul e o macheta...
Cu respect,
Olimpiu
#621
Postat 12 March 2011 - 09:09 PM
Mioriticul, la 12 Mar 2011, 14:06, a spus:
Regret dar nu am folosit niciodata metoda asta si nici nu m-a tentat, ca sa studiez tehnica. Totusi din cat imi dau seama nu ar fi o solutie prea buna ce vrei sa faci, in primul rand adezivul pentru plastic rigidizeaza prea mult ata, apoi orice alt maglavais ai folosi formeaza mici cocoloase pe fir, parte din ele datorate structurii firului, cocoloase care nu se pot strange intre file. Personal nu sunt adeptul metodei desi se foloseste. Cea mai comoda metoda o consider cu fasii de hartie neagra de la ambalaje de hartie fotografica, se gaseste la orice laborator foto si de obicei se arunca. Sau colorarea aracetului cu care se lipesc filele cu tus negru.
#622
Postat 12 March 2011 - 10:34 PM
olimpiu, la 12 Mar 2011, 19:51, a spus:
In functie de marime, posibilitati, gandire, fiecare astfel de nava are mai multe posibilitati de a fi realizata. Atat la corabii cat si la alte tipuri de nave, metodele de realizare pot fi extrem de asemanatoare, dar si total diferite. Diferenta intre ele nu este ca unul este navomodel si celalalt este macheta pentru ca navomodelul este o macheta de nava asa cum o macheta de nava se numeste navomodel.
Bafta!
#623
Postat 12 March 2011 - 11:59 PM
crios, la 12 Mar 2011, 22:34, a spus:
Bafta!


#627
Postat 16 March 2011 - 12:02 PM
Am gasit (si urmarit) acest forum de la aparitia primului numar al revistei, cand cautam informatii pe net, iar aici mi s-a raspuns - indirect :), pentru ca nu am intrebat eu - la toate nelamuririle si, mai mult de atat, am prins cateva idei bune de la cei mult mai experimentati ca mine, iar cu aceasta ocazie le multumesc.
Cum nimeni nu mai are intrebari "arzatoare" momentan, as dori sa intreb eu ceva, mai mult de curiozitate: din poze si cum, de altfel, se mentioneaza si pe DVD, corabia va avea tribordul deschis - presupun ca nu exista nici o problema daca eu am pitici pe creier si as vrea sa o construiesc cu tribordul inchis si babordul deschis, nu? ca doar sunt jumatati identice

Probabil ca e o intrebare cam stupida, e mai mult o curiozitate, am profitat de linistea de pe forum :).
In alta ordine de idei, iata ca a aparut si numarul 7. Greul a trecut, mai sunt 93 numere si gata

#628
Postat 16 March 2011 - 01:52 PM
ropotan, la 16 Mar 2011, 12:02, a spus:
Nu e stupida.
Acest tip (stil) de model se numeste "ADMIRALTY" si de regula se face cu unul din borduri deschis (chiar ambele). Desigur, acest "stil" ar presupune mult mai multe lucruri nu numai unul din borduri deschise (materiale identice; structura identica, detalii identice, etc. toate la scara, identice cu originalul).
Evident ca se poate face si cu babordul deschis.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 16 March 2011 - 02:23 PM
#630
Postat 16 March 2011 - 02:46 PM
ropotan, la 16 Mar 2011, 12:02, a spus:

Singura regula ascunsa in situatia de fata este: o faci dupa cum iti place.
Pana la urma beneficiarul acestei lucrari esti tu. Felul in care a fost gandita constructia iti va permite sa faci cum vrei.
Leo2003, la 16 Mar 2011, 13:52, a spus:
Avand in vedere ca nici macar structura nu e ce trebuie pentru o sectiune, la restul cerintelor nici nu mai am pretentii.
Probabil ca cel mai aproape de adevar ar fi cu coca inchisa pe ambele borduri.
Bafta!
#632
Postat 16 March 2011 - 03:36 PM