Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#656
#659
Postat 18 March 2011 - 07:35 PM
Ady, la 18 Mar 2011, 18:57, a spus:
Ca e diferita inteleg, dar, atat Artesania Latina cat si deAgostini spun cu subiect si predicat ca sunt la aceeasi scara 1:50.
Si dimensiunile sunt aceleasi. Ma rog, inaltimea difera putin (678 versus 660) dar depinde unde o masori, cu ce o masori si cine o masoara.

Ca eu am oarecare dubii in privinta scarii reale, e alta treaba si am explicat-o intr-un post anterior.
Intre timp am gasit imaginea de mai jos pe un site rusesc:

Io zic ca sunt cam inalte manechinele de 1.8m fata de dimensiunile galionului, nu?
O scara mai mica (1:63 cum mi-a iesit mie) ar fi mai aproape de adevar, cred.
Desenand manechinele la scara 1:63 ar fi mai scunde cu aprox. 7.5mm, ar intra fara sa se cocoseze pe usa si ar trece cam la limita pe sub traverse.

Hai ca v-am plictisit, inebunit de creierii capului, etc. Scuze!!!
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 18 March 2011 - 08:10 PM
#660
Postat 18 March 2011 - 08:04 PM
Leo2003, la 18 Mar 2011, 19:35, a spus:
Si dimensiunile sunt aceleasi. Ma rog, inaltimea difera putin (678 versus 660) dar depinde unde o masori si cine o masoara.

Ca eu am oarecare dubii in privinta scarii reale, e alta treaba si am explicat-o intr-un post anterior.
Intre timp am gasit imaginea de mai jos pe un site rusesc:

Io zic ca sunt cam inalte manechinele de 1.8m fata de dimensiunile galionului, nu?
O scara mai mica (1:63 cum mi-a iesit mie) ar fi mai aproape de adevar, cred.
Oricum esti de acord cu mine, ca e mai buna varianta Deagostini?!
#661
Postat 18 March 2011 - 08:20 PM
Si back on topic, varianta de pe site-ul UK e mizera, o gramada de piese metalice, inclusiv cuiburile de pe catarge. Si are si un singur rand de bordaj, nu doua ca la revista. Cea de la deagostini pare de calitate mai buna.
#662
Postat 18 March 2011 - 10:17 PM
#663
Postat 19 March 2011 - 01:11 PM

Circula zvonul prin piata ca DeAgostini vor sa scoata pe piata romaneasca nava Victory, asta pentru ca au avut un succes nemaivazut cu San Giovanni Battista.

Vorba aia "razboiul lor, castigul nostru"

Doamne ajuta!
#667
Postat 19 March 2011 - 05:45 PM
Dar astea sunt alte discutii si poate ca nu-i rostul lor in acest topic asa ca revenind la coaste nostre, iar sunt un pic derutat de ceea ce gasesc unii dintre colegi legat acum de traverse si de asezarea acestora in vederea sustinerii puntilor.

Astfel am facut si poza de mai sus si zic eu ca daca fiecare a pus coastele care unde la locul lor, selatura fiind cursiva, fara urcari si coborasuri si fara a fi nevoie stricarea ei cu adaosuri de material pe anumite traverse.
In ceea ce priveste scara ... e, nimeni nu-i perfect!
Bafta!
#668
Postat 19 March 2011 - 06:14 PM
Ady, la 19 Mar 2011, 13:11, a spus:
Cred ca ar fi avut priza mai mare cu Victory desi nici cu Sf.Ioan nu e chiar rau. In Germania Victory e aparuta de mult si din cate stiu e mult mai bine realizata decat Sf,Ioan. In plus, pentru Victory e o multime de documentatie care inlatura orice nelamuriri referitor la constructie.
#669
Postat 19 March 2011 - 06:19 PM
crios, la 19 Mar 2011, 17:45, a spus:
In ceea ce priveste scara ... e, nimeni nu-i perfect!
Hmm. Ma tot uit la poza si mie mi se pare ca si aici se vede ca umerii coastelor 14 si 15, pe care se aseaza traversele puntii inferioare, sunt mai jos decat la coasta 16 (cea din prim-plan) si coasta 13, etc. Daca s-ar forta lipirea puntii pe coastele 14 si 15 ar rezulta o "groapa" nu o selatura continua. Io am impresia ca, de fapt, puntile nu au o selatura continua data de curbura lor ci este un soi de "selatura franta" data de asezarea segmentelor puntilor. Uitati-va atenti atat la tribord cat si la babord. Poate mi se pare mie, ce sa zic.
M-am mai uitat si pe alte forumuri (din Rusia). Si acolo a fost semnalata problema ridicata de mine. Recunosc, la unii s-a intamplat la altii nu. Nu stiu ce sa cred.
In ceea ce priveste scara, de acord. Nu are rost sa mai filozofam pe aceasta tema.
P.S. O solutie mai eleganta si mai simpla pentru remedierea problemei dezbatute ar fi lipirea unor distantiere pe umerii coastelor, nu pe intreaga traversa. Ideea mi-a venit cam tarziu, dar n-o puteam tine pentru mine ca doar nu sunt singur pe lume.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 March 2011 - 07:03 PM
#670
Postat 19 March 2011 - 07:00 PM


#671
Postat 19 March 2011 - 07:08 PM
crios, la 19 Mar 2011, 17:45, a spus:
Am si eu aceeasi apreciere. Pana acum nu am avut nici o problema legata de deformari sau nepotriviri in privinta osaturii. Nu am montat nimic definitiv, singurele elemente pe care le-am lipit sunt traversele puntii de jos -care dealtfel e puntea principala- dar am ansamblat totul pe cala si verificat cu o rigla, curbura e in regula. Ma indoiesc sa fi avut doar eu si Crios norocul sa fi nimerit componente bune, iar celelalte sa fi fost cu deficiente.Cala mi-am facut-o de capul meu, inainte de a fi data de firma si e la lungimea corpului ca sa imi prinda toata chila. Pana acum am constatat totusi o foarte usoara deplasare spre pupa a bucatii de punte principala care consta intr-o diferenta de 1 mm intre prima coasta si capatul puntii si o deplasare ceva mai mare spre pupa a puntii de sus - coverta- care lasa un spatiu de 3 mm intre prima coasta si capatul puntii. Teuga e si ea ceva mai scurta si judecand dupa axialitatea gaurilor pentru catarg inclin sa cred ca partea lipsa e spre pupa.Deplasarea constatata la coverta e tocmai cea care a dat batai de cap cu pozitia gaurii pentru catarg, aceasta trebuind sa fie spre prova cu 3 mm pantru a fi pe axa cu celelalte. De asta am tot recomandat asteptarea pana la complectarea osaturii si a puntii principale, in lipsa unor planuri e dificil in stadiul actual de apreciat provenienta diferentelor. Am o banuiala insa pana cand nu devine certitudine nu pot face aprecieri. Diferentele mentionate nu afecteaza pozitionarea puntilor pe celelalte coaste si daca nu ar fi problema gaurilor pentru catarg poate as zice ca e gresita pozitia primei coaste, dar date fiind reperele actuale nu am alta varianta decat sa astept complectarea osaturii si a puntii principale.
Spor!
#672
Postat 19 March 2011 - 08:12 PM
Ady, la 19 Mar 2011, 15:54, a spus:

Cei care sunt familiarizati cu literatura franceza cu siguranta au auzit de Hachette. Hachette este alaturi de Galimard una din cele mai vechi si prestigioase edituri din Franta. Ei nu fabrica kitt-ul Bismarck. Probabil contributia lor la asocierea cu Amati e data de distributie si de partea informativa (revista atasata, etc.).
#673
Postat 19 March 2011 - 08:44 PM
Leo2003, la 19 Mar 2011, 18:19, a spus:
Daca ma uit la poza si eu vad diferente, mai ales pe partea dreapta la puntea de jos. Dar daca @crios spune ca in realitate nu sunt... ce sa zic.
Eu vad asa: prima coasta, cea din spate este mai sus. Urmatoarele 3 coaste sunt mai jos, dar sunt la fel. Urmatoarele 3 coaste sunt un pic mai sus, dar sunt la fel. Ultima coasta iar este mai sus. Exista totusi un "tipar" si probabil ca asta va da curbura finala a puntii. Probabil ca din 3 in 3, puntile difera ca inaltime, exceptind prima coasta de la pupa.
Aceasta postare a fost editata de florin71_skoda: 19 March 2011 - 08:45 PM