Forum Machete,Modelism,Hobby: spalare aerograf - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

spalare aerograf

#41 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 25 February 2006 - 12:36 AM

Citeaza

Tu ai facut aerografele tale numai la cerere sau ai facut o serie?


Am facut o preserie (unul este la Dragos :-D ) si o serie (modelul dubla actiune) total maxim 15 bucati.
Mai este si un model mai simplu oarecum asemanator cu cel sovietic (din pacate numai am nici-unul pt poza ) o serie de aprox 40 buc.
Cel pe care zici ca l-ai vazut in magazin era scris pe el Alex ( de la Alexandru al doilea prenume al meu) ?

#42 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 February 2006 - 07:08 AM

Io-te o surpriza placuta, mesterul Cantacuzino, m-a scutit de "munca". Puturosenia mea-i multumita !
Exista in pozele lui, un amanunt care m-a umplut de nostalgie mucoasa...
Cel dubla actiune, "ALEX-PRO 300", probabi ca face parte din "serie". Pe partea cealalta are trecuta si data: 94-01.
Pe al meu, din "preserie", scrie doar ALEX si nimic altceva, deci cred ca-i mai vechi de '94...

Acum vine nostalgia "mucoasa": ... fratioare, cat de bosorog sunt...

Si o intrebare personela, pentru mesterul Cantacuzino:
-Mai Dane, tu mai tii minte, in ce an mi-ai dat aerograful ... ?!...

Apropo, un lucru cu care nu s-a laudat autorul, ar putea fi si acela ca TOATE garniturile sunt din teflon... practic fara moarte...
Nu degeaba i-am zis io "Aston-Martin" !

#43 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 25 February 2006 - 07:47 AM

Citeaza

Si o intrebare personela, pentru mesterul Cantacuzino:
-Mai Dane, tu mai tii minte, in ce an mi-ai dat aerograful ... ?!...


Anul de gratie 1893 :-D . Frate Dragos, al tau face parte din preseria fabricata in '93. Ce tineri si frumosi eram pe atunci. Eu aveam 90 Kg iar tu 65 Kg. :-D

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 25 February 2006 - 07:48 AM


#44 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 25 February 2006 - 08:07 AM

Pai sigur... 65, pe piciorusul stang...

Hai ca devenim lacrimogeno-basinosi... si ne rade "tineretul"...

Sa fii matale sanatos, pururi june si voios !

Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 25 February 2006 - 08:12 AM


#45 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 25 February 2006 - 10:14 AM

Frumoase si interesante postari !
Lasa, nu va mai vaitati ! Sunt si oameni mai in varsta pe forumul acesta.
Nu anii si kilogramele de pe un picior sau doua :-D conteaza !

L'esprit de Votre coeur !!! aia e important !!

#46 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 03:15 PM

Asta e Sotar.
In cutiutele alea am doua ace de 0.2 mm de rezerva si o duza de 0.2 de rezerva. Duza si acul montate pe el in poza sunt de 0.3 mm.
E o bijuterie. Trage linii sub un milimetru.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture1_007.jpg


#47 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 03:17 PM

Asta e duza si acul cu dispozitivul de protectie. Ca sa sterg ce se acumuleaza pe varful acului, pot folosi o periuta de dinti fara sa scot protectorul (coroana) duzei.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture1_009.jpg

Aceasta postare a fost editata de radub: 25 February 2006 - 03:27 PM


#48 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 03:18 PM

Asta e aerograful Sotar

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture1_008.jpg


#49 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 03:19 PM

Iwata HP-CS

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture1_012.jpg


#50 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 03:20 PM

Asta e dispozitivul de cuplare. Cu asta se pot schimba aerografele intr-o secunda.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture1_015.jpg


#51 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 03:23 PM

Asta e compresorul meu, Eolo, Italian. Rezevorul e cutia albastru-verzui de dedesubt. Are regulator, capcana de apa, supapa de siguranta, filtre, tot ce ii trebuie si e destul de compact. Silentios ca un frigider.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture1_013.jpg


#52 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 03:24 PM

Il am de sase ani si nu mi-a facut niciodata vreo problema.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Picture1_014.jpg


#53 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

Postat 25 February 2006 - 03:50 PM

radub, la Feb 25 2006, 03:23 PM, a spus:

Asta e compresorul meu, Eolo, Italian. Rezevorul e cutia albastru-verzui de dedesubt. Are regulator, capcana de apa, supapa de siguranta, filtre, tot ce ii trebuie si e destul de compact. Silentios ca un frigider.

Ce chestie dom'le !!
Asta e primul compresor facut de o firma, care foloseste pe fata motor de frigider/congelator (vazut de mine). Radu, e silentios ca un frigider pt. ca are motor/compresor de frigider. Dragut si ingenios realizat !!

Aviz amatorilor pt. viitoare proiecte !!

Aceasta postare a fost editata de Blue-Max: 25 February 2006 - 03:51 PM


#54 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 04:11 PM

Blue-Max,
Motorul de frigider e folosit de mai multe firme. Iwata (Medea), Revell, Paasche, Hansa sunt cel putin cateva pe care le stiu ca fac compresoare de aerograf bazate pe motor de frigider. Vezi mai multe aici
http://www.airheadairbrush.com/airbrush-co...-silentaire.htm
Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 25 February 2006 - 04:29 PM


#55 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 25 February 2006 - 08:07 PM

Citeaza

Asta e Sotar.
In cutiutele alea am doua ace de 0.2 mm de rezerva si o duza de 0.2 de rezerva. Duza si acul montate pe el in poza sunt de 0.3 mm.
E o bijuterie. Trage linii sub un milimetru.
Da frumos " Sotarul" cumva versiunea negru este serie limitata (pt colectie) sau toate sunt asa.

#56 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 08:38 PM

Asa sunt toate (inclusiv fontul ala "maretz") Nu stiu ce tip de finisare este, dar nu e vopsea, pare a fi o eloxare, ceva similar cu finisarea armelor moderne.
Singura diferenta e ca sunt doua tipuri, unul cu o cupa (cel din poza) si unul cu un fel de damb in care se pune vopsea. Partea cea mai misto e ca se poate scoate acul fara sa desfaci toata scula - ajuta la curatare. Regulatorul acului are o scala gradata, dar e cam de decor.
Radu

#57 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 February 2006 - 09:26 PM

Citeaza

Da, cred si eu. Numai ca am folosit mai multe aerografe. Unele sunt absolut intuitive, nu iti trebuie sa te obisnuiesti. iei aerograful in mana si stii ce trebuei sa faci. Aztek nu mi s-a parut intuitiv de loc. A trebuit sa inteleg la ce foloseste chestia aia de ajustare din coada, ce reguleaza, ce miscare trebuie sa faci din tragaci (apesi si tragi sau doar apesi etc.) In plus, nu mi se pare prea echilibrat in mana: furtunul din coada trage spre spate pe cand aerografele cu care sunt obisnuit au furtunul un centru, ceea ce le face neutre - adica nu te trage in nici o parte.

Radub , nu ma fa sa cred ca inclinatiunea ta tehnica lasa de dorit! Nu vad cum un aerogar poate fi mai intuitiv decit altul, cind au aceleasi gen de comenzi. Chestia aia de ajustare din coada foloseste la ce foloseste si la alte aerografe, vad ca ai si tu unul la fel! Treaba e ca acea chestie regleaza actiunea dupa delicatetea destiului aerografistului, putine aparate au aceasta facilitate! Apoi furtunul in coada nu trage de loc, ba mai mult ma lasa sa ma apropii cu virful arografului si sa fac miscari ce nu le pot face cu furtunul pe centru! Pe toate aerografele dubla actiune trebuie sa apesi si sa tragi nu? Apoi, tu ai trei aerografe, eu am unul, pe care il utilizez la toate genurile de vopsire schimbind, chiar din mers, capetele.
Acum sa nu zici ca tot tiganul isi lauda marfa, :-D dar cred ca fiecaruia i se pare mai bun aerograful cu care, asa cum si tu spuneai, s-a obisnuit! Sa sti ca la inceput trigherul mi s-a parut foarte peste mina, daca ma pot exprima asa! Dupa citiva ani de utilizare, mi-am dat seama ca e proiectat perfect pentru miscarile ce trebuiesc facuite! Astek-ul isi are si el bubele lui, pe care le recunosc si stiu cum sa le tratez, no problem!
Sa lasam insa asta, am o intrebare: avantajele si dezavantajele celor doua sisteme de alimentare, gravitational si prin absorbtie?. Vad ca utilizezi numai aerografe cu alimentare gravitationala.

#58 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 February 2006 - 10:48 PM

Salut Z-Mare,
Nu te contrazic cu privire la Aztek si iti respect opinia. Sunt multi ca tine care sunt dedicati complet acestui aerograf inca de pe vremea cand era un aerograf Kodak (dupa aia au vandut licenta). Ziceam doar de mine. Mie mi-a fost cam greu sa il folosesc. Ai dreptate, poate ca mi s-a dat mana la scule mai "ingaduitoare." :-D Orice ai zice tu, sistemul, duza, tragaciul si regulatorul acului de la Aztek sunt complet diferite de alte aerografe si nu este prea intuitiv. Faptul ca nu m-a lasat inamorat nu inseamna ca e o scula proasta. De fapt m-am simtit atras de un Aztek din ala mai nou cu corp metalic. Daca ar face si duze metalice, cred ca as musca momeala.

Prefer aerografele cu alimentare gravitationala.
Pentru pictarea petelor (de genul Luftwaffe), prefer sa lucrez la presiune scazuta ca sa ma pot apropia de macheta. (Cand presiunea e prea mare, vopseaua se izbeste prea puternic de material si face "caracatite") Aerografele cu alimentare prin absorbtie nu trag prea bine vospeaua din borcan la presiune scazuta. Cele gravitationale merg mult mai bine la presiune scazuta pentru ca vopseaua vine de la sine, nu este trasa. Merge si cu o shoapta de aer.
Cand am de facut doar un mic retush, pot sa pun un piculetz de vopsea cu o pensula direct in cupa, adaug un pic de diluant, amestec un pic si e gata de vopsit.
Nu am motive sa ma ingrijorez daca garnitura borcanului nu e etansa.
Un aerograf cu un rezervor prins de corp e mai atractiv vizual (in special "bilele" DeVilbiss).

Radu

#59 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 26 February 2006 - 10:43 AM

Citeaza

N. A. R. 1 arata foarte mult ca aerografele Colani.
Interesant ca idee dar cred ca e foarte delicat. Frumos si asta. (Cred ca ii lipseste arcul care tensioneaza acul?)
Radu


Vrei sa spui aerografele "Colani " seamana cu el si nu invers. Intradevar cei care au facut " Colani" s-au inspirat dupa mecanica lui "NAR 1" (productie anii '30).
Arcul care tensioneaza nu lipseste . Este ascuns in teava de sub ac. Dealtfel si la Colani e la fel ( arcul nu este vizibil).
Am uitat sa precizez ca cele doua aerografe ale mele (Grafo si NAR 1) sunt perfect functionale si le mai utilizez din cand in cand.

Asa arata Colani, cam "dandy" ( o fi pt dame ? :-D )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: colani1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 26 February 2006 - 10:44 AM


#60 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 26 February 2006 - 10:49 AM

Si un foarte reusit " nepot" :-D al batranului meu "Grafo".

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: grafo_Typ1_roh.jpg


Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi