Forum Machete,Modelism,Hobby: Mgc151184 - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Mgc151184's Profile User Rating: *****

Grup:
Members
Postari:
996 (0.17 pe zi)
Cel mai activ in:
Aviatie (605 postari)
Inregistrat la:
14-December 04
Vizualizari:
13124
Ultimul click:
Useril este offline Nov 02 2020 10:25 PM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru senior
Varsta
36 ani
Data nasterii
Noiembrie 15, 1984
Gender:
Not Telling Not Telling

Informatii de contact

E-mail:
Click aici pentru a-mi trimite email

Ultimii vizitatori

  • Fotografie mdo 
    20 Nov 2020 - 23:10
  • Fotografie flo 
    15 Nov 2020 - 22:20
  • Fotografie bogdan1 
    10 Nov 2020 - 21:34
  • Fotografie florin44 
    18 Oct 2020 - 21:25
  • Fotografie kamikaze 
    05 Oct 2020 - 20:25

Topicele mele

  1. IAR-37

    01 November 2020 - 11:01 PM

    Seria IAR-37 38 39, pentru mine un avion superb, mi-a placut de prima data cand i-am vazut silueta in revistele Modelism si am ramas surprins cu cata eleganta au reusit ingineri de la IAR sa transforme bruta de Potez XXV, un mare Bravo pentru ei.

    Mereu mi-am dorit sa construiesc macar unul, insa pentru multi ani a existat o singura macheta din rasina, foarte scumpa si greu de procurat la acele vremuri, nu am indraznit sa-l cumpar asa ca am tot asteptat, ulterior au aparut cele din plastic incepand cu 39-ul de la Azur Frrom si mai apoi 37-le si 38-ul de la Special Hobby, de data aceasta am cumparat cateva din fiecar de cum au aparut, insa aveam multe necunoscute despre aceste frumoase avioane si lipsa unei carti mai ample despre subiect ma facut sa tot aman inceperea lor. In privinta vreunei carti nimic nu s-a schimbat din pacate pana acum, insa au mai aparut poze si detalii pe net sau prin diferite alte carti si anumite necunoscute pentru mine s-au mai clarificat asa ca am indraznit sa atac cutiile cu 37-le pentru inceput.

    Kitul, nu este rau, desi este un short run, desigur ca are lipsuri sau defecte dar nu este asa dezastruos cum am mai intalnit.
    Despre acuratetea de a reprezenta cat mai corect un 37 cei de la Special Hobby au omis cateva aspecte.
    Primul lucru planurile inferioare trebuiau sa fie mai scurte, din pacate sunt oferite aceleasi planuri inferioare mai lungi ca la 38 si 39. Desi am fost constient de aceasta eroare, nu am modificat planurile inferioare si le-am folosit exact cum sunt date in kit, trebuiau taiate si scurtate insa nu am indrasnit sa fac acest lucru datorita suprafetelor ondulate, reprezentand panza peste coaste, redate frumos de kit, chituirea si slefuirea acelei suprafete ar fi stricat aceste detalii.
    Al doilea aspect: partea vitrata din planul superior.
    IAR-37 spre deosebire de 38 si 39, avea o portiune vitrata cu 3 gemulete in planul superior, din pacate cei de la SH au redat acest detalui ca si cum ar fi fost ceva capace de tabla acolo. de data aceasta am modificat, taiat, pilit, lipit bucata plastic transparent, slefuit. mai jos cateva poze.

    Fisier atasat  IAR-37 com 01.jpg (163.24K)
    Numar de descarcari: 29
    Fisier atasat  IAR-37 com 02.jpg (147.95K)
    Numar de descarcari: 24
    Fisier atasat  IAR-37 com 03.jpg (112.95K)
    Numar de descarcari: 27

    Un alt aspect ar fi ca nu sunt oferite tevi de esapament in kit. A trebuit sa le fac din culee modelate la cald si gaurite. De asemenea a trebuit decupat putin din capota motorului pe ambele parti pentru a le fixa.

    Sistemul de prindere al bombelor desi e reprezentat frumos in PE este redat gresit ca o singura bucata, IAR-37 avea sub planuri acest sistem impartit in trei sectiuni pentru fiecare plan. A trebuit piesa de PE taiata in trei bucati si lipita individual la locul lor.

    IAR-37 spre deosebire de 38 si 39 avea faruri sub planurile inferioare, nereprezentate in kit acestea au trebuit facute, deci gauri, vopsea argintie si folie transparenta decupata cu preducea.

    Nu mi-a placut cum au reprezentat jantele rotilor, asa ca am indepartat ce era acolo si am adaugat capace relativ plate ca la avionul real.
    In poza de mai jos in stanga avem roata oferita in kit, la mijloc detaliile nedorite indepartate, iar in dreapta roata cu capacul pe pozitie

    Fisier atasat  IAR-37 com 05.jpg (205.23K)
    Numar de descarcari: 34

    Aparatorile de noroi la roti nu sunt date in kit, am folosit sarma subtire si folie de aluminiu pentru a le reda.

    Hobanele au fost un cosmar, are simple, duble, in v, in x si cu montanti si fara si .... etc ... lupta grea cu ele ...

    Ca la orice kit short run (care se respecta) nu sunt oferiti pini de pozitionare la capetele suportilor planurilor si nici gauri de fixare planuri sau fuselaj.
    Desi am adugat ceva pini si am dat cateva gauri fara scula suport din poza de mai jos pozitionarea planului superior ar fi fost mult mai dificila.

    Fisier atasat  IAR-37 com 06.jpg (182.16K)
    Numar de descarcari: 69
  2. IAK-52

    07 June 2020 - 04:21 PM

    IAK-52, gandit si proiectat YAK-52 in "mama" Rusia dar construit IAK-52 in Romania, la Bacau, interesant.
    Un avion frumos care mereu m-a atras, de aceea acum multi ani in urma am inceput sa construiesc unul de la Amodel sau Eastern Expres (acelasi kit, cutii diferite), insa datorita lipsei decalurilor romanesti am abandonat.
    Acum insa Hobby Park ofera acelas kit de la Amodel/Eastern Expres in cutie proprie cu decaluri pentru inmatriculare romaneasca, super tare.
    Kitul fiind de la Amodel, dupa cum multi stim, cam opune rezistata la procesul de asamblare ... dar fiind un avion cu un design simplu nu este nimic tragic in privinta acestui aspect.

    Acum poze:

    IAK-52 nr30

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 01.jpg (144.42K)
    Numar de descarcari: 81

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 02.jpg (121.9K)
    Numar de descarcari: 49

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 03.jpg (136.49K)
    Numar de descarcari: 44

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 04.jpg (108.99K)
    Numar de descarcari: 41

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 05.jpg (124.7K)
    Numar de descarcari: 42

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 06.jpg (187.3K)
    Numar de descarcari: 47

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 07.jpg (186.63K)
    Numar de descarcari: 40

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 08.jpg (169.27K)
    Numar de descarcari: 39

    Fisier atasat  YAK-52 nr30 09.jpg (185.83K)
    Numar de descarcari: 38

    IAK-52 nr42

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 01.jpg (134.7K)
    Numar de descarcari: 47

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 02.jpg (164.76K)
    Numar de descarcari: 39

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 03.jpg (122.63K)
    Numar de descarcari: 34

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 04.jpg (112.33K)
    Numar de descarcari: 32

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 05.jpg (186.88K)
    Numar de descarcari: 37

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 06.jpg (170.32K)
    Numar de descarcari: 34

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 07.jpg (177.2K)
    Numar de descarcari: 32

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 08.jpg (193.96K)
    Numar de descarcari: 39

    Fisier atasat  YAK-52 nr42 09.jpg (235.56K)
    Numar de descarcari: 66
  3. Bucker Bu-133 A si B

    07 June 2020 - 03:56 PM

    Bucker Bu-133, un avion frumos de acrobatie pe care si noi l-am avut in tara, prezent cu toate versiunile sale, A,B si C.
    RS Models produce toate aceste versiuni, din pacate doar intr-o cutie sunt oferite decaluri romanesti si doar pentru o singura inmatricula, YR-PAX, in kitul 92220 care ofera doua kituri in interior astfel se pot construi ambele versiuni, A si B.

    Bu-133A YR-PUF
    Initial a fost vopsit (crem cu botul argintiu) si inmatriculat civil, ulterior a fost rechizitionat de Aeronautica Regala, revopsit si inmatriculat militar dar pastranduse si inmatricularea civila.

    Fisier atasat  Bu-133A YR-PUF 01.jpg (175.33K)
    Numar de descarcari: 73

    Fisier atasat  Bu-133A YR-PUF 03.jpg (354.63K)
    Numar de descarcari: 47

    Fisier atasat  Bu-133A YR-PUF 04.jpg (357.16K)
    Numar de descarcari: 43

    Fisier atasat  Bu-133A YR-PUF 05.jpg (374.99K)
    Numar de descarcari: 36

    Fisier atasat  Bu-133A YR-PUF 06.jpg (166.47K)
    Numar de descarcari: 48

    Fisier atasat  Bu-133A YR-PUF 07.jpg (172.51K)
    Numar de descarcari: 43
  4. PWS-26 x 4

    15 March 2020 - 08:59 PM

    PWS-26, un biplan de scoala polonez, care a ajuns in dotarea aviatiei noastre, nu datorita performantelor sale aviatice, ci datorita situatiei nefericita creata de Germania asupra Poloniei in Septebrie '39. Astfel au ajuns la noi cu refugiati polonezi, un numar cosiderabil de PWS-uri 26, dupa deciazia guvernamentala de a fi rechizitionate de armata romana, avioanele au trecut printr-un control tehnic si testari la Pipera apoi fiind repartizate diferitelor scoli de aviatie de pe teritoriul nostru.

    Kitul RPM este foarte simplu si usor de construit pentru varsta lui, insa aceasta simplitate creaza probleme si anume lipsa de detalii, cea mai problematica fiind interiorul, foarte sarac. Insa cu ceva efort si atentie se poate face o macheta frumoasa.

    Nr.136
    Camuflaj si inmatriculare asa cum a fost folosit pentru o scurta perioada de timp in primele luni dupa rechizitonare si control, anume camuflaj polonez kaki/bleau si insemnele poloneze acoperite.

    Fisier atasat  PWS-26 nr136 01.jpg (131.23K)
    Numar de descarcari: 60

    Fisier atasat  PWS-26 nr136 02.jpg (136.48K)
    Numar de descarcari: 54

    Fisier atasat  PWS-26 nr136 03.jpg (138.57K)
    Numar de descarcari: 54

    Fisier atasat  PWS-26 nr136 04.jpg (369.79K)
    Numar de descarcari: 43

    Fisier atasat  PWS-26 nr136 06.jpg (336.42K)
    Numar de descarcari: 41

    Fisier atasat  PWS-26 nr136 07.jpg (382.75K)
    Numar de descarcari: 38
  5. Fleet F-10G x4

    09 January 2020 - 10:28 PM

    Fleet F-10G, mereu mi-a placut acest avion, desi nu a fost un avion care sa faca istorie sau sa se umple de glorie prin batalii si victorii, fiind un simplu avion de antrenament, probabil m-a atras silueta aceasta simpla de biplan.
    Kitul Azur Frrom 1/72, un simplu short-run, am adunat dea lungul timpului 8 astfel de kituri care zaceau prin dulap, nu prea doream sa le incep pentru ca stiam de la cel care l-am construit cu multi ani in urma ca treaba la ele e mai dificila ... insa aveam nevoie de decaluri, crucea lui Mihai de dimensiuni mici, pentru proiectele viitoare, nu imi place sa descompletez kiturile sustragand decalurile pana nu le construiesc asa ca dupa lungi convingeri am decis sa fac 4 din ele, urmatoarele 4 cand se vor mai ivi poze cu camuflaje si inmatriculari deosebite. Desi am avut probleme la construit, in special la fixarea si alinierea planului superior, care nu prea se aliniaza cu suporti oferiti, mi-a facut mare placere sa lucrez la ele.

    Acum cateva poze si ceva explicatii in ordine cronologica in functie de camuflaj si inmatricularile purtate.

    Fleet F-10G Nr29
    Avion fabricat la IAR Brasov, vopsit tipic avioanelor de antrenament americane si inmatriculare militara romaneasca tipica pentru perioada anilor 30. Aceasta schema de vopsire/imatriculare a fost folosita pe primele 20 de bucati cumparate in '34 si ulterior pe cele construite la IAR si SET. Din unele poze se pare ca pe parcursul timpului, probabil si in urma reparatiilor, shema s-a mai shimbat usor, si anume unele par a avea aripile in acelasi albastru ca fuselajul sau poate un albastru mai inchis decat fuselajul ... e de studiat treaba.

    Fisier atasat  Fleet F-10G nr29 01.jpg (196.44K)
    Numar de descarcari: 71

    Fisier atasat  Fleet F-10G nr29 02.jpg (153.18K)
    Numar de descarcari: 57

    Fisier atasat  Fleet F-10G nr29 03.jpg (236.02K)
    Numar de descarcari: 54

    Fisier atasat  Fleet F-10G nr29 04.jpg (268.06K)
    Numar de descarcari: 41

    Fisier atasat  Fleet F-10G nr29 05.jpg (335.5K)
    Numar de descarcari: 44

    Fisier atasat  Fleet F-10G nr29 06.jpg (307K)
    Numar de descarcari: 55

Prieteni

Comentarii

Mgc151184 nu are comentarii la profil inca.