Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 81 C, nr 446 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 81 C, nr 446

#241 Useril este offline   Asgard 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 390
  • Inregistrat: 19-April 12
  • Location:Ravenna, Italia
  • Interests:Aviatia din WW2.

Postat 11 January 2014 - 10:56 PM

Nu am spus nimic despre decaluri ca nefiind la scara!
Am spus doar ca conțin erori. Uite și un desen pe care se vede mai bine contrastul:

Imagine atasata: IAR81cruce.png


Am refăcut și niturile buclucașe, acum este ok.

Cu stima.

#242 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 January 2014 - 11:31 PM

Imi cer scuze, eu am afirmat ca decalurile sunt mai mici, dar am facut corectia necesara.

#243 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 January 2014 - 06:39 PM

Am reusit sa-l vopsesc. Extrados RLM 83, intrados RLM 76, laquer, ambele de la Gunze. Din pacate aici am avut ceva probleme. Am incercat sa dau un strat cit mai subtire, pentru a nu avea probleme cu mastile. Din pacate, culoarea a iesit patata iar in jurul mastilor, unde stratul era mai subtire, culoarea era un verde prazuliu, spre galben. A trebuit sa mai dau un strat si asta a dus pina la urma la margine in jurul mastii. Am slefuit cu hirtie abraziva de 2000, la ud, asa ca au aparut alte probleme. Dar se vor rezolva, dupa punerea decalurilor.
Cam asta este:
Imagine atasata: IAR 81 C_446 181.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_446 182.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_446 183.JPG
Apropo de mansa pusa in afara axului avionului, ieri, discutind cu 1-0-9 pe aceasta tema, am dat intimplator peste alta chestie interesanta: catargul antenei, la IAR 81C este...strimb!
Imagine atasata: IAR 81 C_446 184.JPG
Problema vine de la blindajul parbrizului, care nu mai permitea catargului sa vina drept.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 185.JPG

#244 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 17 January 2014 - 08:56 AM

Cred ca de la inelul ala se deszăvora cupola.

#245 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 January 2014 - 09:45 AM

Nu cred, ca e pe afara!
A, poate in caz de accident, s-ar putea sa ai dreptate!!!

#246 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 17 January 2014 - 09:48 AM

Vezi postareawurger, la 17 January 2014 - 08:56 AM, a spus:

Cred ca de la inelul ala se deszăvora cupola.

Corect Numai din exterior.

#247 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 January 2014 - 04:26 PM

Multumiri pentru precizare, Cantacuzino!

#248 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 January 2014 - 04:22 PM

Tevaria pentru frina si verinul trenului. Sirma de cupru de 0, 2 mm, izolata cu matase (0,3). Am vopsit cu o vopsea neagra, ce imita cauciucul, cu doua scopuri: pentru a nu se destrama izolatia la prelucrarile ulterioare si a imita furtunul de cauciuc ce este intre tevi. Pe partile de capat ale "cauciucului" am pus putin superglue, vopsit ulterior in aluminiu, ce simbolizeaza mansonul de prindere a furtunului pe teava.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 186.JPG
In partea de sus a imaginii, se vad "urechile" de zavorire a trenului in pozitia retractat, tabla de cupru 0,1 mm.
Asa arata dupa ce am montat tevile si urechile pe jamba.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 197.JPG
Teava de aerisire pentru reductor a fost facuta din sirma de cupru de 0,55 mm, vopsita in aluminiu.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 188.JPG
Aceasta teava a avut initial diametrul de 16 mm. De la numarul 90 in sus, pentru o mai buna aerisire a reductorului, diametrul tevii creste la 30 mm. Interesant este ca de la numarul 202 s-a montat inca o teava de aerisire, simetric pe partea stinga, dar incepind cu numarul 230 aceasta a doua teava este eliminata. Nu am vazut poze in care sa se vada ambele tevi. Tot o treaba curioasa este ca iesirea acestei tevi este undeva pe burta, in prelungirea liniei tablelor din fata parbrizului.
Am incercat montarea motorului si aici, eheeee, mi-a dat cu virgula. :bang:
In primul rind a fost si o eroare a mea, anume, pisea R4, vine putin, 0,75 mm, in afata capotei motorului, ori eu nu am tinut seama de acest lucru. Aceasta este si cauza pentru care o latura a pieselor PE 33 parea mai scurta. Am facut un distantier cu grosimea de 0,7 mm, pe care l-am pus intre placa de baza si capota motorului, cind am remontat piesa R4. Am corectat si postul nr. 106.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 196.JPG
Nu-i vorba, tot trebuia sa demontez totul, uitasem sa pun teava reductorului, si cu acei suporti montati, era imposibil.
Pentru ca reductorul nu intra in totalitate in piesa R4, fiind putin mai lung, am frezat peretele din fund/fata al piesei R4 pina am rezolvat problema.
Aoleuuuu, tont mai sunt, am uitat sa pun inelul Naca, de aceea capota parea distantata de fuselaj! :bang: :bang: :bang: :80: :80:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 January 2014 - 04:41 PM


#249 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2014 - 05:39 PM

O intrebare in privinta montarii tevii de presiune pentru verinul trenului, ca mie imi da cu virgula. Conform (1) traseul este acesta:
Imagine atasata: IAR 81 C_446 199.JPG
Exista un cot acolo?? Pare ca da!

#250 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 February 2014 - 05:44 PM

Am pus decalurile si aici trebuie sa remarc calitatea lor ireprosabila: folie subtire ce s-a mulat perfect, fara silvering, rezolutie extra, culori opace, chiar si galbenul si albul. Nici nu mai trebuia vopsit alb inainte! Radub :good:
Am incercat, pentru galbenul de pe inel si capetele de plan, precum si rosu si albastru, sa gasesc niste vopsele cit mai apropiate de culorile de pe decal. Pentru galben am gasit Tamiya X8, o culoare foarte proasta, cu un coeficient de acoperire foarte prost,noroc cu albul dat initial, pentru rosu am folosit Valleho Scarlet cod 70817 iar pentru albastru o combinatie de doua culori albastre Revel 50 si Revell 52, in proportie ochimetrica.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 200.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_446 201.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_446 202.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_446 203.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_446 204.JPG
Inainte de a da cu lac , Sinto semimat, am facut o usoara evidentiere a detaliilor cu zemuri de la Flory Models. Fara uzura pronuntata, avionul a fost in serviciua foarte scurt timp.
Am mai pus niste detalii: teava de aerisire reductor, teava prea plin rezervor ulei, stutil pentru aer, priza pentru 24 V, balamalele capacelor de pe aripa (vad ca pe unele am uitat sa le vopsesc!!) si acea gimulita de pe capacul de la tun si mitraliera.
Imagine atasata: IAR 81 C_446 205.JPG
Imagine atasata: IAR 81 C_446 206.JPG

#251 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 12 February 2014 - 06:05 PM

Splendid modelul.

Sper sa nu ma injuri prea tare, dar ai montat profundorul Invers.
Fermoarele sunt pe intrados.

Imagine atasata: detaliu ampenaj1024.jpg Imagine atasata: comanda fletner800.jpg

Spor la lucru,

Adrian

P.S. nu m-a lasat sa pun poza a doua la rezolutie mai mare 390k - 1024

Aceasta postare a fost editata de atro: 12 February 2014 - 06:07 PM


#252 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 08:37 PM

Atro, pe intrados sunt sigur, dar nu erau si pe extrados?

#253 Useril este offline   atro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 52
  • Inregistrat: 10-September 07

Postat 12 February 2014 - 09:10 PM

Nu, pe extrados e numai carenajul comenzii compensatorului.

Imagine atasata: 410 crop.jpg

Sper sa gasesc si o poza mai buna.

Adrian

edit Pe extrados e numai comanda compensatorului. Mi se paruse ca exista un carenaj peste comanda, dar nu este.

Aceasta postare a fost editata de atro: 12 February 2014 - 09:25 PM


#254 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2014 - 09:17 PM

OOOF...tre sa vopsesc din nou ampenajul :(

#255 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 13 February 2014 - 08:59 AM

Vezi postareaatro, la 12 February 2014 - 09:10 PM, a spus:

Nu, pe extrados e numai carenajul comenzii compensatorului.

Atasament 410 crop.jpg

Sper sa gasesc si o poza mai buna.

Adrian

edit Pe extrados e numai comanda compensatorului. Mi se paruse ca exista un carenaj peste comanda, dar nu este.


Buna Adrian,

Se pare ca misterul IAR-ului merge mai departe. Stai cu cartea in mina... si o ai aproape degeaba.
In cartea lui RB pe toate desenele tehnice cu vedere de sus si de jos apar acele fermoare. La pagina 81 unde sunt desenele cu variante de fuselaj, acele fermoare apar doar pe extrados. La pagina 98 este un desen (probabil original de fabrica) si o fotografie cropata unde nu apare pe extrados acel fermuar. Aici lucrurile se contrazic intr-o singura carte.
La kit NU exista aceste fermuare, nici ca detaliu pe suprafata de rasina si nici ca decal. Consider ca Z-mare a facut acest detali ( pe care eu poate nu-l vedeam niciodata) folosind acelasi surse de informatie.

Iti multumim pentru informatie si sper sa mai semnalezi si alte detalii care apar la diverse kit-uri in lucru eronate!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 13 February 2014 - 09:00 AM


#256 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 February 2014 - 10:06 AM

Da, treaba cam incurcata. Cind am facut acele "fermoare", si pe intrados, si pe extrados m-am luat dupa cartea lui Radub (1) in care, la toate profilele, acel fermoar apare. Ba mai mult, la pagina 97, in care se vorbeste despre profundor, apar trei poze la rind: partea fixa a ampenajului orizontal, structura partii mobile si aceeasi structura acoperita cu pinza in care se vede clar fermoarul, ba si explica ce cauta acolo acel "V". La nici una din vederi nu se precizeaza daca e vazut extradosul sau intradosul, repere nu sunt, ca atare, si de bun simt, am considerat ca se vede extradosul.
Dupa observatiile voatre am cautat in (1) si (2) dupa poze lamuritoare. in (1) singura poza e cea de la pag 98, dar fiind numarul 2 in cauza, nu e concludenta. In (2) insa am gasit poze clare, pag 159 si 210, in care acest fermoar, clar, NU se vede, deci el nu exista acolo. Daca faceam acesta treaba inainte, acum eram salvat si eu si 1-0-9 de slefuit si revopsit!
Multumesc pentru observatie!!! :hi:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 13 February 2014 - 10:06 AM


#257 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 February 2014 - 10:03 AM

Deci, ca sa se incepe orice fraza inteleapta, se da:
- una cupola din rasina
- spatd, degresat uscat
- pus mastile cu manusi
- vopsit, fara grund, primul stat in RLM 76, dupa care RLM 83, laquer de la Gunze
- demascat
- manevart cupola pentru montare pe avion
Rezultat:
- exfolierea vopselii pe partile care s-au miscat, recte curbura cupolei, apoi de pe rest.
Intrebare le cei care au mai lucrata cu astfel de materiale, cum fac sa nu mai patesc asa, avind in vedere ca pina la montarea cupolei sunt de facut ceva manevre cu ea. M-am gindit ca poate vopseaua s-a uscat prea mult, adica au trecut citeva saptamini bune de la vopsire. Poate daca slefuiesc usor zona ce trebuie vopsita, am sanse mai multe??? Nu pot pune grund pentru ca trebuie sa se vada RM 76.

#258 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 18 February 2014 - 11:01 AM

Exista la Gunze un grund transparent pentru metal. Poate merge.

#259 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 18 February 2014 - 12:19 PM

Acel grund il are, varianta cu pensula. Eu am vaianta la spray :

Imagine postata

Dar trebuie testat, nu sunt prea sigur daca adera la rasina mai bine decit vopseaua acrilica.
Z-mare, incearca sa aplici vopseaua mai putin diluata, sau chiar fara diluare. Unii spun ca adera mult mai bine asa.

#260 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 February 2014 - 01:23 PM

M-am gindit si eu la varianta cu grund pentru PE-uri, dar nu stiu daca tine.
O sa incerc insa altceva, la sugestia lui 1-0-9: o sa vopsesc cu un RLM 76 email, iar inainte am sa smirgaluiesc locul cu un abraziv de 1000, uscat. Daca nu merge, incerc si cu grund pentru PE. Ma gindesc si sa montez cupola imdediat dupa uscarea vopselii.

Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi