Pagina 1 din 1
Blenheim Mk.1 ajutor
#3
Postat 12 February 2005 - 01:36 AM
Cel mai probabil la intrarea in serviciu si ceva timp dupa aceea erau in camo RAF, ulterior, in urma reparatiilor au primit obisnuitul si misteriosul verde romanesc.O sa mai sap in acest subiect, m-ai cam prins nepregatit...Din cite imi amintesc in Modelism a aparut un articol destul de vast cu Blenheimul, avea si un mare poster, tre sa-l caut. Acolo erau si ceva profile , unele erau verde/maro, altele erau complet verzi.
Asta am gasit in Cartea lui Denes Bernad "Prime decade" aparuta la squadron.
Asta am gasit in Cartea lui Denes Bernad "Prime decade" aparuta la squadron.
#8
Postat 12 February 2005 - 04:52 PM
Cartile de la AM si Modelism le am, sunt date cateva poze (AM- 3poze si Mod- 8poze) si cate un profil fiecare ,ambele carti prezinta Blenheim-ul nr 5 alb vopsit verde/maro, diferenta dintre cele doua profile fiind vopsirea partii mobile a derivei in culorile nationale, profilul de la AM are deriva vopsita doar in partea superioara iar cel de la Mod are vopsita tota deriva (nu stiu care varianta este corecta). Pozele nu spun mare lucru in legatura cu vopsirea, o singura poza (cartea de la Mod pag 59) arata clar vopsirea verde/maro, poza este din-aintea intrari romaniei in razboi, avionul are cocarde si dungi galbene pe planuri si nu are nici o cifra de inmatriculare!?! (sub poza scriind: “…unul dintre avioanele ce urmau a fi inmatriculate de razboi.”).
Multumesc din nou 1-0-9 pt ajutor.
Multumesc din nou 1-0-9 pt ajutor.
#11
Postat 14 February 2005 - 04:53 PM
Am reusit sa fac rost de revista Modelism Int. 3-4/1990-(28, 29) in care este prezentat un articol cu Bleinhein. Din pacate lipsesc cateva pagini chiar din acest articol, ramanand doar doua pagin in care am gasit cateva lucruri interesant.
“La sosirea din Anglia erau vopsite in culorile standardului englez de camuflaj: pete mari de verde crom si amestec de siena arsa si siena naturala. Partea ventrala era gri-bleu. Pe parcurs, la iesirea din reparatii, au fost vopsite in cunoscutul verde-brun uniform. Diversitatea modalitatilor de numerotare, precum si prezenta sau lipsa, tricolorului de pe directie, impun modelistilor folosirea obligatorie a fotografiilor de epoca, pentru respectarea adevarului istoric”
“Dupa refacerea din iarna 1941-1942, avioanele apte de zbor au fost regrupate ….”
Sunt date cifrele folosite pentru inmatricularea avioanelor dar nu si culoarea/culorile acestor cifre. (Nu am vazut nici o poza din care sa ma lamuresc in privinta culori cifrelor)
Explica existenta unor Blenheim-uri fara cifra de inmatriculare.
Parerea mea:
Blenheim-urile au fost folosite cu camuflaj RAF (schema type A), verde/maro – extrados si sky – intrados si deriva vopsita in totalitate, pana la sfarsitul campaniei din Basarabia, dupa care au fost aduse in tara pentru reparati si au primit ‘misteriosul’ verde romanesc – extrados si albastru deschis – intrados (cu linia de demarcatie intre verde si bleu mai ridicata) si deriva vopsita doar in partea de sus. Acelasi lucru s-a intamplat si cu alte aviaoane folosite de ARR, de exemplu Potez 633 si Pzl 37 Los.
Nu stiu sigur daca chiar prin ’43 sa hotarit ca tricolorul sa acopere numai partea de sus, He- 111H3 au avut in ‘41 doar partea de sus a derivei vopsita. In cartea 'Aeronautica Romana..." de la Modelism’ scrie ‘… La avioanele cu o deriva mare, se vopsea numai partea superioara…’ dar numai He-111 au respectat acest lucru de la inceput. De prin ’43 nu numai cele cu deriva mare ci chiar si 109 aveau vopsita dor partea superioara, iar la unele avioane chiar lipsea acest tricolor de pe deriva.
“La sosirea din Anglia erau vopsite in culorile standardului englez de camuflaj: pete mari de verde crom si amestec de siena arsa si siena naturala. Partea ventrala era gri-bleu. Pe parcurs, la iesirea din reparatii, au fost vopsite in cunoscutul verde-brun uniform. Diversitatea modalitatilor de numerotare, precum si prezenta sau lipsa, tricolorului de pe directie, impun modelistilor folosirea obligatorie a fotografiilor de epoca, pentru respectarea adevarului istoric”
“Dupa refacerea din iarna 1941-1942, avioanele apte de zbor au fost regrupate ….”
Sunt date cifrele folosite pentru inmatricularea avioanelor dar nu si culoarea/culorile acestor cifre. (Nu am vazut nici o poza din care sa ma lamuresc in privinta culori cifrelor)
Explica existenta unor Blenheim-uri fara cifra de inmatriculare.
Parerea mea:
Blenheim-urile au fost folosite cu camuflaj RAF (schema type A), verde/maro – extrados si sky – intrados si deriva vopsita in totalitate, pana la sfarsitul campaniei din Basarabia, dupa care au fost aduse in tara pentru reparati si au primit ‘misteriosul’ verde romanesc – extrados si albastru deschis – intrados (cu linia de demarcatie intre verde si bleu mai ridicata) si deriva vopsita doar in partea de sus. Acelasi lucru s-a intamplat si cu alte aviaoane folosite de ARR, de exemplu Potez 633 si Pzl 37 Los.
Nu stiu sigur daca chiar prin ’43 sa hotarit ca tricolorul sa acopere numai partea de sus, He- 111H3 au avut in ‘41 doar partea de sus a derivei vopsita. In cartea 'Aeronautica Romana..." de la Modelism’ scrie ‘… La avioanele cu o deriva mare, se vopsea numai partea superioara…’ dar numai He-111 au respectat acest lucru de la inceput. De prin ’43 nu numai cele cu deriva mare ci chiar si 109 aveau vopsita dor partea superioara, iar la unele avioane chiar lipsea acest tricolor de pe deriva.
#12
Postat 23 February 2005 - 02:05 PM
#14
Postat 23 February 2005 - 02:11 PM
Citeaza
Am mai gasit o poza cu Blenheim ARR. Se vede nr de inmatriculare, 34 (ce culoare poate avea acest 34?) si o parte din crucea lui Mihai sub plan. Pe deriva nu se observa triculurul, probabil era vopsit doar in partea de sus a derivei. Ce parere aveti?
Destul de ciudata uniforma armurierilor. Seamana cu cele sovietice !!!
Dan.
Arata acest topic
Pagina 1 din 1