Forum Machete,Modelism,Hobby: Le Mans - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Le Mans Cei ce indragesc cursa de 24 de ore

#1 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 20 February 2015 - 11:54 PM

23 aprilie 1887 – Franta
Directorul ziarului “Le Sport Velocipedique” a organizat primul concurs de “trasuri fara cai” pe distanta Paut de Neuilly – Versailles (31 km) invingator fiind Georges Bouton.
Ar fi fost culmea automobilismului sportiv ca Bouton sa se fi clasat pe locul doi sau trei avand in vedere ca a fost singurul participant.

26 mai 1923 – Franta
Emilie Coquille, directorul fabricii de roti Rudge, Georges Duran, secretar general al Aotomobile Club de l’Ouest si ziaristul Charles Faroux, se gandesc ei, asa, stand la o cafea la o terasa din Le Mans, ca nu ar fi rau sa puna la incercare rezistenta masinilor de serie intr-o intrecere pe un circuit inchis si o durata de 24 ore.
Astfel ia nastere una dintre cele mai mari curse de anduranta din lume.
Invingatorul primei curse este echipajul Lagache – Leonard pe o masina Chenard Walker cu o medie orara de 92 km.
Trecusera 36 de ani de la prima cursa automobilistica.
Date despre cursa de la Le Mnas se gasesc din belsug asa ca nu mai insit cu statistici, masini si piloti celebri, etc., etc., …

Avand in vedere ca sven_ss nu si-a inregistrat ideea de “Campanie” am zis ca nu ar fi rau sa-i copiez formatul asa ca am luat toate aprobarile necesare si m-am folosit de ideea lui michi-ro (sunt un profitor :-P )

Vezi postareamichi-ro, la 07 January 2015 - 01:41 PM, a spus:

eu as paticipa
daca ar fi vorba de o campanie LeMans. Cursa de 24h nu vreo batalie d'alu NeaPoleon...
:rolleyes:


Deci, prieteni ai cursei de 24 ore de la Le Mans, incepand de astazi este liber la inscrieri pe aceasta tema.
Se poate participa cu orice numai sa aibe legatura cu subiectul iar lucrarile pot fi din orice categorie: automobile construite de la zero, kituri si modificari ale modelelor existente, figurine, diorame, vignete … fara restrictii in ce priveste scara de executie sau materialul.
Cred ca perioada de 90 de ani de existenta a cursei este o sursa foarte buna de inspiratie pentru alegerea unui subiect, a unui moment ce merita sa fie reprezentat.
Ca sa nu facem nota discordanta hai ca perioada de derulare sa fie tot 01 martie – 30 iunie

Cat priveste regulamentul cred ca putem sa-l facem impreuna.
Important este sa nu fie stufos si restrictiv.
Ideile si sugestiile sunt bine venite.

Normal ar fi sa fiu primul inscris dar din cele cateva idei, foarte putine, pe care le am, inca nu m-am hotarat pe care s-o pun in practica.

Spoor!

Aceasta postare a fost editata de LDH: 20 February 2015 - 11:56 PM


#2 Useril este offline   mecanno 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2015 - 10:35 AM

Bentley 4,5L Blower


In 1929 Bentlei prezinta versiunea super sport a modelului 4 ˝ Litre, aceasta fiind denumita Supercharged cunoscuta ca si "Blower Bentrley". Modelul avea motor de 4,4 L supraalimentat cu un compresor tip Roots si reusea sa dezvolte 175CP. In varianta de competitie numita No.1 (Le Mans) motorul dezvolta 242CP si putea atinge viteze intre 180 si 210 km/h.

Asa ca am inceput pregatirile pentru "Le Mans"

Imagine postata[/URL]
Imagine postata[/URL]
Imagine postata[/URL]
Imagine postata


Khit-ul de montaj:


Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de mecanno: 21 February 2015 - 10:37 AM


#3 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 21 February 2015 - 04:32 PM

Salut mecanno si bun venit la "Le Mans"!
Ce ganduri ai cu Blower-ul?
Il faci direct din cutie?
Detaliezi suplimentar?
Din cate vad eu pe rame jentile sunt facute din doua bucati.
In opinia mea este si bine si rau. Bine ca spitele arata cam cum sunt pozitionate pe janta si rau ca o parte din tamburul de frana face parte din janta.
Daca vrei s-o faci cu rotile demontate problema nu este la refacerea tamburului ci la refacerea spitelor de pe roata.
Astept cu interes sa vad ce ti-ai propus sa faci din Blower.

Spoor!

#4 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2015 - 11:22 PM

Buna seara,

M-am hotarat cu ce sa participa la "Le Mans"
A fost destul de greu. Chiar daca aveam in "stiva" ceva legat de subiect nu era ce doream.
In "stiva" nu era nicio masina "clasica", cei de la Revell nu mai aveau nimic legat de Le Mans iar sa cumpar de afara insemna pierdere de timp asa ca a trebuit s-o iau pe alta cale.
Daca tot era la liber am ales, nu stiu daca am facut bine, o masina a echipei "Jaguar Cars Ltd" care, evident, nu putea fi un Ferrari ci un Jaguar.
Echipa si-a plasat cele trei masini in primele patru locuri in cursa de 24 ore de la Le Mans din anul 1953 iar modelul Jaguar C-Type a ocupat patru din primele 9 locuri ale clasamentului general si datorita echipei Ecurie Francorschamps.
Care dintre masini am s- o fac inca nu stiu. Diferenta este doar de inmatriculare si numere de concurs.
Oricum amintesc ca locul intai a fost ocupat de echipajul Tony Rolt - Duncan Hamilton (United Kingdom) iar locul doi de echipajul Stirling Moss - Peter Walker (United Kingdom) cu modelul sport de 3,4 L.

Cum caroserie nexam si chiar daca am cateva idei de realizare mai trebuie desene si sectiuni caracteristice am zis ca macar sa caut o masina la scara 1:24 care sa-mi doneze cate ceva.
Printre "bune de dezmembrat pentru piese", un fel de "Program rabla" dar la scara mai mica, am gasit un Jaguar XK 120 de la care am zis ca am sa iau tot ce se poate.
Probabil ca ar fi fost o idee ca sa aduc XK-ul intr-o stare mai buna, sa-l detaliez atat cat se poate si sa-l prezint la "Le Mans" avand in vedere ca modelul 1/1 a trecut pe vestitul circuit si nu s-a facut de ras. In 1951 echipa lui Peter Walker a ocupat locul intai.
Dar eu nu si nu. M-am calat pe C-Type si gata.

Donatorul

Imagine postata

Rotile le-am arestat deci jumatate din drum este parcurs

Imagine postata

Ziceam ca ma "lipesc" si de volan dar la C-Type este cu trei spite asa ca nu.
Mai culeg ceva. Luminile din spate par a fi ok dar cu conditia sa mai scurtez din ele.

Imagine postata

Ei, de sub capota o sa scot chestia aia lucitoare care vrea sa semene cu vestitul 6 in lini de 3,4 L.
Adjudecat!

Imagine postata

De dedesupt nu prea se vede ca ar fi multe de salvat.
Cutia deviteze, luceste ca la Hot Rod, diferentialul si cardanul. Sigur sunt doar masti asa ca trebuie lucrat la ele.
Evacuarea nu prea foloseste deoarece modelul C-Type avea evacuarea pe laterala.

Cam asta ar fi introducerea, in ce ma priveste, pentru "Le Mans".
Ce se potriveste si ce nu din ce am recuperat urmeaza sa vad si sa detaliez incepand cu 01 martie 2015.

Spoor!

p.s.Uitasem sa dau un link ce prezinta masina reala. Informatii sunt mult mai multe dar pentru introducere este suficient.

http://www.classicdr...ype/1951/237010

Aceasta postare a fost editata de LDH: 23 February 2015 - 12:07 AM


#5 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2015 - 09:24 PM

Buna seara,

Este 1 martie 2015 ziua startului pentru pregatirea cursei de 24 ore de la Le Mans.
Chiar daca astazi se da startul nu inseamna ca nu se mai accepta inscrieri pe parcurs.
Liber la inscrieri pe intreaga perioada.
Important este ca pe data de 30 iunie 2015 sa putem finaliza lucrarile la care ne-am angajat.
Drumul nu o sa fie usor dar, sigur, cu ajutorul colegilor de forum vom trece peste eventualele probleme.


Spoor!

#6 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 07 March 2015 - 03:23 PM

Salut,

In primul rand ma intreb cand este posibil sa termin lucrarea daca intr-o saptamana am avansat atat de putin?
Om vedea.

Am inceput, pentru incalzire, cu rotile.
Daca diametrul jantei si al anvelopei ar fi in parametrii scarii 1:24 latimea lor nu are nicio legatura si cei de la Continental au fost foarte anvangardisti daca au reusit, in 1951, sa construiasca anvelpe cu latimea de 225 pentru turisme.
Asa ca am luat XK-ul 120

Imagine postata

si i-am scos rotile.
Cum am avut, mai de mult, o experienta neplacuta cu scoaterea rotilor cu spite de pe o macheta Bburago, am ramas cu anvelopa si obada in mana si spitele pe ax, am "sters" nitul de pe ax cu ajutorul unei freze de 3 mm prinsa intr-o mandrina de mana.
Rezultatul, dupa ceva migala, satisfacator.
Si uite asa am devenit proaspatul posesor a patru roti complete.

Imagine postata

Mi-am facut oarece calcule si a rezultat ca pentru a avea o latime a benzii de rulare de 6,5", redusi la scara, ar trebui sa scot din anvelopa si janta o bucata de 1,5 mm pe circumferinta.
Nu m-am aruncat la rotile proaspat recuperate de pe XK si am folosit drept cobai o anvelopa, de aceleasi dimensiuni, avuta in cutia cu piese.
"Eliminarea" a fost facuta cu ajutorul unui strung si au rezultat doua bucati identice ca dimensiune

Imagine postata

O comparatie cu anvelopa initiala

Imagine postata

Daca imaginile spun ca este ok masuratorile zic ca trebuia scoasa o bucata mai mare ca roata sa fie de 6,5" latime si sa ajunga, pentru 1:24, sa aibe calea de rulare de 7 mm latime.

Nimic mai simplu, la prima vederea, se scot, atat din anvelopa cat si din janta, 2 mm si avem ce ne dorim.
Mitica, strung, taiere, rezultat

Imagine postata

Daca a fost destul de simplu cu anvelopa nu acelasi lucru a fost valabil pentru jante.
Doua nu au rezistat stresului si s-au facut bucati

Imagine postata

Fapt pentru care au fost realizate piesele pentru completarea uneia si o janta completa din teflon

Imagine postata

Cum sigur or sa fie probleme la adezivul pentru teflon am dat sfoara in tara si am cumparat doua seturi complete de roti Bburago scara 1:24 adica am facut prima cheltuiala serioasa pentru aceasta lucrare. Poze cu ele inca nu am.
Revenind la anvelope am confectionat, tot la strung si tot cu ajutorul colegului meu Mitica, un superdispozitiv ce ma va ajuta sa centrez jumatatile de anvelopa si sa reconstitui roata. Inca nu stiu cu ce se poate lipi cauciucul.

Imagine postata

Si ca sa nu credeti ca doar am expus superdispozitivul, ca sa ma dau mare, iata si o proba de lucru, la rece, cu el

Imagine postata

Cam atata pentru astazi.
Pana la viitoare intalnire va doresc spoor la modelit!

Aceasta postare a fost editata de LDH: 07 March 2015 - 03:25 PM


#7 Useril este offline   mecanno 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2015 - 03:15 PM

Pai daca tot s-a dat startul cam de o sapatamana sa ma laud si eu cu ce am reusit sa fac.
Revell 7007 Bentley 4,5 L Blower scara 1:24.
Frumoasa masina . Am inceput sa ma documentez pe net cu ce se poate imbunatatii acest model. Si tot cautind peste ce dau: Heller Franta produce acelasi tip de kit de montaj. In secunda 2 dupa ce am vazut fug pusca la retelele de injectie din kit , le sucesc pe toate partile si ce sa vezi :SURPRIZA

Imagine postata

Sa inebunesc. Dar dupa una “grisina” consumata cu ceva emanatii in atmosfera imi zic : Mai bine am 2 surse de informatii. Si intradevar cele 2 instructiuni de montaj difera, chiar as putea spune ca mergind doar dupa instructiunile de la Rv. Se pot face greseli in montaj . Voi reveni la momentul montajului cu aceste precizari.
In sfarsit am inceput sa montez (dupa “caietul de sarcini”) prima componenta :
Motorul.
Las pozele sa vorbeasca

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Furtunul care leaga sorbul cu pompa de ulei nu prea da bine asa ca m-am hotarit sa il refac.
Dar asta intr-un episod viitor.

Sa auzim numai de bine

#8 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2015 - 08:59 PM

Vezi postareamecanno, la 09 March 2015 - 03:15 PM, a spus:

Pai daca tot s-a dat startul cam de o sapatamana sa ma laud si eu cu ce am reusit sa fac.


Mai aveam putin si credeam ca am ramas singur dar ma bucur ca m-am inselat.

Vezi postareamecanno, la 09 March 2015 - 03:15 PM, a spus:

Revell 7007 Bentley 4,5 L Blower scara 1:24.
...SURPRIZA

Imagine postata


Cu reimbutelierile nu cred ca este o asa de mare surpriza.
Se intampla si la civile nu numai la militare. Am un R8G reimbuteliat de Wave care, probabil, l-a luat dela Union - sau invers - dar sigur una din ele l-a luat de la Heller.

Vezi postareamecanno, la 09 March 2015 - 03:15 PM, a spus:

Mai bine am 2 surse de informatii. Si intradevar cele 2 instructiuni de montaj difera, chiar as putea spune ca mergind doar dupa instructiunile de la Rv. Se pot face greseli in montaj .


Interesant faptul ca difera instructiunile de montaj. Asteptam paralela.

Spoor!

#9 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 09 March 2015 - 09:32 PM

LDH, felicitari pentru tenacitate.Munca de restructurare a rotilor de Jaguar, este destul de dificila.
Cat despre intrebarea ta cu ce sa lipesti cauciucul,poate parea desuet,dar ti-as sugera Prenandezul.

Mecanno,ai afirmat ca Bentley Blower era o masina faina: perfect de acord cu tine.Stau cu ochii deschisi pe topic,daca nu din alt motiv,macar pentru ca si mie mi-a facut cu ochiul acel kit,de la Heller. Nu stiam ca Revell l-a copiat, desi aveam o vaga banuiala.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 09 March 2015 - 09:33 PM


#10 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 09 March 2015 - 11:15 PM

Longinus, multumesc pentru incurajari si atentia acordata subiectului.

Spoor!

p.s.Am sa las gumele, pemtru moment, si am sa ma concentrez pe caroserie.
Poate normal ar fi fost sa fac mai intai sasiul dar mi se pare mai usor sa fac un sasiu dupa o caroserie, se mai strecoara oarece greseli avand in vedere ca nu am planuri cotate si totul este o recompunere dupa cotele de gabarit ale masinii, decat sa fac o caroserie dupa un sasiu cum ar fi normal.
Este drept ca la fel am procedat si cu '917 care, saracul, zace intr-o cutie, si a iesit aproape de adevar - ma refer la sasiu.

Aceasta postare a fost editata de LDH: 09 March 2015 - 11:20 PM


#11 Useril este offline   mecanno 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 48
  • Inregistrat: 09-August 08
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2015 - 03:19 PM

Am inchis si compresorul


Imagine postata



Am sa incep sa vopsesc la motor si compresor.

#12 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 10 March 2015 - 06:51 PM

Salut mecanno!

Recunosc ca nu am "sacrificat" mult timp ca sa-mi dau seama daca "palariile" orizontale de la carburatoare sunt gaurite, aspiratie libera de aer - ma rog ajutata de Roots - sau reprezinta incintele filtrelor de aer
Din pacate pozele pe care le-am gasit, la o trecere fugara, arata compresorul de pe dreapta sau cand se vede din stanga este acoperit cu o plasa de protectie asa ca nu m-am lamurit.
Oricum cred ca mai trebuie insistat cu slefuitul deoarece pe "filtre", daca asta or fi, se vede urma de la imbinarea matritei daca nu cumva filtrele sunt facute din doua jumatati.
Mister total. Desi sunt o gramada de fotografii nu ne lamureste niciuna.

Spoor!

#13 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2015 - 05:43 PM

Momentan doar un desen

Imagine postata

#14 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 11 March 2015 - 09:53 PM

Buna seara,

Cateva date tehnice ale masinii si o paralela 1:1 - 1:24

Imagine postata


Caroseria
Pentru inceput doua prisme din polistiren extrudat cu carbon, dupa cum scrie pe ambalaj

Imagine postata


Etichete

Imagine postata


Lipirea etichetelor pe prisma de extrudat

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


sii ... inainte de taiere un "montaj la rece"

Imagine postata


Urmeaza partea cea mai dificila avand in vedere ca nu le am cu sculptura dar orice trebuie sa aibe un inceput asa ca o tai din polistiren ca sa scot modelul pozitiv la scara.


Spoor!

#15 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 11 March 2015 - 10:22 PM

Succes LDH.
Sunt curios cum o sa te descurci cu sculptura.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 11 March 2015 - 10:23 PM


#16 Useril este offline   catalinkat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 171
  • Inregistrat: 04-January 15
  • Location:Arloev,Sweden
  • Interests:modele CFR,camioane romanesti 1:87

Postat 11 March 2015 - 10:33 PM

Spor la sculptat LDH! Astept cu nerabdare continuarea!

#17 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 12 March 2015 - 08:15 AM

LDH, super tare abordarea.
Nu ar fi rau sa te gandesti la o conceptie a caroserie care sa se preteze la turnare din rasina.
Apoi o poti recomanda ca si kit de conversie pe baza unui jaguar de la bburago!

#18 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2015 - 08:43 AM

Multumesc Longinus, catalinkat si michi.
Nu este rea ideea de caroserie din rasina dar trebuie masurate dimensiunile la XK 120. Nu le-am facut.
Poate te gandesti si te inscrii la "Le Mans" ca doara de la tine mi-a venit ideea.

Spoor!

Aceasta postare a fost editata de LDH: 12 March 2015 - 08:44 AM


#19 Useril este offline   Ralasef 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 128
  • Inregistrat: 22-August 11
  • Location:Royal Leamington Spa
  • Interests:Auto, Figurine, Diorame

Postat 12 March 2015 - 06:07 PM

Salutare tuturor,

Azi mi-am luat inima-n dinti si m-am dus pana la unul din magazinele de modelism din oras.
Prima masina de Le Mans care-mi iesea in cale, eramt decis sa o iau!

Asadar intru cu Jaguar XKR GT2 1:32

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

M-am uitat la cateva detalii pe google... kitul de la Airfix nu prea respecta realitatea, dar nu prea am de gand sa le remediez.

#20 Useril este offline   LDH 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1430
  • Inregistrat: 20-September 06
  • Location:Bucuresti

Postat 12 March 2015 - 08:47 PM

Vezi postareaRalasef, la 12 March 2015 - 06:07 PM, a spus:

Salutare tuturor,

Azi mi-am luat inima-n dinti si m-am dus pana la unul din magazinele de modelism din oras.
Prima masina de Le Mans care-mi iesea in cale, eramt decis sa o iau!
Asadar intru cu Jaguar XKR GT2 1:32
M-am uitat la cateva detalii pe google... kitul de la Airfix nu prea respecta realitatea, dar nu prea am de gand sa le remediez.


Bun venit in clubul "Le Mans"
Ei, deja suntem o echipa si da al naibii de bine.

Cat priveste "remedierile" nu se stie niciodata. Stii zicala "Pofta vine mancand"

Oricum, ca-l faci direct din cutie, ca-l imbunatatesti conteaza mai putin, importanta este ca te-ai inscris.
Gurile rele :p spun ca data limita limita ar trebui sa fie 13 iunie 2015, data oficiala a startului, dar eu zic ca importanta este participarea si nu o data limita.

Spoor si, inca o data, bun venit in clubul Le Mans.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi