Ave!
Am vopsit trenurile în culoarea intradosului ( bleu ciel clair ) - așa am găsit recomandat în cele mai multe site-uri , deși mie mi se pare , din unele fotografii ,că NU ar fi așa, ci o altă culoare (chamois este unica alternativă). Cu toată insistența mea , NU am reușit sa găsesc nici o poză a lui 5Noir . Doar o poză în care apar două "colege" din esc.613 Aeronavale , nr.2 si nr.6 (sau 8 , nu e prea clar...)

Am asamblat aripile , ocazie cu care , odată cu lipirea flapsurilor și eleroanelor , a dispărut "vălurirea" aia ciudată de care vă ziceam mai ceva vreme în urmă. Potrivirea a fost bunicică , a fost nevoie de ceva chit la nivelul capotajelor motoarelor și la îmbinarea de la vîrful aripii. S-a rezolvat destul de ușor , din fericire. Nu același lucru pot să-l spun despre joncțiunea aripi-fuselaj , care mi-a dat ceva bătaie de cap ! La bordul de atac și pe intrados am avut lufturi de 1mm , care au necesitat ștraif de plastic și chit ca să arate "uman".


Am șlefuit , am mai intervenit și cu liqiud putty , iar șlefuit , refăcut liniile de panou , nituirea...asta este. Nu a ieșit rău , per total.
Nu este cel mai fericit lucru faptul că am fost nevoit să montez trenurile de aterizare deja , dar asta a fost soluția găsită de Heller acum ....muuulți ani în urmă , si nu am avut alternativă. O sa trebuiască să am mare grijă de ele la mascat și vopsit , nu aș vrea să se deterioreze , au fost foarte migălos de asamblat și vopsit.
Acum o să-i dau un strat fin de Surfacer, apoi unul de aluminiu , ca să împușc doi iepuri : unul , să văd dacă nu sînt defecte semnificative ( nu o să ma strădui niciodată să scot o suprafață perfectă , am constatat atît pe viu , cît și din numeroasele fotografii de epocă, faptul că suprafața era departe de perfectă , cu numeroase julituri , zgîrieturi , lovituri , îndoituri , găurele , etc. Pînă și suprafețele vitrate , pe care ne chinuim noi să le ultrapolishăm , Futurim , etc , erau departe tare de așa ceva. Ca sa fiu sincer , nici măcar parbrizele de la mașinile actuale nu-s perfecte , fiind pline de ciobituri , zgîrieturi , etc. )și doi , să am o bază pentru chipping , cică franțuzoaicele erau destul de jupuite , calitatea vopselii era oarecum îndoielnică. Acum , din ce-am văzut în poze , nu o să exagerez cu chipping-ul , mie mi se pare că avioanele Aeronavale erau mai îngrijite ca surorile din Armee de l'Air .
Întrebare

A folosit cineva "Chipping Medium" de la Vallejo ?? Cum se folosește ?? E bun de ceva ??
To be continued...
Sorin