Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, decembrie 2019 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, decembrie 2019

#21 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 December 2019 - 10:10 PM

Si acum nu stai la coada? Cind vad oameni cu reteta compensata, desi si eu vin cu asa ceva, plec din farmacie, timpul aproape se tripleaza!
In privinta accidentelor. Erau si inainte, dar nu erau stirile de la ora cinci. In oras, inainte de 89, au sarit in aer doua locuinte. Nici una nu avea gaze si nici butelie!!! S-a auzit ceva? Tot inainte de 89, un sofer beat a omorit un polutist, s-a auzit ceva? Tot inainte de 89, in restaurantul orasului, un grup de tigani, au atacat cu bite si sabii, niste romani. S-a lasat cu nasolie mare, s-a auzit ceva? Apoi, saracia si preturile serviciilor, ii fac pe oameni sa se "descurce" singuri. Rezultatul? Improvizatii ce duc la accidente. In privinta accidentelor de masina, numai daca ne gindim cit a crescut parcul auto, si e destul. Apoi, puterea si viteza masinilor care ajung pe mina unor tembeli. Cit despre poluare...probabil 60% e treaba comerciala. E drept, nu mai exista tetraetilul de plumb si asta e bine. Dar...poluarea in orase e in crestere. Cu toate eurourile alea, pot fi ele si pina la 10, codoi, formaldehida sau alte produse de ardere, ramin. Daca infunzi teava de esapament cu tot felul de euro-nu-stiu-cit, randamentul motorului scade. Adica tot poluare. In fine...

#22 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 03 December 2019 - 10:29 PM

Stau la una singura. Babana, dar una.:pardon: Am posibilitatea sa cumpar de la o farmacie care are cozi separate: pentru retete compensate si respectiv pentru "la liber".

Nu vorbeam de informatiile oferite de stirile de la tv. Ma refeream la statistici. Serioase. Una dintre explicatiile formulate este ca nivelul de superficialitate comportamentala a populatiei a crescut. Si asta nu pentru ca am devenit in masa mai indolenti. Avem mult mai multe de rezolvat. Avem multe lucruri care au devenit teribil de importante si atunci se intampla sa fim neglijenti. Si la concluziile acestea s-a ajuns si cu ajutorul unor sociologi si psihologi nu doar a tehnicienilor. Dar asta nu raspunde la intrebarea: Ce rol mai au detectoarele? Sunt ele anulate? Calitatea lor este corespunzatoare?

Accidentele auto sunt raportate la dimensiunea parcului. Sunt estimari facute si la nivelul rulajului.

Aceasta postare a fost editata de flo: 03 December 2019 - 10:31 PM


#23 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 December 2019 - 07:48 AM

Eu cred că totul vine de la organizare, bun simț și comportament responsabil. Totul, începând de la rețetele alea compensate care nu pot fi semnate electronic de medic pentru că nu funcționează sistemul deși ar trebui să funcționeze de multă vreme(ORGANIZARE) până la măcelul de pe șosele (BUN SIMȚ și COMPORTAMENT RESPONSABIL).
"Înainte de" lucrurile stăteau oarecum diferit pentru că modul în care eram tratați ca cetățeni(organizați, dacă vreți) era execrabil. La farmacie nu stăteai la coadă pentru că nu aveai la ce. Aspirina dispăruse, la fel până și banala Vitamina C.În schimb stăteai la coadă pentru orice altceva, începând de la pâinea zilnică(RAȚIONALIZATĂ) sau un pachet de carne(măcelăriile se deschideau doar la 1 mai și 23 august, în rest...),până la hârtia igienică.Nu comentez cauzele, cei care ați trăit vremurile alea vă aduceți aminte.
Accidente rutiere...erau destule și atunci, dacă ne raportăm la numărul de autovehicule, starea drumurilor și cantitatea de combustibil disponibilă pentru cetățean(vă aminitiți că benzina era "la rație" deci deplasările, atât ca număr cât și ca distanță, sufereau în consecință).
Bun. Astăzi, "după" ...ne-am obișnuit să putem alege, iar din asta rezultă COMPORTAMENTUL NERESPONSABIL(n-am vrut să spun,dar uneori e chiar iresponsabil). Nivelul de trai a crescut fără putință de tăgadă. La vremurile trecute adunai o viață întreagă bănuți ca să-ți iei o Dacie. Costa,teoretic,vreo 70.000,dar practic o scoteai la peste 80.000. Erau bani grei, munciți ani de zile. Astăzi orice mocofan cu 3000 de euro în pungă, iși "trage" o mașină. Că e o gioarsă, mai mult sau mai puțin, nu știu, nu comentez, dar e o mașină în plus pe drum, în parcare sau la pompa de benzină. Șiiiii...cred că am fost generos când am spus 3000 de euro !
Ai instrucțiuni CLARE cum să folosești încălzirea cu gaze naturale, ce înseamnă un detector de scurgeri de gaz, fie nears, fie monoxid de carbon, un detector de fum, un senzor de inundație,etc.Ai dotat locuința cu așa ceva ? De ce nu? E prea scump?
Ai instrucțiuni clare să faci revizia instalației de gaze naturale la fiecare 2 ani. O respecți ? Întotdeauna ?
Sistemele auto evoluate, avansate, sunt foarte utile, dar nu înlocuiesc comportamentul responsabil nici bunul simț al șoferului . Cine să-ți spună sa nu urci "alcolizat" la volan ?
Știi că ai la dispoziție ESP, ABS,EPC și naiba mai știe ce . Asta nu înseamnă că legile fizicii sau limitele lor s-au schimbat.
Pe mașina mea, Volvo, în cartea tehnică, la fiecare descriere a sistemelor de sigurantă (și sunt grămadă), în josul paginii scrie cu roșu cam așa ceva: " Volvo vă protejează, dar nu forțați limitele sistemului". PE FIECARE PAGINĂ
La fel la cealaltă mașina, Nissan, care supraveghează inclusiv starea mea de oboseală sau atenție, producătorul scrie " Acest sistem nu înlocuiește atenția și conducerea preventivă".
Indefinitiv toate se rezumă la persoana individului, la rațiunea lui, la BUN SIMȚ.
Dacă sunteți curioși...uitați-vă în timp ce mergeți pe trotuar, câți șoferi au telefonul la ureche în timp ce conduc, deși știu că nu e voie. Câți din 10 ? E o chestie simplă dar sugestivă.
Faptul că te urci la volan este un semn de inteligență și de responsabilitate sau așa ar trebui să fie. Unii le au, altora le lipsește,uneori chiar de tot, iar pentru asta nu mașinile sunt de vină.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 04 December 2019 - 08:07 AM


#24 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 December 2019 - 10:01 AM

Citeaza

Ma refeream la statistici. 
Bun, asta e altceva. Si, e, intr-adevar, ingrijorator. Da, suficienta, lipsa de educatie, superficialitatea, isi spun cuvintul. Lonhinus, perfecta dreptate. Dar, si ma refer aici la farmacii, cit stai tu la coada, se face si inventarul. Adica se scade produsul din stoc, se reface stocul pe intrega retea, se stocheaza si contabilizeaza banii. Pentru farmacie, avantaj, pentru mine, dezavantaj.
Eu, in exemplul dat, nu ma refeream la existenta sau inexistenta unui produs ( nici acum nu gasesti multe), ci la simplitatea sau complexitatea unui gest: de la simplul, na banul, ia produsul, am ajun la, na banul, stai putin, ia produsul.
Longinus, cu 1000 de euro te-ai facut cu o masina, e drept, cu un euro la teava mai mic, dar nu chiar gioarsa. Si, comportamentul neresponsabil al zmeului cu masina de 1000 de euro, devine din lipsa de educatie, de cele mai multe ori. Si cind zic lipsa de educatie, ma refer si la proasta educatie. Pentru ca desi el are o facultate la baza (sic!), are si o proasta educatie, dobindita din dreptul celui cu bani.
Exact ce spuneam si eu, saracia ii impinge pe oameni la improvizatii. Un detector de gaz, de incendiu, face, pentru multi, masa pe o luna. Si atunci se gindeste ca, daca tine o candela aprinsa in casa, il apara Doamne, Doamne, de necazuri Eu mi-am pus detector de gaze in casa. Detectorul in sine, pina in 200 de lei, nu mai stiu precis. E, dar proiectul de instalare, o teava taiata, doua filete si doua holendere, m-a facut 1000 de lei, fara manopera. Nu ma pling de asta, dar altii se pling. Si, o data la doi ani, ii chem pe cei responsabili sa verifice instalatia si centrala. Si stau linistit. Nu, insa, si din partea vecinilor.
Citi din zece vorbesc la telefon in timp cit conduc? Iti spun eu: 11! Am avut un coleg, expert in radioprotectie, care imi spunea, vizavi de multitudinea de sisteme de protectie ale iradiatorului: mai Sandule, la toate e protejat, numai la prostie nu! Asa si cu masinile, jaba cu enșpe mi de protectii, daca bivolu' o tine pe a lui: las, ca mie nu mi se poate intimpla! Necazul mare, e ca, atunci cin i se intimpla, ia cu el si oameni nevinovati! Ma rog, au vina ca s-au intilnit cu el! Se face vorbire ca la noi amenzile, in raport cu salariile, sunt prea mari. Asa, si? Pai cine te pune sa depasesti viteza legala? Cine te pune sa depasesti pe linie continua? Cine te pune sa depasesti pe trecerea de pietoni? Cine te pune sa nu acorzi prioritate? Pote sa fie amenda pentru depasire pe linie continua 100.000 de euro, nu ma intereseaza, nu depasesc si gata! Multi vin aici cu fel de fel de motive si scuze. Nu tine, e "fărbotăn", pai atunci e verboten si gata!
Mai avem de schimbat cutume, apucaturi, conceptii si de educat. La greu.

#25 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2971
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 04 December 2019 - 06:00 PM

Vezi postarea1-0-9, la 01 December 2019 - 02:14 AM, a spus:

Poate Horia o sa poata sa ne spuna mai exact, cand s-o linisti nitel treaba...
Directorasul de doi bani (care, apropo, pe FB apare voiosind in petreceri, "dansand nasol, ca dupa o supradoza de prostamol" - cum ziceau Parazitii ) cica el cauta de 1000 de ani IAR-80...exact din cauza unor oameni de nimic exact ca el, nu mai avem asa ceva...si nici 109, Blenheim sau Hurricane....


salut. hai ca acu am vazut mesajul.... Nu mai am ce sa adaug... sau ma rog, ar mai fi cate ceva. Mai sunt bucati si de la late avioane acolo sub daramaturi, nu am mai postat....

Despre atitudinea celor de la ICA nu am ce comenta, au mai distrus ei si altele....

O sa edem zilele astea ce se mai poate face cu ce am recuperat, macar fuselajul sa incercam sa-l reparam la IS.3, Futarul e facut praf, Aripile de IAR 813 scobitori, mai sunt doua schelete metalice de IAR 817/818.... plus ce o mai fi pe acolo....

O sa revin cu imagini....

#26 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2019 - 08:45 PM

Negresit, oameni buni, ca-i vorba de neglijenta si lipsa de bun simt in ceea ce ati spus. Si daca este sa fim sinceri pana la capat sa recunoastem ca uneori ascundem aceste cauze in spatele unor scuze de genul: drumurile sunt devina. La ARR un grup de lucru interdisciplinar cauta solutii pentru cresterea sigurantei in circulatia rutiera. Nici nu va inchipuiti cat de eronat percepem realitatea multi dintre noi. Accidentele cauzate de calitatea drumului sunt intr-o proportie nesemnificativa. Nu drumul cu doar doua benzi este vinovat ca exista imbecili care se hazardeaza in depasiri. Nu drumul este vinovat cand exista semnalizata o restrictie de viteza sau o averizare si individul le ignora . Ca e grabit, are treburi, afaceri importante.
Se vorbesyte azi de "minunatele" rezultate obtinute la testul Pisa. Tot in cadrul aceluiasi grup au existat discutii cu privirea la capacitatea intelectuala minima pe care ar trebui sa o posede un conducator auto dar si formatorii din scolile de soferi. Daca politia rutiera si cei de la ARR afirmau ca nivelul actual este extrem de scazut si ca ar trebui conditii de genul: absolvent de liceu pentru profesionisti si studii superioare pentru profesorii de legislatie, tocmai reprezentantul invatamantului considera ca cele actuale (suficient 8 clase pentru obtinerea cat. A, B) sunt prea exigente, caci acum in 4 clase se acumuleaza cunostintele obtinute in 7-8 ani altadata (considera el). Omul aceala vorbea numai din carti, fiind total rupt de realitate.

Dar revin la subiectul initial, al dispozitivelor noi. Si revin la exemplul cu exploziile acumularilor de gaze. Astfel de evenimente apar tot mai des, cu tot cu detectoare si revizii facute la termen. Asta-i alarmant. Adica nu-si prea fac treaba. Posibil asta, dintr-un amestec de calitate indoielnica cu o pozitionare neinspirata. Detectorul este montat aproape de tavan si punga de gaze se formeaza sub masa.
Si uite asa incep unii, oameni de buna credinta, sa se intrebe : sunt utile? merita investitia?

#27 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 04 December 2019 - 09:34 PM

De acord Flo.
Ai dreptate. Tot ce ai spus ca metehne, pleacă de la lipsa de educație și nu mă refer la realizările curriculare ale fiecăruia, ci la cei 7 ani de acasă.
Geaba ai "facultă" in Elvetia și ți-a luat tati Aston Martin pt.că ai promis că renunți la droguri și alcool, dacă tu tot cu 250 pe oră circuli prin oraș, rupt de beat și cu "substanțe īn sistem".
Meseriașii...cam la fel.
Am detectoare de gaze montate īn casă, așa cum spun instrucțiunile, atāt pentru metan cāt și pentru monoxid. Au fost plasate la indicația meseriașilor care m-au sfătuit,iar eu nu am avut de ales decāt să-i cred.
In ceea ce privește obținerea permisului de conducere, mai dăunăzi am aflat că se propune coborārea vārstei minime necesare obținerii lui, de la 18, la 16 ani.
Fără alte comentarii.

#28 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 December 2019 - 09:49 PM

Gazistii sustin ca gazul metan este mai usor decit aerul, de aceea detectorul trebuie pus sus. Siiii...asa este. Metnul are densitatea de 0,65 g/l. Aerul 1,2. Nu de aici vine problema, ci din faptul ca senzorul are un termen de "valabilitate" de cam 5 ani. Dupa aia isi pierde " sensibilitatea", cu alte cuvinte, devine inutil.
Monoxidul de carbon, 1,4. Numai ca aici intervine si convectia. Se pune la inaltime medie.
Codoiul are 1,9.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 04 December 2019 - 09:54 PM


#29 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 04 December 2019 - 11:03 PM

Corect . Numai ca atunci cand scapa dintr-o teava se destinde brusc si se raceste semnificativ. Si atunci poate ajunge in cotloane pe care sa nu le mai pararseasca dupa egalizarea temperaturii. Din acest motiv gazistii nu te lasa nici cu mobilier in preajma tevilor de gaze. E, cu "sensibilitatea" e de vorbit intradevar. Posibil sa se deprecieze mult mai rapid.

#30 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 04 December 2019 - 11:26 PM

Da Flo, numai ca de cele mai multe ori, nu vorbim de destinderi bruste, cu racire evidenta (presiunea pe teava e destul de mica penteu a vorbi efectiv despre asa ceva), ci de scapari lente, cu acumulari in timp.

#31 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2019 - 11:35 AM

Acumularile in timp, lente nu prea apar in bucatorii sau spatii de locuit. Mai rar, atunci cand nu-i gazda acasa. Ele se intalnesc des in subsoluri, canale tehnice sau chiar in cavitati ale panzei freatice.
Acumularile in timp scurt se petrec prin deteriorarea unor elemente ale instalatiilor sau echipamentelor. Racorduri, robineti, etc, sparte. Sau cand din neatentie se uita "gazele deschise". Sunt specifice mediului casnic.
Datele le obtin pompierii de la firme specializate si din expertizele desfasurate dupa evenimente neplacute. Nu sunt neaparat concluziile lor. Dar este o constatare certa ca in ciuda echipamentelor din ce in ce mai sofisticate in privinta securitatii, a reducerii numarului de intreruperi a alimentarii cu gaze, evenimetele se mentin la un nivel ridicat. Frustrant pentru "gazari".

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 December 2019 - 12:25 PM

Statistica nu stiu ce spune, dar din ce vad la stiri, problemele sunt date, nu de racordurile si tevile din retele, ci de instalatiile cu butelie. Si la astea nu stiu citi au senzor de gaz. Dupa mine, problema cea mai grava este neglijenta dublata de improvizatie. De exemplu, am vavut, nu o data, schimbarea de butelie fara a pune garnitura joua. Lasa dom'le, ca inca tine. 30 de bani o garnitura, 40.000 de euro o casa.

#33 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2019 - 01:22 PM

O, da. Asa-i. Dar astea deja sunt cazuri separat analizate. Aici se cam mentine aceeasi nebunie ca in trecut. Furtunul de la tras vin la butelie cu un colier romanesc (din sarma de baloti) si treba-i gata.

#34 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 December 2019 - 09:40 PM

Da, cam asa, colierul de Turda la butelie si cablul de amarare pentru sigurante!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 December 2019 - 09:41 PM


#35 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2019 - 09:52 PM

Poftim aterizare:
https://ro.pinterest...08144623551296/

#36 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 06 December 2019 - 03:45 PM

Vesti despre pestiocii mioritici ( Pirhana 5 , via RoMilitary ) https://www.youtube....eature=emb_logo

Aceasta postare a fost editata de dany: 06 December 2019 - 04:18 PM


#37 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 06 December 2019 - 04:13 PM

Bravo, mă bucur, era și vremea să īncepem .

#38 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 06 December 2019 - 04:16 PM

Imagine atasata: 78784811_475582906411394_3076883801708691456_n.thumb.jpg.b0189f0c152052a9d67f84f0e06b3b4f.jpg

#39 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 December 2019 - 02:41 PM

Imagine atasata: 1730065177_WhatsAppImage2019-12-08at02_12_08.thumb.jpeg.4fbc9c865df980d9691b9c55d9673c86.jpeg.jpg

#40 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 08 December 2019 - 06:51 PM

Distrugatorul turcesc TCG Kocatepe (ex. USS Harwood, clasa Gearing) scufundat de aviatia turca la 22 iulie 1974 in timpul invaziei insulei Cipru. Lipsa de comunicare dintre flota si aviatie a dus la pierderea a 80 de vieti.
Imagine atasata: TCG Kocatepe.jpg

T34/85 cu mitraliera Browning M2 cal. 12.7mm apartinand fortelor cipriote grecesti:
Imagine atasata: t34 cipru.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 08 December 2019 - 07:04 PM


Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi