Foarte frumos si bine realizat, mack. E o placere pentru mine sa vad o macheta cu insemne romanesti, mai ales cand e realizata bine.
In privinta culorilor initiale pentru B-uri si F-uri, dupa cum ai punctat si tu in prima postare "lunga dezbatere" cu diferite pareri ...
Ipoteza ta cu Kakiul polonez e foarte plauzibila si foarte fireasca fiind vorba de avioane de fabricatie poloneza, in special la B-uri, care achizitionate (1933-1934) sau refugiate (1939) au fost initial in kaki polonez.
La F-uri se complica treaba, au fost construite la noi, incepand cu 1937, deci posibil vopsite cu ce era la IAR. Si aici varianta cu Kaki Polonez e destul de plauzibila, dupa cum ai mentionat si tu, o data cu licenta si procesul tehnologic a venit si vopseaua sau inspiratia de vopsire.
Dar sa nu uitam ca IAR nu era la primul avion vopsit construit vreodata ,
-din 1925 se fabrica MoS-25 cu partile impanzite foarte probabil in kakiul francez,
-din 1927 se fabrica Potez XXV vopsit integral foarte probabil in kakiul francez,
-din 1934 se fabrica IAR-14, unele integral altele partial vopsite foarte probabil in kakiul francez
Deci chiar daca nu au fost integral metalice ca PZL-uli si acestea au fost vopsite si cum prin anii interbelici influenta avioanelor militare din aviatia nostra era franceza foarte probail si vopsirea a fost tot de influenta franceza, kaki. In privinta influentei franceze asupra aviatiei interbelice si folosirea kakiului francez mai este un aspect interesant, daca ne uitam putin si la vecini nostri (pe atunci) Polonezi, observam aceeasi influenta ca la noi, Potezuri, Spaduri, Bregueturi, etc. achizitionate ca si noi si cu mici incercari autohtone, noi cu IAR-uri, SET-uri sau Icar-uri iar ei cu PZL-uri, PWS-uri sau RWD-uri ... insa baza initiala a fost fabricatiile franceze cu camuflajul francez. Deci foarte probabil si acel kaki polonez sa fie la baza tot kakiul francez.
Si asta nu ma surprinde, uite mai jos o poza de pe la competitii aeronautice interbelice, avioane diferite romanesti si poloneze la un loc, nici o diferenta intre nuante.
Acum daca la momentul fabricarii F-urilor in fabrica IAR ar fi existat deja kakiul francez (acelasi, identic sau semanator cu kakiul polonez) probabil ca nu l-au mai importat de la polonezi, si pentru a sustine asta uite mai jos o poza cu IAR-uri 14 si PZL-uri 11F ambele fabricate la IAR, cam aceeasi nunata pe ele.
Deci ca o incheiere eu cred ca in perioada interbelica, in cazul camuflajelor intr-o singura nuanta (uneori integral alteori doar la extrados) vopseaua a fost kakiul francez sau inspirat de kakiul francez.
Desigur totul este discutabil, nu stiu exact si precis ce s-a folosit si cele de mai sus sunt doar parerea mea personala de modelist si pasionat de aviatia romaneasca, la care am ajuns in urma putinelor cunostinte acumulate in timp.