Forum Machete,Modelism,Hobby: I due Macchi - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

I due Macchi Italeri 1222 și 1227

#1 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 January 2021 - 06:46 PM

La mulți ani dragi colegi, un an nou cu sănătate și bucurii !
Nu știu cum de-am ales aceste două kituri din grămadă, dar le-am ales și am purces la drum.
AerMacchi Mc.202 Folgore și 205 Veltro sînt socotite printre cele mai bune realizări ale industriei aeronautice italiene din timpul războiului. Și asta datorită cel mai probabil adaptării la fuselajul lui Mc.200 Saetta a motorului german Daimler-Benz DB605 ( construit de italieni sub licență). A rezultat Mc.202 Folgore , un aparat cu o aerodinamică reușită, caracteristici generale foarte bune ( apreciate dealtfel și de experții germani), singurul punct mai slab fiind armamentul oarecum insuficient ( doar două mitraliere Breda-Safat cal.12,7mm ). Mc.205 Veltro a încercat să elimine acest handicap prin montarea în aripi a două tunuri MG151 germane.
Kiturile vă sînt probabil arhicunoscute, fiind ele destul de vechi de acum ( au apărut prin 2001 dacă nu mă înșel). Sincer , nu știu cît de corecte dimensional și ca forme sînt , dar pentru mine arată OK.
Acum , pentru Mc.202 voi alege cu siguranță unul din cele două camuflaje "smoke rings" oferite de Italeri. Mi se par foarte interesante, și altceva față de ce-am făcut pînă acum.
Însă cu Mc.205 este altceva. Nici una dintre înmatriculările oferite de Italeri nu-mi plac. Am descoperit pe net o înmatriculare deosebită, pe care chiar mi-ar place s-o încerc :
Imagine atasata: 205 Veltro ANR5-3.jpg
Aeronautica Nazionale Repubblicana.
Această schemă , jumătate germană (clasicul 74/75) și jumătate italiană ( herringbone) mi se pare deosebit de atractivă. Dar , după toate săpăturile , nu am reușit să identific mai mult de două avioane camuflate astfel :5-3-ul din poză și un 8-2 . Din nefericire , cu siguranță nu am nici un 5 albastru , și nici un 8 galben. Încă nu sînt sigur că am să găsesc nici măcar 3și 2 alb...Eu nu am posibilitatea ( și nici abilitatea !) de a-mi crea/printa singur decaluri, probabil că voi fi nevoit să-mi fac niște șabloane pentru a vopsi respectivele cifre.
Deocamdată lucrez la interioare . Ambele aparate au interiorul "vernice anticorrosiva nr.1080"-MaxMayer/Milano. Adică FS34558. Cum nu am găsit prin inventarul meu nimic asemănător , l-am preparat după o rețetă găsită pe forumul italian Stormo ( probabil cea mai bună sursă de informații cînd vine vorba despre avioanele italiene).
Deocamdată atît , numai bine !
:hi: Sorin

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 02 January 2021 - 06:47 PM


#2 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4578
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2021 - 12:27 AM

Spor la treaba man, sunt cu ochii pe tine:)

202 avea motor facut in licenta dupa Db601. 205 avea copie de Db605. O parte din 202uri aveau inca doua mitraliere de 7 in aripi. Tot absolut insuficient.

O sa ma uit si eu prin decaluri, parca aveam o foaie de la sky, pentru macchi, iar schemele anr, pe mine ma lasa rece.

#3 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 03 January 2021 - 10:27 AM

Mulțumesc anticipat Edi pentru ajutor ! :drinks:
Ai dreptate , 202 era propulsat de un motot Alfa-Romeo RA.1000 RC-41 Monsone , licența lui Daimler-Benz DB-601A, de 1160CP, și a fost fabricat de Aeronautica Macchi ,de Breda și de SAI Ambrosini.
De la Serie VII īn sus mai avea o pereche de mitraliere Breda cal.7,7mm īn aripi, cu o rezervă de 1000 de cartușe. Datorită calibrului mic , erau cvasi-ineficiente īmpotriva avioanelor aliate, īn general bine blindate, iar majoritatea piloților italieni le scoteau , pentru a ușura avionul.
Pentru moment, potrivirea pieselor (cel puțin pentru interior) pare bună, nu am avut probleme. M-am mai folosit de ceva PE-uri Eduard, ceva scrach, să mai umplu ceva cockpitul , OOB este relativ sărăcăcios. Deocamdată am făcut lateralele lui 202, nu-i grozav.
Imagine atasata: IMG_20201228_205005.jpg
Din potrivirea la rece a celor două semifuselaje, se pare că īmbinarea lor este fără cusur.
Zi bună !!

#4 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4578
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 03 January 2021 - 11:46 AM

Good work, man!
Se vede ca te-ai straduit in cockpituri, eu cand am inceput cele 7-8 ale mele (Hasegawa si Italeri) am tras concluzia ca nu se vede mai nimic inauntru, nici macar cand cupola e deschisa.
Scaunul insa merita atentie. Interesant e ca Italeri pare o copie usor imbunatatita a lui Hase, toate piesele sunt interschimbabile.

Culoarea e ce trebuie, stiu ca si eu am amestecat pentru ale mele, negasind ceva direct din sticla. Dupa aia am gasit doua variante, h50 si h74 de la gunze, ambele imi par rezonabil de apropiate.

#5 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 03 January 2021 - 04:18 PM

Așa este Edi , practic nu se vede nimic , nici măcar bordul ( Yahu). Am scrăciuit īnsă un colimator , ăla se vede.
Scaunul pare bunișor, va fi echipat și cu centurile de siguranță atīt de specifice ale italienilor.
Imagine atasata: IMG_20210102_122238.jpg
Nu știam că Italeri este copie Hasegawa , nu am nici un Hase...Asta nu-i rău deloc īnsă.
Potrivirea panourilor de la bot ( cel superior cu deschiderile mitralierelor și cel inferior, cu radiatorul mic de ulei) nu par la fel de grozave, dar nu am insistat deocamdată, văd eu cīnd le vine rīndul.
Numai bine !

#6 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 04 January 2021 - 06:47 PM

Mici detalii:
Imagine atasata: IMG_20210102_122203.jpg
Panoul de bord Yahu ; butelia de la regulatorul de oxigen a fost modificată īntre timp, am realizat din această poză că arăta jalnic...
Imagine atasata: IMG_20210103_184522.jpg
Colimatorul. Am īncercat să-l fac să arate cīt mai a SanGiorgio...Nu știu cīt mi-a reușit. Suportul se va ajusta la lungimea potrivită.
Imagine atasata: IMG_20210103_184558.jpg
Radiatorul de aer. Idem , i-am mai rafinat deja lamela , pozele astea macro mă omoară...

#7 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1405
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 04 January 2021 - 07:34 PM

Vezi postareadakian67, la 04 January 2021 - 06:47 PM, a spus:

... pozele astea macro mă omoară...


i know :)))))

chiar e o metoda buna de verificare a unor detalii care au scapat. sau a unora nedorite care au aparut intre timp :)

spor acolo - me gusta si avionul, si ce faci tu acolo.

Aceasta postare a fost editata de alexelu_marinelu: 04 January 2021 - 07:35 PM


#8 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 06 January 2021 - 07:13 PM

Am lipit semifuselajele și capotele (superioară-cea cu degajările pentru perechea de arme, și inferioară-cu ghidajul pentru radiatorul de ulei). Potrivire bună la semifuselaje , și...aproximativă la capote. Nimic groaznic totuși ,se poate drege cu ceva chit.
Imagine atasata: IMG_20210103_184315.jpg
Imagine atasata: IMG_20210103_184337.jpg
Le las să se usuce bine , și mă apuc de reparații. Mă chinui acum să īnțeleg cum vine cu eșapamentele, adică UNDE să le găuresc puțin , pentru mărit senzația de realism.
Numai bine !

#9 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 13 January 2021 - 12:28 PM

Salutare !
Īn bunul meu obicei , subiectul ales pentru 205 este foarte puțin documentat. Pățesc ca la Ta-152 , "se crede" , "se poate spune" , "se deduce"...nu este nimic cert , si asta pentru că sunt și aici extrem de puține poze cu aceste două-trei avioane vopsite așa , semi-semi. Din ce-am aflat de la colegii italieni , singurele poze cunoscute sunt extrase dintr-un film de propagandă al epocii.1 Gruppo Caccia ANR a fost echipat doar cu MC.205 la īnceput. Cele mai multe 205 erau vopsite "smoke rings" , cīteva "herring bones". La o dată anume , s-a īnceput reechiparea cu Bf-109G, și revopsirea 205-urilor rămase īn 74/75/76.
"5-3" și "8-2" au fost din cele "herring bone" , surprinse īn plin proces de revopsire. Am īnțeles că datorită numărului mare de ieșiri de luptă, timpul pe care-l aveau la dispoziție mecanicii pentru īntreținere/revopsire era extrem de redus.
Datorită scopului propus de la bun īnceput la revenirea īn lumea modelismului, acestea vor fi singurele 202 și 205 pe care le voi face. De aceea īncerc să aleg pentru ele un camuflaj mai deosebit. Asta fac de altfel cu toate kiturile pe care le construiesc , pentru ca nu voi face decīt un singur exemplar din avionul respectiv. Oricīt de atrăgătoare sunt schemele de camuflaj germane , tot cīte UN singur Bf-109 am să fac , din fiecare model ce-a luptat efectiv ( eu am exclus din start prototipurile sau visele umede de planșetă..., și așa lista este destul de lungă ( A,B,C,D,E-1/E-7,F-1/F-4,G-1/G-14, K-4) și tot așa.
Asta și datorită faptului ca ritmul meu de lucru este cel al unui melc obosit. Dacă aș putea face măcar 15-20 machete pe an , poate aș mai īncerca și variante de camuflaj diferite , pentru același avion. Dar cum eu nu reușesc să fac , oricīt m-am străduit , mai mult de 4-5 kituri pe an...Am uneori zile sau chiar săptămīni īn care nu reușesc să fac nimic. Asta este realitatea, nu am ce face.
De-o săptămīnă, abia am reusit să mai fac ceva la aripile lui 202. Sau mai precis la locașele trenurilor de aterizare, extrem de aglomerate original, și mult prea superficial tratate de Italeri.
Spor !

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12408
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 January 2021 - 04:39 PM

Colimatorul e de milioane!

#11 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 13 January 2021 - 07:57 PM

Hehe, mulțam Z-ule !
Īn realitate arată chiar mai bine, dar știi deja talentul meu deosebit īn a face fotografii :whistle:

#12 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 17 January 2021 - 06:19 PM

După cum ziceam , eu am viteza unui melc paralizat...Plus că mai am un dezavantaj : atelierul meu este īntr-o anexă a casei...destul de spațios, nu mă plīng , dar NU are īncălzire. Și cum afară este tot mai frig , practic nu mai pot lucra. Azi au fost -9 grade aici. Ziua. Īn atelier nu sīnt -9 , dar -4 tot sīnt. Karma.
Așa cum ziceam , am făcut ceva modificări la locașele trenurilor : am īndepărtat o parte din plasticul ce īnchidea respectivele locașe:
Imagine atasata: IMG_20210103_184401.jpg
Apoi am īnlocuit toată zona cu PE-ul disponibil :
Imagine atasata: IMG_20210117_173710.jpg
Aici o sa mai completez cu ceva conducte foarte vizibile , și cam atīt.
Am măsurat , prin comparație , aripile. Mi-a plăcut faptul că Italeri au ținut cont și-au reprodus corect o caracteristică a 202-ului , anume asimetria aripilor , īn scopul contracarării cuplului motorului.
Deocamdată atīt.
Seară bună !

#13 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 24 January 2021 - 10:55 AM

Salutare !
Am ajuns īn punctul īn care trebuie să hotărăsc pe care din 202-uri să-l fac. Edi nu ar avea această dilemă , ar fi făcut īntr-o clipită vre-o 10 bucăți , așa , să fie...
Din ce decaluri am sau pot improviza , rezultă trei candidați :
Imagine atasata: 32_5.jpg
Imagine atasata: 32_48.jpg
Imagine atasata: mc202_2.jpg
Primul este un Serie III ( nu avea montate mitralierele din aripi, doar capace oarbe).
Celelalte două sīnt Serie VII , care aveau montate și mitralierele din aripi)
Mi-ar place mai mult al doilea , dar nu este camuflat clasic cu inele , ci mai degrabă un camuflaj gen " pīnză de păianjen"...
Deci am o ...trilemă !!

#14 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4578
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2021 - 02:35 PM

Primul, pentru mine...al doilea pare doar un camo nereusit al primului :)))

Eu o sa incerc varianta cu decal, nici nu ma gandesc sa fac din aerograf, asa ceva...

#15 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 24 January 2021 - 05:01 PM

Deocamdată e 3-0 pentru primul ( în ordinea numerelor de pe tricou, soața, Buntzi și Edi )
Eeeh , eu cred că tu i-ai face camo-ul freehand fără probleme.
Pe de altă parte , eu nici nu mă gîndesc să-l fac freehand , NU am cîtuși de puțin asemenea îndemînare. Dar voi apela la metoda mea răsîncercată, mascarea inversă.

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 24 January 2021 - 05:09 PM


#16 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 3808
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 24 January 2021 - 07:49 PM

Salut , Dakian. . :-D cam aceeasi problema am si eu cu Macchi-urile mele , atata ca pt. 202 am veo 6 scheme care imi plac ( la 1 buc. avionas) , iar pentru 205 inca nu m-am hotarat pentru niciuna ..
Si eu as alege prima schema . :-D
Apropos de schema Macchi , mi-am zis sa-ti atrag atentia asupra unui detaliu , daca cumva nu stiai inca .
Se prea poate ca la unele avioane care activau in Africa sa nu fi utilizat " nocciola " clasic , ci o nuanta mai deschisa , apropiata de un roz murdar , iar norisorii intr-un verde mai inchis ,aproape negru , uneori . Foto vezi diferenta intre schema Macchi si Breda . Cand au ajuns pe contintent , se pare ca au schimbat nuanta .
Sporuri !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: macchi 202 tunis El Aouina           1.jpg
  • Imagine atasata: macchi 202 tunis El Aouina         1.jpg


#17 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 24 January 2021 - 10:16 PM

Salut Dany !
Cu alegerea schemei de camuflaj...uneori mă urăsc ! Nu știu cum fac de aleg veșnic cīte-o schemă ochioasă , dar nedocumentată.
Așa am descoperit că este cazul și pentru 85-2 .
Ce știu : este aparatul pilotat de unul din așii Regia Aeronautica și ANR, Sergente maggiore Luigi Gorrini , 85 Squadriglia , 18 Gruppo Autonomo, 3 Gruppo Caccia Terrestre. Tunisia , ianuarie 1943 ( din iunie 1943 lui Gorrini i s-a īncredințat unul din primele 3 MC.205 )
Ce NU știu īncă : ce Serie este avionul ( sursele se contrazic , unele spun că este serie III , altele că este serie VII , altele că este un serie III cu upgrade-uri...), și ce Matricolă Militară are ( am găsit țșpe variante , unele de-a dreptul imbecile, gen MM7219-la Hasegawa, cīnd cel mai mic MM este 7709, serie II)
Dragilor , NU AM REUȘIT SĂ GĂSESC ĪNCĂ NICI O POZĂ REALĂ CU AVIONUL LUI GORRINI.
Și dacă nu găsesc nimic , probabil că-l fac pe 75 alb al maiorului Filippi, chiar dacă are camo-ul mai nasol , sau chiar pe 374-6 al Lt. Di Fiorino. Cel puțin pentru ultimul am chiar trei poze reale !!
Īncă mai caut...

#18 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4578
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2021 - 10:09 AM

Eu acum lucrez la un design de smokerings, dar spre deosebire de cele de la Tauro, voi incerca sa le iau in considerare transparenta pigmentului si sa le compensez verdele pentru fundalul de nocciola chiaro 4 .

Imagine atasata: Untitled.png

Cei de la Tauro au pus pur si simplu verdele sa iasa perfect peste alb, dar nu s-au gandit ca pus peste ceva maroniu isi va schimba nuanta intr-un oliv inchis, complet neplacut... Mai trebuie sa fac niste teste, dar daca imi iese, problem solved...

Altfel, decalurile de la tauro imi amintesc ca au fost impecabile, practic filmul a disparut fara urma:

Imagine atasata: _MG_0567.JPG

#19 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1227
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 25 January 2021 - 09:56 PM

Edi , cu siguranță decalurile sînt mult mai ușor de aplicat decît să aerografiezi inelele, indiferent prin ce metodă.
Dar nu sînt prea nete delimitările ?
În pozele făcute de aproape se vede clar că erau foarte gazate , se știe că au fost făcute cu pistolul , fără măști , freehand.
Imagine atasata: mc202_3.jpg
Mai ai cumva printre rămășițele de decaluri de la 202 vre-o pereche de logo-uri "4 F.Baracca" ?? :wub:
Mulțam , spor !
P.S. Arată foarte sexy motanul tău de 202 !

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 25 January 2021 - 09:58 PM


#20 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4578
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2021 - 10:32 PM

Decalul se poate textura si se poate face cu marginile gazate ori dinainte (in photoshop) ori dupa aplicare, cu un usor drybrush cu nocciola.
E inca "work in progress"

Nu stiu daca am, poti pune o poza sa vad exact de ce ai nevoie? Scrisul de pe bot sau calutzul, sau ambele?

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi