Forum Machete,Modelism,Hobby: MiG-21 Lancer C (Trumpeter kit, scara 1/32) - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

MiG-21 Lancer C (Trumpeter kit, scara 1/32)

#141 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 07 September 2008 - 08:18 PM

Am persistat si de aceasta data cu un pre-shading. Aduce ceva mai ales daca culorile sint deschise.
Nu-l recomand deoarece exista tot felul de metode de a simula uzura care nu au cu adevarat
nevoie de pre-shading.
Imagine atasata: 0072.JPG
Imagine atasata: 0073.JPG
Imagine atasata: 0074.JPG

#142 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 07 September 2008 - 08:20 PM

Iata si antena din spatele rotii din fata.

Imagine atasata: 0075.JPG

#143 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 07 September 2008 - 08:24 PM

In sfirsit, iata modelul vopsit. Am realizat si o prima patina a timpului.

Imagine atasata: 0076.JPG
Imagine atasata: 0077.JPG
Imagine atasata: 0078.JPG
Imagine atasata: 0079.JPG
Imagine atasata: 0080.JPG
Imagine atasata: 0081.JPG
Imagine atasata: 0082.JPG
Imagine atasata: 0083.JPG
Imagine atasata: 0084.JPG

Happy mod,

ict

#144 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4950
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2008 - 08:37 PM

Un pic tardiv, dar lansatoarele de "decoaie" nu sint dispuse simetric la avioanele reale ...unul e mai in fata.

#145 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 07 September 2008 - 09:03 PM

Vezi postarea1-0-9, la 7 Sep 2008, 21:37, a spus:

Un pic tardiv, dar lansatoarele de "decoaie" nu sint dispuse simetric la avioanele reale ...unul e mai in fata.


109,

Care e mai in fata? Ai vreo poza? Nu ca l-as corecta, dar... asa pentru posteritate...

ict

#146 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4950
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 September 2008 - 09:22 PM

Man, cind l-am facut pe al meu...mi s-a parut ca sint decalate, si un tovaras de forum a pus o poza.
http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...c=3600&st=0
http://www.cartula.ro/forum/index.php?show...=2355&st=40

#147 Useril este offline   alexu` 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 08 September 2008 - 12:07 PM

Felicitari pentru macheta extrem de detaliata a MiG-ului 21, dar as avea si eu o mica intrebare / carcoteala: De ce sunt deschise prizele antipompaj(le-am incercuit in atasament) ?

Fisier atasat  New_Bitmap_Image.bmp (924.59K)
Numar de descarcari: 760

Stima,
Alex

#148 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 08 September 2008 - 03:25 PM

Vezi postareaalexu`, la 8 Sep 2008, 13:07, a spus:

Felicitari pentru macheta extrem de detaliata a MiG-ului 21, dar as avea si eu o mica intrebare / carcoteala: De ce sunt deschise prizele antipompaj(le-am incercuit in atasament) ?

Atasament New_Bitmap_Image.bmp

Stima,
Alex


Alex,

Este o intrebare foarte buna. N-am nici cea mai mica idee. Din cite spui tu, inteleg ca este complet gresit (aproape un afront... glumesc desigur) sa fie deschise la sol... Daca exista comva vreo situatie cind la
sol, anumite teste cer ca prizele sa fioe deschise, atunci... acea situatie am vrut sa o prezint :-D .

Ne explici despre ce este vorba?

ict

#149 Useril este offline   mamutel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 08 September 2008 - 03:48 PM

alea sunt prize suplimentare de alimentare a motorului cu aer si se deschid din cauza depresiunii din canalul de admisie;(motor pornit .....deci ie careva in cabina)...
faina macheta... mi s-a parut un pic prea puternica nuanta de gri inchis de pe extradosdar se poate drege la post-shading, in plus io nu am vazut avion asa de bine vopsit decat inainte de plecarile pe afara cand se spoiau un pic si sarea vopseaua dupa max o luna....
cred ca m-am cam pripit.......ie lancer CCCCCCC......
in rest super!

Aceasta postare a fost editata de mamutel: 08 September 2008 - 04:04 PM


#150 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 08 September 2008 - 03:50 PM

In mod normal, la sol si in stationare sunt inchise, dar se poate verifica functionarea lor cu motorul pornit, sau cu o sursa de presiune hidraulica de aerodrom, prin apasarea unui buton din cabina.In mod normal ele se deschid si inchid automat in timpul zborului in functie de regimul de zbor.Totusi in stationare indelungata e posibil sa se deschida putin (in mod normal trebuie sa stea inchise), din cauza dilatarii lichidului hidraulic, datorata conditiilor de mediu.Acest lucru in mod normal nu se intampla din cauza ca pe circuit exista o supapa care compenseaza dilatarea lichidului hidraulic, dar daca aceasta supapa nu lucreaza totdeauna perfect se intampla fenomenul amintit in stationare.Asa ca daca l-ai lasat cu voletii antipompaj putin deschisi, nu ai gresit prea mult, fenomenul se mai intampla in stationare, mai putin frecvent.

#151 Useril este offline   mamutel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 08 September 2008 - 03:58 PM

referitor la ce am scris ... m-am referit la prizele din spatele celor care sunt in poza...si care sunt si alea cam inchise.... parca...(ce a mai trecut timpul....)m-am uitat cam tarziu la poza....

Aceasta postare a fost editata de mamutel: 08 September 2008 - 03:59 PM


#152 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 08 September 2008 - 05:58 PM

Mamutel & Tomcat,

Multumesc pentru comentarii si explicatii.

Legat de model, am remarcat si eu ca gri-ul inchis e... prea inchis. Odata modelul acoperit cu
vopseaua de protectie mata, culorile se mai deschid, sau cel putin asa sper eu.
Nu cred ca-l voi mai modifica. Legat de uzura, daca va uitati mai atent, doar gri-ul inchis
e... pefect. Albul, gri-ul deschis si albastrul sint suficient de murdarite... De asemeni, aveti putintica rabdare.
Inca nu la-m imbatrinit total. Este doar vopsit. Urmeaza sa-l acoper cu gloss si sa-l murdaresc mai serios.

Ca observatie generala, insa, nu pot decit sa-l parafrazez pe Andrei Plesu, care, cu ocazia implinirii virstei de 60 de ani,
scria intr-un articol (aproximativ, nu mai tin minte exact...):
"Asta este: romanii sint un popor exterm de pretentios." Mai glumim si noi...

Happy mod,

ict

#153 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 08 September 2008 - 06:03 PM

Mamutel,

Inca ceva. Legat de prizele de aer situate dupa cele din bot,
nu-ti fa griji daca sint deschise sau inchise :-D .
Deasupra lor sint acele gratare (vopsite in galben sau rosu), care reduc vizibilitatea asupra deschiderii.


ict

Aceasta postare a fost editata de ict: 08 September 2008 - 06:04 PM


#154 Useril este offline   alexu` 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 31
  • Inregistrat: 11-August 06

Postat 08 September 2008 - 10:37 PM

Pai din cate stiu eu nu prea ar avea cum sa apara pompaj la sol...Pompajul inseamna in mare o curgere defectuoasa a aerului prin motor.
Acum daca se face testarea sistemului antipompaj sau mai exista vreo alta situatie cand se deschid acele prize la sol ne poate lamuri @mamutel.
Inca o data felicitari pentru macheta.

Stima,
Alex

#155 Useril este offline   Kamob 50 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1970
  • Inregistrat: 13-May 06

Postat 08 September 2008 - 11:13 PM

Departe de a incerca sa par cunoscator, am sa remarc lucrurile evidente: sunt 2 perechi de voleti care reguleaza fluxul de aer spre motor, si nici prea complicata functionare nu au, din cate am pus eu mana sa vad. Cele dinspre incastrarea aripii, mai jos, sa deschid spre interior, asemeni celor de pe Harrier sau de pe motoarele PW de la Boeing 707, de exemplu. De ce? Asa cum s-a explicat foarte bine mai sus, in anumite faze de functionare a motorului, cum ar fi cea de decolare, motorul prelucreaza mai mult aer decat este posibil sa absoarba prin admisie. De aceea se poate creea foarte usor o diminuare de presiune in traiect, care, in plus se manifesta si prin jucause turbioane locale, care pot cauza grav sanatatii motorului (si, cateodata, pilotului...). Cealalta pereche, mai sus si cu mai ciudata deschidere spre exterior, are exact rolul invers si anume sa lase aerul sa scape. Nu am o schema de functionare a motorului pe aici ca sa vad cand si la ce pozitii ale conului Mach se deschid acesti voleti, dar banuiesc ca "ventileaza" si parte din stratul limita.
Nu va faceti probleme ca ar fi deschisi sau nu, ca au in mecanism si un arc (!), asa ca... :-D

#156 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 09 September 2008 - 04:16 AM

Ma pregatesc sa pun decalurile. Gindindu-ma ce aeronava sa reprezint, m-am oprit asupra Lancerului C cu numarul 6721.
Stie cineva care este istoria acestei aeronave?

Multumesc mult,

ict

#157 Useril este offline   tomcat 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1324
  • Inregistrat: 21-November 07
  • Location:Ludus
  • Interests:Aviatie, blindate, PC, lectura

Postat 09 September 2008 - 08:35 AM

6721 din pacate nu mai este.Nici el nici pilotul.A cazut in noembrie 2006 ....

#158 Useril este offline   mamutel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1317
  • Inregistrat: 15-August 07

Postat 12 September 2008 - 10:53 PM

Vezi postareamamutel, la 8 Sep 2008, 15:58, a spus:

(ce a mai trecut timpul....)

am gasit-o intr-o revista de profil.....

Fisiere atasate



#159 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 28 September 2008 - 08:26 PM

Domnilor,

Am terminat in sfirsit MiG-ul Lancer. Am participat si la un show deja (IPMS Austin 2008). Va puteti uita aici pentru mai multe detalii http://www.austinsms.org/. Au fost cam 400 de modele, probabil 100 de avioane.

Iata citeva poze de final:
Imagine atasata: 0085.jpg
Imagine atasata: 0086.JPG
Imagine atasata: 0087.jpg
Imagine atasata: 0088.jpg
Imagine atasata: 0089.jpg

#160 Useril este offline   ict 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 268
  • Inregistrat: 20-January 05

Postat 28 September 2008 - 08:28 PM

Urmatorul set:
Imagine atasata: 0090.jpg
Imagine atasata: 0091.JPG
Imagine atasata: 0092.JPG
Imagine atasata: 0093.JPG
Imagine atasata: 0094.JPG
Imagine atasata: 0095.JPG
Imagine atasata: 0096.JPG
Imagine atasata: 0097.JPG

Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

7 useri citesc topicul
0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi