IAR-80 scara 1/48 Ltd.
#21
Postat 03 April 2005 - 12:20 AM
Z-mare a prezentat aceeasi macheta cu nr 140 (scara diferita, producador diferit,….), unde a vopsit burta acestea in verde/maro iar Ict in albastru deschis. Care este corecta si care nu??
Eu, in pozele pe care le-am vazut (in care se observa cat de cat burta avionului), am observat ca burta 80-ului era vopsita in albastru deschis.
#22
Postat 03 April 2005 - 11:01 AM
Cat despre culori, cred si eu ca trebuia mai inchis maroul si mai putin roscat, iar pe burta o nouanta mai aproape de albastru si nu verde.
Asta nu inseamna ca nu e o macheta frumoasa.
#23
Postat 03 April 2005 - 08:38 PM
Am folosit ace de seringa deoarece teava din chit era vai mama ei! Acul de setinga a fost decalit si apoi prelucrat, dupa care a fost "ars" pentru a capata o culoare "naturala"
Alexandru
#24
Postat 04 April 2005 - 05:28 AM
1. Legat de teava de esapament. La scara 1/48, teava este de cam aproximativ 2-3 mm. Desi probabil nu e imposibil, e greu de gasit un ac de seringa de aceasta dimensiune si, mai ales, cu peretii atit de subtiri incit sa poate fi indoit corespunzator. Si in cazul kit-ului de fata, asa numita teava era complet umpluta. Cu o mica freza am decupat cit am putut in interior pentru a da senzatia de adincime. As recomanda urmatoarea solutie: tub de plastic de 2-3 mm, care poate fi indoit usor la un pic de caldura. Totodata peretii tubului sint extrem de subtiri aducind un plus de veridicitate.
2. Vopseaua folosita pentru "burta" avionului este o combinatie de parti egale de FS 35414 and FS 35622. Aruncati un ochi pe link-urile de mai jos:
http://www.ipmsstockholm.org/colorserver/s...or.asp?fs=35414
http://www.ipmsstockholm.org/colorserver/s...or.asp?fs=35622
S-ar putea sa aiba o tenta de verde. Eu o detectez mai greu.
Pentru maro, am folosit FS30219:
http://www.ipmsstockholm.org/colorserver/s...or.asp?fs=30219
Pentru viitorii constructori ai kit-ului IAR-80, ar fi interesant ca, cei ce stiu mai bine, sa-si dea cu parerea legat de cel mai potrivit set de vopsele (in acest mod s-ar putea ca acest posting sa nu mai dispara niciodata...)
As mai avea o intrebare (pe care o pun cu toata sinceritatea). Am "ciupit" pe alocuri vopseaua cu o tehnica oarecum noua (de ex. pozele 2,3,4). Cum vi se pare in comparatie cu alte incercari de uzura? Va multumesc si. ca-ntotdeauna
Happy modeling,
ict
#26
Postat 04 April 2005 - 08:59 AM
Citeaza
Salut, Ict felicitari pt. curajul de a modela kit-ul LTD de IAR 80. Din punct de vedere al tehnicii de lucru folosite ( invechire, zgarieturi etc) este bine realizat. Dar pentru o apropiere de adevaratul IAR 80 trebuiau modificari in proportie de cel putin 50% fata de ce este in Kit. Binenteles cu conditia sa ai si documentatia tehnica necesara. In principal Z-mare a punctat cam ce se putea adauga. Eu personal nu sunt de acord cu nuanta de verde care aduce mai degraba cu cea de brotacel si nu cu verdele oliv romanesc.
Oricum, bafta in continuare.
Dan.
#27
Postat 04 April 2005 - 11:40 AM
Planurile de IAR-80 ce se pot cumpara de la Modelism Int. la suma de ~ 900.000 lei, au ceva in plus, fata de ce s-a tiparit deja in nr. mai vechi de Modelism Int. ?!
Sau asltfel spus, dupa parerea ta personala, merita cumparate ?!
Cred ca intrebarea asta intereseaza si pe multi altii de pe forum ....
#28
Postat 04 April 2005 - 11:48 AM
Citeaza
Sau asltfel spus, dupa parerea ta personala, merita cumparate ?!
Nu am cunostinte ce contin aceste planuri. O sa ma interesez daca aduc ceva nou fata de planurile publicate initial in revista.
Oricum suma este destul de importanta deci si continutul ar trebui sa fie pe masura.
Dan.
#29
Postat 04 April 2005 - 11:52 AM
[/QUOTE]
Nu am cunostinte ce contin aceste planuri. O sa ma interesez daca aduc ceva nou fata de planurile publicate initial in revista.
Oricum suma este destul de importanta deci si continutul ar trebui sa fie pe masura.
Dan. [/quote]
Da exact ! Suma nu e chiar de neglijat !
Si daca planurile nu sunt altceva decat o reeditare a ce s-a publicat deja in nr. din trecut de la Modelism, nu merita .....
#30
Postat 04 April 2005 - 12:43 PM
#32
Postat 04 April 2005 - 02:11 PM
Planurile publicate in revista modelism sint suficiente pentru a realiza o macheta corecta, mai putin indicatiile despre vopsire, ce sint de genul "maro-roscat", "verde oliv", denumiri de culori pe care 5 persoane le pot "vedea" in 6 feluri. Eu, inainte de vopsire, m-am consultat cu pictori (cunosc trei), modelisti si chiar cu Cantacuzino am avut ceva discutii, cu un catalog de vopsele in mina!
Planurile am reusit sa le adun intr-o "carte" de citeva zeci de pagini, alaturi de fotografii de epoca. O pot pune la "bataie", dar nu am scaner iar la xerox e destul de scump de facut si ...expediat. Daca cineva are un scaner se poate rezolva....
Alexandru
#33
Postat 04 April 2005 - 05:14 PM
#36
Postat 04 April 2005 - 11:23 PM
"Tehnica" a fost urmatoarea: am folosit un set de decal-uri de la Gekko (vezi http://www.gekkographics.com.au), mai precis: GEKKO F32-001 Paint Chips & Scratches. Problema cu aceste decal-uri este ca petele de argintiu (caci asta sint de fapt) sint suficient de mari si de compacte astfel incit, dau o senzatie ireala pe model, fiind prea stralucitoare. Drept care, dupa ce am aplicat decal-urile, asa mai mari cum erau ele, si dupa ce le-am lasat sa se usuce, cu virful unui exacto am inceput sa indepartez cu mare grija, portiunile de argintiu pe care le-am considerat ca fiind "in plus". Decal-urile se indeparteaza cu usurinta, nefiind nevoie de aplicat forta excesiva. Vopseaua de dedesupt nu este afectata. In acest mod poti crea exact suprafata pe care o doresti si poti crea acele "dire" de vopsea sarita, care altminteri nu prea am stiut cum sa le realizez.
ict
#38
Postat 05 April 2005 - 02:35 PM
Tot in aceasta lucrare (dupa parerea mea ar merita reeditata in conditiile grafice pe care le merita, cu adaugirea de profile color, schite cu detalii, fotografii color, etc), la pagina 310, Anexa 10, se arata:
“ - Extradosul: vopsit in benzi ondulate orientate din stinga sus spre dreapta jos, vazut de sus, benzi de culoare verde-oliv inchis cu benzi de culoarea pamintului ars inchis.
- Intradosul: La toate avioanele a fost vopsit in culoare albastru-gri deschis, inclusiv partea inferioara a fuselajului. Exceptie au facut numai avioanele de la nr.1 la nr. 300 inclusiv, la care fuselajul de la locasul de escamotare a trenului pina la deriva, a fost vopsit in continuare cu extradosul in camuflaj. Avioanele iesite din reparatie de la ASAM-uri au avut in general partea inferioara a fuselajului vopsita in albastru-gri deschis, iar extradosul vopsit cu o singura culoare verde-oliv inchis din lipsa de materiale” (oprit citatul, sublinierile imi apartin). Remarcati specificatia "inchis" pentru culorile extradosului.
La vopsirea avionului m-am ghidat dupa cele de mai sus.
Alexandru
#39
Postat 05 April 2005 - 02:44 PM
Citeaza
Curand va apare si versiunea dorita de Z-mare, dar la o editura franceza (TMA) cu profile color, fotografii pe suport ( hartie) de calitate binenteles de aceeasi autori consacrati.
Dan.
#40
Postat 06 April 2005 - 08:14 AM
Cantacuzino, la Apr 5 2005, 02:44 PM, a spus:
Citeaza
Curand va apare si versiunea dorita de Z-mare, dar la o editura franceza (TMA) cu profile color, fotografii pe suport ( hartie) de calitate binenteles de aceeasi autori consacrati.
Dan.
Sa speram ca va fi asa, Cantacuzino !!!
Lucrarea e data ca "va apare" de vreo 2 ani !!!
http://www.aerostories.org/~aerobiblio/art...?id_article=280
Si a tot fost amanata ....
Iar Jose Fernandez e extrem de scump la vorba pe e-mail , cam ca prietenul lui Medin Robanescu ...