Repet, ca poate nu ti-e clar... Formularea cu care sunt de acord, pana in momentul de fata si pana la proba contrarie, este ca la aproape 3 ani de la zborul fratilor Wright, Vuia a realizat un aparat de zbor, care a reusit sa se desprinda de la sol pentru 12 metri prin forte proprii.
Daca ai argumente solide, le asteptam. Dar nu mai face comparatii aiurea, pentru ca ti-am spus. Intre aripa de deltaplan si aia de liliac din anii 1900 NU E NICI O ASEMANARE. PUNCT! Singurul mod in care as fi convins ca are vreo legatura sunt calculele de portanta, dar cum nici tu nici eu nu suntem specialisti in aerodinamica, las-o balta. Tot ce putem sa facem e sa vedem ca n-au nici o legatura ca mod de constructie (si nu ma contrazice aici, ca te faci de ras. Ca sunt facute din panza si metal nu constituie 'legatura', si rufele pe sarma la uscat au exact aceleasi componente).
Ca sa nu o mai aburim aiurea... Daca e s-o luam pe chestii cinstite, primul zbor la care au fost prezenti oficiali, primul zbor VERIFICAT oficial, e cel al lui Santos Dumont. Punct. Nu uitati ca in perioada aia existau tot felul de 'inventatori' care sustineau cate-n luna si in stele, drept urmare oricine si orice nu era verificat 'oficial' era categorisit ca minciunica. Vuia n-a fost verificat oficial, n-a repetat performantele pana la zborul lui Dumont, ghinion. E pe vorbe, pana una alta. Exact pentru aceleasi motive, zborul fratilor Wright nu a fost validat de catre francezi, care au zis ca pana nu vad cu ochii lor, nu-i cred. I-au vazut in 1908, deci le-au recunoscut primul zbor in 1908.
Asta ca tot spui Z-Mare sa vorbim in contextul acelor vremuri, si sa tinem cont de situatia la momentul respectiv...
adaugire
Tot am vazut explicatia "ca Vuia era sarac si n-avea bani, d-aia nu-i recunoscut"... Domnilor, in Franta acelor vremuri era un premiu substantial in bani pentru primul care va reusi sa zboare... Era si o distanta 'minima', din motive evidente
