dakian67's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 1725 (0.32 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Aviatie (1359 postari)
- Inregistrat la:
- 10-June 09
- Vizualizari:
- 21634
- Ultimul click:
- Apr 18 2024 04:24 PM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru senior
- Varsta
- 56 ani
- Data nasterii
- Octombrie 18, 1967
- Gender:
- Male
- Location:
- Braila
- Interests:
- Modelism aero WW II,numai 1/72
Informatii de contact
- E-mail:
- Click aici pentru a-mi trimite email
- Website URL:
- http://
- Yahoo:
- n_sorin_rr@yahoo.com
Topicele mele
-
Polikarpov I-16 Ishak/Rata/Mosca
27 October 2023 - 08:31 AM
Salutare !
Cum lucrul la Hudson s-a dovedit plin de provocări, evident că am umplut timpul dintre pauzele ( obiective și subiective...) de lucru cu o altă construcție.
Nu este cazul să vă prezint kitul ICM. Este destul de vechi deja, arhicunoscut , are și bune și rele...
La origine , kitul este un Type 24. Dar se poate face din el, la fel de ușor, atīt Type 17 cīt și Type 28. Asta am ales eu , un Type 28 ( mi-au plăcut tunurile alea sexy din aripi !!)
Privind retrospectiv, cred că un Type 17 ar fi fost o alegere mai OK, doar din punct de vedere al īnmatriculărilor disponibile.
M-am ajutat și de o mică coală de PE, din cupru, cred că rusească ( parcă Mars ??).
Cockpitul :
IMG_20230822_212247.jpg (130.13K)
Numar de descarcari: 42 IMG_20230822_212302.jpg (123.56K)
Numar de descarcari: 35
IMG_20230822_212327.jpg (142.01K)
Numar de descarcari: 32 IMG_20230827_102107.jpg (39.23K)
Numar de descarcari: 36
IMG_20230904_171231.jpg (84.33K)
Numar de descarcari: 40 IMG_20230904_171254.jpg (104.64K)
Numar de descarcari: 34
Pentru un avion atīt de MIC, nivelul de detaliere este satisfăcător.
Nu cred că voi avea vreodată răbdarea lui Alexelu' , să fac fiecare șurub și muc de țigară căzut prin cockpit...
Am făcut apoi și motorul , destul de frumos realizat de ucrainieni, deși bineīnțeles că , odată īnchisă capota, nu se va mai vedea absolut nimic din el.
Bine , ICM l-a oferit īn cazul īn care modelistul dorește să-l expună , lăsīnd panourile capotei deschise. Bun pentru diorame, īn general. Eu=NU DIORAME. Mă depășesc , pur și simplu...
IMG_20230827_101217.jpg (74.88K)
Numar de descarcari: 39 IMG_20230827_101236.jpg (64.25K)
Numar de descarcari: 34
Mărturisesc că pīnă aici construcția a mers lejer. Piesele s-au potrivit chiar bine, PE-urile nu mi-au creat probleme deosebite, etc.
Lucrurile păreau să meargă șnur. Daar , "nimic nu este ceea ce pare" ! Citat dintr-un clasic īn viață...
Va urma.
Numai bine prieteni ! -
Lockheed "Hudson" Mk.I
04 October 2023 - 08:54 PM
Seara bună !
Am să vă prezint noua mea lucrare...Nouă , doar pentru că o prezint acum.
Hudson este exemplul fericit de transformare a plugului īn armă. Īn 1939 britanicii erau disperați după orice avion ar fi putut face rost. Și cum compania Lockheed a promis să ofere un avion de patrulare maritimă īntr-un timp record , pornind de la avionul de pasageri Lockheed Electra , englezii nu au ezitat. Iar Hudson și-a făcut datoria cu brio , pīnă au fost disponibile avioane mai potente. Și a servit pīnă la sfīrșitul războiului , și după el....
Am īnceput acest model īn 2021. Atunci , am făcut la el fix ...nimic.
Adică , m-am hotărīt atunci să fac multiple modificări kitului . Acest MPM este vechișor, și...se cunoaște. Un short-run veritabil, construcția prezentīnd muuuulte provocări. Voi detalia pe parcurs.
Prima modificare la care m-am gīndit a fost să-i fac cala bombelor deschisă.
Așa că am decupat spațiul corespunzător , și am făcut capacele calei din tablă de alamă, dublată cu foiță de stiren perforată .
IMG_20210824_194613.jpg (129.23K)
Numar de descarcari: 34 IMG_20210824_194543.jpg (145.35K)
Numar de descarcari: 28
Și asta a fost tot ce-am făcut īn 2021. Cred că abia atunci am realizat ce mă așteaptă, și mood-ul meu s-a topit total. A rămas abandonat īn cutie pīnă am terminat Volksjaeger-ul .
Cīnd mă scărpinam īn cap, gīndindu-mă de ce să mă apuc , am decis să reiau Hudson-ul , urăsc să las lucrări neterminate...
Așa că m-am apucat de interior. Care interior , OOB, este ...jalnic. Nu numai simplist, dar și destul de departe de adevăr. Bine, nici eu nu l-am făcut 100 % corect, dar zic eu că mai bine decīt ce a oferit MPM.
Cīte ceva de prin interior :
IMG_20230723_111401.jpg (94.53K)
Numar de descarcari: 27 IMG_20230723_111414.jpg (53.93K)
Numar de descarcari: 22
IMG_20230723_111443.jpg (55.04K)
Numar de descarcari: 22 IMG_20230723_111431.jpg (72.09K)
Numar de descarcari: 28
IMG_20230723_111512.jpg (89.02K)
Numar de descarcari: 29 IMG_20230803_172508.jpg (80.83K)
Numar de descarcari: 41
IMG_20230803_172615.jpg (145.37K)
Numar de descarcari: 32 IMG_20230803_172836.jpg (72.03K)
Numar de descarcari: 22
Și īncă nu mă apucasem de cockpitul propriu zis...Asta era pe la sfīrșitul lui iulie , cred. Migălos, nu cred că au existat măcar două piese care să se potrivească una cu cealaltă fără ajustări multiple.
Va urma.
-
Heinkel He-162 "Volksjager"
11 June 2023 - 12:18 PM
Salutare !
După ce-am făcut Hurricane-le nostru, mi-am zis să încerc și altceva...Să mă explic. Deși pare ciudat, pînă la momentul actual NU am făcut încă nici un kit Special Hobby...Nu s-a nimerit.
Așa că am luat din stivă primul care mi-a căzut în mînă.
Pentru mulți dintre voi , acest avion nu este un necunoscut. Și el însă a făcut parte tot din celebra categorie "too little , too late".
S-a vrut un interceptor ușor, fabricat din materiale non-strategice(lemn...), rapid și extrem de ușor de pilotat, chiar de către piloți novici.
Bineînțeles că n-a fost deloc așa...Denumirea de uzină a proiectului a fost "Salamander", propaganda nazistă l-a numit "Volksjager", iar denumirea oficială a rămas "Spatz".
Versiunea inițială A-1 a fost înarmată cu două tunuri Rheinmetall-Borsig de 30mm, care s-au dovedit însă prea mult pentru structura lui ușoară...Reculul zdravăn al celor două MK108 provoca uneori chiar desprinderea aripilor !!
Așa că în producția de serie a intrat doar varianta A-2, înarmată cu foarte cunoscutele MG151/20, fiecare cu o rezervă de 100 de obuze.
Autonomia lui "Spatz" nu depășea 20 minute de zbor, cîțiva piloți și-au pierdut viața încercînd să aterizeze fără motor, după ce-au rămas fără combustibil...
Pilotul britanic de încercări Eric Brown l-a apreciat ca fiind foarte echilibrat, neajunsurile sale fiind date mai degrabă de graba cu care a fost băgat în producție decît de proiectarea defectuoasă.
Avea tendința mortală de-a i se bloca direcția la virajele executate la viteze mari...Suprafața derivelor duble era cam mică , iar jetul puternic al motorului BMW 109-003E bloca complet suprafețele de comandă.
Aparatul a fost echipat în premieră cu un scaun catapultabil, acesta fiind și folosit operațional de cîteva ori, în mare parte cu succes.
Cariera operațională a lui Spatz a fost bineînțeles extrem de scurtă, lipsa piloților antrenați , a carburantului, haosul ultimelor luni de război împiedicînd utilizarea lui la capacitatea dorită.
S-a confirmat o singură victorie clară, pe 19.04.1945 Feldwebel Gunther Kirschner din I./JG1 Oesau ( singura unitate operațională care a folosit He-162 în luptă) doboară un Tempest britanic, fiind însă doborît în aceiași după-amiază și el, tot de către un Tempest ( pilotat de FO Geoffrey Walkington).
Kitul pare excelent la prima vedere. Plastic bun, maleabil , de culoare RLM 66 !! Fix !! Destul de bine detaliat ( bine , avionul este și foarte simplu), voi folosi însă și ceva PE-uri în cockpit mai ales.
IMG_20230604_171203.jpg (54.61K)
Numar de descarcari: 39 IMG_20230607_204250.jpg (87.86K)
Numar de descarcari: 49
Panoul de instrumente simplu și frumos, iar la baia trenului față i-am scrăciuit și fereastra prin care pilotul putea vedea compartimentul anterior, putînd să-și confirme escamotarea trenului .
Motorul BMW relativ simplu, s-a asamblat corect, fără probleme.
IMG_20230607_204250.jpg (87.86K)
Numar de descarcari: 49 IMG_20230607_204227.jpg (73.78K)
Numar de descarcari: 47
După ce-am văzut pozele macro ale lateralelor cockpitului , am retușat la greu...În special urme de adeziv superglue
IMG_20230604_190728.jpg (65.77K)
Numar de descarcari: 43
Am folosit inițial acest scaun, rășină QB...După care , tot căutînd eu cum era vopsit, am realizat că nu este deloc corect.
Așa că am folosit scaunul din kit, modificat cu ceva PE, și care la final arată mult mai OK.
IMG_20230610_164245.jpg (86.57K)
Numar de descarcari: 56
Compartimentul aterizoarelor principale s-a asamblat și el destul de ușor. "Traversa" centrală este de fapt o țeavă, cred că una de combustibil ?? Aș fi înlocuit-o cu o țeavă simplă de alamă, dar mi-a fost frică să nu pierd rigiditatea compartimentului , am lăsat-o așa.
IMG_20230610_164337.jpg (59.55K)
Numar de descarcari: 41
Am încercat acum să potrivesc la rece cele două semifuselaje...Mda, nu-i chiar Arma Hobby. Potrivirea este ...relativă.
Îl las să se usuce bine deocamdată, să nu am surprize. Pentru a fi mai sigur, i-am adăugat și puțin lest, în conul din bot și imediat în spatele panoului scaunului.
Va urma !
P.S. Văd că pozele se atașează în ordinea dorită de ele, nu de mine...Motorul a ajuns ultimul...Nu înțeleg. -
Hawker "Hurricane"Mk.I , ARR
08 May 2023 - 05:47 PM
Ca să nu pierd vremea, mi-am zis să mă apuc de un kit mai simplu...Sau așa cred eu !
O primă observație: kitul a venit puternic cenzurat. Inițial , oferă două înmatriculări finlandeze și două ARR. Peste tot, svasticile finlandeze au fost înnegrite cu un marker negru permanent, INCLUSIV DECALURILE !!
Prima reacție a fost să-l returnez firmei de unde l-am luat. În urma unui schimb de mesaje cu ei, m-am lămurit că vandalizarea a fost făcută la firma germană de unde a fost importat.
Fiind eu decis însă pentru varianta ARR, pînă la urmă am renunțat și l-am păstrat.
Deși nu mi se pare deloc normal așa ceva. În fine.
Am înțeles că trebuie să-i fac anumite modificări :
- Chituit panoul din spate de pe jumătatea dreaptă a fuselajului.Ale noastre nu aveau respectivul panou.
- Roțile cu 4 spițe incluse în kit, rășini. BTW, răsinile respective sînt mult mai slabe calitativ decît roțile originale de plastic.
- Producătorul nu menționează, dar Hurricanele românești nu aveau colimatorul reflex, ci doar o simplă grilă+cui.
- Catargul antenei simplu , cilindric, mai scurt decît cel obișnuit.
- Elice De Havilland
- Kitul oferă 3 coafe. Din ce-am citit de la voi , cred că nici una nu este bună !! Cea scurtă și ascuțită ar fi OK pentru Hurricanele ex-Yugoslave cumpărate de la germani, dar nu și pentru primele 12 cumpărate direct de la Hawker.Aici chiar că nu știu deocamdată ce pot folosi...
- Cel mai probabil voi face nr.3 al lui Horia Agarici. Care sînt convins că încă mai avea benzile galbene de identificare pe aripi.
Dacă mi-a scăpat ceva, v-aș fi recunoscător dacă mi-ați atrage atenția !
Numai bine !! -
Bristol Blenheim Mk.IV FAFL
14 April 2023 - 12:18 PM
Salutare popor !
Ca să nu stau degeaba, m-am apucat de Blenheim-ul ăsta...Kitul 4017 conține însă înmatriculări pentru un Mk.IV F , vînător cu rază lungă de acțiune , zi/noapte ...Sincer, tipul ăsta nu m-a tentat deloc. Am făcut Defiant-ul ca vînător de noapte, nu mai aveam chef de altul, mai ales că în acest rol , Blenheim nu a făcut nici o brînză, în ciuda faptului că a fost primul vînător britanic dotat cu radar. Prea lent, prea slab înarmat, prea...Este posibil ca în viitor să achiziționez și varianta Mk.I ( si noi românii am avut cîteva MK.I-uri, folosite la începutul războiului în campania contra URSS), dar nu sunt deloc sigur...
Așa că m-am hotărît la un Mk.IV cinstit , bombardier ușor. Kitul este modular, practic poți face orice fel de MK.IV din el, are pe culee toate piesele ca opțiuni.
Matrița însă a fost gîndită și pentru MK.I, așa că modularea este cumva neortodoxă, și cum se va vedea, nu tocmai grozavă ca inginerie.
Am început cu botul. Unde sînt înghesuiți 2 aviatori, pilotul și navigatorul/bombardier. Am beneficiat și de ajutorul unei coli de PE Eduard.
IMG_20230305_182220.jpg (73.09K)
Numar de descarcari: 47 IMG_20230307_194210.jpg (139.31K)
Numar de descarcari: 44
IMG_20230307_194237.jpg (119.59K)
Numar de descarcari: 38 IMG_20230305_182247.jpg (148.96K)
Numar de descarcari: 46
Nimic spectaculos. Decent. Potrivirea bună, PE-urile au adus un plus de detalii, în special la masa navigatorului, instrumentele de pe lateralele fuselajului...Panoul de instrumente al pilotului este Yahu.
Partea vitrată a botului, cu forma ei specifică Mk.IV, mi-a dat însă multă bătaie de cap. Este alcătuită din 4 părți, care se potrivesc între ele...aproximativ. A fost nevoie de multe încercări la rece, corecții, iar încercări, iar la final, de o chituire destul de consistentă pentru a blendui totul la un loc. Not funny at all.
IMG_20230331_192042.jpg (165.49K)
Numar de descarcari: 49
Am atacat apoi aripile și fuselajul. Aici potrivirea a fost ceva mai OK. Din ce-am studiat pe net mai înainte , am abordat puțin diferit față de instrucțiuni faza cu trenurile de aterizare.
Adică : dacă respecți instrucțiunile și lipești cele două semiaripi, va fi extrem de greu să poți monta la locul lor componentele aterizoarelor. Așa că am construit mai întîi trenurile, nervura interioară de rigidizare , suporții motoarelor , toate pe semiaripa superioară. După ce am vopsit totul , a fost lipită la locul ei și semiaripa inferioară, fără probleme.
IMG_20230118_180340.jpg (185.73K)
Numar de descarcari: 39 IMG_20230307_195219.jpg (70.96K)
Numar de descarcari: 36
IMG_20230118_180402.jpg (164.72K)
Numar de descarcari: 34
Apoi am unit totul :
IMG_20230322_201727.jpg (83.34K)
Numar de descarcari: 41 IMG_20230322_201741.jpg (75.48K)
Numar de descarcari: 48
La fel , potrivire bunicică, fără prea mari probleme, deși a fost nevoie de ceva chit...
Alipirea botului la fuselaj însă , cu totul altă poveste. Potrivirea a fost doar aproximativă, a necesitat multă muncă de lămurire, numeroase potriviri la rece, corecții, iar la final o cantitate descurajantă de chit că să iasă ceva decent. Foarte departe de potrivirea Typhoon-ului...
Acesta este stadiul în care am ajuns. Probabil voi continua după Paște.
Sărbători Pascale cu liniște și bucurii dragi prieteni !!
Comentarii
dakian67
09 Oct 2013 - 07:13dakian67
09 Oct 2013 - 07:11dakian67
09 Oct 2013 - 07:10matly
08 Oct 2013 - 11:57as vrea sa te intreb daca se vopseste bine cu ALC (cu aerograful). pentru mig ul 15 stii cumva care este ok? am vazut ca e in mai multe nuante dar majoritatea il fac intr o singura nuanta de argintiu (1:72). ms