dakian67's Profile
- Grup:
- Members
- Postari:
- 1468 (0.3 pe zi)
- Cel mai activ in:
- Aviatie (1129 postari)
- Inregistrat la:
- 10-June 09
- Vizualizari:
- 17995
- Ultimul click:
Aug 14 2022 10:07 PM
- Actual:
- Offline
Informatii despre mine
- Titlu User
- Membru senior
- Varsta
- 54 ani
- Data nasterii
- Octombrie 18, 1967
- Gender:
-
Male
- Location:
- Braila
- Interests:
- Modelism aero WW II,numai 1/72
Informatii de contact
- E-mail:
- Click aici pentru a-mi trimite email
- Website URL:
-
http://
- Yahoo:
-
n_sorin_rr@yahoo.com
Topicele mele
-
Focke Wulf Fw-190A-4
26 July 2022 - 10:04 AM
Dacă tot am terminat Wildcat-ul , m-am uitat după ceva simplu din stivă, mai mult recreativ decît creativ...
Și cum ăsta este singurul rămas din seria 190 pe care-l am și nu l-am făcut , am zis să-l bag în lucru.
M-am apucat gospodărește , și deja am pregătit totul de vopsit. Am să pun pilotul la locul lui , ar fi păcat să nu-l folosesc , Zvezda face niște piloți minunați , care se potrivesc la locul lor mănușă.
Kitul vă este probabil arhicunoscut. Destul de corect, are și cîteva simplificări inerente :
- postul de pilotaj nu este prea detaliat, dar nici nu-l voi modifica prea mult, cupola va fi închisă, oricum este dintr-o bucată, și nu sînt dispus la operații chirurgicale avansate
- nu are figurate deloc luminile de poziție
- dispozitivele de acționare ale trenului de aterizare cam simplificate , aici cred că am să modific putin;
- partea frontală a motorului lipsește , cilindrii frontali nu sînt reprezentați nici măcar simplificat . Nu cred că am ce face aici , sper ca ventilatorul frontal să "astupe" golul din spatele lui
- partea inferioară a capotei motorului este și ea simplificată, am înțeles că acolo ar trebui să mai existe gura unui colector de eșapament ??
Nu-mi mai vin în cap acum alte lipsuri , probabil că mai sînt.
Dar, nu știu bine ce înmatriculare să aleg. Adică, din ce oferă cutia , clar JG1. Dar , nu am reușit să găsesc ( a cîta oară ??) nici o poză reală cu ACEL aparat( <+o) Iar ce-am găsit din JG1 în acea perioadă arată cu totul altfel !! Adică, capota este vopsită în dungi alb/negre ( pentru recunoaștere rapidă) și există și acel motiv "black eagle" în laterale, pentru mascarea efectelor eșapamentului...Evident că ce-am găsit este mult mai spectaculos decît ce oferă ei...Și cred ca pot să încropesc decalurile necesare ( < I+) ...
Mai trebuie să țin cont de ceva ? Unii dintre voi sînt chiar specialiști în aparatul acesta ( Călin , ești pe recepție ?), eu mai...puțin.
Documentația mea este cam subțirică în privința modelelor early ( A-0 pînă la A-7) , am doar pentru cele care le-am avut și făcut deja ( A-8, D, Ta) -
Grumman F4F-4 Wildcat
20 June 2022 - 10:44 AM
Salutare !
Ca o coincidență, dacă Alexelu' s-a apucat de-un butoiaș zburător, acum cīteva zile īn urmă m-am apucat și eu de unul : Wildcat.
Kitul este acesta :My link
E ultracunoscut, nu cred că este cazul să-i expun acum fișa tenhică sau istoricul. Deși este un avion urīțel, butoiaș zburător, și-a făcut datoria cu brio, pe toate mările și oceanele unde a luptat.
Am să folosesc un motor de rășină QuickBoost , foarte frumușel dealtfel, și nu neapărat că am dorit upgrade-ul , ci pentru că am fost nevoit : am costatat de la bun īnceput că din cutie lipsea rīndul doi de cilindri, cel din spate.
AIRFIX au fost extrem de necooperanți( rușnică maximă !! ), nu au vrut să-mi trimită nici măcar contra cost piesa lipsă.
Prin comparație , cu mult timp īn urmă, am cumpărat local un kit Heller, un Hurricanne , la care a lipsit cupola. Am scris firmei , și īn mai puțin de-o săptămīnă am primit gratis, ambalată sexy īntr-o ...cutie de chibrituri ( !!), cupola lipsă.
Franța 1 , Anglia 0.
Cutia oferă două variante de īnmatriculare ( Marine Corp, Guadalcanal 1942 și US Navy , portavionul Enterprise , 1942, chiar īnainte de Midway), sincer īnca nu sīnt hotărīt pe care să merg...Ambele mă tentează cumva, dar va trebui să aleg la un moment dat.
Deocamdată m-am apucat să completez motorul , i-am pus firele de la bujii , push-rod-urile, eșapamentele individuale, colectoarele de eșapament din spate, și i-aș pune și rezervorul de ulei, se vede prea bine totul īn compartimentul trenurilor de aterizare, deschis complet la acest avion.
Poze deseară cīnd ajung acasă...
I-am detaliat un pic si cockpitul ( un PE eduard relativ generic, este pentru Hasegawa ).
Am și un panou de instrumente Yahu, frumușel foc, dar ...este un fel de "interior green" , culoare standardizată de Navy după 1943. Ete foarte OK pentru un FM-2 , dar pentru F4F-4 nu prea. La īnceputul lui 1942 , Grumman folosea pentru cockpit "Bronze green", o culoare foarte īnchisă. Acum , am mai citit și că Grumman folosea īntr-adevăr bronze green , dar avioanele fabricate de Eastern erau "interior green". Mai ma documentez , nu vreau s-o dau īn bară...
Am să văd dacă și cum o să fiu īn stare să maschez minunea de panou , ca să-i trag un spray de bronze green...
Va urma . -
Shoki
06 May 2022 - 09:28 PM
Sal'tare!
Nu cu mult timp în urmă, căutînd eu ceva în stiva de kituri, îmi cade unul în cap , apoi pe jos.
Nu s-a lăsat cu cucuie, sînje, nimicOricum nu mai avea cutia de mult, era doar punga autosigilantă.
Kitul Sword 72042 , puteți să-l "admirați" aici :Sword Shoki , la cara am adăugat o coală de PE de la Brengun. Și nu pentru altceva, cît pentru sexy-flapsurile "butterfly" .
E un avionaș...ciudat . Arată ca un Hayabusha pe steroizi , cu un motor uriaș ( Nakajima Ha-109Type2 , 14 cilindri în dublă stea de 1520CP, motor de bombardier!) și aripile reduse la jumătateA fost conceput ca un interceptor pur destinat apărării insulelor Nipone, fiind concentrat în jurul zonelor industriale importante, deoarece Superfortărețele B-29 deja amenințau serios Țara Soarelui Răsare.
În mod neobișnuit , am început fix cu acest motor , kitul îl dă în rășină, frumușel . I-am pus "push-rod"-uri din sîrmă și firele bujiilor din fir de plumb.
IMG_20220418_123747.jpg (72.96K)
Numar de descarcari: 38
Și pentru că elicea trebuie să se învîrtă, nu , am găurit corespunzător , am simulat și flanșa de pe reductor, pregătit și ax portelice, cu sistem de siguranță pe spatele motorului , să nu cumva să-mi cadă axul înăuntru ( am mai pățit-o...) Vopsit și măzgălit nițel :
IMG_20220419_180416.jpg (138.43K)
Numar de descarcari: 41
Cockpitul nu este extrem de detaliat, dar nici în realitate nu era foarte "ocupat". Am mai pus cîte o sîrmă pe ici , una pe colo...
Aaaa, nu știu cum , am reușit să pierd roata de coadă !Așa am fost nevoit să scrăciui alta...
Clipboard01.jpg (56.89K)
Numar de descarcari: 59
Din primele probe "la rece", semifuselajele se îmbină perfect, dar aripile...mno , short-run , neh ?
To be continued...
Seară bună ! -
Normandie-Niemen
13 April 2022 - 07:29 PM
Bonsoir !
Pentru că am fost somat de fratello să pun pe Forum și Yak-ul , na că-l pun.
Și el a fost făcut cam īn același timp cu Invaderul, ca să nu mă plictisex īntre etapele luungi de pauză. Kitul este din seria "snap-kit", dar consider că este unul din cele mai bune la această scară.
Cockpitul destul de complet, am mai folosit și ceva PE-uri, să arate mai sexos, plus chilotul , că Zvezda face niște piloți grozavi. BTW, s-a potrivit la locul lui mănușă !
IMG_20211130_133530.jpg (112.49K)
Numar de descarcari: 44IMG_20211206_190120.jpg (99.47K)
Numar de descarcari: 47
Īn general , potrivirea pieselor este excelentă.
IMG_20211206_200724.jpg (139.46K)
Numar de descarcari: 31IMG_20211206_200741.jpg (95.08K)
Numar de descarcari: 47
IMG_20211206_202207.jpg (143.61K)
Numar de descarcari: 37
Foarte puțin chit la īmbinarea aripilor cu fuselajul , cīt și la jumătățile de aripi. Natura snap-kit are și părți bune.
Am folosit īn premieră vopsele AKAN. Au reputația de-a fi cele mai corecte vopsele pentru VVS ( Voienno Vozdușnaia Sila ), făcute după Alibom Nakrasok ( ediția din 1946) , ce conține atīt denumirea oficială a culorilor, vopselele folosite , și mostre de culoare.
Acum , mie personal mi se par un pic prea īnchise, dar cică nu s-a ținut cont de vestitul "efect de scară" , fiecare modelist deschizīndu-le īn funcție de scara la care lucrează...
Ca și vopsele, AKAN sīnt excelente. Se aerografiază și se pensulează īn mod egal , foarte frumos. DAR NECESITĂ OBLIGATORIU PRIMER. Fără primer, sīnt extrem de sensibile, se jumulesc foarte ușor. Nu mă īntrebați de unde știu ... Aaaa, eu nu folosesc primer niciodată...Oricum , imediat ce-am descoperit că sīnt sensibile , am lăcuit tot avionul , să nu am surprize la mascare. Și īn general nu am avut.
IMG_20220327_115115.jpg (105.14K)
Numar de descarcari: 45
Cu decalurile....nu știu ce să zic. Nu sīnt la nivelul kitului. Prea groase, prea mate, și au reacționat extrem de urīt la zemurile AGAMA. Adică s-au umflat, apoi au refuzat să mai coboare, au rămas niște boșoalce pe care a trebuit să le curăț, să le răzui...Doar că nici asta nu s-a prea putut, jegurile n-au vrut să se curețe total.Inutil să vă zic că eram să-l arunc la gunoi și pe el.
A zăcut īn cutie cam două săptămīni , dacă nu mai mult, cīnd, īntr-o seară , m-a pocnit revelația !! Fix la primul kit făcut īn "noua viață" , la I-15bis, am pățit cam la fel , decalurile s-au rupt, s-au īmprăștiat...Și le-am refăcut cu pensula !!
Așa că am făcut și acum la fel , le-am retușat la pensulă pe toate. A ieșit ...acceptabil.
IMG_20220327_115126.jpg (105.46K)
Numar de descarcari: 46
Oricum , asta este tot ce-am putut face. -
The Day of Infamy - Part One : A6M2-Zero
10 April 2022 - 06:00 PM
Salutare !
Īn cadrul acestei teme , atacul japonez asipra bazei americane de la Pearl Harbour, īn dimineața zilei de 7 decembrie 1941, intenționez să fac machetele actorilor principali distribuiți de zeul războiului īn acea zi : A6M2 Zero, Aichi D3A-1 Val , Nakajima B6N-1 Kate și Curtiss P-40B Warhawk.
Nu am īnceput cu A6M2 Zero din īntīmplare , este singurul la care eram sigur de ce am de făcut.
Kitul este destul de frumos, potrivirea pieselor excelentă. La cockpit am adăugat doar colimatorul și centurile, oricum cabina este īnchisă :
IMG_20210801_142644.jpg (87.24K)
Numar de descarcari: 29IMG_20210801_161737.jpg (54.51K)
Numar de descarcari: 27
Am detaliat un pic și motorul :
IMG_20210801_161927.jpg (108.49K)
Numar de descarcari: 32
Īnchis apoi fuselajul, totul s-a potrivit perfect.
IMG_20210807_190456.jpg (70.7K)
Numar de descarcari: 37
Așa arăta īnainte de catastrofă :
IMG_20210812_232656.jpg (193.93K)
Numar de descarcari: 40
And disaster struck : mi s-a distrus cupola. Din propria neglijență, neīndemīnare ,ghinion și idioție. A trebuit s-o schimb, cea originală nu se mai putea repara nicicum. Am folosit o cupolă Rob Taurus, destinată īnsă kitului Hasegawa. S-a potrivit greu , nu tocmai precis, iar īndemīnarea mea (sau mai degrabă lipsa ei...) nu mi-a permis o contopire perfectă cu fuselajul și cu vopseaua originală.
Aveam două opțiuni : să arunc liniștit kitul la gunoi, sau să trăiesc cu asta. Īn mod laș , am ales ultima variantă. A ieșit ceva de genul :
Mitsubishi A6M-2b Type0 Model21 "Zero-sen" AI-103/IJN Akagi,pilot Buntaicho Lt.Masanobu Ibusuki,7dec.1941,first wave of Pearl Harbor attack :
IMG_20220208_191146.jpg (82.57K)
Numar de descarcari: 54IMG_20220208_191244.jpg (217.18K)
Numar de descarcari: 42
IMG_20220208_191317.jpg (70.6K)
Numar de descarcari: 38IMG_20220208_191352.jpg (81.62K)
Numar de descarcari: 77
Buntzi m-a īncurajat să-l prezint totuși așa cum este, chiar dacă nu-i ( de departe !!) cea mai reușită machetă a mea.
Am īnvățat cīteva lecții īnsă : niciodată , dar niciodată să nu las pe masa de lucru vre-o sticlă de diluant neīnchisă ; īntotdeauna să acopăr orice parte vitrată cu un strat de Future ; niciodată să nu lucrez dacă nu sīnt suficient de odihnit.
Asta este. Cică īnțeleptul īnvață din greșelile altora , iar prostul nici măcar din ale lui. Sper să fiu destul de "normal", să īnvăț măcar din ale mele.
Numai bine !!
Comentarii
dakian67
09 Oct 2013 - 07:13dakian67
09 Oct 2013 - 07:11dakian67
09 Oct 2013 - 07:10matly
08 Oct 2013 - 11:57as vrea sa te intreb daca se vopseste bine cu ALC (cu aerograful). pentru mig ul 15 stii cumva care este ok? am vazut ca e in mai multe nuante dar majoritatea il fac intr o singura nuanta de argintiu (1:72). ms