Forum Machete,Modelism,Hobby: dakian67 - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

dakian67's Profile User Rating: -----

Grup:
Members
Postari:
1127 (0.28 pe zi)
Cel mai activ in:
Aviatie (819 postari)
Inregistrat la:
10-June 09
Vizualizari:
13064
Ultimul click:
Useril este offline Jul 05 2020 06:04 PM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru senior
Varsta
52 ani
Data nasterii
Octombrie 18, 1967
Gender:
Male Male
Location:
Braila
Interests:
Modelism aero WW II,numai 1/72

Informatii de contact

E-mail:
Click aici pentru a-mi trimite email
Website URL:
Website URL  http://
Yahoo:
Yahoo  n_sorin_rr@yahoo.com

Ultimii vizitatori

Topicele mele

  1. Și "Dragon-DML" se construiește,nu-i așa ?

    29 March 2020 - 08:40 PM

    Zilele trecute nobilul Longinus ne prezenta un model de "Zero" , realizat dintr-un kit Tamiya. Un kit care se construiește practic singur.
    Eu nu am nici un kit Tamiya īn stash ( strange enough , isn't it ? ), așa că am să vă prezint un trio de kituri Dragon-DML, īncepute cu ceva vreme īn urmă, trecute veșnic pe plan secund din...disperare.
    Pīnă acum , eu nu am cunoscut kituri mai greu de construit. Sīnt , dacă vreți , exact OPUSUL kiturilor Tamiya. La prima vedere, pe culee, arată extrem de promițător : suficient de precise ca forme și dimensiuni , opțiuni de īnarmare diversificate, decaluri bune , detaliere excelentă...Oauuu !
    Apoi , cīnd te apuci de construcție , realizezi că NIMIC, DAR ABSOLUT NIMIC nu se potrivește . Parcă piesele ar proveni de la numeroase kituri diferite...Deja mă tem că un tub de chit Tamiya NU este suficient !!
    Deci , voi ridica cortina de pe construcția , practic īn paralel, a lui Italeri/Dragon nr.032 Lockheed P-38J Lightning, Dragon nr.5008 Focke Wulf Ta-152H-1 și Dragon nr.5028 Kawasaki Ki-61-I Hei Tony.
    Adică astea :
    Fisier atasat  IMG_1106.JPG (178.79K)
    Numar de descarcari: 21Fisier atasat  IMG_1107.JPG (164.69K)
    Numar de descarcari: 18Fisier atasat  IMG_1108.JPG (181.84K)
    Numar de descarcari: 19
    Toate trei au avut īn cutie și niște PE-uri, mai mult sau mai puțin utile , după cum se va vedea.
    Contrar obiceiului meu , nu am să vă prezint foarte detaliat fiecare construcție īn parte. Am sa punctez doar ce cred că este mai interesant. Īntinzīndu-se foarte mult īn timp ( ca idee, Ki-61 a fost īnceput īn iulie 2017 !!), nu am făcut īntotdeauna poze la momentul oportun, unele etape nu vor mai fi ilustrate astfel. Toate trei sīnt "work-in-progress", dar m-am hotărīt să le duc la bun sfīrșit , indiferent cum vor ieși , detest să rămīnă kituri īncepute și abandonate prin cutii.
    P-38J:
    Am īnceput regulamentar cu cockpit-ul
    Fisier atasat  IMG_1054.JPG (154.89K)
    Numar de descarcari: 25Fisier atasat  IMG_1057.JPG (156.71K)
    Numar de descarcari: 23
    Fisier atasat  IMG_1060.JPG (145.89K)
    Numar de descarcari: 19Fisier atasat  IMG_1063.JPG (155.84K)
    Numar de descarcari: 25
    Aici am folosit și ceva PE-uri , dar și mult scrach, per ansamblu nu a ieșit rău.
    Ki-61:
    Fisier atasat  IMG_1.jpg (201.59K)
    Numar de descarcari: 29
    Fisier atasat  IMG_1076.JPG (180.6K)
    Numar de descarcari: 34Fisier atasat  IMG_1077.JPG (191.4K)
    Numar de descarcari: 24
    Și aici a fost relativ OK. Ki-61 este unicat īn IJA prin culoarea interioarelor, acest "kaka Dauphin", pe numele lui Army #31 Cha kashoku, foarte asemănător cu RLM79A(adică Gunze H-66)...Oricīt m-am străduit, scaunul pilotului tot nițel strīmb stă...Și cockpitul nu prea se pupă cu lateralele.Și...or mai fi si altele , dar am uitat.
    Ta-152H-1:
    Aici...situația este mai tragi-comică. By default , kitul NU este făcut să fie construit cu capotele motorului īnchise , deși īn instrucțiuni este dată această opțiune. Doar că , indiferent de cum vrei să-l faci , tot trebuie să pui și motorul īnăuntru , altfel nu ai cum fixa elicea, plus că nu vei mai avea decīt un gol imens vizibil din locașul trenurilor de aterizare , de altfel corect figurate deschise de chinezi... Asă că , vrei-nu-vrei, faci matale motoru', care este destul de detaliat. Bine , scraciul meu nu se pune...
    Fisier atasat  IMG_1095.JPG (172.92K)
    Numar de descarcari: 33Fisier atasat  IMG_1093.JPG (158.96K)
    Numar de descarcari: 29
    Are și puternicul "motorkanone" MK108 figurat , cu tot cu cutia de munitii și evacuarea. Toate piesuțele au necesitat potriviri și ajustări repetate, ca să le pot asambla cīt de cīt OK. Suporții laterali tot nu se puteau monta , am făcut ceva chirurgie plastică (!!) pentru a-i convinge sa stea la locul lor.Eșapamentele nu le-am montat īncă, este īn studiu dacă se vor potrivi īn locașurile lor , odată fixate de motor , sau or să trebuiască fixate pe interior la locul lor, sperīnd ca nu vor interfera cu poziția-extrem de precară !!-a motorului.
    Īn măsura timpului , voi continua cu alte episoade din această saga .
    Pīnă atunci , multă sănătate prieteni !
    Noapte bună. :drinks:
  2. Dewoitine D.520

    17 December 2019 - 08:33 PM

    Bonsoir(ca să rămīn īn temă) a tous !
    Un nou episod din serialul de succes "Too little , too late..." prezintă avionul de vīnătoare Dewoitine D.520C-1, socotit cel mai bun vīnător produs de industria franceză īn timpul WW2 , demnă pereche a bombardierului LeO451. Nu o să vă plictisesc cu istoria acestui avion , cei curioși găsesc pe site-ul Dewoitine 520 informații amănunțite. Suficient de spus că dacă ar fi fost disponibil la timp și īn cantitățile necesare , alta ar fi fost soarta Bătăliei pentru Franța , și īn mod cert alta desfășurarea īntregului război. Nu a fost să fie, Ministerul Aerului (prin decizia eronată de-a da prioritate MS.406-clar inferior ca performanțe-īn producția de serie)și politica Franței (naționalizarea industriei aviatice a produs un efect invers celui scontat, ducīnd la intīrzieri uriașe īn fabricarea pieselor și subansamblelor, la scăderea productivității muncii, frămīntări sociale si greve) au făcut ca acest vīnător elegant și performant să lupte mai mult după Armistițiu, și īn special īmpotriva Aliaților, pilotat fiind de Vichy , germani , italieni și bulgari.
    Kitul folosit de mine este venerabilul Hasegawa AP47 (pe care-l puteți vedea aici, dacă nu-l știți cumva kit Hasegawa ), la care s-a adăugat și o coală de PE Eduard ( găsită īn cutie, kitul l-am cumpărat de la un coleg de Forum) din care voi folosi cīte ceva...
    Cockpitul oferit de japonezi este extrem de simpluț, aici am mai folosit din PE-uri ca să mai dreg busuiocul:
    Fisier atasat  IMG_1037.JPG (134.42K)
    Numar de descarcari: 37Fisier atasat  IMG_1042.JPG (144.18K)
    Numar de descarcari: 42
    Panoul cu instrumentele de bord este de la Yahu Models, foarte frumos , ca de obicei.
    Evident că și la pereții cockpitului am băgat ceva PE-uri , plus scrach-ul de rigoare:
    Fisier atasat  IMG_1038.JPG (213.77K)
    Numar de descarcari: 43Fisier atasat  IMG_1039.JPG (192.6K)
    Numar de descarcari: 35
    Totul vopsit īn "Bleu nuit interieur" de la Gunze, ceva evidențiere cu un gri neutru, ceva jeg, nimic deosebit.
    Deja am potrivit la rece totul ,și o să fie foaaarte interesant de pus totul la loc, piesele componente ale cockpitului nu prea vor să coopereze īntre ele...
    Am să īncerc să le conving :acute:
    Va urma...
  3. Henschel Hs-129B-2"Der geflügelte Büchsenöffner"

    20 August 2019 - 09:17 PM

    Cum detest să pierd prețiosul timp de modelit tot așteptīnd să se usuce diverse ( vopsele, lacuri, Future, etc.), mi-au căzut ochii pe kitul bimotorului ,mai ales că are OOB decaluri pentru ARR.
    Henschel Hs-129 are cinstea de-a fi primul avion proiectat special pentru atac la sol și luptă antitanc. Strămoșul lui A-10 Warthog. Principala cerință impusă de OKL proiectanților a fost ca viitorul aparat să nu folosească motoare deja utilizate pentru celelalte avioane aflate īn producție. Acesta avea să fie , din păcate , și "călcīiul lui Ahile" pentru micuțul bimotor. Excelent conceput, bine blindat, puternic īnarmat, aparatul avea să sufere toată cariera de submotorizare. Prima versiune , A-0, echipată cu un motor inverted V Argus de numai 460CP, nici măcar nu a fost aprobată de Luftwaffe.Producția a debutat cu modelul B-1, ce folosea motoare franceze Gnome-Rhone 14M de 700CP. Din păcate , Īnaltul Comandament a subestimat nevoia pentru avioane de atac, iar Henschel a primit ordin să producă avioanele altor firme...Cīnd au realizat nevoia unui vīnător antitanc dedicat, era deja prea tīrziu...Hs-129 a fost fabricat īn mai puțin de 900 de exemplare. "Deschizătorul de conserve" a echipat doar cinci grupuri ale Luftwaffe , și...3 escadrile ale Grupului 8 Asalt al Aeronauticii Regale Romāne. Care romāni l-au folosit extrem de bine, din august 1943 pīnă īn ultima zi a războiului.Piloții romāni au iubit avionul și l-au folosit foarte eficient.
    Sīnt sigur că am achiziționat la vremea respectivă cărțile apărute despre Grupul 8, dar mutările succesive m-au pus īn situatia de-a nu le mai găsi...deocamdată.
    Kitul italienilor oferă și o īnmatriculare ARR, evident aceasta fiind favorită. Aparatul comandantului Escadrilei 41, Lt.Lazăr Munteanu, Nr.120 Galben, īn haină de iarnăDin păcate īnsă , fotografii reale cu Nr.120 nu am găsit...O fi vre-una īn broșura cu Grupul 8, nu mai țin minte. Doar un profil color, de pe site-ul rusesc WingsPalette.
    M-am apucat totuși de construcție , kitul este destul de simplu. Pare să se potrivească bine ( după probele la rece...), gravat frumușel, am īncercat deja să-l īmbogățesc puțin :
    Fisier atasat  IMG_20190820_195934.jpg (184.48K)
    Numar de descarcari: 53
    Fisier atasat  IMG_20190820_195820.jpg (182.55K)
    Numar de descarcari: 50Fisier atasat  IMG_20190820_195711.jpg (250.5K)
    Numar de descarcari: 42
    Ceva elemente de structură īn locașele trenurilor de aterizare, diverse elemente prin cockpit...Nu sper decīt să iasă ceva mai aproape de realitate ( am găsit planuri și poze ajutătoare), prea era "chel" OOB.
    Voi reveni cu poze mai clare pe măsură ce avansez cu realizarea detaliilor .
    Știu că ARR nu a folosit tunurile anticar de 30mm, doar rack-ul de bombe de sub fuselaj și cele două rack-uri subalare. Adică 6 bombe SC50, plus armamentul de bord ( cele 2xMG151/20 și 2x MG131).
    Nelămuriri am multe...dar am să mai īntreb pe parcurs , dacă știe cineva. Ah, o primă īntrebare , dacă mă puteți lămuri : Avionul a fost echipat cu motoare franceze ( un prim stoc provenit din captură, apoi construite sub ocupatie) și cu elici franceze Ratier. Peste tot găsesc profile color cu elicile īn clasicul RLM70, specific tuturor elicilor germane( Junkers, VDM, etc.) Dar Ratier sīnt franceze, și erau negre. Toate. Nu cred că Henschel le primea nevopsite , sau că pierdeau vremea, plus materialele să le revopsească. Īn mod similar, nu cred că Ratier importa vopsea germană, firma īncă producea elici si pentru avioane franceze ( s-au mai produs sub control german atīt LeO451, cīt și D-520, și poate și altele de care nu-mi amintesc acum). Știe cineva ceva concret despre acest subiect ?
    Mulțumesc mult, va urma.
  4. Bf-109F-2 Spanisch Friederich

    29 July 2019 - 07:38 PM

    Cum modelistului īi stă bine cu modelitul , am zis să īncep alt kit, cīt mă simt "īn formă".
    Probabil că toți cunoașteți bine kitul , este vorba de ZVEZDA 7302 Bf-109F-2. Deși este un "snap-kit" , am citit că este bun, și unii dintre voi deja l-ați făcut.
    Nu cred că am să intru īn detalii prea multe , nu am pentru el cine știe ce aftermarket-uri ( o coală PE modestă Airwawes veche, care-i pentru F-2 ul de la Italeri, niște țevi Master și cam atīt), poate o să mai scrăciui cīte ceva prin cockpit, nu știu īncă.
    Ce este sigur , este că m-am hotărīt asupra īnmatriculării pe care o voi face, cea care m-a și atras de fapt, anume 7Negru , Escuadrilla Azul - voluntarii spanioli din Luftwaffe pe Frontul Rusesc. Escadrila Albastră a fost contra-partida oferită de generalul Francesco Franco Caudillo Germaniei, pentru ajutorul oferit de Legiunea Condor īn războiul civil din Spania . Din septembrie 1941 și pīnă īn iunie 1944 ( cīnd spaniolii s-au repatriat la presiunile Aliaților și a conservatorilor catolici de acasă) , 5 escadrile s-au rotit pe Frontul de Est , atașate JG27 și JG51. Pilotīnd aparate de vīnătoare Bf-109 și Jabo-uri Fw-190 , spaniolii au doborīt 156 de ruși , contra a 22 de piloți uciși, dispăruți sau capturați. Asul spaniolilor a fost Lt. Gonzalo Hevia Įlvarez de Quińones, cu 12 victorii aeriene confirmate. Am reușit să găsesc pe net cīteva poze de epocă cu acest aparat, īmi va fi de folos la vopsit.
    Cei care l-ați construit deja , ce sfaturi puteți să-mi dați privind asamblarea ? Am observat ca nu are greutățile de balans de pe eleroane. Deasemeni , la kitul meu sīnt cīteva miici sink-mark-uri pe lateralele fuselajului , īn dreptul cockpitului (ușor de nivelat). Cum stă cu potrivirea? Am citit ca nu poți face probe "la rece", odată asamblat , nu se mai desface...
    Fisier atasat  IMG_0988.JPG (171.99K)
    Numar de descarcari: 63
    Am īnceput cockpitul, pe care am să-l păstrez oarecum basic, oricum cabina va fi īnchisă , nu am cum s-o fac deschisă, și alta nu am.Am perforat roata trimerului, i-am pus palonierele de la Airwawes ( mai bune ca nimic...) Am să fac și conducta de combustibil ce trece prin cabină , e foarte vizibilă ( fiind galbenă !!), și cam atīt...cred.
    Seară bună !
  5. Gladiator J8A - Winter War

    19 June 2019 - 10:09 PM

    Seara bună!
    Dacă tot am avut ceva timp de modelit, m-am apucat de alt kit , inamicul natural al lui CR-42, britanicul Gloster "Gladiator" . Similar FIAT-ului , "Gladiator" a fost ultimul biplan al RAF, deja depășit la izbucnirea războiului , dar care și-a făcut și el datoria cu brio, în special în Malta , Africa de Nord , și...în Războiul de Iarnă , denumirea primei campanii din Finlanda, începută la 30 noiembrie 1939 , odată cu agresiunea sovietică împotriva finicilor. Atacul rușilor a stîrnit un val de indignare în rîndul puterilor occidentale , Liga Națiunilor ( organizația predecesoare a ONU) declarînd atacul ilegal și expulzînd URSS din rîndurile ei.
    Războiul a fost extrem de costisitor pentru ruși, o victorie "a la Pirrhus";se spune că un general al Armatei Roșii , privind harta teritoriului de-abia cucerit , ar fi spus " Am cîștigat teritoriu abia cît să avem unde ne îngropa morții..." Sovieticii au trimis 1,5 milioane de oameni în Finlanda , din care au pierdut 1 milion...plus aproape 1000 de avioane, 2500 de blindate și enorme cantități de material militar. Finlandezii au pierdut cam 26000 de oameni.
    Vecina și prietena Finlandei , Suedia , a trimis în ajutor Finlandei Regimentul 19 - Flygflottilj 19 - Swedish Voluntary Air Force , cuprinzînd 12 avioane de vînătoare Gladiator J8A(Mk.II), 4 bombardiere ușoare Hawker Hart și cîteva avioane de legătură-transport ( Raab Katzenstein RK-26, Junkers F-13, Waco ZQC-6) . Aviatorii suedezi au reputat 12 victorii aeriene, pierzînd 3 Gladiatoare ( doar unul în luptă aeriană) și 3 Hart.
    Inițial am vrut să fac un Gladiator Mk.II britanic , din cele care au apărat Malta și-au luptat cu FIAT-urile italiene, dar aveam doar kitul A02063 care nu oferă o înmatriculare din Malta. Cum J8A mi s-a părut spectaculos colorat, și cu o istorie pe măsură, m-am decis la J8A- Flygflottilj 19, Nr.284 "F galben", pilot Ian Iacobi(primul pilot suedez care a obținut o victorie aeriană în război, doborînd un I-15bis pe 12 ianuarie 1940) , aerodromul Kemi, imediat înainte de întoarcerea în Suedia,în martie 1940.
    Kitul pare bine făcut, cu puține bavuri, se potrivește bine cu desenele pe care le am (de pe site-ul rusesc Ugolok Neba), destul de detaliat pentru scara 1/72. Plasticul este însă putin cam casant, trebuie mare atenție la desprinderea pieselor de pe culee, cele mici și subțiri tind să se rupă foarte ușor.
    Fisier atasat  IMG_0969.JPG (147.28K)
    Numar de descarcari: 70
    Deja Ian Iacobi s-a instalat la manșă...În poza asta mărită observ că s-a cam stropit pe ochi cu ulei, sau s-a caftit în vre-o cîrciumă cu localnicii , parcă prea-i negru la ochi :lol:
    Pentru bord am avut un PE de la Yahu , sînt tare frumușele, destul de ieftine, și s-a potrivit perfect:
    Fisier atasat  IMG_0966.JPG (138.85K)
    Numar de descarcari: 66
    Am făcut și motorul (Bristol Mercury VIII-840CP):
    Fisier atasat  IMG_0972.JPG (137.04K)
    Numar de descarcari: 60
    Oricum intenționez să-l mențin cît mai OOB, nu prea am chef de superdetaliere la el.
    Va urma.

Prieteni

Comentarii

Pagina 1 din 1
  1. Fotografie

    dakian67 

    09 Oct 2013 - 07:13
    Poti folosi fie diferite nuante de Aluminiu ( mat, lucios, dural...) fie o singura nuanta( de ex. Al mat) pe care o deschizi/inchizi cu putin alb/negru/albastru/verde...dupa inspiratie si dupa fotografiile aparatului pe care vrei sa-l reprezinti
  2. Fotografie

    dakian67 

    09 Oct 2013 - 07:11
    Pentru un efect mai realist, este bine sa vopsesti avionul in mai multe nuante de aluminiu, orice aparat real se vede astfel, din cauza uzurii neuniforme
  3. Fotografie

    dakian67 

    09 Oct 2013 - 07:10
    Salut ! Banuiesc faptul ca te referi la vopselele Alclad. Nu pot sa ma pronunt , eu nu le-am folosit inca, de abia le-am luat de la Tibi, dar din cite am citit despre ele, se dau foarte bine cu aerograful(au o consistenta "apoasa" ) dar sint pretentioase la pregatirea suprafetei, aceasta trebuie sa fie foarte neteda si foarte curata, eventual data cu un primer negru lucios.
  4. Fotografie

    matly 

    08 Oct 2013 - 11:57
    SALUT
    as vrea sa te intreb daca se vopseste bine cu ALC (cu aerograful). pentru mig ul 15 stii cumva care este ok? am vazut ca e in mai multe nuante dar majoritatea il fac intr o singura nuanta de argintiu (1:72). ms
Pagina 1 din 1