Forum Machete,Modelism,Hobby: dakian67 - Vede profil - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

dakian67's Profile User Rating: -----

Grup:
Members
Postari:
1231 (0.29 pe zi)
Cel mai activ in:
Aviatie (920 postari)
Inregistrat la:
10-June 09
Vizualizari:
14647
Ultimul click:
Useril este offline Feb 26 2021 10:39 PM
Actual:
Offline

Informatii despre mine

Titlu User
Membru senior
Varsta
53 ani
Data nasterii
Octombrie 18, 1967
Gender:
Male Male
Location:
Braila
Interests:
Modelism aero WW II,numai 1/72

Informatii de contact

E-mail:
Click aici pentru a-mi trimite email
Website URL:
Website URL  http://
Yahoo:
Yahoo  n_sorin_rr@yahoo.com

Ultimii vizitatori

Topicele mele

  1. I due Macchi

    02 January 2021 - 06:46 PM

    La mulți ani dragi colegi, un an nou cu sănătate și bucurii !
    Nu știu cum de-am ales aceste două kituri din grămadă, dar le-am ales și am purces la drum.
    AerMacchi Mc.202 Folgore și 205 Veltro sînt socotite printre cele mai bune realizări ale industriei aeronautice italiene din timpul războiului. Și asta datorită cel mai probabil adaptării la fuselajul lui Mc.200 Saetta a motorului german Daimler-Benz DB605 ( construit de italieni sub licență). A rezultat Mc.202 Folgore , un aparat cu o aerodinamică reușită, caracteristici generale foarte bune ( apreciate dealtfel și de experții germani), singurul punct mai slab fiind armamentul oarecum insuficient ( doar două mitraliere Breda-Safat cal.12,7mm ). Mc.205 Veltro a încercat să elimine acest handicap prin montarea în aripi a două tunuri MG151 germane.
    Kiturile vă sînt probabil arhicunoscute, fiind ele destul de vechi de acum ( au apărut prin 2001 dacă nu mă înșel). Sincer , nu știu cît de corecte dimensional și ca forme sînt , dar pentru mine arată OK.
    Acum , pentru Mc.202 voi alege cu siguranță unul din cele două camuflaje "smoke rings" oferite de Italeri. Mi se par foarte interesante, și altceva față de ce-am făcut pînă acum.
    Însă cu Mc.205 este altceva. Nici una dintre înmatriculările oferite de Italeri nu-mi plac. Am descoperit pe net o înmatriculare deosebită, pe care chiar mi-ar place s-o încerc :
    Fisier atasat  205 Veltro ANR5-3.jpg (300.46K)
    Numar de descarcari: 43
    Aeronautica Nazionale Repubblicana.
    Această schemă , jumătate germană (clasicul 74/75) și jumătate italiană ( herringbone) mi se pare deosebit de atractivă. Dar , după toate săpăturile , nu am reușit să identific mai mult de două avioane camuflate astfel :5-3-ul din poză și un 8-2 . Din nefericire , cu siguranță nu am nici un 5 albastru , și nici un 8 galben. Încă nu sînt sigur că am să găsesc nici măcar 3și 2 alb...Eu nu am posibilitatea ( și nici abilitatea !) de a-mi crea/printa singur decaluri, probabil că voi fi nevoit să-mi fac niște șabloane pentru a vopsi respectivele cifre.
    Deocamdată lucrez la interioare . Ambele aparate au interiorul "vernice anticorrosiva nr.1080"-MaxMayer/Milano. Adică FS34558. Cum nu am găsit prin inventarul meu nimic asemănător , l-am preparat după o rețetă găsită pe forumul italian Stormo ( probabil cea mai bună sursă de informații cînd vine vorba despre avioanele italiene).
    Deocamdată atît , numai bine !
    :hi: Sorin
  2. Intermezzo rusesc

    25 October 2020 - 05:11 PM

    Salutare dragilor !
    Am să vă prezint ( succint , să nu plictisex...) o realizare intermediară. Adică unul din kiturile începute în perioadele de așteptare dintre etapele celor trei Dragoni. În această situație mai sunt vre-o trei-patru kituri :pardon:
    Lavocikin La5-FN reprezintă dezvoltarea aparatului LaGG-3, un vînător cu probleme, produs mai degrabă din disperare decît datorită calităților lui de luptător.
    Mai precis , la celula unui LaGG-3 s-a "grefat" un motor în dublă stea, răcit cu aer ( mai puțin vulnerabil deci) și mai puternic decît Klimov-ul în V ce echipa atunci LaGG-3, Yak-1, MiG-3, și altele.
    Șvețov AȘ-82 era un motor radial cu 14 cilindri în dublă stea, o dezvoltare sovietică a unei licențe rusești după Wright Cyclone R-1820, cu puterea aproape dublă față de bietul Klimov M-105
    Varianta finală La5FN a fost unul dintre cele mai apreciate avioane de vînătoare sovietice , în ciuda unei rate de pierderi destul de ridicate.
    Kitul Kovozavod Prostevoj KP0035 este cunoscut probabil de voi toți. Un kit foarte bun , în modesta mea opinie. Net superior mult mai bătrînului Zvezda 7203 (îl am si pe acela, poate-l voi converti într-o bună zi într-un 5-F).
    Am folosit și o parte dintr-o foaie de PE Bilek011, plus scrăciuiala regulamentară pentru o detaliere suplimentară . Deocamdată, am făcut interiorul: cockpitul , compartimentul radio, lateralele, etc. Ceva imagini :
    Fisier atasat  IMG_20200621_162620.jpg (234.96K)
    Numar de descarcari: 47Fisier atasat  IMG_20200621_162511.jpg (134.4K)
    Numar de descarcari: 51
    Fisier atasat  IMG_20200620_201436.jpg (152.63K)
    Numar de descarcari: 60Fisier atasat  IMG_20200621_102059.jpg (147.93K)
    Numar de descarcari: 60
    Fisier atasat  IMG_20200621_162539.jpg (135.46K)
    Numar de descarcari: 42Fisier atasat  IMG_20200621_194753.jpg (132.31K)
    Numar de descarcari: 44
    Interiorul vopsit în A14 steel grey (Vallejo 097), norma sovietică folosită cel putin pînă la sfîrșitul lui '43.
    Deocamdată o potrivire foarte bună a pieselor, plastic de calitate ce se lucrează ușor. Potrivirea "la rece" a semifuselajelor arată o joncțiune aproape fără cusur.
    Sănătate și spor !
    Va urma.
  3. Și "Dragon-DML" se construiește,nu-i așa ?

    29 March 2020 - 08:40 PM

    Zilele trecute nobilul Longinus ne prezenta un model de "Zero" , realizat dintr-un kit Tamiya. Un kit care se construiește practic singur.
    Eu nu am nici un kit Tamiya īn stash ( strange enough , isn't it ? ), așa că am să vă prezint un trio de kituri Dragon-DML, īncepute cu ceva vreme īn urmă, trecute veșnic pe plan secund din...disperare.
    Pīnă acum , eu nu am cunoscut kituri mai greu de construit. Sīnt , dacă vreți , exact OPUSUL kiturilor Tamiya. La prima vedere, pe culee, arată extrem de promițător : suficient de precise ca forme și dimensiuni , opțiuni de īnarmare diversificate, decaluri bune , detaliere excelentă...Oauuu !
    Apoi , cīnd te apuci de construcție , realizezi că NIMIC, DAR ABSOLUT NIMIC nu se potrivește . Parcă piesele ar proveni de la numeroase kituri diferite...Deja mă tem că un tub de chit Tamiya NU este suficient !!
    Deci , voi ridica cortina de pe construcția , practic īn paralel, a lui Italeri/Dragon nr.032 Lockheed P-38J Lightning, Dragon nr.5008 Focke Wulf Ta-152H-1 și Dragon nr.5028 Kawasaki Ki-61-I Hei Tony.
    Adică astea :
    Fisier atasat  IMG_1106.JPG (178.79K)
    Numar de descarcari: 58Fisier atasat  IMG_1107.JPG (164.69K)
    Numar de descarcari: 59Fisier atasat  IMG_1108.JPG (181.84K)
    Numar de descarcari: 64
    Toate trei au avut īn cutie și niște PE-uri, mai mult sau mai puțin utile , după cum se va vedea.
    Contrar obiceiului meu , nu am să vă prezint foarte detaliat fiecare construcție īn parte. Am sa punctez doar ce cred că este mai interesant. Īntinzīndu-se foarte mult īn timp ( ca idee, Ki-61 a fost īnceput īn iulie 2017 !!), nu am făcut īntotdeauna poze la momentul oportun, unele etape nu vor mai fi ilustrate astfel. Toate trei sīnt "work-in-progress", dar m-am hotărīt să le duc la bun sfīrșit , indiferent cum vor ieși , detest să rămīnă kituri īncepute și abandonate prin cutii.
    P-38J:
    Am īnceput regulamentar cu cockpit-ul
    Fisier atasat  IMG_1054.JPG (154.89K)
    Numar de descarcari: 68Fisier atasat  IMG_1057.JPG (156.71K)
    Numar de descarcari: 62
    Fisier atasat  IMG_1060.JPG (145.89K)
    Numar de descarcari: 60Fisier atasat  IMG_1063.JPG (155.84K)
    Numar de descarcari: 66
    Aici am folosit și ceva PE-uri , dar și mult scrach, per ansamblu nu a ieșit rău.
    Ki-61:
    Fisier atasat  IMG_1.jpg (201.59K)
    Numar de descarcari: 72
    Fisier atasat  IMG_1076.JPG (180.6K)
    Numar de descarcari: 71Fisier atasat  IMG_1077.JPG (191.4K)
    Numar de descarcari: 81
    Și aici a fost relativ OK. Ki-61 este unicat īn IJA prin culoarea interioarelor, acest "kaka Dauphin", pe numele lui Army #31 Cha kashoku, foarte asemănător cu RLM79A(adică Gunze H-66)...Oricīt m-am străduit, scaunul pilotului tot nițel strīmb stă...Și cockpitul nu prea se pupă cu lateralele.Și...or mai fi si altele , dar am uitat.
    Ta-152H-1:
    Aici...situația este mai tragi-comică. By default , kitul NU este făcut să fie construit cu capotele motorului īnchise , deși īn instrucțiuni este dată această opțiune. Doar că , indiferent de cum vrei să-l faci , tot trebuie să pui și motorul īnăuntru , altfel nu ai cum fixa elicea, plus că nu vei mai avea decīt un gol imens vizibil din locașul trenurilor de aterizare , de altfel corect figurate deschise de chinezi... Asă că , vrei-nu-vrei, faci matale motoru', care este destul de detaliat. Bine , scraciul meu nu se pune...
    Fisier atasat  IMG_1095.JPG (172.92K)
    Numar de descarcari: 74Fisier atasat  IMG_1093.JPG (158.96K)
    Numar de descarcari: 69
    Are și puternicul "motorkanone" MK108 figurat , cu tot cu cutia de munitii și evacuarea. Toate piesuțele au necesitat potriviri și ajustări repetate, ca să le pot asambla cīt de cīt OK. Suporții laterali tot nu se puteau monta , am făcut ceva chirurgie plastică (!!) pentru a-i convinge sa stea la locul lor.Eșapamentele nu le-am montat īncă, este īn studiu dacă se vor potrivi īn locașurile lor , odată fixate de motor , sau or să trebuiască fixate pe interior la locul lor, sperīnd ca nu vor interfera cu poziția-extrem de precară !!-a motorului.
    Īn măsura timpului , voi continua cu alte episoade din această saga .
    Pīnă atunci , multă sănătate prieteni !
    Noapte bună. :drinks:
  4. Dewoitine D.520

    17 December 2019 - 08:33 PM

    Bonsoir(ca să rămīn īn temă) a tous !
    Un nou episod din serialul de succes "Too little , too late..." prezintă avionul de vīnătoare Dewoitine D.520C-1, socotit cel mai bun vīnător produs de industria franceză īn timpul WW2 , demnă pereche a bombardierului LeO451. Nu o să vă plictisesc cu istoria acestui avion , cei curioși găsesc pe site-ul Dewoitine 520 informații amănunțite. Suficient de spus că dacă ar fi fost disponibil la timp și īn cantitățile necesare , alta ar fi fost soarta Bătăliei pentru Franța , și īn mod cert alta desfășurarea īntregului război. Nu a fost să fie, Ministerul Aerului (prin decizia eronată de-a da prioritate MS.406-clar inferior ca performanțe-īn producția de serie)și politica Franței (naționalizarea industriei aviatice a produs un efect invers celui scontat, ducīnd la intīrzieri uriașe īn fabricarea pieselor și subansamblelor, la scăderea productivității muncii, frămīntări sociale si greve) au făcut ca acest vīnător elegant și performant să lupte mai mult după Armistițiu, și īn special īmpotriva Aliaților, pilotat fiind de Vichy , germani , italieni și bulgari.
    Kitul folosit de mine este venerabilul Hasegawa AP47 (pe care-l puteți vedea aici, dacă nu-l știți cumva kit Hasegawa ), la care s-a adăugat și o coală de PE Eduard ( găsită īn cutie, kitul l-am cumpărat de la un coleg de Forum) din care voi folosi cīte ceva...
    Cockpitul oferit de japonezi este extrem de simpluț, aici am mai folosit din PE-uri ca să mai dreg busuiocul:
    Fisier atasat  IMG_1037.JPG (134.42K)
    Numar de descarcari: 77Fisier atasat  IMG_1042.JPG (144.18K)
    Numar de descarcari: 78
    Panoul cu instrumentele de bord este de la Yahu Models, foarte frumos , ca de obicei.
    Evident că și la pereții cockpitului am băgat ceva PE-uri , plus scrach-ul de rigoare:
    Fisier atasat  IMG_1038.JPG (213.77K)
    Numar de descarcari: 77Fisier atasat  IMG_1039.JPG (192.6K)
    Numar de descarcari: 74
    Totul vopsit īn "Bleu nuit interieur" de la Gunze, ceva evidențiere cu un gri neutru, ceva jeg, nimic deosebit.
    Deja am potrivit la rece totul ,și o să fie foaaarte interesant de pus totul la loc, piesele componente ale cockpitului nu prea vor să coopereze īntre ele...
    Am să īncerc să le conving :acute:
    Va urma...
  5. Henschel Hs-129B-2"Der geflügelte Büchsenöffner"

    20 August 2019 - 09:17 PM

    Cum detest să pierd prețiosul timp de modelit tot așteptīnd să se usuce diverse ( vopsele, lacuri, Future, etc.), mi-au căzut ochii pe kitul bimotorului ,mai ales că are OOB decaluri pentru ARR.
    Henschel Hs-129 are cinstea de-a fi primul avion proiectat special pentru atac la sol și luptă antitanc. Strămoșul lui A-10 Warthog. Principala cerință impusă de OKL proiectanților a fost ca viitorul aparat să nu folosească motoare deja utilizate pentru celelalte avioane aflate īn producție. Acesta avea să fie , din păcate , și "călcīiul lui Ahile" pentru micuțul bimotor. Excelent conceput, bine blindat, puternic īnarmat, aparatul avea să sufere toată cariera de submotorizare. Prima versiune , A-0, echipată cu un motor inverted V Argus de numai 460CP, nici măcar nu a fost aprobată de Luftwaffe.Producția a debutat cu modelul B-1, ce folosea motoare franceze Gnome-Rhone 14M de 700CP. Din păcate , Īnaltul Comandament a subestimat nevoia pentru avioane de atac, iar Henschel a primit ordin să producă avioanele altor firme...Cīnd au realizat nevoia unui vīnător antitanc dedicat, era deja prea tīrziu...Hs-129 a fost fabricat īn mai puțin de 900 de exemplare. "Deschizătorul de conserve" a echipat doar cinci grupuri ale Luftwaffe , și...3 escadrile ale Grupului 8 Asalt al Aeronauticii Regale Romāne. Care romāni l-au folosit extrem de bine, din august 1943 pīnă īn ultima zi a războiului.Piloții romāni au iubit avionul și l-au folosit foarte eficient.
    Sīnt sigur că am achiziționat la vremea respectivă cărțile apărute despre Grupul 8, dar mutările succesive m-au pus īn situatia de-a nu le mai găsi...deocamdată.
    Kitul italienilor oferă și o īnmatriculare ARR, evident aceasta fiind favorită. Aparatul comandantului Escadrilei 41, Lt.Lazăr Munteanu, Nr.120 Galben, īn haină de iarnăDin păcate īnsă , fotografii reale cu Nr.120 nu am găsit...O fi vre-una īn broșura cu Grupul 8, nu mai țin minte. Doar un profil color, de pe site-ul rusesc WingsPalette.
    M-am apucat totuși de construcție , kitul este destul de simplu. Pare să se potrivească bine ( după probele la rece...), gravat frumușel, am īncercat deja să-l īmbogățesc puțin :
    Fisier atasat  IMG_20190820_195934.jpg (184.48K)
    Numar de descarcari: 100
    Fisier atasat  IMG_20190820_195820.jpg (182.55K)
    Numar de descarcari: 99Fisier atasat  IMG_20190820_195711.jpg (250.5K)
    Numar de descarcari: 79
    Ceva elemente de structură īn locașele trenurilor de aterizare, diverse elemente prin cockpit...Nu sper decīt să iasă ceva mai aproape de realitate ( am găsit planuri și poze ajutătoare), prea era "chel" OOB.
    Voi reveni cu poze mai clare pe măsură ce avansez cu realizarea detaliilor .
    Știu că ARR nu a folosit tunurile anticar de 30mm, doar rack-ul de bombe de sub fuselaj și cele două rack-uri subalare. Adică 6 bombe SC50, plus armamentul de bord ( cele 2xMG151/20 și 2x MG131).
    Nelămuriri am multe...dar am să mai īntreb pe parcurs , dacă știe cineva. Ah, o primă īntrebare , dacă mă puteți lămuri : Avionul a fost echipat cu motoare franceze ( un prim stoc provenit din captură, apoi construite sub ocupatie) și cu elici franceze Ratier. Peste tot găsesc profile color cu elicile īn clasicul RLM70, specific tuturor elicilor germane( Junkers, VDM, etc.) Dar Ratier sīnt franceze, și erau negre. Toate. Nu cred că Henschel le primea nevopsite , sau că pierdeau vremea, plus materialele să le revopsească. Īn mod similar, nu cred că Ratier importa vopsea germană, firma īncă producea elici si pentru avioane franceze ( s-au mai produs sub control german atīt LeO451, cīt și D-520, și poate și altele de care nu-mi amintesc acum). Știe cineva ceva concret despre acest subiect ?
    Mulțumesc mult, va urma.

Prieteni

Comentarii

Pagina 1 din 1
  1. Fotografie

    dakian67 

    09 Oct 2013 - 07:13
    Poti folosi fie diferite nuante de Aluminiu ( mat, lucios, dural...) fie o singura nuanta( de ex. Al mat) pe care o deschizi/inchizi cu putin alb/negru/albastru/verde...dupa inspiratie si dupa fotografiile aparatului pe care vrei sa-l reprezinti
  2. Fotografie

    dakian67 

    09 Oct 2013 - 07:11
    Pentru un efect mai realist, este bine sa vopsesti avionul in mai multe nuante de aluminiu, orice aparat real se vede astfel, din cauza uzurii neuniforme
  3. Fotografie

    dakian67 

    09 Oct 2013 - 07:10
    Salut ! Banuiesc faptul ca te referi la vopselele Alclad. Nu pot sa ma pronunt , eu nu le-am folosit inca, de abia le-am luat de la Tibi, dar din cite am citit despre ele, se dau foarte bine cu aerograful(au o consistenta "apoasa" ) dar sint pretentioase la pregatirea suprafetei, aceasta trebuie sa fie foarte neteda si foarte curata, eventual data cu un primer negru lucios.
  4. Fotografie

    matly 

    08 Oct 2013 - 11:57
    SALUT
    as vrea sa te intreb daca se vopseste bine cu ALC (cu aerograful). pentru mig ul 15 stii cumva care este ok? am vazut ca e in mai multe nuante dar majoritatea il fac intr o singura nuanta de argintiu (1:72). ms
Pagina 1 din 1