Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR-81B/W What-If... - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR-81B/W What-If... ce-ar fi daca...

#41 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2013 - 11:07 AM

Citeaza

Cel care a facut "desenul" original cu "bot de FW 190" nu intelege nici structura de rezistenta a I.A.R-ului nici dimensiunile B.M.W.-ului.


Imagine atasata: thefuhre.jpg

:))))

#42 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 June 2013 - 11:22 AM

Just tovarasi! :-D

#43 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 25 June 2013 - 11:27 AM

Desenul asta de I.A.R. cu bot de BMW a aparut acum vreo zece ani pe internet, prima data l-am vazut pe un forum polonez.
Fuhrer... oooffff...nu sunt... si nici nu vreau sa fiu. Tare greu e sa scap de imaginea asta stramba pe care si-au creat-o unii despre mine. Sunt pasionat de subiect si oricine are nevoie de ajutor ma poate intreba iar eu ii voi ajuta pe toti. Daca dau un raspuns, e alegerea omului sa faca ve vrea cu el.
Daca Z-Mare vrea sa il faca asa sau altfel, nu am nici o problema, e macheta lui, placerea lui. Eu am zis doar cum sta realitatea.
Radu

#44 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2013 - 11:42 AM

Vezi postarearadub, la 25 June 2013 - 11:27 AM, a spus:

Desenul asta de I.A.R. cu bot de BMW a aparut acum vreo zece ani pe internet, prima data l-am vazut pe un forum polonez.
Fuhrer... oooffff...nu sunt... si nici nu vreau sa fiu. Tare greu e sa scap de imaginea asta stramba pe care si-au creat-o unii despre mine. Sunt pasionat de subiect si oricine are nevoie de ajutor ma poate intreba iar eu ii voi ajuta pe toti. Daca dau un raspuns, e alegerea omului sa faca ve vrea cu el.
Daca Z-Mare vrea sa il faca asa sau altfel, nu am nici o problema, e macheta lui, placerea lui. Eu am zis doar cum sta realitatea.
Radu


Nu am incercat sa te fac fuhrer...am incercat sa spun ca nici fuhrerul nu putea zice mai bine ce ai zis tu acolo. M-a uns pe suflet.
Nici o ironie, nici o intentie ascunsa. Era o gluma. Dintr-un film.

#45 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 25 June 2013 - 03:45 PM

Ca sa revenim la oile, ma rog, IAR-urile noastre, si sa incheiem discutia, am reusit sa aduc capotajul la o forma cit de cit finala, mai am putin si o sa pun si poze, inca mai sta supergue-ul, pus pe post de chit, la uscat.

#46 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 June 2013 - 03:11 PM

L-am terminat de slefuit. Asta este profilul
Imagine atasata: IAR-80BW_1 015.JPG
si asa arata vazut de sus
Imagine atasata: IAR-80BW_1 016.JPG
Am incerca sa-l pun pe o grila, pentru a se putea urmari mai usor linia profilelor.
Urmeaza regravarea.
Ce ati zice daca, pentru marirea stabilitati ar arata asa?
Imagine atasata: IAR-80BW_1 023.JPG
Mmmmm, parca nu arata prea bine....Poate sa mai tai putin din coama?
Parca arata mai bine! O sa ma mai gindesc.
Imagine atasata: IAR-8-BW_1 001.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 27 June 2013 - 03:21 PM


#47 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2461
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 27 June 2013 - 03:25 PM

Citeaza

Ce ati zice daca, pentru marirea stabilitati ar arata asa?
Imagine atasata: IAR-80BW_1 023.JPG

Nu. Dupa "gustul" meu. In plus, zic ca n-ar mai fi un IAR 80.
Da' asta-i doar parerea mea, iar pentru mine genul asta este prea indraznet.

Altfel: :hi: . Urmaresc subiectul cu real interes.

Aceasta postare a fost editata de flo: 27 June 2013 - 03:26 PM


#48 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 27 June 2013 - 03:37 PM

Parca-i indoit in in sus din dreptul aripii...ca si cand sunt 2 axe longitudinale ( care se intalnesc in zona cupolei ), in loc de una.Da senzatia ca ampenajul verticat si motorul sunt mai ridicate ca si cabina....

Aceasta postare a fost editata de busila: 27 June 2013 - 03:39 PM


#49 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 30 June 2013 - 08:36 AM

Acum am remarcat topicul...Foarte interesantă abordarea acestui what-if ! Ca de obicei, Z-ule, te-ai descurcat de minune să grefezi botul FW-ului pe fuselajul IAR-ului , dar cred că Busila are dreptate, sau tot așa văd și eu, fuselajul pare "frînt" imediat în fața parbrizului, axa posterioară fiind cam la 10-15 grade față de cea anterioară. Poate o fi un FX datorat fotografierii...Abia aștept să văd cum o să arate la final!! :dribble:

#50 Useril este offline   niki 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1169
  • Inregistrat: 23-January 05

Postat 30 June 2013 - 02:36 PM

Sa asteptam sa vedem cum arata cu aripa fixata! Poate dispare senzatia de frantura.

Cat despre "imbunatatirea stabilitatii" eu votez PENTRU :-)
Oricum, Zet, imi pare bine sa vad lucrarea progresand! Indiferent cum o vei finaliza, eu abia astept sa o vad gata :good:

#51 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 30 June 2013 - 06:09 PM

Pozele din topicul nr 46 au fost spuse special pe o grila, pentru a se vedea liniile mai bine. Linia groasa este pusa pe axa avionului, dupa cum se vede, nu este frinta. Intradevar, pe capotaj se vede o coborire a liniei acestuia, aproximativ 1 - 1,5 mm. Mai putin nu am putut sa scot, diametrul motorului de FW fiind putin mai mare decit diametrul motorului de IAR. As fi tutut sa scot acolo o "cocoasa", dar idea nu mi s-a parut buna, asa ca am preferat panta.
Voi renunta si la "marirea stabilitati", strica linia avionului.
Probleme mult mai mari sunt pe intrados, dar se rezolva si alea.
Pentru cei ce fac IAR-ul de la Amodel, probleme nasoale sunt la baia trenului de aterizare, in sensul ca ea este putin trapezoidala in sectiune. Treaba se rezolva, dar foarte greu, cu scule mai dedicate. De asemenea, tetiera nu prea se potriveste pe fuselaj.

#52 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 05 July 2013 - 05:02 PM

Am pus colimatorul
Imagine atasata: ISR-80BW_1 002.JPG
centurile
Imagine atasata: IAR-80BW_1 024.JPG
Cam asa arat inainte de vopsire. Am facut o umbrire din pensula, nu ca nu as avea areograf, dar mina mea e 20 de scara Richter!
Imagine atasata: ISR-80BW_1 006.JPG
Imagine atasata: ISR-80BW_1 007.JPG
Imagine atasata: ISR-80BW_1 008.JPG
Va trebui sa vopsesc in alb zonele ce vor fi galbene (capetele de plan, drapelul si inelul de pe fuselaj). Ampenajul orizontal nu este lipit, am sa incerc metoda lui 1-0-9, e mai usor de vopsit si mascat tricolorul.
Culorile vor fi RLM 74/75/76.

#53 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 July 2013 - 03:49 PM

Am dat un strat de alb (MM) pe locurile unde venea galbenul
Imagine atasata: IAR-80BW_1 025.JPG
Apoi am cautat un galben care sa fie cit mai apropiat de galbenul de pe decaluri. MM1514 mi s-a parut cel mai bun.
Imagine atasata: IAR-80BW_1 026.JPG
Apoi am vopsit tricolorul, rosu Tamiya XF-7 si Humbrol 14 pentru albastru. Intr-adevar e foarte comod fara ampenajul orizontal! Sa vedem cind trebuie lipit!!!!
Imagine atasata: IAR-80BW_1 027.JPG
Primul start de culoare din fopsirea finala, RLM76 de la Gunze, laquer. Am vopsit toate acareturile ce aveau nevoie de aceasta culoare: jambe, jante, voletii, verinele. Atentie, cele doua verine pentru trenul de aterizare, de la Amodel (probabil si Parcmodels), nu sunt identice: unul este fara buza de cuplare a furtunului de presiune! Asa ca acel detaliu trebuie refacut.
Imagine atasata: IAR-80BW_1 028.JPG
Din pacate praful mi-a facut mari probleme! Am vopsit in balcon, la 10 m de soseaua de tragic, stiti voi, aia din Sebes!
Urmeaza RLM74/45.

#54 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 09 July 2013 - 08:54 PM

forte frumos!
Merci pentru exemplul de preshading cu pensula. Da rezultate bune, zic eu (dar stiti, nu sunt expert in avioane...)

#55 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 July 2013 - 12:46 PM

L-am vopsit. Nu a iesit deloc bine, dar, dupa zeci de incercari cu dilutii si presiuni, vopsiri si revopsiri, am renuntat. Urit din partea mea, dar asta e...
Vopseaua se usca foarte repede pe virf. Am folosit RLM 74/75/76, Gunze, lac. Cred ca si asta a fost o cauza., pe linga pierderea indeminarii, duce ceva timp de pauza.
Imagine atasata: IAR-80BW_1 029.JPG
Colac peste pupaza, plasticul a lucrat la greu, in zona lipiturilor. Desi am pus foarte putin lipici, iar macheta a fost lasata la soare ziteva zile iar pe post de chit am folosit superglue, vad ca la aproape doua saptamini de la ultimul control, cind am zis, gata nu mai lucreaza, tot au aparut denivelari. Sper sa se opreasca aici.
Imagine atasata: IAR-80BW_1 030.JPG
Imagine atasata: IAR-80BW_1 031.JPG
Urmeaza decalurile, sper sa nu-mi dea si alea batai de cap!

#56 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 11 July 2013 - 09:15 PM

N-a iesit rau.... se vede deformarea- in fata parbrizului .... se vad si ceva stropi... ca sa citez pe cineva cunoscut ( si care are usename-ul ultima litera din alfabet ) -" atentie mai mare la vopsit si exercitiu mai mult " . Fu o glumitza...

#57 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2013 - 09:58 AM

Auzi, da' tu nu-ti mai găseşti vopselele duco ?
N-ai fi avut nici o problema la gazare cu alea.

Ca impresie generala, l-ai indepartat destul de mult de IAR 80 zic eu.
Poate reiei proiectul asta candva, fara graba si cu nervii la tine.

#58 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 16 July 2013 - 10:44 AM

Mare Z cred ca ai vopsit cind a fost mai cald! Vopselele astea nu merg bine atunci cind temperatura este peste 25 - 26 de Grade si aerograful nu este perfect curat! . Stiu din experienta prorpie cind am vopsit Bf-109 F2.
Eu as zice sa mai incerci sa slefuiesti usor acolo unde nu ti-a iesit bine si mai incearca sa revopsesti ori dimineata ori seara.
Mi se pare mie sau fuselajul este strimb?

#59 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 16 July 2013 - 07:50 PM

Citeaza

Mare Z cred ca ai vopsit cind a fost mai cald!
Da, ai dreptae, dar dupa cum sti, alea au fost conditiile date! :lol: Cald afara, cald in casa! Cid despre curatenia aerogarfului, aia nu se pune, la mine e Luna. Numai in timp ce vopseam l-am curatat de vreo trei ori. Cu periuta, hirtie, nitrosolv si toate cele. CXu acel aerogarf am tras linii mult mai subtiri, se poate vedea aici: http://www.cartula.r...f-badger-200nh/
Fuselajul e drept pe axe, daca la asta te referi, doar botul a iesit cu o panta in sus. Am tras de el cit am putut. Daca as fi avut un strung, mai taiam putin din inelul de racire de la FW si rezolvam problema. La pila nu m-am incumetat.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 16 July 2013 - 07:51 PM


#60 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 July 2013 - 11:31 AM

Printre liste, pachete si pachetele, am reusit sa pun decalurile
Imagine atasata: IAR-80BW_1 033.JPG
Imagine atasata: IAR-80BW_1 034.JPG
Imagine atasata: IAR-80BW_1 035.JPG
si sa pun furtunele de presiune la jambe si verine
Imagine atasata: IAR-80BW_1 036.JPG

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi