Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, octombrie 2019 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, octombrie 2019

#41 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 12 October 2019 - 06:13 PM

Citeaza

Mda.... Bulgaria și România suferă cam de aceleași boli: incompetență și corupție.
Aceași viruși, aceleași simptome.
Măcar fregatele lor au ceva armament. Ale noastre...înafara tunului ăla se 76...


Probabil se mizeaza ca daca e rost de cafteala armata va avea scutire pe motiv de tetanos ...

Parca si vad :

... Iata vine un sol de pace impingand un Aro de teren ..
Iar prin usa-i ruginita se rostogoli un ghenerel
...dolofanel

#42 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 12 October 2019 - 10:14 PM

Vezi postareaLonginus, la 12 October 2019 - 09:57 AM, a spus:

Măcar fregatele lor au ceva armament. Ale noastre...înafara tunului ăla se 76...

Nu stiu care este resursa tehnica a rachetelor instalate pe fregatele bulgare. In afara de tunul cal. 76 mm, fregatele romanesti pot lansa torpile si au elicopter la bord, au instalat echipament de comunicatie modern. Ceea ce ma ingrijoreaza este absenta fregatei REGINA MARIA de la diversele exercitii sustinute in ultimii doi ani de flota romana.

Elicopter Eurocopter AS565 Panther cu insemne bulgare (a fost semnat un contract in 2005 cu Eurocopter care prevedea livrarea a 6 Panther si 12 Cougar; din lipsa de bani s-a renuntat la livrarea a trei Panther)

Imagine atasata: chaika_11.jpgImagine atasata: OicFqxE.png

Eurocopter AS532 Cougar bulgar
Imagine atasata: bulgarian_AS532_Cougar.jpg

Aceasta postare a fost editata de 177: 12 October 2019 - 10:21 PM


#43 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 13 October 2019 - 06:23 AM

No comment!
Imagine atasata: FB_IMG_1570940379224.jpg

#44 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 October 2019 - 07:01 AM

[quote name='177' timestamp='1570911250' post='231278']
In afara de tunul cal. 76 mm, fregatele romanesti pot lansa torpile si au elicopter la bord, au instalat echipament de comunicatie modern.


Pot lansa torpile și trimite un elicopter "la înaintare" doar că armele cu adevărat importante sunt lipsă totală. Nimic pentru autoapărare, nimic la capitolul CIWS, nici urmă de ceva RAM sau un lansator MICA VL, despre rachete antinavă ce să mai vorbim?
Am tot sperat că o să iasă ceva din povestea aia cu modernizarea, însă până acum nu au fost decât vorbe goale.
Nici restul navelor de suprafață din dotarea noastră nu stau mai bine.
Styx-urile SS N, în dotare pe Mărășești reprezentau o amenințare reală pe vremea când m-am născut eu.
E foarte posibil ca F222 să fie "bolnavă" .

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 October 2019 - 07:06 AM


#45 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 October 2019 - 12:28 PM

Speram sa iasa ceva rezultate din ancheta declansata de britanici in cazul contractului privind fregatele romanesti, in particular, comisionul de 7 milioane GBP notat in clauzele confidentiale ale documentului respectiv. Din pacate Tony Blair este puternic in UK, iar ancheta a fost ingropata ((The Guardian). Parerea mea este ca, in mod deliberat navele au fost vandute neinarmate in vederea incheierii altor contracte succesive care ar fi adus persoanelor implicate comisioane suplimentare.
Probleme cu dotarea apar si la case mai mari.
Canada a cumparat din tot din UK (barca-i un blestem) patru submarine diesel-electrice din clasa VICTORIA (achizitie 1998, prima lansare o unei torpile in 2012!!!!), iar in 2018 inca se luptau sa le tina in serviciu; costurile programului au depasit cele mai pesimiste asteptari. (https://www.theglobe...rticle12468338/).
Cronic subfinantata armata germana (alocare bugetara 1,36% in 2019) nu are decat cateva avioane de vanatoare operationale (Der Spigel), iar noile fregate au fost refuzate de catre beneficiar: "Navy refuses to commission frigate after it failed sea trials; critics cite fiasco in conception and execution" (The wall street journal). Cancelarul Merkel a promis o creste a crestere a cheltuielilor militare la 1,38% (!!!!). In acest timp unii politicieni delireaza despre armata european.
Chestia este sa depasim obstacolul fregatelor pentru a trece la schimbarea tancurilor.

#46 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 October 2019 - 12:48 PM

Da, și în materie de blindate trebuie făcut ceva.
Dacă pe mare, marina română ar trebui să aibă o prezență demnă de luat în serios cât de cât, forțele terestre au nevoie de tancuri MBT care să reprezinte o forță notabilă.
Polonezii au dotat o brigadă cu Leoparduri (2A4, parcă). Noi...
Cred că cea mai viabilă ipoteză de achiziție este tot industria germană.
Leclerq este o mașină bună,nu zic nu,desi francezii nu îl mai produc și sunt ,din câte știu eu, singurul utilizator. Pe englezi, cu al lor Challenger II...eu i-aș scoate din discuție, iar americanii nu vor să vândă Abrams-uri.
Cine ar mai rămâne ? Italienii cu Fiat/Iveco Ariete C1 al lor ? Mneah, nu cred că e cazul.
Deci tot la nemți mi-aș pune speranța.
Ar mai fi ipoteza unei colaborări cu ei, în proiectarea unei mașinării complet noi, dar cred că nu e prea fezabilă economic.
În fine.
Teoretic,da se poate orice. Practic,însă, în ultimii doi ani nu s-a întâmplat nimic notabil în sensul dotării armatei române cu tehnică la nivel semnificativ, în ciuda mult trâmbițatului 2% din PIB..

#47 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1417
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 13 October 2019 - 03:30 PM

Si eu cred ca un tanc german este cea mai buna solutie. Cu toate ca isi bat joc de propria armata, nemtii exporta mult si de calitate. Intretinerea vehiculelor germane este destul de scumpa, dar nu prea avem de ales. Un tanc nou proiectat in colaborare cu ei ar fi cea mai buna solutie; nu stiu cat ar costa, nici cat ar dura procesul. Riscul este ca la un moment dat programul sa fie abandonat din lipsa de fonduri. Asa ca Leopard sa fie!achizitie sub semnul axiomei romanesti "ce-i in mana, nu-i minciuna".
Rusii au lasat-o mai moale cu T14, probabil sunt foarte scumpe. Ministrul de razboi rus a pecizat “This year, over 400 new and upgraded armored vehicles are due to arrive for the troops. They include T-72B3M tanks with the domestic sighting and observation system, T-90M ‘Proryv-3’ and T-80BVM tanks and BMP-1AM infantry fighting vehicles.”

T-90M Proryv-3
Imagine atasata: t90m.jpg

#48 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 October 2019 - 04:34 PM

O colaborare cu nemții pentru partea de întreținere a tancurilor Leopard, prin offset, în facilități industriale pe teritoriul României, ar fi cea mai bună soluție.
De fapt ar fi cam singura care ar aduce doar avantaje economice pentru noi, în condițiile în care KMaffei și MTU ar fi de acord să cedeze licențele pentru partea mecanică(cel puțin)
Un tanc nou...pentru dotarea armatei noastre, este un proiect scump, care dacă nu s-ar reuși să ducă produsul și la export, ar avea doar neajunsuri pe partea se rentabilitate,sau mai pe scurt, ar duce la pierderi pentru toate părțile implicate.
Asta dacă luăm în calcul două premize: nemții să vrea să participe la un asemenea program, inclusiv cu o parte din costuri; și doi : să găsim o piață eXternă pentru produs, asta în condițiile unei cereri internaționale foarte limitate .
Adica două premize imposibil de realizat. De ce ?
Nemții au deja un produs FOARTE bine pus la punct, cu o istorie de marketing aproape perfectă. Nimeni nu are de vânzare tancuri Leopard la mâna a doua, cu excepția Greciei-care oricum vrea să le dea Ciprului vreo 50 de bucăți- și a Spaniei care susține că poate renunța doar la vreo 20 sau 30 de bucăți. În rest nimeni nu vinde. Astfel fiind, nu văd de ce nemții ar accepta să finanțeze un produs care ulterior sa nu-și scoată banii sau să devină concurent cu propriile Leoparduri pe piața de profil,.
Și nu în ultimul rând, avem exemplul proiectului Transportorului Blindat, Agilis sau cum se numea, proiect pentru care s-a semnat un acord economic și pe care astăzi îl putem considera eșuat.
Din motivele astea cred că un tanc absolut nou, proiectat și produs în colaborare româno-germană este o utopie.
Singura soluție, relativ viabilă, ar fi importul, deși apar câteva neajunsuri și în acest caz. Neajunsuri evidente, dacă nu se reușește un offset pentru facilitățile de service-operare în condiții de utilizare normală,plus piese de schimb.
Tancuri care să stea prin remize...avem și acum destule. Oțeluri speciale la tonă și cam atât.

P.S. dacă bine îmi aduc aminte, noi încă importăm pulbere de la sârbi.
"Proiectul de suflet" al unui anume ministru(al economiei) din proaspăt demisul guvern, anume revitalizarea unicului producător autohton în domeniu, tocmai ce s-a...fâsâit.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 October 2019 - 04:45 PM


#49 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 October 2019 - 06:06 PM

... Eu la tancuri ... cred ca as prefera pentru o prima faza Oplot -ul asta nou ( " complot"- " compot" ) , daca s-ar putea fabrica in tara si daca s-ar putea adapta sistemele de ochire si contramasurile de la francezi , ca-s cei mai tari ... si poate tunul si munitiile fie de la Leo sau similar , fie de la Abrams sau similar .
Ideea ar fi sa aiba de lucru producatorii si specialistii din tara ( daca au mai ramas , sau cei care se vor forma) , pe timp de pace .
Dupa care probabil si niste Leo noi ,odata cu experienta acumulata in domeniul constructiei si offsetul pentru intretinere si/ sau reparatii .
La barcute ... eu as fi mers pe mana lui Damen . Fiindca se puteau fabrica aici , iar reparatia si intretinerea tot aici . Apoi armamentul in configuratia aceea putea fi adaptat si in dotarea navala si in cea a bateriilor de coasta .

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 October 2019 - 06:24 PM


#50 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2019 - 06:36 PM

Din cate stiu toata munitia 7,62 trebuie importata. La fel cea pentru Carpati (7,65). Pentru ase mai produce in Romania, comanda ar trebui sa fie f. mare ca sa acopere costurile de productie si de omologare.
Eu cred ca suntem si impinsi spre afaceri paguboase. Vrei NATO, cumpara o autostrada, vrei UE, vinde peco, vrei spatiu Sh, da-ne portul al mare. Asta nu-i scuza pe cei care accepta.
Cu ce bugete isi va permite Romania, sunt putine sanse de actiuni noi de inzestrare.

Macar un banal autocamion daca am fi capabili sa producem.

#51 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 October 2019 - 07:11 PM

Flo,ai dreptate, dar știi vorba aia:"nu-i prost cine papă pâinea, că-i prost ăla care o dă".
Totuși fabrica aia de la Făgăraș nu cred că trebuia să cerem voie cuiva ca să o punem pe picioare din nou.
Apropo: de pe wiki, despre:
"Uzina de Produse Speciale Făgăraș (UPSF), filială a Romarm, din care s-a desprins Fabrica de Pulberi Făgăraș, a intrat în reorganizare judiciară din 2005[. Procedura de valorificare a activelor a început în 2008[4]. În mai 2010, activele UPSF, constând în 139 de hectare de teren cu construcții și ins­talații, valorau 4,2 milioane euro"

Dany...ce spui tu acolo despre tancuri, ar fi un coșmar în logistica exploatării.
Adică, motoare de-un fel, tun și muniție de altu, aparatura de ochire alta, comunicațiile altele...etc.
Cam prea multe.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 October 2019 - 07:20 PM


#52 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 October 2019 - 07:25 PM

Citeaza

Macar un banal autocamion daca am fi capabili sa producem.


Flo , Truston ;-)
E autocamion dar e banal ... sau e banal dar e autocamion . Oricum l-ai lua , sintem capabili sa-l producem .
Cu cateva adaptari cred ca ar fi bun si pentru army ... daca nu .. pot cara " castravetii " cu betoniera . :wacko:
... Daca MAN nu ne-a placut ...nici in 1990 , nici acum , desi foarte multe tari il au in dotare si-l produc ( englezi , nemti , polonezi , unguri ...in fine alte tari , nordici , australieni .. etc.)
Chestia e ca nu stiu de ce nu ne-a placut nici Iveco ...sau firma italiana e data la deruta ?
Oricum ... mai erau Tatra . Din acestea chiar avem vreo cateva tractoare de tip nou pentru armata ; nu stiu de ce nu sa luat licenta si pentru o dotare ulterioara cu o gama mai larga de vehicole de la producatorul ceh .
Eu cred ca se pot face inca " di tati" , daca ar dori ,drept dovada acel autocamion de care aminteam mai sus , dar prefera sa ia putin , din toate partile si scump , in functie de ce "bisnituri" mai au .
N-are nici o legatura cu UE sau NATO ... asta e aruncata doar ca sa-i scoata tapi ispsitori pe altii pentru porcariile lor ... si daca ai prind o dau pe aia cu " toti fura , mai gresim si noi ca sintem oameni " mir pe frunte si lacrimi de crocodil ... mdea.

Citeaza

Dany...ce spui tu acolo despre tancuri, ar fi un coșmar în logistica exploatării.
Adică, motoare de-un fel, tun și muniție de altu, aparatura de ochire alta, comunicațiile altele...etc.
Cam prea multe.

Nu chiar Longinus , fiindca cutia blindata , turela , motor , calea de rulare ,teoretic cred ca s-ar mai putea realiza aici ( asta ar tine de Oplot). Restul sisteme de ochire , sisteme defensive , tunul , munitie , asta nu cred ca s-ar putea produce aici , acum (ar tine de standard/compatibil Nato).

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 October 2019 - 07:50 PM


#53 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2019 - 10:09 PM

Vezi postareaLonginus, la 13 October 2019 - 07:11 PM, a spus:

Flo,ai dreptate, dar știi vorba aia:"nu-i prost cine papă pâinea, că-i prost ăla care o dă".
Totuși fabrica aia de la Făgăraș nu cred că trebuia să cerem voie cuiva ca să o punem pe picioare din nou.
Apropo: de pe wiki, despre:
"Uzina de Produse Speciale Făgăraș (UPSF), filială a Romarm, din care s-a desprins Fabrica de Pulberi Făgăraș, a intrat în reorganizare judiciară din 2005[. Procedura de valorificare a activelor a început în 2008[4]. În mai 2010, activele UPSF, constând în 139 de hectare de teren cu construcții și ins­talații, valorau 4,2 milioane euro"


Nu trebuia sa cerem voie. Sa o punem pe picioare, insa, pentru ce ? Sunt comenzi suficiente? Ani de zile s-au chinuit pompierii sa cumpere trotil. Trebuia sa cumparam intr-o singura transa ceea ce am fi consumat in 10-15 ani, pentru a porni productia . Fabrica a fost dimensionata pentru o cerere mare, facuta de minerit, cariere, constructii de drumuri si amenajari hidrotehnice. Plus export. Cand activitatile astea au cazut, a cazut si fabrica. Legal pentru puscarea zapoarelor, pentru cariere, pentru minerit este utilizarea trotilului. In carierele particulare se pusca de mama focului cu alte minuni. Cand politia a inceput cercetari, hidrocefalul ala de boc i-a dojenit cum ca ar sabota exploatarile de piatra. In domeniul munitiilor, singura chestie care mergea era productia de lovituri pentru AG, fiindca exista cerere pentru export.

#54 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2019 - 10:28 PM

Vezi postareadany, la 13 October 2019 - 07:25 PM, a spus:

Flo , Truston ;-)
E autocamion dar e banal ... sau e banal dar e autocamion . Oricum l-ai lua , sintem capabili sa-l producem .
Cu cateva adaptari cred ca ar fi bun si pentru army ... daca nu .. pot cara " castravetii " cu betoniera . :wacko:
... Daca MAN nu ne-a placut ...nici in 1990 , nici acum , desi foarte multe tari il au in dotare si-l produc ( englezi , nemti , polonezi , unguri ...in fine alte tari , nordici , australieni .. etc.)
Chestia e ca nu stiu de ce nu ne-a placut nici Iveco ...sau firma italiana e data la deruta ?
Oricum ... mai erau Tatra . Din acestea chiar avem vreo cateva tractoare de tip nou pentru armata ; nu stiu de ce nu sa luat licenta si pentru o dotare ulterioara cu o gama mai larga de vehicole de la producatorul ceh .
Eu cred ca se pot face inca " di tati" , daca ar dori ,drept dovada acel autocamion de care aminteam mai sus , dar prefera sa ia putin , din toate partile si scump , in functie de ce "bisnituri" mai au .
N-are nici o legatura cu UE sau NATO ... asta e aruncata doar ca sa-i scoata tapi ispsitori pe altii pentru porcariile lor ... si daca ai prind o dau pe aia cu " toti fura , mai gresim si noi ca sintem oameni " mir pe frunte si lacrimi de crocodil ... mdea.

Nu chiar Longinus , fiindca cutia blindata , turela , motor , calea de rulare ,teoretic cred ca s-ar mai putea realiza aici ( asta ar tine de Oplot). Restul sisteme de ochire , sisteme defensive , tunul , munitie , asta nu cred ca s-ar putea produce aici , acum (ar tine de standard/compatibil Nato).

Nu sunt simple adaptari. Crezi ca daca maine se lanseaza o cerere de oferte , Truston sare cu un produs care sa indeplineasca cerintele? Te asigur ca nu.
Toti producatorii care au spus ca ar fi fost interesati de a produce in Romania, puneau cam aceeasi conditie: statul sa cumpere de la ei obligatoriu o anumita cantitate fara licitatii. Lucru imposibil, caci doream sa patrundem in UE. Si Magirus a vrut sa faca masini de pompieri la Brasov. Dar tot asa, anual sa se cumpere direct o anumita cantitate.
Cine sa cumpere licenta? Asta daca ar fi dispusi sa vanda. Statul? Ce sa faca cu ea?
Daca te apuci sa fabrici camioane doar cu gandul sa asiguri necesarul armatei. atunci sigur ai pornit o afacere falimentara. La inceputurile comunismului, cand ne smiorcaiam la rusi sa ne ofere licente pentru tractoare si mai apoi pentru autocamioane, cand au aflat cam ce productie anuala ne propuneam, aia ne-au zis: O sa fabricati un tractor de aur. Atat de scump va iesi.
Si asa a fost. Gandeste-te ca era vorba de satisfacerea necesarului total de astfel de vehicule. ROMAN era producator consacrat in tara. De ce nu a rezistat? Fiindca nu a facut fata pietei. Simplu.

#55 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 October 2019 - 10:44 PM

Da , insa Flo problema ramane . Avem nevoie cica de peste 400 de camioane doar pentru a acoperi deficitul armatei .
Tu ce crezi ca ar trebui facut ?
Polonezii cum s-au descurcat ?
... Ei produc acele camioane MAN de prin 2004 ,sau astia erau ungurii ?
... In fine amndoua statele fac acele masini demulta vreme .Din cate stiu nu exporta , dar nici nu se plang ca ar fi intrat in faliment .
Asta nu inteleg cum se descurca altii , iar noi sintem foarte tari doar la a ne scuza ca-s strugurii prea acri pentru noi .
Ps. Din cate stiu , MAN de fapt venise la noi imediat dupa revolutie ,fiindca cunosteau cam ce se putea face aici si ne-au propus sa revitalizeze fabrica , si sa devenim in parteneriat cu ei exportatori in statele europene . Dar pe atunci era chestia aceea cu " nu ne vindem tara!" ( pretextul pentru inceputul jafului) . Apoi nemtii s-au dus la unguri , unde totul a mers bine-mersi . N-au avut probleme , n-au fost reclamatii , tot contractul a fost ok.
La polonezi la fel . Totul ok .
Cum au facut ei si noi nu putem ... ?

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 October 2019 - 10:51 PM


#56 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2468
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2019 - 11:00 PM

Doar 400? Pai alea le producea ROMAN in 40 de zile. Dupa 40 de zile ce faci?
Polonia si Ungaria au facut lucruri pentru care ii freca acum aia de la UE. Au favorizat producatorii respectivi cand a fost vorba de achizitiile publice. In Polonia producatorii interni s-au cristalizat in jurulu fostelor uzine de produse speciale, sub conducerea unor fosti ofiteri de informatii, iar in Ungaria in jurulul oamenilor de incredere a lui Viktor Orban. Cand reprezentantii unui producator poloneze de masini psi a vazut cat de scrupulos se desfasoara o procedura de achizitie, a intrebat ce sanse au firmele romanesti, fiindca vedea ca nu sunt "ajutate". I s-a raspuns ca nu analizam asta fiindca nu ne ajuta sub niciun fel. Daca le-am ajuta am ajunje pe mana procurorilor. Au zambit ironic si ne intrebau daca procurorii nu sunt si ei romani. In astfel de conditii, lor li se parea fara sens sa mai derulezi programe cu bani europeni.

#57 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 October 2019 - 11:56 PM

Flo , eu cred ca in cazul asta ... ar fi trebuit sa le cumparam masinile pe care le cereau in cadrul contractului de a ne da tehnologia de fabricatie . Ca la Pirhanii . Cu ajutorul fondurilor europene , nemtii chiar nu cred ca s-ar fi opus , astfel ca probabil cel putin o parte din produse le-am fi putut achizitiona astfel, platindu-le doar pe sfert sau jumatate ) .
Apoi am fi implementat tehnologia noua . ... Si poate la un moment dat ar fi fost dati in judecata , dar am fi avut deja tehnologia , mana de lucru si masinile . ... Apoi , daca ne-am fi descurcat , probabil s-ar fi putut obtine si mai mult , de exemplu mentenanta unor vehicole ale altor state Nato .
Altfel ... mi-e ca pana la urma tot v-om ajunge sa le cumparam si de data acesta fara nici un beneficiu .
Noi nu cred ca avem ofiteri de informatii in jurul carora sa ne cristalizam decat poate pentru a le trage o voma colectiva . Din ce am inteles , dupa ce-au trait pe picior mare in vremea comunismului , dupa revolutie au dat arhiva nationala secreta KGB-ului si apoi s-au umplut de bani din devalizarea statului ,basca ai mai si spionau pe americani si le vandeau informatii rusiilor . ... Pe atunci se dorea intrarea in Nato ... Polonezii au facut taman invers . Le-au dat de ales informatorilor si simpatizantilor filorusi sa aleaga intre exil sau puscarie iar apoi ceilalti au contribuit la ridicarea statului .
... Si nici Victori nu avem... ca Orbani ar mai fi .

Aceasta postare a fost editata de dany: 14 October 2019 - 12:50 AM


#58 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 14 October 2019 - 01:04 AM

Apăi vorba țăranului...la cum puneți voi problema, io nu văd nici o soluție.
Necesarul armatei nu ar fi de 400 ci zice-se,de vreo 15 000 de camioane.
Ca să facem noi nu-i rentabil, dacă le cumpărăm va fi scump la întreținere,piese de schimb etc.
Dacă se face licitație o să iasă iarăși un k...t.cu contestații și tot tacâmul.
Luăm cârpici ca să construim un coteț în care să ținem un purcel,pe care-l vindem la târg și cu banii de pe el să luăm cârpici ca să reparăm cotețul ca să ținem în el un purcel, ș.a.m.d.

#59 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4776
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 October 2019 - 03:03 AM

Pai eu am zis , Longinus .
As fi facut compromisul cu nemtii ( sau italienii) si as fi incercat sa reduc din costuri prin fonduri europene pentru masinile care trebuiau cumparate la cheie , pana as fi avut tehnologia de fabricatie . Ca la Pirhanii . Si ... poate mai incolo dupa ce as fi avut tehnologia , mana de lucru si comenzile interne ,i-as fi dat in judecata ... pentru a obtine sa cumpar mai putin de la ei si mai mult din productia interna .
Dar daca mai incolo ar fi fost vorba si de o afacere avantajoasa , la schimb , cum ar fi asigurarea mentenantei pentru alte vehicole ale altor state Nato , atunci nu i-as fi dat in judecata . Ar fi fost o afacere mai buna .
Ps. Voi cum ati face ? :-D

Aceasta postare a fost editata de dany: 14 October 2019 - 03:12 AM


#60 Useril este offline   Babacu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 341
  • Inregistrat: 20-October 06
  • Location:Tîrgoviște

Postat 14 October 2019 - 11:20 AM

Salut. Am văzut pe Dn 1B, la Bucov, după sensul giratoriu, cum mergi spre Buzău, pe dreapta, într-o curte de „intreprindere” niște lansatoare de rachete, unele cu rachete pe ele. Semănau cu rachetele Hawk. Știe cineva despre ce e vorba? Sînt foarte vizibile. Pe clădirea de lîngă ele scria Natlog

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi