Forum Machete,Modelism,Hobby: Locul lui Dany - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Locul lui Dany zburatoare

#61 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 June 2020 - 09:53 PM

Multumesc de link , baieti . :hi:
Excelent lucreaza domnul acesta ! Sint foarte impresionat ! :clapping:

... E atat de straniu sa vezi ca in colturi diferite de lume oamenii gasesc solutii asemanatoare .
Pe unele le regsesc si la modul meu de lucru , altele difera , dar cu aceleasi rezultate .

... Da ... dansul a descoperit aceasta tehnica uitandu-se la pictura dintr-un muzeu ... ^_^ eu ,prin 1993 din nevoie fiindca nu aveam nimic la indemana ,inafara de vopsele de ulei ;-) ( urmam Lic. de Arte CJ si stiam cum se lucreaza cu ele ) si de un email gri culoarea cimentului ( cred ca era Molak ) pe care il primisem cadou din strainatate odata cu un Zero ( Hase.) . Prima mea macheta cu detalii in negativ .
La inceput nu am folosit pensula pentru a finisa culoarea , ci degetele . Asa cum face domnul acesta cu urmele de fum ... :-D
... Ce chestie ... Daca doriti as putea sa va pun o poza cu acel model > Fiindca l-am pastat . A fost singurul care a rezistat din cele vechi ,fiindca mi-a fost cel mai drag .


... Totusi ... Am incercat si eu la inceput sa le vopsesc direct pe plastic , dar nu tin asa bine . Vopseaua de ulei se poate da jos destul de usor cu unghia .
De aceea cred ca dansul smirgheluieste usor suprafata , iar eu dau acel " grund" ... care este totusi mai bun , fiindca nu ofera doar o aderenta sporita , dar si un suport colorat , fiindca vopseaua de ulei este transparenta usor .

Foarte interesant ca dansul foloseste o nuanta mai deschisa pentru " luminarea panourilor " . Mie nu mi-a prea placut fiindca imi schimba nuanta . Arata altfel . Si de aceea m-am decis sa folosesc alb . Dar am sa va arat curand un Yak 1 ( Amodel) unde am folosit un galben , fiindca cu alb nu arata atat de bine " verdele rusesc" . Se griza . Iar culorile grizate arata cel mai bine pe avioanele germane .

Ale dansului arata foarte bine folosind acel procedeu .

Imi place foarte mult cum delimiteaza dansul panourile cu negrul acela . Mie imi ies usor mai sterse . Trebuie sa le subliniez putin cu acea culoare foarte diluata care intra printe detalii . Mai nou am gasit o solutie foarte interesanta , dar am sa povestesc in amanunt putin mai incolo . Dau un fond f. inchis , apoi il spal cu apa si sapun , iar aceea culoare inchisa ramane doar prin detalii , apoi vin cu un " drybrush " cu ulei ... si merge . Pentru vehicole in general . Sper sa deschid un topic si la acea sectiune .
Oare pentru decaluri da cu un lac acrilic ? Parca asa spunea . Asta e de tinut minte .

.... Oh ... cred ca am avea multe de de povestit ... numai sa buchisesc un pic engleza aceea .

Citeaza

.acu esti multumit colega?

Da , Multumesc mult , Sorin ! :friends:

Ps . Iar tehnica mea tot made in Ro . ramane :-D :-P ( ar trebui sa le numim ceva in genul " filiera ceheasca " si " filiera romana " :-D )

Aceasta postare a fost editata de dany: 29 June 2020 - 10:18 PM


#62 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 29 June 2020 - 11:02 PM

Pps . ... Insa nu am mai lucrat din anii 90 la modelushe . De hobbyul acesta m-am reapucat de prin 2013 sau 14 ... nu mai stiu exact . Dar cunosteam procedeul http://www.cartula.r...post__p__108334 2010 :-D

Ppps .

Citeaza

Dar da , cu multă răbdate und talent , poți obține rezultate mai bune decît cu aerograful.
Aaa, să nu uităm că Mona Lisa a fost pictată tot cu uleiuri si pensule , nu cu aerograful !!

:-D Da , insa , de fapt , Dakian , cred ca principalul avantaj la constituit pretul foarte redus . Mai mult un tub de vopsea de ulei te poate tine ani . In special atunci prin anii 90 , cand aerografele erau scumpe si nu chiar asa de performante .
Acum probabil aerografele vor deveni mai performante si mai accesibile , iar tehnica aceasta va deveni o curiozitate nascuta din nevoie .
... Ma gandesc oare cum va fi in viitor ... Poate totul se va face cu ajutorul unui program de computer .
Probabil legat de computer ar putea sa fie 2 " camere" . Intr-una iti vei putea realiza macheta in ( cum am vazut exceptional realizate de colegii de forum ) . Iar apoi lucrarea va fi transferata in cea de-a doua camera lipsita de praf , unde macheta va fi vopsita de un mic robot , dupa un proiect ( profil) realizat in programul de computer . ... Poate nici nu va mai trebui sa fi prezent , accesand programul de acasa , de pe telefon ... iar cand ajungi acasa , macheta gata facuta si vopsita te va astepta sa o admiri si sa o asezi in vitrina .
... Care va fi atunci frumusetea acestui hobby ... Programarea , probabil . , fiindca ar fi interesant daca ai putea sa transferi pe macheta toate efectele si invechelile si nuantele care apar intr-o fotografie de epoca color ...poate
... Si in acest fel cred as fi putut sa-mi realizez una dintre cele mai vechi dorinte > Un aerodrom german cu avioane distruse sau parasite ,in 1945. Si nu oricare ci cel pe care l-as avea in proiect . N-as mai avea nevoie de decaluri , de aftermarcheturi , etc . ... Dupa ce termin cu unul ma pot apuca de altul . ... Sau daca am chef sa-mi realizez un model mai diferit , as accesa computerul de acasa de la serviciu sau din troleibus prin telefon ... sau de la gradinarit . ^_^

Aceasta postare a fost editata de dany: 29 June 2020 - 11:54 PM


#63 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 30 June 2020 - 10:13 AM

Dany , interesantă utopie...Dar , vorba ta , care ar mai fi atunci sensul acestui hobby ?? AL ORICĂRUI hobby ? Toți am fi doar niște IT-iști excepționali , și ...atît ??Programăm mașini care să ne facă treaba , OK , se reduc costurile , crește productivitatea, crește precizia de execuție...E bine. Dar să programăm mașini care să facă ce ar trebui să ne PLACĂ nouă să facem ?? Mi se pare absurd să programez un computer să se suie pe nevastă/amantă , după caz !! Adică , dacă nici hobby-urile nu mai suntem în stare/ dispuși să le facem singuri...
Revenind , tehnica asta în ulei are și dezavantaje destule , părerea mea de neavizat .
Unul ar fi irepetabilitatea. Adică poate fi folosită în situații unde repetabilitatea culorilor nu este esențială ,de exeplu la figurine sau blindate ( unde urmele de jeg și uzură sunt foarte mari) .. Nu există culori dedicate de ulei , doar culorile de bază .Dar avioanele au nevoie de anumite culori. Indiferent de cît de uzat ai vrea să faci un avion , RLM 75 rămîne RLM 75. Și nu o să-ți iasă de două ori aceiași nuanță, improvizînd și amestecînd ochiometric culori de bază . Pînă și-n demonstrația lui David , ce culori a făcut el acolo, seamănă cu orice , numai cu ce ar trebui să fie nu. E frumos , e super ce-a făcut , dar total fictiv.
Ia gîndiți-vă cum ar arăta colecția lui 109 , sau a lui Aur, care fac zeci de înmatriculări ale acelorași tipuri de avioane.
A doua ar fi productivitatea. Cei mai mulți dintre noi ne co..m zile întregi , săptămîni, să facem o machetă ( nu , 109 NU se pune , nici măcar nu putem fi siguri că este de pe această planetă...El e total diferit de noi !! :friends: ) , în condițiile în care acrilicele se usucă în cîteva minute , iar emailurile în cîteva ore. Uleiurile se usucă bine în săptămîni. E drept că tablourile arată excepțional , dar pictorii NU se grăbesc. Unele tablouri celebre au fost realizate în ani de zile...
Poate că și printre modeliști se vor găsi puțini cu o asemenea răbdare , majoritate însă ( din care face parte și subsemnatul ) nu avem asemenea răbdare.
Costurile...e drept că aici sunt mai reduse. Fiindcă nu vei cumpăra decît cîteva. E drept că uleiurile bune sunt foarte scumpe, dar sunt puține. Cîte vei lua ? 12 ? 20? Numai RLM-uri am 37, și nu le am pe toate...
Nu-ți trebuie aerograf sau compresor , dar îți trebuie pensule . Destule. Și bune. Alea pentru copiii, rămîn pentru copiii.
Visul tău cu aerodromul distrus poți să ți-l realizezi și acum. Nu trebuie să faci pe el 500 de avioane. 15 sau 20 sunt mai mult decît destule. Trebuie să ai însă viziune și talent pentru a realiza dintr-un kit normal epava unui avion , nu avionul întreg. Aici mi se pare mie adevărata provocare. Eu nu sunt în stare. Așa cum am ami zis , eu sunt inginer , nu artist. Și dacă îți dorești cu adevărat , o să realizezi acel aerodrom. Talent și răbdare ai.
Numai bine !
Sorin :friends:

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 30 June 2020 - 10:15 AM


#64 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 30 June 2020 - 10:19 PM

Citeaza

Dar să programăm mașini care să facă ce ar trebui să ne PLACĂ nouă să facem ?? Mi se pare absurd să programez un computer să se suie pe nevastă/amantă , după caz !! Adică , dacă nici hobby-urile nu mai suntem în stare/ dispuși să le facem singuri...

Dakian , depinde ce le programam sa faca ... Poate asta nu , dar unul care sa le insoteasca la cumparaturi , sa duca gunoiul sau sa plateasca facturili ...sa faca clatite sau crema de zahar ars ... parca nu ar strica . :-D
Acum noi cred ca sintem si din alta generatie , avem aceasta placere si avem exercitiu . Si alta mentalitate .
Programarea aceea de care vorbeam ,insa poate sa devina interesanta ...si va fi de lucru . Mie imi place uneori sa lucrez in anumite programe de grafica ( arta) .
" Robotul " acela la care ma gandeam , insa ar fi destul de inofensiv :-D asa cum ma gandeam eu . Ar trebui sa fie un soi de printer care sa lucreze pe o suprafatza tridimesionala .

Citeaza

Unul ar fi irepetabilitatea. Adică poate fi folosită în situații unde repetabilitatea culorilor nu este esențială ,de exeplu la figurine sau blindate ( unde urmele de jeg și uzură sunt foarte mari) .. Nu există culori dedicate de ulei , doar culorile de bază .Dar avioanele au nevoie de anumite culori. Indiferent de cît de uzat ai vrea să faci un avion , RLM 75 rămîne RLM 75. Și nu o să-ți iasă de două ori aceiași nuanță, improvizînd și amestecînd ochiometric culori de bază . Pînă și-n demonstrația lui David , ce culori a făcut el acolo, seamănă cu orice , numai cu ce ar trebui să fie nu. E frumos , e super ce-a făcut , dar total fictiv.


Si da ... si nu . Odata cu exercitiu ,capeti si experienta . Cam stiu ce sa amestec , dupa care mai umblu la finete . Mi se intampla sa nu nimeresc chiar aceeasi nuanta , dar destul de apropiata . De exemplu acele He 162 de la inceputul topicului sint facute la o distanta de vreun an . Dar sint unii oameni care pot sa prinda orice nuanta . E un talent , ca si auzul absolut . Eu insa nu-l am atat de dezvoltat , dar imi place sa amestec culori . E parte din acea placere de spuneai si tu si cu timpul , lucrand , devine mai usor .
Nu exista culori dedicate de ulei . Da , asta spuneam si la inceput , ca ar fi extraordinar daca ar prinde aceasta tehnica , fiindca in acest fel ar putea ca firmele producatoare de vopselluri pentru hobby sa gaseasca tentanta si producerea uneor game de vopseluri dedicate .
Dar ... pana atucni eu am descoperit un alt lucru . La fel de placut .
Daca ai observat toate aceste vopseluri au un " nume" si un " prenume" > Galben - crom , Galben -citron , Verde smarald , Verde de china , Verde crom ; Albastru -ultramarin , Albastru -cobalt, Albastru - de prusia ,; Rosu -scarlet , Rosu -vermion ..... etc .
Aceste denumiri standard +cantitatea le regasim in reteta amestecurilor originare ale firmelor producatoare de vopseluri pentru tehnica din WW 2 . .

Un exemplu : Culoarea ruseasca 4BO ( e pentru blindate , dar ceva asemanator sa folosit si la avioane intre 1941-1943? ; avea alt solvent + alte cateva particularitati)
culoarea originala din teste 1939
Amestecul culorii : 40-60% galben ocru + 15-20 % zinc cromat + 10% ultramarin +10% alb .
Nuanta se inchidea in timp ( altele cum ar fi cele germane se deschid in timp)

Si astfel pot sa prepar un amestec foarte asemanator cu nuanta originara WW2 . Nu am nevoie de altceva .

Verdele oliv american OD ( 1941) : 50% Galben -crom ; oranj ( era primer) +50% negru Parca asa era ... nu mai stiu sigur ; mi-am scris pe undeva .

Am gasit si retete de RLM si de AMT 11+12( rusesc) din teste
Maro-ul francez > Umbra arsa ( sau naturala.? > acestea se pot folosi direct din tub )
Etc. , etc, ...

Fiind destinate frontului si pentru a fi usor de fabricat si de cate atelierele de reparatii erau simple .

Imi place mult sa caut aceste retete . E aproape ca o cercetare istorica . Plus ca descoperi tot felul de detalii inedite .... Cum ar fi ca englezii aveau un anume tip de olive , dar din cauza blocadei maritime germane navele care aduceau si un anume pigment ( albastru) , nu au mai ajuns si nu au putut sa faca nuanta initiala . Fiindca galbenul folosit ca primer nu era suficient aui trebuit sa adauge un pic de primer rosu . Si astfel in loc de olive au obtinut un maro . ... Iar maroul acela l-au folosit destul de mult , dar de fapt nu era chiar o culoare de camo , ci un fel de inlocuitor , fiindca nu aveau incotro .
Sau ca americanii au folosit la un alt OD un ... produs cu care se protejaza de obicei obiectele/statuile de bronz(?) si care dau acea culoare verzuie .
Sint multe povesti interesante ...

Aici nu avea experienta domnul ceh . De regula e bine sa ai mai multe vopseluri de ulei , nu doar 2-3 . E ok , se pot face multe amestecuri cu ele , dar nu foarte bine cele fine . Adica daca ai nevoie de un Albastru -prusia la amestec ... o sa te chinui o leaca pana il prinzi . S-ar putea sa-ti treaca cheful sau sa te multumesti cu mai putin .

Citeaza

Uleiurile se usucă bine în săptămîni.

5-6 zile , pe machetuse . Cred ca ajuta si grundul email . Dar eu am rabdare si mai mult .

Citeaza

Costurile...e drept că aici sunt mai reduse. Fiindcă nu vei cumpăra decît cîteva. E drept că uleiurile bune sunt foarte scumpe, dar sunt puține. Cîte vei lua ? 12 ? 20? Numai RLM-uri am 37, și nu le am pe toate...
Nu-ți trebuie aerograf sau compresor , dar îți trebuie pensule . Destule. Și bune. Alea pentru copiii, rămîn pentru copiii.

Vopselele de ulei , cele romanesti de care aminteam in tutorial sint cam la 19-20 lei bucata .
Sint foarte -foarte bune . Au un pigment puternic ( acopera f.bine) si consitenta , adica sint exact cat trebuie de vascoase , nu se taie culoarea ( adica se separa pigmentul de ulei ) . Am lucrat cu multe ( nu doar la kituri) si am ajuns la concluzia ca sint foarte ok .
Dealtfel nu trebuie sa fie neaparat culori straineze ca sa fie bune . De ex. avem niste prieteni pictori italieni . Si ei tot vopselele acestea romanesti le prefera . Le facem pachet si le trimitem .

Pensule ..acum ... eu folosesc Revell , din acelea la set ,facute in " ceaina" . Pentru copii . 35 Lei parca era setul . Sint ok-ish ..ma descurc bine cu ele . . Dar pensulele cele mai bune si ieftine erau Pelikan-urile . Excelente .
Altele , in special cele cu varf si par de plastic , de pe la fond . Nu sint nici acelea scumpe .
S-ar putea sa-mi mai iau in curand si cate o pensula mai " domneasca" ... dar parca mai bine imi iau un model de banii aceeia ...

Citeaza

Visul tău cu aerodromul distrus poți să ți-l realizezi și acum. Nu trebuie să faci pe el 500 de avioane. 15 sau 20 sunt mai mult decît destule. Trebuie să ai însă viziune și talent pentru a realiza dintr-un kit normal epava unui avion , nu avionul întreg. Aici mi se pare mie adevărata provocare. Eu nu sunt în stare. Așa cum am ami zis , eu sunt inginer , nu artist. Și dacă îți dorești cu adevărat , o să realizezi acel aerodrom. Talent și răbdare ai.

Multumesc , Dakian .
... Ei ... nu stiu ... adevaru-i ca ma cam dat peste cap si pandemia asta , dar si efectele secundare care ti le lasa aceasta stare de stres permanentizata . De aceea am si zis sa deschid topicul acesta , " pe repede inainte " ...sa pot apuca sa spun tot :-D ... Adevaru-i ca abia astept sa ma reintorc la lucru ( modeleala) . ^_^

Aceasta postare a fost editata de dany: 30 June 2020 - 11:19 PM


#65 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 July 2020 - 04:28 AM

Citeaza

Unul ar fi irepetabilitatea.

Doream sa raspund si aici , dar am zis sa ilustrez mai bine printr-o fotografie (de proasta calitate , dar buna informativ) . Stiu nu sint avioane , cer scuze , insa la aceste modele lucrez acum si am pastrat "paletele " . Tot 1/72 si vehicolele.

... De fapt am lucrat foarte linistit si bine mersi pana la " marea relaxare " , in plina moima ... chiar cand parea ca e mai bine si cat de cat sub control
... Dar sa continui ...

Uneori imi planific aproximativ cate modele as dori sa fac in anumite culori si lucrez la mai multe deodata , in etape .

Imi prepar mai multa culoare si asa cum spuneam in tutorial adun culoarea in niste gramajoare . Deci nu le las intinse pe toata paleta .
Asa cum spuneam ,cand se usuca vopseaua aceasta face o crusta , iar sub crusta pot avea culoare cruda destul timp . Intzep acea crusta intr-un coltz si am vopsea proaspata timp destul de indelungat .
La modelele acestea lucrez cam de 3 luni , iar cu vopseaua de pe "paleta " din stanga inca as mai putea sa fac vreo 2-3 kituri , dar aici nu mai e cazul ,o folosesc doar la retusuri .
Vopseaua de pe model se usuca insa mult mai repede , fiind data in strat mult mai subtire . 5-6 zile

Un exemplu similar as putea sa dau la avioanele expuse aici , vopsite in camo pentru teatrul african . Me 108 , 109 E , Fw 190 A4 ( si mai am un 109 G4) sint toate vopsite cu aceleasi nuante . Difera doar cate vreo culoare in plus sau anumite efecte .
Ps. Continui cu avionasele , in curand . ^_^

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzzzz paleta  y.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 July 2020 - 04:46 AM


#66 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12626
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 02 July 2020 - 06:42 AM

Citeaza

E atat de straniu sa vezi ca in colturi diferite de lume oamenii gasesc solutii asemanatoare . 
Cind rusii au lansat Buran-ul, americanii i-au acuzat ca au copiat naveta lor. Rusii au raspuns: cind cauti solutii la aceeasi problema, rezultatele vor fi asemanatoare!
Solutiile tale, desi asemanatoare sunt, totusi, ingenioase. Original ramine doar talentul!

#67 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 July 2020 - 07:13 AM

Da , și eu cred la fel. Talentul și răbdarea sunt calități absolut indispensabile cīnd lucrezi cu uleiuri. Īntr-un fel , tu ești mai mult pictor , decīt modelist. Doar ca nu pictezi tablouri , ci modele pe care la asamblezi tot tu. EU sunt modelist. TU , ești artist. Cam asta ar fi diferența , īn modesta mea opinie. Eu cercetez doar cu CE vopsea a fost vopsit avionul X , tu mai trebuie să cercetezi și CUM se obține vopseaua respectivă, ca s-o recreezi.
Tot respectul , Dany !
:hi:

#68 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 July 2020 - 09:49 AM

Vezi postareaZ-mare, la 02 July 2020 - 06:42 AM, a spus:

Cind rusii au lansat Buran-ul, americanii i-au acuzat ca au copiat naveta lor. Rusii au raspuns: cind cauti solutii la aceeasi problema, rezultatele vor fi asemanatoare!

Da, rusii le-au cam cautat (solutiile alea) incepind de la bomba atomica pana la motorul cu reactie Rolls Royce.
Mda, iar chinezii au zis IGEN . :whistle:

Dany, da-i inainte, daca tine figura si exista satisfactie in lucruri marunte(asa se zice, ca de acolo vine) atunci picteaza-le inclusiv cu vopsea lavabila, nu conteaza.
Eu,mai cu ani in urma, am "vopsit" un Pz II cu...creta colorata, razuita f.fin si folosita ca pigment.Am aplicat "vopseaua" peste un grund fin si tin sa-si spun ca si astazi ce-i astazi, macheta arata tot asa, nu s-a sters nimic.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 July 2020 - 09:54 AM


#69 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 July 2020 - 11:17 AM

:blink: :blink: :blink: Asta chiar m-a lăsat PAF ...

#70 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 July 2020 - 01:14 PM

Vezi postareadakian67, la 02 July 2020 - 11:17 AM, a spus:

:blink: :blink: :blink: Asta chiar m-a lăsat PAF ...


am dovada, dar nu vreau sa postez in topicul omului. :friends:

#71 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 02 July 2020 - 04:54 PM

Nobile Longinus , nu a fost nici măcar o clipă īndoială ca nu ar fi fi așa , pur și simplu mi-a căzut fața fiindcă nu mi-ar fi dat niciodată prin cap ca este posibil !!
Pentru mine creta putea folosi cel mult pe la urme de mizerie, eșapamente, etc, dar nu ca vopsea !!
De aia se spune că omul cīt trăiește īnvață...
AVE!

#72 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 July 2020 - 06:08 PM

Multumesc mult de aprecieri si interes ,baieti ! :hi: :friends:
Pune-l Longinus , te rog , , sa-l vedem . .. Stiu ca sintem la categoria " aviatie" , insa ma gandesc ca multi dintre noi avem preocupari in mai multe domenii .
Doar sa ne spui si cum ai facut .

:rolleyes: ... Ma cam bate gandul sa utilizez tehnica ta la niste vehicole DAK ( Africa) , sti din cele date cu tarmoceala de nisip peste gri . Am incercat cu patinator " sand" ...dar cand dau cu lac ,se pierde efectul in mare masura .

... Cred ca am sa ma folosesc si eu de aceasta ocazie pentru a posta vreo 2 avioane foarte vechi . Primul vopsit in acest fel ( " oloiuri") de prin anii 1993 ( acel Zero) , ...si cred ca mai am un Stuka de prin anii 1996 -97.
( Eu , din pacate nu prea pastram modelele ; fie le faceam cadou ,la copii , prieteni , prietene , fie le schimbam pentru altele noi ... apoi nu am mai prea avut timp si am regasit hobbyul ,cum spuneam , prin 2013-14 ... . )

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 July 2020 - 06:21 PM


#73 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 July 2020 - 08:50 PM

Bun.
Uite, un kit arhaic, Panzer P II cred ca G,de la...habar n-am cine, cred ca Ark Model sau cam asa ceva.
Nu emite niciun fel de pretentii, doar cu titlu ilustrativ.
Macheta, cum spuneam,este vopsita cu creta/pigment pastel USCAT, dat peste un fond, musai,musai MAT.
Problema apare la momentul aplicarii decalurilor, unde operatiunea vine dupa standardul clasic: lac lucios(putin,doar cat sa acopere zona de interes) >decal>lac mat>color pastel pulbere.
Nu merge "sigilare" cu lacuri sau alte chestii suflate pentru ca pastelul isi pierde culoarea.
Un fond, poate fi si un grund,obligatoriu mat,sau un strat de vopsea de preferat o culoare apropiata de ce va fi la final, uscata dar nu foarte mult si pe urma liber la imaginatie. O tufuire cu pulberi, pensule cu par scurt, betigase cu vata sau daca aveti, creioane colorate foarte bine ascutite(asta pentru zgarieturi, impunsaturi sau lozinci scrise).
Avantaje: cu culorile alea poti face absolut orice pete, scrieri,urme,zgarieturi,etc,etc. Orice forma,orice nuanta, orice profunzime.La nevoie poti sa le stergi si sa reiei.
Dupa ce se usuca stratul de baza, FOARTE BINE, e mai greu sa mai stergi vopsirea.
Nu este o tehnica adecvata pentru avioane, dupa parerea mea.

P.S. senilele NU sunt vopsite cu pastel, ci cu vopsea email. Acolo nu merge altfel.

Imagine atasata: 20200702_205023.jpg Imagine atasata: 20200702_205035.jpg

Imagine atasata: 20200702_205221.jpg Imagine atasata: 20200702_205248.jpg

Imagine atasata: 20200702_205405.jpg Imagine atasata: 20200702_205424.jpg

Imagine atasata: 20200702_205446.jpg Imagine atasata: 20200702_205506.jpg

Imagine atasata: 20200702_205618.jpg Imagine atasata: 20200702_205634.jpg

Imagine atasata: 20200702_205718.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 July 2020 - 08:58 PM


#74 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 July 2020 - 11:03 PM

Multumesc , Longinus . :hi:

Foarte simpatic , se vede ca ti-a placut " micul tigru " . ^_^

E foarte relaxant si placut de privit .

Efectele seamana destul de bine cu cele de pe vehicolele recuperate si expuse intr-un muzeu . Am aceeasi senzatie de metal imbatranit care mai poarta inca urme de vopsea .
Ceva asemanator cu Stug-ul acesta : http://www.cartula.r...post__p__232908

( E de tinut minte ; s-a " marcat" :-D :hi: )



Citeaza

Nu merge "sigilare" cu lacuri sau alte chestii suflate pentru ca pastelul isi pierde culoarea.

... Da , asta era si problema mea , din pacate . Cu vehicolul african .
.Deci ar trebui sa vopsesc modelul ( griul inchis,in cazul meu ) , sa pun decalurile , apoi sa dau cu lac mat ... si apoi sa dau cu praful de creta , probabil cand lacul mat e inca usor lipicios . ( daca am inteles bine) ,iar creta sta , fara sa mai fie nevoie de sigilare .
Asa ceva ?
... Hmm , ar merita o testare , curand . Fara decaluri , pe o bucatica de ceva . Dupa care ar trebui sa fac un test similar si cu patinatorul si sa compar .

#75 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 02 July 2020 - 11:48 PM

Da, cam asa, doar că "ușor lipicios" e cam mult spus.
Dany poți folosi praf de cretă colorată, răzuit f.fin cu o lamă de cuter,sau mai bine pigmenți gata preparați de la MiG, Revell, Tamiya sau mai știu eu cine.
După cum vezi, petele de culoare de pe tanc nu cred că le-aș fi obținut așa cum arată acum, cu aerograful, niciodată.
Pentru trecerea fină de la o nuanță la alta, folosești o bucățica de carpă moale, sau un bețigaș pentru urechi și "lustruiești" suprafețele pană se combină contururile.
Totuși nu fi prea insistent din prima,ca le ștergi prea mult. Și atenție la degețele că amprentele se vor vedea f.repede.
Pigmenții f.fini îți permit să obții orice vrei, culori oricat de vivide sau terne, amestecate, scurse, mixate în nuanțe aproape imposibil de obținut altfel.
Practic poți sa faci orice combinație.
De altfel ceva foarte asemănător ca tehnică, am folosit la ultima lucrare, FAMO,pentru obiectele din benă, nu toate dar o bună parte dintre ele. În mare măsură am obținut culorile și efectele după aceași rețetă.
Ba, dacă privești oblonul din spate al benei, în interior, o să vezi că apar "pete de ulei și apă" care de fapt sunt tot prafuri,doar că aplicate cu solvent,și uscate ulterior.
Metoda pare cam mofturoasa dar să știi că de fapt e foarte simplu..

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 02 July 2020 - 11:59 PM


#76 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 04 July 2020 - 04:55 AM

Citeaza

sau mai bine pigmenți gata preparați de la MiG, Revell, Tamiya sau mai știu eu cine.

Da , eu folosesc Agama ( patinatori - prafuri ) .Imi place cum se lucreaza cu acestea .

Uite cam asa ceva am reusit ( foto) ^_^ . Ma refer la efectele de murdarie ; altfel este vopsit dupa tehnica mea . Cu uleiurile .

Modelul acesta l-am ales pentru contrast . In special pe masca tunului se poate observa cum arata acel patinator "sand" , dar dupa ce modelul a fost dat cu lac mat Revell . Am dorit sa reprezint o "tarmoceala" din aceea cu benzina/apa si nisip , dar care s-a sters in parte . Pneurile sint curate ; apare acest efect si in fotografii de epoca fiindca nu cred ca avea aderenta nisipul pe gume . Uneori pana si crenelurile apreau curate .

Citeaza

De altfel ceva foarte asemănător ca tehnică, am folosit la ultima lucrare, FAMO,pentru obiectele din benă, nu toate dar o bună parte dintre ele. În mare măsură am obținut culorile și efectele după aceași rețetă.
Ba, dacă privești oblonul din spate al benei, în interior, o să vezi că apar "pete de ulei și apă" care de fapt sunt tot prafuri,doar că aplicate cu solvent,și uscate ulterior.
Metoda pare cam mofturoasa dar să știi că de fapt e foarte simplu..


Longinus , nu ai dori ,te rog , cand vei avea un pic de timp liber si chef sa faci un tutorial despre metoda aceasta a ta ?
Zau ca arata foarte bine .
Cu fotografii , din timpul lucrului si materialele ... cam in genul celui facut de mine . Mi-ar fi de mare ajutor . Poti sa-l postezi aici ( in topicul meu ) ,cand doresti .

Incerc sa-mi dau seama cum ar arata si la 1/72 . De exemplu mititelul acesta in realitate are vreo 5 cm si ceva in lungime pe vreo 2 cm si ceva in latime .

P.s. Scuze de divagatie baieti , ma intorc imediat la subiectul topicului . Adica "zburatoarele" . :-)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzzzz cmp flak .jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 04 July 2020 - 05:21 AM


#77 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 04 July 2020 - 04:59 PM

Pps .
Acum mi-am dat seama la ce ma duce cu gandul tehnica aceasta a ta . ...Imi statea pe limba ... :-D

Dupa ce voi mai termina o serie de vehicole si avioane , as dori mult sa mai abordez un domeniu . Tot 1/72 , fiindca acum se gaseste si destul " material" .
Cel feroviar . Tot WW 2 . Vgoane cu tunuri de tot felul , vagoane blindate , diverse drezine ,camioane si vehicole c.f. , locomotive , chiar tramvaie . ... etc ..

Acolo , daca merge bine , cred ca am sa utilizez din plin tehnica ta ,pentru a sugera diverse materialitati si efecte .

Aceasta postare a fost editata de dany: 04 July 2020 - 05:02 PM


#78 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 21 November 2020 - 01:08 PM

Me 109 G6 , Italeri .
:-D Acesta era avionasul de care vorbeam in topicul lui 1-0-9 , dedicat F-urilor http://www.cartula.r...post__p__235709
In realitate s-ar putea sa fi avut cel putin pe fuselaj interiorul crucii gri ...din poza , desi neclara pare sa arate usor mai deschisa decat cifra 8 .
Ar mai fi putin de lucru , probabil niste afumaturi , poate capota motorului putin mai evidentiata fatza de fuselaj ... dar pana la urma a ramas asa .

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzzzzzzzzzzzzz zzz Me 109 8 negru.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 21 November 2020 - 01:11 PM


#79 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 25 November 2020 - 12:44 PM

Vezi postareadany, la 21 November 2020 - 01:08 PM, a spus:

Me 109 G6 , Italeri .
:-D Acesta era avionasul de care vorbeam in topicul lui 1-0-9 , dedicat F-urilor http://www.cartula.r...post__p__235709
In realitate s-ar putea sa fi avut cel putin pe fuselaj interiorul crucii gri ...din poza , desi neclara pare sa arate usor mai deschisa decat cifra 8 .
Ar mai fi putin de lucru , probabil niste afumaturi , poate capota motorului putin mai evidentiata fatza de fuselaj ... dar pana la urma a ramas asa .



Not, bad, not bad at all :)

Nu inteleg insa ce e cu crucile alea de pe extrados. Nu trebuia sa fie modelul subtirel ?

#80 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 25 November 2020 - 03:53 PM

Citeaza

ot, bad, not bad at all :)

Nu inteleg insa ce e cu crucile alea de pe extrados. Nu trebuia sa fie modelul subtirel ?


Multumesc de apreciere , 1-0-9 . :hi:
Se prea poate ...
Erau niste decaluri HobbyBoss . Imi plac fiindca se pun usor si au o buna intensitate a culorii .
... Nu mai stiu exact cum am ajuns la acel rezultat , acum vreo 2 ani , cand am facut modelul .Pe deoparte ramasesem fara decaluri fiindca am avut o sesiune de decalsuire ... intensiva ,iar o alta problema a fost ca nu se vedea foarte bine pe foaia de decal ca albul era atat de mult ,caci l-as mai fi corectat , taindu-l .Doar cand le-am pus in apa am observat dar fiindca nu mai aveam altele , am zis sa le las asa si apoi fie vin si corectez cu putin albastru , fie obliterez de tot albul si las doar negrul ... fiindca apareau asemanator pe Me110 .urile care activau la noi + sau probabil pe avionul lui Walter Oesau ... si fiindca nu se poate vedea cum erau in realitate , am zis ok.


... Dar pana la urma au ramas asa ... :-D ... Sint mai inguste decat cele de pe fuselaj , doar albul acela e prea mult .

Aceasta postare a fost editata de dany: 25 November 2020 - 04:30 PM


Arata acest topic


  • 10 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi