Forum Machete,Modelism,Hobby: Boeing P-26A Peashooter - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Boeing P-26A Peashooter Anticul Revell 03990

#1 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 31 August 2022 - 03:29 PM

Salutare !
Citeam pe la "De pe net..." despre dorințele și nostalgiile colegilor, și mi-au căzut ochii pe ăsta.
P-26 a fost un avion revoluționar la vremea lui , primul avion de vīnătoare american construit īn īntregime din metal , și deasemeni primul monoplan de vīnătoare al USAAC.
Deși a intrat īn serviciu īn decembrie 1933, la īnceputul războiului din Pacific īncă era operațional īn Panama și Filipine .
Model 281 (denumirea de export ) a servit deasemeni īn China , 11 bucăți fiind livrate forțelor naționaliste īn 1937. Chinezii le-au folosit cu brio, doborīnd destule Nell și Claude.
Kitul Revell este originar din anul 1967 ( buey, este de-o seamă cu mine !!) și nu-i tocmai rău.
Sīnt convins că cei mai mulți dintre voi știu ce-i īn cutie. Totuși , uitați :
Imagine atasata: IMG_20220830_175350.jpg
Am adăugat eu o coală de PE de la Brengun ( destinată kitului AZ , dar o "conving" eu să coopereze și pentru bătrīnul Revell ) și-un panou de bord Yahu ( eu le consider geniale : preț relativ mic , foarte frumos realizate, te scutesc de multă muncă și adaugă interes machetei)
Interiorul kitului Revell este sublim , dar lipsește cu desăvīrșire ! O caricatură de scaun și-o momīie care s-ar vrea pilot...E...drăguț, are totuși o foarte vagă asemănere c-o ființă umană !
Am tăiat cu o lamă CMK panarama de scaun, și-am asamblat cumva interiorul oferit de Brengun.
Imagine atasata: IMG_20220831_154016.jpg
Și-am scrăciuit și manșa, īn anii '60 era un detaliu inutil se pare.
Lateralele fuselajului s-au potrivit relativ bine.
Imagine atasata: IMG_20220830_215720.jpg
Din păcate , kitul nu oferă decīt o singură īnmatriculare , un avion viu colorat al 95th Pursuit Squadron, California-1934. Adică unul care nu a luptat.
Așa că am să īncerc să fac unul care chiar a luptat, și īncă īn perioada care mă interesează pe mine. Adică unul aparținīnd Phillipine Army Air Corps. 6th Pursuit Squadron. Singurele P-26 care au luptat ( cu vitejie și onoare !!) īn Al Doilea Război Mondial. Nu am nici un fel de decaluri pentru ele, nu știu mare lucru despre cum arătau de fapt, dar mă documentez.
Vreau să fac aparatul Căpitanului Jesus Antonio Villamor, comandantul 6th PS. Īn 12 decembrie 1941, 6th PS a decolat ( cu 8 avioane !! )la interceptarea forțelor japoneze atacatoare, și īn ciuda inferiorității zdrobitoare īn care au luptat, piloții filipinezi au reușit să doboare un G3M Nell și 3 A6M Zero !! Villamor a doborīt Nell-ul și un Zero. Pentru faptele sale a fost decorat cu DSC/OLC chiar de generalul Douglas McArthur...
Pīnă la vopsire și īnmatriculare mai am īnsă ceva...
Deasemeni trebuie să-i scrăciui țevile de eșapament, și acestea erau un lux inutil la apariția kitului...
Și rigging-ul o să fie o provocare , nu-i simplu, dar am referințe bune despre cum ar trebui să arate. Sper să-mi și iasă !!
Va urma.

#2 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 31 August 2022 - 03:41 PM

Așa, uitați-l pe eroul meu :
Imagine atasata: Cpt.Jesus_A._Villamor-Batangas Field dec.41.jpg
Villamor īn cockpitul Peashooter-ului său, areodromul Batangas, decembrie 1941
Și ceremonia de decorare
Imagine atasata: MacArthur-congratulates-Villamor.jpg

#3 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 31 August 2022 - 05:51 PM

He he , foarte dragutz subiect ai ales , Dakian . Am sa-l urmaresc cu multa placere .

Aici un studiu despre culoarea P -26 filipineze .




https://shellwings.w...color-analysis/

Kora au o coala de decaluri pentru cele PAAC

https://www.super-ho...F-39792467.html

Mult spor !

Ps . Pentru cei interesati , cititi va rog si coment-urile de la articolul despre culoare . Sint cateva detalii interesante de avut in vedere ,cum ar fi tipul modelului , daca au suferit modificari , nuanta de albastru , etc . !

Aceasta postare a fost editata de dany: 31 August 2022 - 06:40 PM


#4 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 31 August 2022 - 09:05 PM

Foarte inspirat subiectul! voi urmari cu interes!
Cu mult timp in urma am vazut un documentar despre curentul artistic interbelic numit art deco in care era prezentat si P26 ca un exemplu ilustrativ al perioadei, alaturi de constructii si decoratiuni interioare. Nu era vorba de caracteristici tehnice, istoric operational etc., doar despre valoarea estetica a avionului.
Pe scurt despre art deco.
imi place cuplul motorului

#5 Useril este offline   buntzi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 132
  • Inregistrat: 21-May 13
  • Location:Dubai, UAE

Postat 01 September 2022 - 07:29 AM

Frățiuc, da' știu că le alegi! Imagine postata

#6 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 01 September 2022 - 08:51 AM

nota 10 pentru subiectul ales :) ... desi cred a te-ai legat la cap fara sa te doara.

o sa ai ceva de lucru cu pasaroiul asta - motorul e foarte vizibil iar oferta revell e o gluma trista ... ai vreo varianta de aftermarket? il treci in negativ sau il lasi asa?

shtantza fabricantului de pe intrados e senzatie :)))

#7 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 01 September 2022 - 09:44 AM

Deci , dragi prieteni :
Dany, mulțumesc pentru articol, eu nu-l găsisem. Bineînțeles însă că mai mult m-a zăpăcit decît m-a lămurit. Autorul s-a concentrat în special pe perioada iulie-octombrie 41. Cînd le-au preluat filipinezii. Doar că pe mine nu mă interesează deloc cum arătau atunci. Tot ce vreau este să găsesc cum arăta avionul lui Villamor în 12 decembrie 41.
Ce-am găsit eu este o relatare a lui Villamor însuși, referitoare la episodul tragic din 24 decembrie, cînd li s-a ordonat să distrugă aparatele supraviețuitoare, pentru a nu cădea în mîna japșilor, și să se retragă toți în Baataan.
Din ce povestește el, sigur am aflat doar ca avionul lui era 303, și era OD / NG bine jumulit. Cam atît știu acum. Din poza pusă de mine , se vede cumva că avionul si cămașa pilotului au cam aceiași nuanță. Iar cămașa știm deja că era kaki.
177 , mă bucur ca ți-am stîrnit interesul. Mulțumesc și pentru filmuleț, e genial !!
Buntzi , știi doar că am o predilecție morbidă pentru subiecte " nu se știe nimic cert, nu s-a găsit încă nici o fotografie reală, totul se presupune, etc."
Alexelu...Nu am nici o alternativă la ce oferă cutia. AZ Model dă motorul separat , din rășină, dar ce-am văzut în poze...este o glumă mai sinistră ca ce dădea Revell acum 50 de ani !! Am să încerc să-i adaug tijele și firele bujiilor, eșapamentele ( nici acum NU știu sigur cum arătau alea !! Lumea zice că aparatele filipinezilor ar fi fost de fapt P-26As, cu colector de eșapament, nu cu țevi individuale. Dar eu nu cred nimic pînă nu văd o poză clară cu eșapamentele. Ramîn la părerea că erau P-26A simple , de adunătură ) să-i adîncesc nițel găurile de aerisire din masca frontală, și atît. Nu cred că un astfel de kit merită investiția într-un motor nou de rășină, eventual unul bine făcut. Nici nu știu măcar dacă există așa ceva...Nu-l modific cu nimic, rămîne fix în pozitiv, cu niturile alea superbe (deși nițel supradimensionate ).Din păcate , macheta asta nu cred c-o sa fie genul tău , ultra-detaliată. Nu cred că-s în stare.
Iar marca Revell de pe burtă mă omoară !! Pentru corectitudinea tehnică , ar trebui s-o șterg. Nu-i greu. Dar este atît de ...sexoasă , că nu mă îndur !!
Tempestul Mk.II pe care l-am făcut cîndva avea și el ștanțat "Matchbox/Lesney productions/1970" , iar LeO 451 avea și el "Heller France 1966". Nu le-am șters. Dar erau pe interior, invizibile...Dilemă mare .
Vă salut și ...va urma , totuși !
:hi:

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 01 September 2022 - 09:45 AM


#8 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 01 September 2022 - 06:27 PM

Citeaza

Iar marca Revell de pe burtă mă omoară !! Pentru corectitudinea tehnică , ar trebui s-o șterg. Nu-i greu. Dar este atît de ...sexoasă , că nu mă îndur !!

Dakian ,si mie imi place sa construiesc modelele vechi cat mai din cutie si fara sa le modific nimic la exterior . Le mai inbunatatesc interiorul uneori , dar nu prea mult ,pentru a ramane in caracterul modelului si varstei acestuia .
De multe ori incerc sa le folosesc si decalurile originale si cateodata caut alternative pentru culoori pentru a fi apropiate de ce se folosea atunci .

In trecut lmodificam si detaliam kiturile vechi fiindca vream sa le corectez si imbunatesc , dar acum le gasesc fermecatoare asa cum erau ,cu greselile si amanuntele acelea .

Citeaza

Villamor în cockpitul Peashooter-ului său, areodromul Batangas, decembrie 1941


Nu prea cred ca poza aceea e din decembrie , Dakian .
In decembrie temperaturile scad si acolo , e musonul de ...nord-est ( parca) , iar ianuarie este cea mai friguroasa luna . Deci cred ca ar fi trebuit sa aiba echipament de iarna sau cel putin jacheta si casca imblanita pentru a zbura cu un avion cu cockpitul deschis in acel anotimp .

Citeaza

Cam atît știu acum. Din poza pusă de mine , se vede cumva că avionul si cămașa pilotului au cam aceiași nuanță. Iar cămașa știm deja că era kaki.


Uita -te la mana cu care se sprijina de fuselaj ,fatza de tetiera din spate . Ambele sint in umbra iar haina pilotului este mai inchisa decat culoarea avionului , desi uniforma ar trebui sa aiba o culoare deschisa ( kaki .bej )

S-ar putea ca avionul acela sa aiba o culoare deschisa . Fie un gri deschis ( primer) ,,fie in functie de filmul foto ar putea ca fuselajul sa fi fost si albastru deschis , dar nu cred ca ar fi fost OD . Vopseaua nu pare jumulita , nu are ciupituri , si deasemenea nu cred ca este NMf fiindca ar fi aparut niste reflexe , oglindiri .
... Apoi pilotii se leaga afectiv de avioanele lor , si de multe ori roaga fotograful sa intre in cadru si un detaliu personal al avionului , cum ar fi numarul sau vreun inscris sau emblema . Uneori se si pozitioneaza in functie de acestea ,, langa coada sau fuselaj sau aratand cu mana spre acel element al avionului . . Asadar se poate sa nu fi fost avionul sau cel din poza .

Citeaza

Tot ce vreau este să găsesc cum arăta avionul lui Villamor în 12 decembrie 41.


In articol apare 303 intr-un profil inspirat de o poza cu grupul undeva in iulie , cand le-au primit . In foto cu grupul acela de avioane este primul din dreapta , cred . Se spune ca erau albastru ( inchis sau deschis , inca e in dezbatere) iar aripile si coada galbene , cu inscrisurile americane acopeite si insemnele filipineze vopsite in locul lor . De interes ca atunci 303 inca pastra o emblema de grup pe fuselaj .
Apoi in alta foto apare 302 in noiembrie , de presupus tot cu aripile galbene si fuselaj albastru .
Autorul spune ca a vazut fotografii in urma atacului japonez asupra aerodromului din decembrie ( luate poate chiar de recunoasterea japoneza) si in poze apare 302 . Doar ca nu poate posta acele fotografii , insa ne prezinta un model realizat dupa cum aparea in foto de epoca .
E tot in albastru cu aripi galbene .

------ Deci , ca sa sumarizez .
303 apare in julie albastru cu aripi galbene , posibil .
302 se spune ca in decembrie era tot albastru cu aripi galbene .
... De interes o poza in care un avion care posibil era albastru cu aripi galbene a fost vopsit OD desaupra ,lasand culorile initiale sub burta . Foto nu este datata .
Avioanele de atac si vanatoare americane aveau deja definitivata schema OD-NG , spre sfarsitul lui 1941 . , dar nu stiu daca se aplica tuturor avioanelor sau in special celor noi sau iesite din atelierele de reparatii
Dar chiar daca avionul lui Villamor ar fi fost vopsit in OD -NG , cat sa fi fost de jumulit in decembrie ,, daca schema a fost aplicata recent .

Asadar , Dakian , fiind si o macheta veche la care poti avea libertatea de a nu tine cont prea mult de realitatea istorica ,( daca nu doresti ), eu zic ca poti sa-l vopsesti in orice varianta care te bucura . ( fiindca si eu procedez cam la fel ) .

PS . Multumesc si eu 177 . :hi:
Eu recomand si Art Nouveau ( fem.) , "sora" Art deco.-ului ( masc.)

Aceasta postare a fost editata de dany: 01 September 2022 - 06:56 PM


#9 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 01 September 2022 - 11:03 PM

Dany dragule, īmi pare rău că poate te dezamăgesc, dar pentru mine kiturile sīnt ...kituri , indiferent de vīrstă sau complexitate.
Fac acest Revell vechi nu pentru că leșin de dragul lui , ci pentru că este singurul pe care-l am. Știu ca există și AZ models, dar nu-l am , nu se mai găsește și nu este mult superior acestuia.
Eu īncerc īntotdeuna să le fac cīt mai complexe și mai aproape de realitate. Evident că dacă am de-a face cu un kit vechi , ca acesta , o să am mai mult de muncă. Asta-i viața.
Știu că aproape toate cele 12 (apoi s-au făcut 14, că s-au adăugat și avioanele celor doi instructori americani), au venit adunate de pe la cel puțin 3 PS. Măcar două au venit deja NMF sau gri deschis, apar īn poze. Emblemele acestora au fost identificate . Marea lor majoritate au venit īn livreaua clasică albastru/galben. Apoi , la un moment dat , au fost curățate (??), īntrucīt apar vre-o 6 dintre ele vizibil īn NMF, doar capota motorului a rămas albastră.
La sfīrșitul lui noiembrie au īnceput să fie vopsite OD/NG, MANUAL, CU BIDINEAUA !! Peste ce fusese īnainte.Deja războiul bătea la ușă, nu mai era timp de finețuri. Dealtfel , și englezii și-au vopsit Spitfirele și Hurricannele la fel , cu bidineaua( doar că ei au folosit șabloane de cauciuc, pentru a respecta camo tip A sau B)
De aia spune Villamor că arăta jumulit.
Cu decembrie, īn Filipine. Dany, Filipine este foarte aproape de Ecuator. Nu există iarnă sau vară. Doar sezonul "uscat" și cel "musonic", cīnd plouă. Dar PLOUĂ, nu ca la noi. Non-stop. Buntzi poate să-ți spună cum este pe acolo, și-a petrecut cīțiva ani īn zonă. O lună , pentru un avion dat cu bidineaua, la tropice , este enorm.
Cīt despre căldură, este cam ca-n iad, doar nițel mai cald...Nu există echipament gros , chiar la un cockpit deschis, la niște avioane care nu zburau de regulă mai sus de-o mie de metri. Am văzut poze cu aviatori americani la Guadalcanal, mai că nu zburau direct īn chiloți...
La poză nu te contrazic, nu sīnt cel mai tare īn analiza fotografiilor. Știu doar că legenda pozei, la sursă , este "Capt.Jesus Villamor , Batangas airstrip, december 1941 ".
Mai am de studiat....
Te salut cu drag și mulțumesc mult de interes și intervenții !
:friends:

#10 Useril este offline   buntzi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 132
  • Inregistrat: 21-May 13
  • Location:Dubai, UAE

Postat 02 September 2022 - 08:11 AM

Vezi postareadany, la 01 September 2022 - 06:27 PM, a spus:

[...]In decembrie temperaturile scad si acolo , e musonul de ...nord-est ( parca) , iar ianuarie este cea mai friguroasa luna[...]

Vezi postareadakian67, la 01 September 2022 - 11:03 PM, a spus:

[...]Cu decembrie, īn Filipine. Dany, Filipine este foarte aproape de Ecuator. Nu există iarnă sau vară. Doar sezonul "uscat" și cel "musonic", cīnd plouă. Dar PLOUĂ, nu ca la noi. Non-stop. Buntzi poate să-ți spună cum este pe acolo, și-a petrecut cīțiva ani īn zonă[...]

Eu am fost ceva mai la sud, īn Java. Deci na, cu un pic de sare luați, dar nu mă aștept la diferențe foarte mari de temperatură. Iar la partea asta, aș zice că temperaturile da, scad, dar nu semnificativ. Īn Java erau 33 vara și 27 iarna. Iarăși, prezența imensei mase de apă a oceanului acționează ca un buffer de temperatură și reduce diferențele.
Īn 3 ani jumate de stat īn Java nu am avut nici măcar o singură cămașă cu mānecă lungă. Aici īn DXB am, pentru că iarna chiar se face răcoare (gen 14C īn zori, 25 peste zi). Acolo chiar nu era cazul. Cu ploaia, @dakian are dreptate. E greu să-ți imaginezi cum poate să plouă īn locurile alea dacă nu ești acolo să vezi. Ce vine de la duș la debit maxim e jucărie. Īn sezonul "uscat" ploua cam o dată la 10 zile (uneori mai des chiar), dar tot așa gen 30-40l/mp timp de vreo oră nu 4 stropișori. Īn sezonul umed ploua cam la fel (40l/mp timp de 2 ore), dar de 3-4 ori pe zi. Zi de zi, fără excepție. Acuma, cātă influență are asta asupra vopselelor eu nu comentez că nu-s nici la genunchiul broaștei față de voi.
Sper să vă ajute informația cumva.

#11 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 02 September 2022 - 06:53 PM

Ne ajuta , Buntzi , Multumim :hi:

Pe mine m-au influentat 2 fotografii din timpul atacului de la Pearl Harbor .Ma gandeam ca temperaturile in Hawaii sint destul de asemanatoare cu cele din Filipine , desi e mai in larg .
Intr-una din fotografii apare un aviator japonez pregatit de zbor ( legenda foto spune ca pentru acel atac ) , iar in ceallalta fotografie avioanele pe punte incalzindu-si motoarele .

Aviatorul are costumul imblanit , dar tehnicul de pe punte pare in tinuta lejera .

Aici link ( nu pot descarca fotografia ) .

https://www.buzzfeed...ez/pearl-harbor

Aceasta postare a fost editata de dany: 02 September 2022 - 07:01 PM


#12 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 03 September 2022 - 06:25 PM

Acesta este un fragment preluat de pe site-ul "History of the Phillipine Air Force" :
"By the end of December, Lieutenant Colonel Charles Backes, the commanding officer of the PAAC, ordered Villamor to destroy whatever aircraft that still remained and join the withdrawal to Bataan. Villamor later said of his experience:
"Still, it pained me to have to destroy them, and I walked to my number 303 for a last farewell. Slowly I moved around the once-proud fighter to whose fibre my body, my mind, had once been welded. Her stubby body was now scarred and pitted. The wire brace wings were no longer smooth. The streamlined fairings which housed the wheels were torn. All over her olive drab were bare patches of aluminum. Still she could fly. Still she could lift me from the ground. … I could not destroy the plane myself. I told a sergeant to do the job, to attach dynamite to her and blow her up. As all of the planes burned, as they crackled with angry flames, I turned my back and shut my eyes tight.[37]
[37] Jesus A. Villamor and Gerald S. Snyder, They Never Surrendered: A True Story of Resistance in World War II (Quezon City: Vera-Reyes, 1982), p. 42.
Deci , o să fie sigur 303 , OD/NG, eventual cu capota albastră. Īntr-o altă referință apare și-o bandă oblică roșie pe fuselaj ( īnsemn de C.O ??) , dar aici nu-s sigur , mai caut.

#13 Useril este offline   177 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1415
  • Inregistrat: 24-December 10
  • Location:Drobeta Turnu Severin

Postat 03 September 2022 - 08:42 PM

@dakian67

Te rog sa pui niste poze cand montezi mitralierele. Ce varianta de inarmare avea Nr.303?

@dani
Art nouveau:
Imagine atasata: liberte.jpg

#14 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 04 September 2022 - 10:06 PM

177, superb cuirasatul francez !!
Deci nu știu ce fel era īnarmat. Adică nu știu sigur, pentru că nu au existat decīt două variante , care se puteau schimba lesne , adică 2x0.3 sau 1x0.3 plus 1x0.5.
Este foarte posibil ca toate P-26 filipineze să fi avut doar prima variantă, parcă am citit undeva că Villamor a tras de la ceva distanță īn Nell-ul pe care l-a doborīt, nesperīnd ca .3 urile sale să facă ceva , dar acesta a luat foc și a explodat...
Oricum nu se văd decīt țevile care ies din motor...

#15 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 14 September 2022 - 08:20 PM

Am mai lucrat cīte ceva, e drept, cam puțin.
Asamblat aripile, vopsit semifuselajele, cockpitul.
Imagine atasata: IMG_20220901_221500.jpgImagine atasata: IMG_20220901_223303.jpg
Nu știu de ce mi-a ieșit atīt de "strălucitor" aluminiul īn poză...Am folosit banalul XF-16 de la Tamiya.
Imagine atasata: IMG_20220831_160005.jpg
Logo-ul pe care tot nu mă īndur să-l șterg...Buntzi a zis să dau cu banu' , dacă-l las sau īl șterg !
Asamblat totul :
Imagine atasata: IMG_20220913_174624.jpgImagine atasata: IMG_20220913_174635.jpg
Singura īmbinare nasoală este pe burtă. Am īncercat s-o repar cīt de cīt. E...greu. Pentru că dacă insist, șterg toate detaliile īn pozitiv de acolo, și nu mă pricep să le refac. Īncă mă mai scarpin īn cap, cum să fac.

#16 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 September 2022 - 09:11 PM

Citeaza

Logo-ul pe care tot nu mă īndur să-l șterg...


Neh atunci sterge-l , na , sterge-l ( ...sa vedem daca merge cu psihologie inversa :lol: )

#17 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2022 - 10:37 AM

arata bine de tot ... toate niturile alea ca de lo omotiva ma duc cu gandul la un castravete d-ala cu negi pah el :)

toate detaliile alea in pozitiv le-ai putea rezolva cu produse de la Archer ... acuma cat mai e des his magazinul (trag draperiile prin noiembrie).

au atat nituri, cat si "raised panel lines".

spor

#18 Userul este online   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4939
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2022 - 11:10 AM

Si Quinta Studio au anuntat seturi noi de nituri, 3d print:

Imagine atasata: 306588948_3434913196795109_1214274547756460152_n.jpg

Man, te stalkuiesc in liniste, ca am si eu doua Pishutere de facut (un chinez si un pilifinez), dar nu am inceput inca treaba la ele asa ca te las sa faci tu temele pentru toti :)

#19 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1716
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 16 September 2022 - 06:25 AM

Hihihi, daa, să știi că de regulă chiar īmi fac temele ! Chinezii ar fi fost alternativa la pilifinezul meu, Peashooterele chinezești au luptat și ele efectiv. Dar , cumva īnainte de izbucnirea oficială a WW2 ( contemporan cu războiul Civil din Spania), așa că am preferat Ph.AAC. Din ce-am văzut , cele chinezești erau gri deschis complet.
Alexelu' , de unde mai pot lua decaluri Archer ? Că flăcăii de la Quinta īncă nu au scos niturile lor, și avīnd ei ghinionul să se dea barosan tătuca Putin, nu cred să le vedem prea curīnd, cu embargoul ăsta stupid.
Spor !

#20 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1771
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 16 September 2022 - 10:20 AM

de la ei dupe site, pana pe 30 noiembrie - foaaaaarte simplu, dacat ca-ti trebele pay-pal.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi