Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#181 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 12 February 2011 - 07:47 PM

Oarece diferente si o exemplificare a discutiei de mai sus (curbura puntilor).

Imagine atasata: diferente_structura.jpg

Se observa ca ce avem noi este o structura simplificata care va face o cala mult mai mica.

P.S. Cand ma documentam pentru acest galion mi-am copiat de pe net cam ce ma interesa. Din pacate nu mai stiu de unde. Este oricum de pe un site rusesc. Daca e vreo problema se poate sterge postul.

#182 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 12 February 2011 - 08:06 PM

Sorin, sunt convins ca vei fi mai mult decat multumit si nimeni de pe acest forum nu-ti va spune nimic daca vei termina de facut corabia si singura problema de care nu ai tinut cont a fos curbura puntilor. mai important e sa-ti gasesti mereu motivatia si sa nu renunti.

#183 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 12 February 2011 - 11:44 PM

multam de sfaturi si incurajari, deocamdata nu am facut nimic decat sa colorez ancorele si piesele din lemn, nu am facut nici o lipitura sau taietura, doar ma informez sa stiu de ce ma apuc, ce trebuie sa fac!! :lol:

#184 Useril este offline   KIT 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 534
  • Inregistrat: 22-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2011 - 01:03 AM

singurul lucru pe care l-am facut eu a fost sa pun cele 3 coaste si etrava la indreptat. erau putin curbate. astept sa vad rezultatul.

#185 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 13 February 2011 - 08:33 AM

Cam asa arata pana acum impreuna cu cateva scule si materiale folosite.

Imagine atasata: DSCF0236.JPG
Imagine atasata: DSCF0237.JPG

Aici se observa inelele ancorelor matisate.

Imagine atasata: DSCF0238.JPG

Aici se observa mica ajustura facuta si indelung dezbatuta. :lol:
Imagine atasata: DSCF0239.JPG

Aici clestele de indoit baghete "homemade", o bagheta 4x4 de balsa, citeva straifuri de furnir mahon 0.8mm, si niste cuisoare 0.8x10mm. In afara de cleste, toate celelalte gasite prin cutia cu "minuni" la care nu mai umblasem de ceva timp.

Imagine atasata: DSCF0240.JPG

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 09:28 AM


#186 Useril este offline   SXT 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 10-February 11
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2011 - 01:46 PM

vad ca se foloseste cu succes adezivul de la bison si voi opta si eu pt el.
@leo2003 pt ce ai optat pt vopsire ca e super culoarea?

#187 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 13 February 2011 - 01:54 PM

CITEVA OBSERVATII PRIVIND SCARA ACESTUI MODEL:

DeAgostini spune asa:
- scara 1:50
- lungime 780mm
- inaltime 660mm (dupa alte surse 664mm)
- latimea la cuplul maestru (?) 160-177.8mm (asta nu o spun ei, ci eu, dupa anumite cercetari). :lol:

Acum sa vedem ce dimensiuni ar avea galionul real.
- lungime 39000 mm = 39m :lol: bizar
- inaltime 33000-33200mm = 33-33.2m :-) bizar
- latimea la cuplul maestru 8000-8890 :lol: bizar

Ori, din documentarea mea, acest galion avea cu oarece aproximatii:
- lungimea 50m
- inaltimea 40m
- latimea la cuplul maestru 11m

In acesta situatie mie imi iese o sara de fix 1:63 dupa ce am mediat valorile de scara.
Pentru cine este interesat pot prezenta si calculele.

Ceata si mai totala.
Naspa, asa e cand nu ai niste planuri serioase.

Mergem mai departe insa. Nu ne incurcam noi la niste amarate de scari. :lol:

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 02:31 PM


#188 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 13 February 2011 - 02:28 PM

Vezi postareaSXT, la 13 Feb 2011, 13:46, a spus:

@leo2003 pt ce ai optat pt vopsire ca e super culoarea?

Dupa cum am mai zis, eu nu folosesc decat baitz chior pe baza de apa. Nu folosesc dublu component. Cum si pe mine, ca si pe multii altii, m-a luat repede flama si am folosit ce aveam. Aveam trei baitzuri lichide, teck, mahon, pin, si bait pulbere, cred ca nuc.
Am facut niste probe pe o bucatica de placaj de balsa (si aici e cam naspa, ar trebui facut pe placajul original) si m-am hotarat asa:

- etrava si coastele - teck;
- intradosul puntilor - pin;
- extradosul puntilor - natur + lac mat;

Pentru ancora vopsea acrilica (o aveam).
- ancora si bride traverse - negru;
- traverse - maron (pentru a imita lemnul);
- ultrior lac mat si puse la pastrare;

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 02:35 PM


#189 Useril este offline   olimpiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 08-February 11

  Postat 13 February 2011 - 04:59 PM

Buna seara.

Sunt nou intrat, si am si eu o problema...m-am apucat de puntea de la numerele 1 si 2, hop si probleme...in ghid scrie sa trasam la 35-70-35 si prima la 70...dar toata prima punte are 148 mm, deci ar trebui sa intre 2 scanduri....ma poate lumina si pe mine cineva cum fac?
Am vazut ceva la Leo...dar ce fac cu urmatoarea?
Am decis sa astept pana vine si continuarea, sa vad apoi cum trasez scandurile...

Cu respect,
Olimpiu

#190 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 13 February 2011 - 05:20 PM

Vezi postareaolimpiu, la 13 Feb 2011, 16:59, a spus:

Am vazut ceva la Leo...dar ce fac cu urmatoarea?

Puntea trebuie sa arate in acest moment ca in poza 3 din postul meu de mai sus.
Puntea se traseaza exact ca in instructiunile de la DeAgostini daca folosesti aceasta solutie.
Mai rasfoieste topicul de la capat. Poate te lamuresti.

#191 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 13 February 2011 - 05:27 PM

leo, te rog sa-mi spui si mie cum ai facut calafatuirea!!

#192 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 13 February 2011 - 05:43 PM

Vezi postareaSorinR, la 13 Feb 2011, 17:27, a spus:

leo, te rog sa-mi spui si mie cum ai facut calafatuirea!!

Cu creionul (2B) si cu o scula cu care fac mici impresiuni, ca o daltitza nu foarte ascutita.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 06:19 PM


#193 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 13 February 2011 - 06:15 PM

merci, am sa ma bag si eu la asa ceva!! poate reusesc sa fac vreo chestie si eu!!

#194 Useril este offline   olimpiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 08-February 11

Postat 13 February 2011 - 09:16 PM

Vezi postareaLeo2003, la 13 Feb 2011, 17:20, a spus:

Puntea trebuie sa arate in acest moment ca in poza 3 din postul meu de mai sus.
Puntea se traseaza exact ca in instructiunile de la DeAgostini daca folosesti aceasta solutie.
Mai rasfoieste topicul de la capat. Poate te lamuresti.


Nu vreau sa ma contrazic cu tine doar de dragul de a ma contrazice...hai sa ne uitam in ghidul de asamblare la poza 1k si mai incolo la 2k ...e o mare diferenta intre ele...dar m-a ajutat mult poza ta... mii de multumiri.
A iesit si a mea pana la urma...i-am dat acum cu lac, o las sa se usuce si maine dimineata ii mai dau un strat de lac...

Cu respect,
Olimpiu

#195 Useril este offline   criksu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 65
  • Inregistrat: 11-November 08
  • Location:Pitesti

Postat 13 February 2011 - 11:33 PM

Pentru obtinerea curburii puntii in plan transversal (seleatura) va recomand procedeul urmator: dupa ce ati aplicat adeziv pe muchiile coastelor, asezati puntea, iar cu ajutorul unor sfori, strangeti pana cand marginea puntii se lipeste de marginile coastelor. Ca sa fiu mai explicit atasez doua poze, in care procedeul descris de mine este folosit la presarea filelor. Sper ca va imaginati cum ar fi tehnica daca nava ar fi invers.

Puteti infasura nava cu sfoara daca va este mai usor, eliminand astfel clestii. Eu am testat tehnica cu palcaj de aviatie, care este mai flexibil. Nu construiesc nava de la deagostini, deci nu stiu cat de bine se indoaie puntea ei.

Imagine atasata: Friesland_237.jpgImagine atasata: Friesland_234.jpg

#196 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 14 February 2011 - 12:25 AM

Vezi postareacriksu, la 13 Feb 2011, 23:33, a spus:

Pentru obtinerea curburii puntii in plan transversal (seleatura)

Selatură a punţii se numeşte curbura longitudinală a punţii, datorită căreia prova şi pupa sunt mai īnalte decāt mijlocul navei. Forma curbă a punţii apără nava contra inundării de către valurile ce se sparg īn prova şi-i măreşte flotabilitatea īn cazul inundării unui compartiment din pupa sau din prova. Selatura prova are amplitudini mai mari decāt selatura pupa.

Imi pare rau ca trebuie sa te corectez. As adauga o mica corectie chiar si la explicatia lui goagle: selatura poate fi pozitiva sau negativa functie de tipul navei, selatura pozitiva fiind intalnita in special la nave mici de viteza.
Sunt suficiente erori in materialul de la kit, sa nu le complectam cu altele.

Aceasta postare a fost editata de traian: 14 February 2011 - 12:27 AM


#197 Useril este offline   catalinxmi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 03-February 11
  • Interests:Scufundari, citit.

Postat 14 February 2011 - 01:36 PM

Salutare, nu am mai avut rabdare si am "furat" de la Leo2003 ideea cu infasurarea inelelor ancorelor cu ata maro. Cred ca au iesit binisor, acum ma duc sa cumpar vopsea pentru ele.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC07992.JPG


#198 Useril este offline   olimpiu 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 93
  • Inregistrat: 08-February 11

Postat 14 February 2011 - 01:42 PM

Vezi postareacatalinxmi, la 14 Feb 2011, 13:36, a spus:

Salutare, nu am mai avut rabdare si am "furat" de la Leo2003 ideea cu infasurarea inelelor ancorelor cu ata maro. Cred ca au iesit binisor, acum ma duc sa cumpar vopsea pentru ele.


Buna ziua.

Vedeti ca ati pus traversele invers...traversa se pune cu curbura spre ancora si cu partea dreapta spre inel, spre exterior...

Cu respect,
Olimpiu

#199 Useril este offline   catalinxmi 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 22
  • Inregistrat: 03-February 11
  • Interests:Scufundari, citit.

Postat 14 February 2011 - 01:48 PM

Corect, imediat le modific.
Multumesc mult.

#200 Useril este offline   DGDaniel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 471
  • Inregistrat: 31-May 08
  • Location:Falticeni

Postat 14 February 2011 - 03:54 PM

Vezi postareacatalinxmi, la 14 Feb 2011, 13:36, a spus:

Salutare, nu am mai avut rabdare si am "furat" de la Leo2003 ideea cu infasurarea inelelor ancorelor cu ata maro. Cred ca au iesit binisor, acum ma duc sa cumpar vopsea pentru ele.



Decat sa te chinui cu ata mai bine slefuiai spanul de turnare a ancorelor, ca sa nu mai vorbesc de inlocuirea traverselor cu lemn.
Si mai vedeti ca parca Traian are o postare cum se oxideaza metalele, ideea e ca inelul ancorelor se poate face sa arate vechi cu diverse procedee chimice care sunt la indemana. http://www.cartula.r...lipe-t5389.html asta e pentru tunuri.
Si probabil inelele peste 2 ani cand se monteaza ancorele o sa arate vechi de la sine nemaiviind nevoie de alte interventii.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi