Forum Machete,Modelism,Hobby: Compresor aerograf - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Compresor aerograf

#1 Useril este offline   nasa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 01-November 05

Postat 23 January 2006 - 11:13 PM

Domnilor, dupa lungi dezbateri si sfaturi primite , pentru care le multumesc!! celor avizati am reusit s aimi fac un compresor pentru aerograf, sau mai bine zis sa cumpar unul, asa c ava rog frumos sa va dati si voi cu parerea....
Asa, iar aerograful este un AZTEK A4709 cu capete interschimbabile.
Stima,
Sorin

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: compresor_aerograf.jpg

Aceasta postare a fost editata de nasa: 23 January 2006 - 11:14 PM


#2 Useril este offline   uhu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 851
  • Inregistrat: 12-August 05
  • Location:Lugoj

Postat 24 January 2006 - 12:26 AM

Si eu am unul la fel pe lista de cumparaturi :lol: -e cam zgomotos atat ar fi de carcotit :lol: ,e cu ulei, sau uscat?

Aceasta postare a fost editata de uhu: 24 January 2006 - 12:28 AM


#3 Useril este offline   laure 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 591
  • Inregistrat: 22-January 05
  • Location:Craiova

Postat 24 January 2006 - 12:44 AM

Si eu zic acelasi lucru, e cam zgomotos.

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2006 - 09:54 AM

Nasa, parerea si complectarile mele le sti deja. Din pacate nu mi-ai rspuns la intrebare? Acel buton nu este cumva regulatorul de presiune deja existent?
Cit despre aerograf, ai facut o alegere buna. Atentie insa cum il speli, sa nu ai neplaceri. Pe incercate, aerograful rezista la petrosin, D509, D506, acetona, whitespirit, nitrosolv, benzen si Color Mix! Daca vrei detalii iti stau la dispozitie!

#5 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 24 January 2006 - 10:18 AM

Z-mare, la Jan 24 2006, 09:54 AM, a spus:

Acel buton nu este cumva regulatorul de presiune deja existent?

Daca despre asta este vorba ....... pare sa fie regulatorul de presiune, robinerul de reglaj fiind ala negru.
Bafta!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: reductor.jpg


#6 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2006 - 11:57 AM

Adevarat Crios, dar el mai pusese inca un regulator la iesire :-? (in aceasta fotografie nu se vede)

#7 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 24 January 2006 - 12:05 PM

Dupa cum i-am scris si lui, scru si aici.
Esta putin probabil ca la un compresor de genul asta, cumparat din comert, sa lipseaca regulatorul de presiune. In tot comertul, eu, n-am vazut compresor fara asa ceva.
Daca era unul artizanal atunci chiar stateam pe ganduri daca are sau nu.
Bafta!

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2006 - 04:56 PM

Crios, tocmai asta l-am intrebat si eu, dar nu a zis omul nimic :lol: . Si eu stiam ca un compresor industrial are tot echipamentul. E drept, uneori mai lipseste filtrul/capcana de ulei si apa.

#9 Useril este offline   nasa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 01-November 05

Postat 24 January 2006 - 10:22 PM

Z-mare, la Jan 24 2006, 04:56 PM, a spus:

Crios, tocmai asta l-am intrebat si eu, dar nu a zis omul nimic :lol: . Si eu stiam ca un compresor industrial are tot echipamentul. E drept, uneori mai lipseste filtrul/capcana de ulei si apa.

Domnilor, tocmai aici e pacaleala la compresoarele din comert, asta v-am intrebat la un moment dat pe amandoi Z-Mare si Crios, logic asa ar fi dar...
sa vedeti si sa nu credeti chestia aia de manometru nu e altceva decat indicatorul de presiune din rezervor si nimic altceva
Incercati si voi ca eu mi-am lamurit problema : luati un aparat de umflat rotile cu manometru sa vedeti ca pe manometrul de la roata se indica aceiasi presiune ca pe ceasurile de la compresor. ceea ce inseamna ca ala nu regleaza nimic ,atata l-am sucit si l-am invartit si tot degeaba. Adica, coboara simultan indiferent cat invarti de rozeta aia negra de care ziceti voi.
Mai e o chestie, manometrele acelea nu sunt deloc precise si riscam sa bag in aerograf 8 bar, ceea ce ar fi dus la distrugerea lui, asa ca daca in manua scrie ca presiunea maxima e de 2.5 bar, asa am facut si eu.
O sa caut sa pun si un filtru de apa si cu asta ma pot apuca linistit de treaba.
Stima,
Sorin

#10 Useril este offline   nasa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 01-November 05

Postat 24 January 2006 - 10:29 PM

imi cer scuze, dar in ultima vreme am fost mai ocupat ca de obicei - de aceea am fost mai absent.
Z-mare poti sa imi spui mai multe despre spalatul aerografului, si alte trucuri care le intalnesc la utilizarea lui.
Va mutumesc Z-Mare si Crios pentru sfaturile pe care mi le-ati dat in aceasta problema.
Stima,
Sorin
P.S. Compresorul l-am facut sa pot lucra si cu pistol mare si simultan cu doua aerografe.
Nu e chiar asa de zgomotos pe el scrie 75DB.

#11 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2006 - 10:32 PM

Nasa, tare mi-e teama ca n-ai prea inteles cum sta problema.
In cel mai rau caz, ai avut "norocul" sa fii posesorul unui regulator de presiune fara manometru, singurul pe care il ai fiind cel de butelie...
Eu asta inteleg.
Asta se rezolva simplu cu un manomentru si cam atat.
Faptul ca un manometru nu e precis, poate, dar undeva in plaja +/-5psi... Ceaa ce inseamna sub un bar diferenta....
In fine, bine ca ti-ai rezolvat-o desi cred ca te-a costat mai mult decat trebuie.

#12 Useril este offline   nasa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 01-November 05

Postat 24 January 2006 - 10:33 PM

UHU - e cu ulei cu priza direct, pentru hobby, nue profesional, e nemtesc si l-am luat la 3.6 mil lei, altfel sunt pe undeva pe la 4.6 mil lei in practiker si sunt si chinezesti sub licenta.

#13 Useril este offline   nasa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 01-November 05

Postat 24 January 2006 - 10:42 PM

nasa, la Jan 24 2006, 10:33 PM, a spus:

UHU - e cu ulei cu priza direct, pentru hobby, nue profesional, e nemtesc si l-am luat la 3.6 mil lei, altfel sunt pe undeva pe la 4.6 mil lei in practiker si sunt si chinezesti sub licenta.

Cartula - eu l-am facut cum am stiut , inainte sa cumpar regulatorul de presiune m-am juncat nitel cu compresorul, si am considerat necesar sa fac asta. Ma declar multumit de ceea ce am facut si asta e important pentru mine.
Dute in praktiker si uitate la manometrele de pe compresoare, poate o sa iti lamuresti cum sta treaba cu ceasurile lor, iar pe manometrul de intrare de la reductor aveam cu 1.3 bari mai mult decat imi indica ceasul de la compresor, ceea ce inseamna ca riscam sa "spulber" aerograful.
Poate mai bine asa , mai nemteste si mai sigur... :lol:
stima,
Sorin

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 January 2006 - 11:15 PM

Nasa, treaba se rezolva simplu. Regulatorul de presiune face un lucru extrem de util: iti tine constanta presiunea de la iesire, intre anumite limite, destul de largi, ale debitului de la iesire.(similar cu un stabilizator de tensiune)
Treaba se verifica simplu: incarci rezervorul la o anume presiune, cuplezi aerograful, reglezi presiunea la o valoare, hai sa zicem 2 bar, apoi apesi pe trigherul aerografului pentru a porni aerul. Daca presiunea ramine constanta, atunci acela e regulator, daca presiunea scade ai de-a face cu un simplu robinet. (atentie, scoti din circuit regulatorul de acetilena!)
Cit despre curatarea aerografului nitel mai tirziu.

#15 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 24 January 2006 - 11:27 PM

Nasa, nu zic ca n-ai facut bine ce ai facut, doar mi se pare un pic "peste" si incerc sa ma lamuresc...
Mai ales ca stiu gama respectiva de compresoare, si defapt m-am cam uitat la tot ce se gaseste pe piata... Plus ca am unul similar.
Dar cum ai spus, tu trebuie sa fii multumit.

#16 Useril este offline   nasa 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 71
  • Inregistrat: 01-November 05

Postat 26 January 2006 - 09:59 PM

Z-mare - exact ce ai spus dumneata am facut si eu si nu a functionat, surprins am ramas ca asta ma asteptam sa faca dar nu a tinut constanta presiunea, cum ai zis dumneata e un simplu robinet. O sa ma intalnesc cu distribuitorul sa discut cu el, oricum e in garantie, si intradevar rezolvam treaba mult mai simplu, dar acum asta e.
Pot folosi la aerograf vopsele din comert pentru masini?
Stima,
Sorin

#17 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12628
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 January 2006 - 08:36 AM

In principiu da, se potae folosi ori ce vopsea, doar sa poata fi diluata suficient de bine, fara sa-si piarda calitatile! Dar atentie, vopseaua de masina e cam "dura", s-ar putea sa atace plasticul! Fa oarece incercari inainte.
Poate cineva a folosit vopsea de masina deja si stie mai multe!

#18 Useril este offline   sorint 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 64
  • Inregistrat: 19-April 05

Postat 12 April 2006 - 08:14 PM

Am citit postul cu o notabila intarziere; de la inceput spun ca nu contest abilitatile sau atentia cuiva, insa, dupa cum bine s-a mai zis pe forum, prospectele americane in caz de nefunctionare a unui produs te pun sa verifici prima data daca e conectat la priza :-? :roll: . Prea pe departe, hai sa intru in situatie: din experienta pe care am avut-o cu regulatorul de presiune de la compresorul meu artizanal (co-productie Danfoss - Coca-Cola - Veteranilor - Praktiker - etc) stiu ca piesele astea vin setate la presiunea maxima. Adica faptul ca ai observat cresterea si descresterea presiunii in acelasi mod inainte si dupa regulator e posibil sa nu fie un defect ci un reglaj din fabrica. Ai spus ca ai invartit si rasucit din butonul ala negru fara efect - de principiu cu robinetul de iesire inchis manometrul dinainte de regulator arata, evident presiunea din rezervor, cel conectat la/dupa regulator arata presiunea la care e setat regulatorul sau tot presiunea celuilalt manometru (presiunea din rezervor) - in cazul in care presiunea setata e mai mare decat presiunea din rezervor. Acum, nu vreau sa cad in ridicol, dar butonul negru are un sistem de siguranta care nu permite schimbarea accidentala a presiunii si in varianta "de fabrica" se invarte in gol; pentru ca rotatia sa fie eficace, butonul trebuie tras in afara, rasucit pana se seteaza presiunea dorita si apasat din nou pentru blocare. (Daca ai facut asa si nu merge, atunci chiar e grav :-? ). Am facut precizarea asta pentru ca pare destul de ciudat ca o componenta ca asta, noua, sa nu functioneze.
Sper sa nu-mi (mai) fie luat in nume de rau.
Am zis, n-am dat :-D

#19 Useril este offline   xtro 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 33
  • Inregistrat: 31-March 06

Postat 13 April 2006 - 12:48 PM

Salutari !
Am citit pe undeva ca poti sa-ti faci un conpresor pt aerograf cu unul de la frigider.
Zis si facut , am gasit un compresor de 120 W (o fi prea mic ???) cu 60 RON.
Cert e ca scoate aer .... :-D dar la ce presiune , daca ajunge pt aerograf ...nu stiu , de aceea va cer ajutorul sa-mi spuneti ce mi-ar mai trebui.
O scula ca cea din imaginile precedente e prea mare , de aceea doresc ceva miniatural si functional pt inceput.
Ce parere aveti , va rog sa ma ajutati , nu de alta dar stau cu machetele de la Parc "pe dreapta" pana oi avea cu ce le vopsi.
Va multumesc !
xtro

#20 Useril este offline   FlyBoy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1937
  • Inregistrat: 24-February 06
  • Location:Bucuresti

Postat 13 April 2006 - 01:38 PM

DAAA.... :hammer:

daca iubitii nostri seniori in ale maketizmului vor dori sa ne fac public un proiect de asa ceva si eu sunt foarte interesat de un compresor cu motor de frigider.

Astept cu mare interes si multumesc in avans!!! :-D

Arata acest topic


  • 5 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi