Forum Machete,Modelism,Hobby: De pe net, septembrie 2019 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

De pe net, septembrie 2019

#41 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 07 September 2019 - 09:59 PM

Citeaza

Din cele spuse de seful de sindicat, interesati s-au aratat militari dintr-o tara sud americana.

Da , Columbia , parca ?

#42 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 08 September 2019 - 07:38 AM

Flo , motorul e doar o piesă dintr-un întreg. Si ca exemplu palpabil vezi cazul Roman Brașov si camioanele pentru Irak . Standard veneau echipate cu motoare MAN si cutie de viteze manuală. Americanii au cerut alte motoare si cutii automate . Si pentru o comandă de 400 de unități producătorul s-a conformat . In ceea ce privește exemplul cu ambulatele , e alta mâncare de pește. Ambulanța nu este achiziționată de la producătorul platformei ci de la un terț care ia o platformă pe care montează o caroserie si echipamente.
Iar cu masini de teste, este o practică curentă în a oferi unui utilizator o altă mașină. Un exemplu concret: lucram la o firmă care avea întregul parc auto (aproximativ 60 de camioane ) echipat cu Volvo. Concesionarul Mercedes în zona respectivă a oferit un Actros pe o perioadă de trei luni spre a fi testat . Asa se face cand ai interes sa vinzi un produs.
Dar la chestii de genul ăsta nu se prea bagă nimeni cand e vorba de statul român, care este un putregai găunos. Iar despre șpagă, nu trebuie să ne facem noi griji , au oamenii metodele lor . Si la o adică, se pot face înțelegeri dinainte. Vezi cum e cu F-16 la mâna a treia, care sunt si vai mama lor . Si vezi ce puteai sa iei la aceeași bani .

#43 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 08 September 2019 - 07:50 AM

P.S. aia cu supusul la teste e din nou în românia. Si stim cum se fac lucrurile la RAR . Flo , daca eu vreau să testez un produs despre care cred că nu corespunde cerințelor, merg la organismul x si ii cer sa facă teste în ceea ce mă preocupă sau pe ceea ce cred eu ca nu corespunde. Bineînțeles organismul x nu poate fi garajul lu badea Ion . Trebuie să fie un organism independent, si recunoscut. Un Tüv sau Dekra. Doar că pentru asta trebuie bani si sa fii convins că există o problemă. Altfel te vei pricopsi cu un circ pe cap . Iar în ceea ce privește motoarele biturbo de care ziceai , nu sunt foarte potrivite pentru modul în care sunt folosite ambulanțele. Si nu vad de ce nu s-ar putea specifica in caietul de sarcini înaintea organizarii licitației sau a procedurii de achiziție.

#44 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2463
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2019 - 04:44 PM

Vezi postareaovichelu, la 08 September 2019 - 07:38 AM, a spus:

Flo , motorul e doar o piesă dintr-un întreg. Si ca exemplu palpabil vezi cazul Roman Brașov si camioanele pentru Irak . Standard veneau echipate cu motoare MAN si cutie de viteze manuală. Americanii au cerut alte motoare si cutii automate . Si pentru o comandă de 400 de unități producătorul s-a conformat . In ceea ce privește exemplul cu ambulatele , e alta mâncare de pește. Ambulanța nu este achiziționată de la producătorul platformei ci de la un terț care ia o platformă pe care montează o caroserie si echipamente.
Iar cu masini de teste, este o practică curentă în a oferi unui utilizator o altă mașină. Un exemplu concret: lucram la o firmă care avea întregul parc auto (aproximativ 60 de camioane ) echipat cu Volvo. Concesionarul Mercedes în zona respectivă a oferit un Actros pe o perioadă de trei luni spre a fi testat . Asa se face cand ai interes sa vinzi un produs.
Dar la chestii de genul ăsta nu se prea bagă nimeni cand e vorba de statul român, care este un putregai găunos. Iar despre șpagă, nu trebuie să ne facem noi griji , au oamenii metodele lor . Si la o adică, se pot face înțelegeri dinainte. Vezi cum e cu F-16 la mâna a treia, care sunt si vai mama lor . Si vezi ce puteai sa iei la aceeași bani .

Draga ovichelu, cu siguranta nu ai avut de a face cu o procedura de achizitie publica.
Cum sa cer alt motor? Asta nu inteleg. Adica, licitatitia este castigata de un produs (cu un motor, deci cu niste caracteristici) dar eu beneficiarul solicit mai apoi alt motor? Asta inseamna modificarea ofertei. Lucru interzis cu exceptia cazului in care , sa zicem , motorul nu mai este fabricat. In acest caz, beneficiarul poate admite dotarea cu un alt motor NUMAI DACA ACESTA REPREZINTA O OFERTA SUPERIOARA. Modificarea se face prin act aditional la contractul existent. Atentie! Daca in specificatie ai trecut puterea minima si te-a pus aghiuta sa ceri si un anumit consum maxim, iar noua oferta reprezinta un motor mai puternic dar cu consum mai mare, aceasta nu poate fi considerata o oferta superioara, avantajoasa in comparatie cu cea initiala.
Dragule, firma de care vorbesti este o entitate privata care cumpara masini fara a fi obligata sa respecte legislatia referitoare la achizitiile publice.
MAI a primit in probe masini, oferite de diferiti operatori economici. Dar o institutie a statului nu prea are voie sa solicite ea masini spre a fi testate.

#45 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2463
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2019 - 05:00 PM

Vezi postareaovichelu, la 08 September 2019 - 07:50 AM, a spus:

P.S. aia cu supusul la teste e din nou în românia. Si stim cum se fac lucrurile la RAR . Flo , daca eu vreau să testez un produs despre care cred că nu corespunde cerințelor, merg la organismul x si ii cer sa facă teste în ceea ce mă preocupă sau pe ceea ce cred eu ca nu corespunde. Bineînțeles organismul x nu poate fi garajul lu badea Ion . Trebuie să fie un organism independent, si recunoscut. Un Tüv sau Dekra. Doar că pentru asta trebuie bani si sa fii convins că există o problemă. Altfel te vei pricopsi cu un circ pe cap . Iar în ceea ce privește motoarele biturbo de care ziceai , nu sunt foarte potrivite pentru modul în care sunt folosite ambulanțele.

Citeaza

Si nu vad de ce nu s-ar putea specifica in caietul de sarcini înaintea organizarii licitației sau a procedurii de achiziție.


Nu am voie sa cheltuiesc bani pentru asa ceva, pur si simplu pentru ca am eu o banauiala sau am constatat eu ceva. Eu nu pot sa constat, fiindca nu sunt expert oficial. Simplist vorbind. O expertizare suplimentara, o pot solicita numai cand ma gasesc intr-un litigiu. Asta implica mari complicatii. Descurajante. In plus , sa nu-ti imaginezi ca TUV ii va contraxice pe cei de la RAR. Nu i-au contrazis pe confratii lor turci, in chestiuni extrem de dubioase.

Citeaza

Si nu vad de ce nu s-ar putea specifica in caietul de sarcini înaintea organizarii licitației sau a procedurii de achiziție.


In specificatie poti scrie ce doresti. S-a si solicitat asa ceva, dupa cum am spus. A fost contestata cerinta. Contestatia a fost admisa. S-a considerat ca din moment ce parametrii tehnici cuantificabili sunt indepliniti (putere, cuplu, ..) , "nepotriveala" de care amintesti a fost considerata o opinie subiectiva, nesustinuta printr-o expertiza/studiu al unei autoritati in domeniu.

Aceasta postare a fost editata de flo: 08 September 2019 - 05:01 PM


#46 Useril este offline   ovichelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 289
  • Inregistrat: 26-January 09
  • Location:Giarmata-langa TIMISOARA
  • Interests:Romanian Air Force in World War ll

Postat 08 September 2019 - 05:19 PM

Draga Flo . Tin sa adaug doar atat : în felul acesta românia va rămâne milioane de ani în urma statelor civilizate . Nu am voie să mă asigur că un produs care mi se oferă e prost dar am dreptul să îl cumpăr pentru că așa scrie în hartie .

#47 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2463
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2019 - 05:42 PM

Da, draga. Hartiile vorbeste. Asa spune legea.
Dar nu aici este cel mai grav. Ca este f. dificil sa contesti decizia unor autoritati precum RAR, TUV. Pentru mine este de neinteles, cand un producator realieza ceva nou , cu certe avantaje, cu performante superioare comparativ cu produsele concurentei si doresti beneficiezi de aceste noi realizari tehnice, nu poti sa pretizi prin specificatia tehnica asa ceva, intrucat este considerata a fi facuta cu dedicatie. Asta pentru ca functionarului i se acorda obligatoriu prezumtia de necinstit.

Vad mereu indignati ca ce se cumpara este prost. Nu ii vad sa ofere si solutii legale. Oare cati indignati au buchisit legislatia ? Cati au arucat o privire pe SEAP?

#48 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 September 2019 - 05:44 PM

Nu am bani să fac o expertiză/test decât daca am constatat niște probleme pe care eu nu pot sa le constat fără o expertiză pe care nu am voie sa o plătesc, etc,etc.
Te doare... burta.

#49 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2463
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 08 September 2019 - 07:26 PM

Vezi postareaLonginus, la 08 September 2019 - 05:44 PM, a spus:

Nu am bani să fac o expertiză/test decât daca am constatat niște probleme pe care eu nu pot sa le constat fără o expertiză pe care nu am voie sa o plătesc, etc,etc.
Te doare... burta.

Nu am zis ca nu am bani. Am zis ca nu pot cheltui cu asa ceva. Ce ordonator de credite, ma gandesc la militari in special, risca sa angajeze o astfel de cheltuiala. Ce castiga? Cum am spus, este si foarte dificil de obtinut ceva, pentru ca, repet, nu prea se contrazic autoritatile de care aminteam. Ganditi-va ca concurenta ar profita din plin de o astfel de oportunitate. Ai dreptatate. Este dureros.
Dar asta este poate cea mai mica problema.

Exista fie un soi de hatis legislativ, fie o lejeritate si cu siguranta un mod neunitar de interpretare a actelor normative care zapacesc efectiv. Pentru recuperarea unui rest de paguba neacoperita de asigurator s-a ajuns la judecata cu cel vinovat. Vine Curtea de Conturi si sare in sus: De ce ati platit taxa de timbru? Nu trebuia. Pai uite ce spun domnii magistrati, ca trebuie. Contestati, vine raspunsul. Si uite asa, s-a lungit treaba, nu din vina pagubitului(institutie publica) pana cand s-a depasitut termenul si am ramas si fara bani de la vinovat si cu altii cheltuiti fara rost.

DNA a solicitat cercetari administrative pentru care se cheltuiau bani care depaseau valoarea pagubei. Cand s-a atras atentia asupra faptului, chiar daca legea avea prevederi pentru astfel de situatii, un procuror a fost tare "simpatic": Lasa, ca nu o sa va certe nimeni.

#50 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 08 September 2019 - 09:02 PM

Știu Flo. Cei de la curtea de conturi sunt...obtuzi, sa nu zic altfel. Am avut ocazia sa văd recursuri declarate in cauze fără șansă, de juriștii instituțiilor(sa zicem primărie) doar pentru că "dacă vine Curtea de Conturi ne întreaba ce-am făcut ?".
Desigur avocatul părții adverse avea onorariul lui, la un recurs practic câștigat "din picioare" onorar care s-a transformat în cheltuieli de judecată în sarcina...recurentului, desigur.
Dar nu conta: recursul a fost declarat, și "am făcut tot ce s-a putut".
Ok, dar asta-i altă poveste... În fine.

#51 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 September 2019 - 02:03 PM

Ce vreti voi sa fie normal, intr-o tara anormala? :crazy:

#52 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 12 September 2019 - 03:39 AM

Mda .. se pare ca se confirma , Polonia va cumpara probabil 32 deF35 . Probabil avioanele din comanda turceasca (?)
https://www.rumaniam...5-catre-polonia

#53 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 12 September 2019 - 07:04 AM

Și noi cumpărăm. 5 F16 "comanda portugheză" <_<

#54 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 12 September 2019 - 06:19 PM

No comment!

Imagine atasata: Douglas Bader.jpg

#55 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 13 September 2019 - 07:03 AM

13 septembrie.
1913. Atunci era sâmbăta. Au trecut 106 ani de la moartea lui. Astăzi se împlinesc.

Se uită bărbați politici, se uită scriitori de renume. Pe el însă nu-l vom uita

Sunt vorbele lui Iorga la moartea lui Aurel Vlaicu.

După ceremonia de funeralii a fiului, tatăl, Dumitru, a fost invitat să zboare cu aeroplanul. Nu mai zburase niciodată.
După ce a revenit pe pământ, omul a zis: " acum îl înțeleg eu pe Aurel".

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 13 September 2019 - 07:09 AM


#56 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12627
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 September 2019 - 11:26 AM

Si tot pe 13 septembrie, ne-am ciomagit cu turcii.
1922, in Libia se inregistreaza 57,7 grade Celsius la umbra! Si noi ne vaicarim de incalzirea globala.
Goiânia, 1987, un mic Cernobil. Si pe acolo erau ciorditori de fer!

#57 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 September 2019 - 02:04 PM

E si vineri . Azi cine are pisica neagra face cinste . :drinks: :-D

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: zzzzzzzzzzzzzzzzzzzz zz pi 13.jpg


#58 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 13 September 2019 - 02:45 PM

Vezi postareaflorin44, la 12 September 2019 - 06:19 PM, a spus:

No comment!

Atasament Douglas Bader.jpg

Tare de tot , povestioara asta !

#59 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 13 September 2019 - 08:22 PM

Un subiect foarte interesant . Piaggio Pegna PC.7 1/48 . Un design extraordinar , pacat ca nu au avut timp sa-l dezvolte pana la editia din 1929 Schneider Trophy .
Din cate vad pare o aparitie recenta . Din pacate la 1/72 , cred ca este doar un kit in rasina care nu stiu cat de facil se poate procura .
https://hobbyterra.c...-amp-48011.html

Aceasta postare a fost editata de dany: 13 September 2019 - 08:29 PM


#60 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4773
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 14 September 2019 - 10:50 PM

Saurer M8 , o gama foarte longeviva de camionase elvetiene . Au intrat in uz in anii 40 -44 ... si se pare ca inca se mai folosesc (?), desi au avut un inlocuitor in anii 78 . Nu stiu daca si castile acestea le mai au in uz :-D . Pacat ca nu se gasesc kit-uri , sau cel putin eu nu cunosc .
https://www.youtube....h?v=RFxh2sx7_08
-------- In fotografie e un M4 , cred , tragand un Ms 406 ( D3800)-----

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: ms 406 swiss camion saurer m4.jpg

Aceasta postare a fost editata de dany: 14 September 2019 - 11:15 PM


Arata acest topic


  • 7 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi